/spanien/barcelona/forum/9855.aspx/spanien/barcelona/forum/9855.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona rob.BARCA
2012-01-29 00:44
tydligeb gjorde vi en jätte bra andra halvlek. fan gå in och läs på sport.es, han är bara pinsam pep nu när han inte ens kan säga att vi var pissdåliga
Barcelona rob.BARCA
2012-01-29 00:42
man blir bara så sjukt irriterad när han säger att vi gjorde en bra match? seriöst
Barcelona Keite
2012-01-29 00:39
Visst är jag sjukt sjukt sjukt besviken men det gäller att vara stark mentalt nu och inte tänka på negativa saker. Tänk på alla glada tider Barca med Pep gett oss.

¡Visca Barça! Barça hasta la murte!!

...: När jag skriver det här skulle man kunna tro vi är ute ur CL och CdR samt liger 5:a i La Liga.
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
Alltid culé, alltid. Kommer varje dag i veckan, alltid vara tacksam för hur mitt älskade barcelona har lyckats kissa ner svinen från Madrid.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
Visst killar det känns lite knäppt att världens överlägset bästa lag genomtiderna ha 12 A-lagsspelare, men jag tror fortfarande på Mister. Han kommer röra om i grytan med sitt tänkande och klura ut vad som är felet.

Folk säger spelarna har tappat motivationen och det håller jag inte alls med. Hur kan ett lag utan motivation vinna mot ett starkt Milan på San Siro och mot världens andra bästa lag på Santiago Bernabeu och två gånger dessutom ? förstår inte logiken helt enkelt.

In Pep we trust! Yes we can!
Barcelona Andres inesta - El Illusionista
2012-01-29 00:38
rob.BARCA

Jag minns säsongerna innan brukade pep alltid säga jag är inte nöjd med spelet. Denna säsongen är allt bra :P

por que pep? por que?
Barcelona rob.BARCA
2012-01-29 00:36
hur fan kan pep säga att vi gjorde en bra matxh?! det är ju helt jävla sjuk. han säger ju det jämnt även fast vi spelar skit
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-01-29 00:35
Ser verkligen inte fram emot ett dubbelmöte med Valencia med detta spelet och jag kommer bli smått vansinnig om Pep ställer upp med 3-4-3 på onsdag.

Alves kommer bättre till sin rätt med löpningar bakifrån, snarare än när han får bollen felvänd som ytter. Hans fart och löpningar får i sin tur en positiv effekt på mittfältets löpningar och spelare hamnar i rörelse när de får bollen.

Och, nu måste Pep börja hitta rätt med Cesc och ge honom en tydligare roll. Han är för anonym som mittfältare och även om han förstår spelidén misstolkar han de övriga spelarnas positioner , och inte minst sin egen, för ofta.

Kan sen skadeläget ljusna och Messi hitta glädje och form igen, ja då kommer det att lossna igen. Till dess bävar jag både för Valencia och Leverkusen, det är lag som verkligen inte är sämre än Villarreal. Sannerligen en ödesmånad som väntar.
Barcelona Andreas V.V
2012-01-29 00:34

Vem bryr sig om ligan, jag vet att många här prioriterar den men jag tar Champions League alla dagar i veckan, alla dagar om året.
Ligan är rätt ointressant, dåliga domare, tråkiga matcher.
Nej, det är CL matcherna i alla fall jag ser fram emot mest.

Det är inte över än, men blir svårt att hämta igen detta.

2012-01-29 00:33
tello är sjuk bra i honom har vi en framtida villa med mer teknik. om han kan äta upp sig lite och kämpa för bli en världsspelar som villa hade varit sjukt nice för barca. han påminner sjukt mycket om villas yngre dagar. håller dock med rambla!! sen tycker jag att ett misstag vi gör är att vi spelar försiktig på bortaplan. alltid när det har råder panik har vi skjutit upp alla anfallarna på motståndarna. man borde istället från minut 1 fyllt villareals planhalva och pressa de som man gjorde i de sista 10 minuterna. då hade garanterat målen kommit och vi hade kunnat lugna ner spelet igen. första säsongen med pep o eto åt vi upp allat o alla. min favorit säsong någonsin som cule.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona S91
2012-01-29 00:32
För 3 timmar sedan så förberedde jag mig inför matchen. Min lust att se på Barca har inte varit lägre än lusten idag. Ändå såg jag matchen, trots den pessimistiska inställningen om att det blir ännu en "plattmatch", dvs. oavgjort.

MEN trots en bedrövlig vecka med Barca-ögon sett (spelmässigt), så spelar det ingen roll. Det här laget har gett fotbollsälskare godis i princip varje vecka de tre senaste åren. Aldrig att jag slutar hoppas på detta legendariska lag!!
(Som ni ser så skrev jag av mig lite, känner mig tvungen att göra det)

God natt alla culés och fotbollsälskare!
barca#1
2012-01-29 00:32
Riktigt bitter förlust. Nu är nog ligan körd på riktigt. Spelet ikväll var norshalant och långsamt. Vi har varit för ojämna helt enkelt. Real har kört fram som en ångvält, medans vårt spel hackat betydligt mer.
Nu blir vi historiska med att vinna Champions leauge två år i rad.
VISCA BARCA!!!!!!!!!!!!!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-29 00:28
skit i ligan, i år blir det CL och CdR.
Barcelona Rambla~
2012-01-29 00:27
Shanghai - SHOOT ME $12

Jag har inget emot canteranos i truppen. Hell, jag föredrar det framför värvningar. Fast då ska de spelas i matcher som den i kväll när vi har spelare borta pga av skador. Istället ska försvarsspelare fylla luckorna i anfallet.
Barcelona Jugador
2012-01-29 00:26
Nu ska det tydligen 'köpas' hit och dit..

Iniesta, Pedro, Villa, Affelay är borta, mer otur än något annat, inte så att man behöver köpa in fler spelare som man har på bänken ' i värsta fall'. Laget har klarat sig med nuvarande trupp länge, nu är de 2-4 fler dessutom.
Detta är inte Guardiolas fel eller truppen i sig, man han tappat hungern helt enkelt och det syns tydligt i dessa bortamatchen, något som man ser en klar skillnad på jämfört med förra säsongen eller den innan.

Dessutom, något som alltid har mönstrat ligan, ena laget vinner titeln i två säsongen, sedan skiftat det. Detta är bara inte vårt år känns det som.
Nu låter jag jävligt dyster, jag vet, vinden kan ju självklart vända och Champions League finns ju fortfarande att vinna, med det känns bara tungt just nu.
2012-01-29 00:26
Heywood Jablome

Lägg även till matchen mot Inter i CL 2009-10. Fy fan Vampyren är kung. Vi såg ju när han klev av mot Real förra matchen så tappa vi rytmen i spelet på mitten. Han är en illusionist som aldrig skådats någonsin.
Barcelona Blaugrana91
2012-01-29 00:25
Shanghai - SHOOT ME $12

Pep sa i sommras att han ville ha en lite större trupp den här säsongen...
Och det har vi ju verkligen 12 A-lagsspelare...
Världens bästa lag genom tiderna har 12 A-lagsspelare.

Det är nästan pinsamt.

Självkart är det bäst att vinna med egna produkter, men bara för det behöver man ju inte satsa på minsta möjliga trupp..
Barcelona Barcelona10Messi
2012-01-29 00:25
Puyol skriver på sin fb att dem kommer fortsätta kämpa... Ja det är väl det minsta man kan hoppas på...
Barcelona Rambla~
2012-01-29 00:24
Smogen

Nej jag tror inte att det är därför man förlorar poäng. Utan snarare det som signaturen Jack Ryan nyss skrev. När det saknas spelare pga skador och annat så spelar Pep med försvarare i anfallet osv. Istället för att ge anfallare från B-laget förtroendet. Även jag har stört mig på att vi släppte iväg två av Serie B's bästa spelare den förra säsongen så gott som gratis. Soriano och Nolito. Där har du breddspelare som hade gått in tex i matchen i kväll och gjort ett bra jobb. Nej, istället ska Pep ha en supertunn trupp och låta alla spela. Skit samma om de oftast får spela på fel position. Det har funkat under 3 säsonger. Ett sådant flyt håller dessvärre inte i sig i evighet.
2012-01-29 00:23
Pep gillar att arbeta med en tunn trupp det har han bekräftat. Hur kom det sig att vi har många spelare från La Masia ? det är just pga en tunn trupp. Kolla exempelvis på Cuenca i år, kanske Tello kommer oxå få chansen inom en snar framtid.

Det jag vill få det sagt är, vad är bäst tycker ni att vinna cuper med Canteranos eller med ihop köpt lag för 4-5 miljarder£ ? tror nog att jag vet redan svaret.
2012-01-29 00:23
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Är du säker? Helt sjukt isåfall
Barcelona Barca4eva
2012-01-29 00:22
Heywood +1 Har alltid fruktat Iniestas frånvaro.
Barcelona Blaugrana91
2012-01-29 00:20
Smogen

€45 Miljoner? Jag har läst att klubben kommer ha €100 Miljoner i kommande transferfönster.

För övrigt folk som pratar om värvningar, vilka vill ni ha in? Finns inga spelare tillgängliga nu, förutom Tevez då...
Barcelona malique
2012-01-29 00:19
nu saknar man Villa,
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
Vi förlorade poäng mot Valencia: Iniesta skadades.
Vi förlorade poäng mot Getafe: Iniesta skadades.
Vi förlorade poäng mot Real Sociedad: Iniesta skadades.
Vi förlorade poäng mot Villarreal: Iniesta skadades.
Barcelona Smogen
rambla...jag copypastar mitt tidigare inlägg som jag skrev till Hetfield

Men nu har man ju satt en budget på ca 45€ mille och ska man värva mer måste man antingen sälja någon först, eller låna en spelare. Sen ska det vara en spelare som faktiskt platsar i laget, både spelmässigt och mentalt. Finns inte många att välja på.
Jag håller med om att truppen är läskigt tunn, men anledningen till att vi inte vinner bortamatcher har ju inte med det att göra. Vi hade en tunnare trupp förra och förrförra säsongen. Nej, vi förlorar därför att man inte ger sitt allt i matcherna.
Barcelona Hetfield
2012-01-29 00:18
Smogen

Det är svårt att ge sitt allt när de flesta i laget är mätta eller så är de slitna. Det är därför jag förespråkar nytt blod.

Det finns många stjärnor i laget som har vunnit allt och som skulle behöva en som flåsar de i nacken, nu säger jag inte att man ska värva för miljarder, men det behövs verkligen fler spelare i laget.
Vi kan inte förvänta oss världen av våra spelare. helt ärligt bara tänk, efter varje la liga vinst har våra spelare haft em, vm eller copa america lägg till alla kvalmatcher. Försösongs turnen var kanske en av de sämsta Barca har haft. Dessutom hade vi skador på flertal spelare. våra spelare behöver ladda om med en ordentligt långtids vila. Vi orkar ladda om och vinna de stora matcherna men vi klantar oss rejält i de små. Trötthet, brist på motivation kalla det vad ni vill men våra spelare är underbara. Jag garanterar att nästa säaong vi är tillbaka till vår gamla goda form. Med en jordi alba eller thiago silva och min våta dröm GÖTZE :P
Barcelona rob.BARCA
inte om man spelar så här. vi hade världens tur mot real och vi kommer få det mins lika tufft mot valencia om inte tuffare till och med
Emily

Fan va jag är redo på att hålla med dig när om varenda ord du skriver. Real Madrid köper sina guld, vi gör inte det. Sluta skrika efter några jävla värvningar, sluta få det här att se ut som Madrid eller Citys forum. Ett lag får skador, dommarmisstag emot sig och annan otur. Det är ett fotbollslag du hejar på, det är inget jävla företag.
Annons: