/spanien/barcelona/forum/9858.aspx/spanien/barcelona/forum/9858.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wena
2012-01-29 01:31
gud vad patetiska ni är ni börjar låta som madrid fans när laget tappar poäng. Det är många omgångar kvar så sluta gråt.
Barcelona J, Bottom
2012-01-29 01:16
Ligan är rökt, verkar som om Mourinho får en titel även denna säsong och allt är vi skyldiga till pga uselt spel eller snarare sagt usla avslut. 7 Poäng Barca VAKNA UPP!
Barcelona Siempre Barça
2012-01-29 01:14
Ahooo kan ni sluta och gratulera real för liga vinsten, är ligan slut ???

Ni som tycker att ligan är bye bye är dumma i huvud.
Barcelona B-Guden
2012-01-29 01:13
Andreas- ''Om du menar att pep ska bytas ut, när du säger en ny röst i omklädnigsrummet så fattar jag inte ett piss av dig, Pep lämnar när han vill, vi kan förlora alla titlar i år pep Sitter ändå säkert.
Att man ens har en tanke på att byta bort pep är för mig en gåta som det inte finns nåt svar på.
Barcelona Poysson
2012-01-29 01:08
Man får helt enkelt gratulera Real Madrid för ligatiteln. Vi kan ju inte hålla på att vinna för evigt.
Barcelona Keite
2012-01-29 01:04
Det jag inte förstår är hur i h-e kan vi vara så jävla bra hemma men så usla borta?
Att det ska vara sån skillnad... sjukt bara det.

No entiendo por que. Por que?
Andreas-
2012-01-29 01:03
Okej, efter hemmasegern mot Betis var allt så bra. Efter torsken mot Getafe så var det mycket kvar av ligan osv.

Kan NÅGON fatta att det här är La Liga? Barcelona o Real Madrid är världens bästa lag, båda två kanske är de bästa som någonsin har lirat fotboll. Folk måste fatta att Real inte tappar många poäng till.

Det här är skandal, vi måste vinna ligan. Allt annat är katastrof. Det är dags att börja inse att det är KRIS med stora bokstäver. Vi som gav upp ligan för några omgångar sen fick skit. Vart är ni som gav oss skit nu? VART ÄR MATCHENRA VI TAR TRE POÄNG I? Lika mot Villarreal, SKA FANIMEJ VARA NACSKOTT PÅ VISSA FÖR ETT SÅNT RESULTAT.

Det här är skandaldåligt, jag säger det igen: Vi ska vinna ligan o CL i år. Allt annat är för dåligt. Nya spelare lr ny röst i omklädningsrummet, något måste hända. Att tappa ligan till Real är på tok för dåligt. Det är SKANDAL.

Avgå alla!

Edit: Glöm inte att vi nästan torskade CdR till Real. Hur kan vi ligga efter Real i ligan? NÄSDUKARNA SKA FRAM NÄSTA MATCH! Något måste väcka spelarna.
Barcelona Smogen
2012-01-29 01:02
Siempre Barca

jag hade inte räknat in A.Madrid i den listan...dom ger ju Real 3poäng varenda gång dom möts...dom kunde lika gärna skita i att spela dom matcherna. A.Madrid är själv antitesen av vad Espanyol är när dom möter oss....
Barcelona Barcadinho.
2012-01-29 01:02
Jag ser att ni tänker på budgeten och nya spelare. Kom ihåg bara financial fair play som redan nu har en effekt in i framtiden. Kassan ska helst vara helt i balans, utan skulder, i slutet av resp säsong.

Ang motivationen - visst hade laget bra motivation på San Siro eller Barnabeu med flera. Men botten motivationen i många "enkla" bortamatcher har kostat oss många poäng. Motivation ska inte se ut som berg-och-dal bana.
Det är därför jag har hopp i CL. Laget kan, det vet vi.

Till Redaktion - snälla, öppna inte fotrummet så snabbt nu. Låt människor ha en tid att smälta allt innan man orkar med tjafs.

Godnatt o Visca.
Barcelona rob.BARCA
2012-01-29 00:58
så länge pep tycker att vi spelar bra så kommer vi fortsätta tappa poäng
Barcelona B-Guden
2012-01-29 00:57
Jag tror inte att real inte kan tappa sitt försprång utan ajg tror snarare att vi inte kommer ta full pott vilket är ett måste nu, vi jar för många skador helt enkelt
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-29 00:52
Keite

Tack för klippet. Det var ett tag sen man såg den, fick gåshud eller klart man får det.
Barcelona Siempre Barça
2012-01-29 00:50
Jag fattar inte när folk säger att ligan är körd. La liga har spelat 20 matcher och 18 matcher kvar står och spela och det är 54 poäng att krigs åt sig, och kolla på borta schemat mellan oss Barca och real som ska möta de svåra lagen på slutet av säsongen och innan de möter oss i el clasico så måste de vinna över à Madrid, Getafe, betis, och Osasona så den som tror att real tar all pot på alla de matcherna så kommer jag inte bli besviken på Barcelona och säsongen, men jag är 1000% säker att real kommer förlora minst 6 p innan el clasico.

Vi ska fan tro på oss och vi ska krigs tills sista SEK!!!!!!
Visca el Barca och för första gången spelade jag idag expekt och vann 1200 kr :)

Visca el Barca Visca el puyol ca
Barcelona Emily
2012-01-29 00:46
Rambla

Jag syftade inte så mycket på dig när jag skrev inlägget, utan mer på vissa andra. Jag håller verkligen med dig angående att Pep använder sig för lite av spelare från B-laget och istället sätter försvarare i anfallet och mittfältare i försvaret osv. Om det beror på att han inte riktigt litar på spelarna från B-laget eller om han vill att alla ska få speltid vet jag inte, men jag blev helt klart förvånad av att varken Thiago eller Cuenca spelade från start idag.

Å andra sidan minns jag så väl när Pep "chockade" genom att starta med Alves som högerytter för ett par år sen mot Madrid och det gick ju bra. Jag älskar att Pep vågar "chansa" genom att spela backar som anfallare, att han mixtrar med 3-4-3 osv, för i min värld är det ett sätt att försöka utveckla laget vilket kan behövas med tanke på allt man vunnit de senaste åren. Man vinner inte genom att stå still och trampa på samma ställe och på samma sätt, det behövs nya ideér för att utvecklas och fortsätta vinna. Och jag älskar verkligen Pep för att han vågar, särskilt med tanke på hur fantastiskt bra det här laget redan spelar (nåja, oftast i alla fall).

Dock önskar jag att han vågade lita mer på spelarna från B-laget, särskilt nu när vi har så många skador. Vi får se i de kommande matcherna.
Barcelona Smogen
2012-01-29 00:45
Rambla~

Att vi får svårare att vinna vissa matcher pga. taktiken kan jag köpa. Men snarare är det för att tex. Mascherano inte är lika bra i pivote rollen som Busquets och att Busquets inte är lika bra som en offensivare mittfältare än Iniesta. Än att Adriano är i anfallet. För att ta dagens match som exempel.
Jag saknar också Barcas vanliga 4-3-3 i vissa matcher, istället för att köra både Messi och Fabregas som falska 9or.

Men med rätt inställning hade man ÄNDÅ vunnit dagens match.

och jag undrar igen, vem ska man köpa för att ersätta tex. Iniesta och hur mycket har Barcelona råd att betala för honom?
Barcelonistas
2012-01-29 00:45
Vi ger titeln till Madrid.... Jobbigt, men jag ger aldrig upp hoppet. Visca Barca!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona B-Guden
2012-01-29 00:44
Vad är felet med truppen ?
Vi har, Mittbackar Puyol Pique Fontas masken.
Ytterbackar Adriano Alves Abidal Maxwell
Mittfältare Busquet Xavi Iniesta Thiago Keita Cesc (vem fan har ett sådant kraftigt mittfält ?)
Anfallare Alexis Messi Pedro Villa Affelay

Lägg där till Abidal kan spela mittback Puyol ytterback, Adriano Anfallare, Alves anfallare Masherano Mittfältare (ser han som Mittback nu mera)
Iniesta Ytter.
Sen en jävla massa talanger (Tello Cuenca Rafinha Kiko Reberto Dos santos Batra Montyoa) Där Dos santos Tello Cuenca, Helt klart har varit bra i sina matcher med a-laget, rafinha kiko och reberto har varit godkända.

Våran trupp är jävligt bra, Vi tappa poäng inan skadorna också, och nu har vi skador på flera spelare vilket är uturligt.
Truppen är bättre än på många år
Barcelona rob.BARCA
2012-01-29 00:44
tydligeb gjorde vi en jätte bra andra halvlek. fan gå in och läs på sport.es, han är bara pinsam pep nu när han inte ens kan säga att vi var pissdåliga
Barcelona rob.BARCA
2012-01-29 00:42
man blir bara så sjukt irriterad när han säger att vi gjorde en bra match? seriöst
Barcelona Keite
2012-01-29 00:39
Visst är jag sjukt sjukt sjukt besviken men det gäller att vara stark mentalt nu och inte tänka på negativa saker. Tänk på alla glada tider Barca med Pep gett oss.

¡Visca Barça! Barça hasta la murte!!

...: När jag skriver det här skulle man kunna tro vi är ute ur CL och CdR samt liger 5:a i La Liga.
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
Alltid culé, alltid. Kommer varje dag i veckan, alltid vara tacksam för hur mitt älskade barcelona har lyckats kissa ner svinen från Madrid.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
Visst killar det känns lite knäppt att världens överlägset bästa lag genomtiderna ha 12 A-lagsspelare, men jag tror fortfarande på Mister. Han kommer röra om i grytan med sitt tänkande och klura ut vad som är felet.

Folk säger spelarna har tappat motivationen och det håller jag inte alls med. Hur kan ett lag utan motivation vinna mot ett starkt Milan på San Siro och mot världens andra bästa lag på Santiago Bernabeu och två gånger dessutom ? förstår inte logiken helt enkelt.

In Pep we trust! Yes we can!
Barcelona Andres inesta - El Illusionista
2012-01-29 00:38
rob.BARCA

Jag minns säsongerna innan brukade pep alltid säga jag är inte nöjd med spelet. Denna säsongen är allt bra :P

por que pep? por que?
Barcelona rob.BARCA
2012-01-29 00:36
hur fan kan pep säga att vi gjorde en bra matxh?! det är ju helt jävla sjuk. han säger ju det jämnt även fast vi spelar skit
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-01-29 00:35
Ser verkligen inte fram emot ett dubbelmöte med Valencia med detta spelet och jag kommer bli smått vansinnig om Pep ställer upp med 3-4-3 på onsdag.

Alves kommer bättre till sin rätt med löpningar bakifrån, snarare än när han får bollen felvänd som ytter. Hans fart och löpningar får i sin tur en positiv effekt på mittfältets löpningar och spelare hamnar i rörelse när de får bollen.

Och, nu måste Pep börja hitta rätt med Cesc och ge honom en tydligare roll. Han är för anonym som mittfältare och även om han förstår spelidén misstolkar han de övriga spelarnas positioner , och inte minst sin egen, för ofta.

Kan sen skadeläget ljusna och Messi hitta glädje och form igen, ja då kommer det att lossna igen. Till dess bävar jag både för Valencia och Leverkusen, det är lag som verkligen inte är sämre än Villarreal. Sannerligen en ödesmånad som väntar.
Barcelona Andreas V.V
2012-01-29 00:34

Vem bryr sig om ligan, jag vet att många här prioriterar den men jag tar Champions League alla dagar i veckan, alla dagar om året.
Ligan är rätt ointressant, dåliga domare, tråkiga matcher.
Nej, det är CL matcherna i alla fall jag ser fram emot mest.

Det är inte över än, men blir svårt att hämta igen detta.

Barcelona Andres inesta - El Illusionista
2012-01-29 00:33
tello är sjuk bra i honom har vi en framtida villa med mer teknik. om han kan äta upp sig lite och kämpa för bli en världsspelar som villa hade varit sjukt nice för barca. han påminner sjukt mycket om villas yngre dagar. håller dock med rambla!! sen tycker jag att ett misstag vi gör är att vi spelar försiktig på bortaplan. alltid när det har råder panik har vi skjutit upp alla anfallarna på motståndarna. man borde istället från minut 1 fyllt villareals planhalva och pressa de som man gjorde i de sista 10 minuterna. då hade garanterat målen kommit och vi hade kunnat lugna ner spelet igen. första säsongen med pep o eto åt vi upp allat o alla. min favorit säsong någonsin som cule.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona S91
2012-01-29 00:32
För 3 timmar sedan så förberedde jag mig inför matchen. Min lust att se på Barca har inte varit lägre än lusten idag. Ändå såg jag matchen, trots den pessimistiska inställningen om att det blir ännu en "plattmatch", dvs. oavgjort.

MEN trots en bedrövlig vecka med Barca-ögon sett (spelmässigt), så spelar det ingen roll. Det här laget har gett fotbollsälskare godis i princip varje vecka de tre senaste åren. Aldrig att jag slutar hoppas på detta legendariska lag!!
(Som ni ser så skrev jag av mig lite, känner mig tvungen att göra det)

God natt alla culés och fotbollsälskare!
barca#1
2012-01-29 00:32
Riktigt bitter förlust. Nu är nog ligan körd på riktigt. Spelet ikväll var norshalant och långsamt. Vi har varit för ojämna helt enkelt. Real har kört fram som en ångvält, medans vårt spel hackat betydligt mer.
Nu blir vi historiska med att vinna Champions leauge två år i rad.
VISCA BARCA!!!!!!!!!!!!!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-29 00:28
skit i ligan, i år blir det CL och CdR.
Annons: