/spanien/barcelona/forum/9852.aspx/spanien/barcelona/forum/9852.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona traktorsazi
2012-03-21 22:07
Omg nära
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona traktorsazi
2012-03-21 22:06
Kom igen Villarreal fan va psykooos det blir ifall real tappar poäng idag
BARCA-més que un club
2012-03-21 21:56
Valenica jag som tippa 1a på dom i Europatipset jävla sopor ...

Barcelona Barcelona10Messi
2012-03-21 21:48
Valencia fortsätter alltså att skämma ut sig på hemmaplan.
Barcelona oxfilé
2012-03-21 21:46
Happ... Valencia kan inte ens vinna mot Zaragoza på hemmaplan som spelat 10 man i 70 minuter...

Barcelona traktorsazi
2012-03-21 21:43
Tror att villarreal - real Madrid slutar 0-3
Barcelona traktorsazi
2012-03-21 21:41
Fan jävla VALENCIA SOM FACKAAAA MIN ODDSLAPP
AndreD - Ànims Abirey
2012-03-21 21:38
Pinsamt Valencia...
Barcelona Essienesque
2012-03-21 21:30
Zaragoza håller drömmen vid liv..
Grace/Wastelands
2012-03-21 21:28
Valencia vinner inte hemma mot jumbon Zaragoza som har en man mindre...

Barcelona Barcelona10Messi
2012-03-21 21:22
När jag hör någon säga engelska toppmatcher är mer intressanta än El Clasico har jag lust att ta självmord. Fy fan vilken usel första halvlek där bägge lagen inte vet vad dem gör.. Puta Mancini hoppas han lämnar efter denna säsong..
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-21 21:19
måste säga att bilden av brunkargänget Levante vars medelålder är typ 57 versus det glamourösa, lyxiga City lockar jävligt mycket faktiskt.

Låt dom ta sig vidare till CL, på skämt liksom :P låt dom slåss mot de stora. hade varit så jävla coolt.
Barcelona Keite
2012-03-21 21:17
Botía gör 2-2 för Sporting mot Mallorca
Barcelona Éluc
2012-03-21 21:16
Valero och Catalá är skadade och Marchena avstängd. Tunga avbräck.
Grace/Wastelands
2012-03-21 21:05
Tja, Rossi men han har ju varit borta hela säsongen. Valero ska väl eventuellt vara avstängd antar jag?
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2012-03-21 21:02
Har Villarreal några tunga skador inför mötet med Real M.?
Grace/Wastelands
2012-03-21 21:01
Hetfield

Menade mer Levante som ett jävla brunkargäng, inga direkt finlirare. Men jag vet inte heller om jag egentligen tycker det är bra för ligan. Levante kommer ju rasa och kan ju riskera att göra en Osasuna dvs att åka rakt ur som dem gjorde för ett antal år sen. Hade ju hellre sett att Bilbao, Atletico eller Malaga tagit en 4:e plats och etablerat sig.

Barcelona Hetfield
2012-03-21 20:57
Man ska nog sudda bort "skitgäng" från Levante, det de gör är ett långfinger till lag som t.ex: Malaga och Getafe som tar in rika shejker.

Däremot så är det inte särskilt bra för ligan då Levante knappast kommer att göra bra ifrån sig i CL. De lär få Villarreals CL äventyr att framstå som ett dreamteam.
Real Madrid BB-Barceloneta
2012-03-21 20:56
Nåt jag tänkt på den här säsongen som jag inte tyckt varit oroande tidigare är omställningarna vi får emot oss. Att vi får kontringar då och då är inget konstigt med tanke på vår spelstil, men däremot känns det som att de är flera och farligare än de varit tidigare. Framförallt tycker jag det alltför ofta är alldeles för många spelare på fel sida boll. Ofta kommer dem med 2,3-4 spelare mot 3 stycken i vårat lag, oftast innerbackarna och en ytterback. Vad det här bero på kan vi bara spekulera i men jag tycker verkligen det blivit en klar förändring.
Grace/Wastelands
2012-03-21 20:46
Vad fan håller Levante på med? Ska dem spela i CL nästa år eller? Vinner ju varenda jävla match.

Imponerande iallafall. Ett riktigt "skitgäng" är så respektlösa och lyckas över en hel säsong. Nåja, 10 matcher kvar men ändå.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-03-21 20:16
L.A.M Nr 10

Jag håller med dig helt och hållet. Sen tycker jag även att Alexis ska spela som vänsterytter när Cuenca är på plan, då den sistnämnde gillar att slå inlägg; och hellre göra det med sin rätta fot, samtidigt är Alexis mycket mer delaktig och har gjort så många mål från vänsterytter-position.
Barcelona Barcadinho.
2012-03-21 20:13
Crow -

Klubben FCB är en arbetsgivare. Varje spelare betalar i snitt 43 procent skatt till den statliga kassan. Grovt kan det innebära 50-60 milj euro per år som spelarna i truppen betalar skatt för.

Och för att inte tala om hundratals andra funktionärer och anställda med inkopplingen till klubben som jobbar och betalar skatt..

Tycker du att det är bra för den spanska ekonomin?

Klubben kommer att behöva betala sina skatteskulder. Skulden kommer inte skrivas av. Det som inte betalas nu betalas sen med ränta tillägg.
Barcelona Gabriel
2012-03-21 19:46
L.A.M Nr 10

Jag håller absolut med!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-21 19:38
Grace

En klubb med Barcas kaliber och alla fotbollssupportrar som rankar oss en av dem bästa klubbarna genom tiderna kan inte förlita sig på Messi som sagt. Ok, individuellt så är det fantastiska resultat för Leo, men alla i laget måste känna sig delaktiga och kunna göra mål som exempelvis anfallarna som detta år har varit totalt usla.

Ursäkta för sent svar...
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-21 19:23
Blandade känslor från matchen igår. Såklart är man oerhört glad för Messis skull. Slår målrekordet, gör ännu ett hattrick, går om Ronaldo i Pichichin samt slår sitt personliga målrekord från förra säsongen. Den killen är helt otrolig och vilken form han varit i senaste tiden. Sedan avstängningen så har han om jag räknat rätt spelat fyra matcher, och på dessa gjort tio mål. Fantastiskt.

Samtidigt börjar jag känna att argentinaren är för bra för vårt bästa. Trots fem mål är jag inte imponerad av vårt anfallsspel igår. Känns så segt och förutsägbart och alla söker Messi med bollen. Tello är pigg i och för sig, men annars blandar Cuenca och ger, Alexis var totalt osynlig och samma säk gäller Thiago. De enda riktigt bra igår enligt mig var Messi, och Xavi, som möjligen gör sin bästa säsong i karriären, inte bara målmässigt. Iniesta gör en fin aktion vid Tellos mål, annars är jag inte riktigt nöjd med vampyrens insats.

Försvaret lämnar mycket i övrigt att önska. Vi möter Granada och släpper in tre mål på hemmaplan. Det ska inte hända. Straffarna var båda onödiga, ganska billiga båda två men det hör ej till saken. Både Dani och Piqué slarvar, Puyol var inte riktigt den där man kan lita på.

Jag ska inte säga att jag är direkt orolig men jag är inte helt säker på vårt spel inför CL. Vi är allt för beroende av Messi. De andra anfallarna måste leverera. Alexis var bra under flera månader men verkar ha tappat formen. Cesc har gjort det ok som mittfältare men ska enligt mig upp som falsk nia igen. Han är en av de få som garanterar poäng, så han ska vara högt upp. Cuenca gör i och för sig två bra prestationer på kanten vid 1-0 och 2-0, men känns inte lika "het" som i höstas, vilket däremot Tello gör. Den sistnämnda funkar utmärkt som superinhoppare med 20 minuter kvar. Min anfallsuppsättning på San Siro skulle i nuläget vara Cesc, Alexis och Messi, där Tello hoppar in sista 20-25, möjligen Cuenca också.

En annan anledning varför Cesc ska upp i anfallet är att Iniesta ska flyttas in i mitten. Han spelar för ofta på kanten sista tiden, vilket jag är helt emot. Låt han gå in i mitten och leka med Xavi och Messi, låt Cesc springa upp och ner och låt Alexis ligga högt upp och hugga. Så ska det se ut enligt mig.

Håller ni med eller är jag för kritisk?
Barcelona Ibillay
2012-03-21 19:09
Från legenden Del Pieros officiella facebook sida:

Alessandro Del Piero

Fenomeno Messi, miglior marcatore di sempre della storia del Barcellona. Complimenti Leo ! Ale
//
Messi is a phenomenon, the best striker in the history of Barcellona. My compliments, Leo! Ale
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-21 18:46
den där el pasillo blir i och för sig dumförklarad av de "tyngre" namnen på puertan på daglig basis, med all rätta, så att basera sin bild av maränger & real på honom är helt fel.

samma kille sa inför real - malaga att det kunde bli en klurig match (tänk då på att Malaga utmanar om CL-plaserna, svår match no shit?) och när cazorla curlade in 1-1 så var han väldigt snabb med att gå ut och skryta om sin feeling, och anklagade andra för att vara avundsjuka på hans feeling.
Barcelona Trippeln
2012-03-21 18:29
Xavi har inte tappat ett skit, inte ens sin oskuld som madristas påstår.

Han är bättre än någonsin!
Barcelona den närkingska älgen
2012-03-21 18:26
Haha. Cunca är på fullaste allvar bättre än CR7. Bättre spelförståelse.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-03-21 18:14
I'm at a loss for words alltså...

Namn: El Pasillo | Sänt: 2012-03-21 17:15
Raul Sluta trolla. Xavi har tappat nästan allt. Han är bra var fjärde match och ingen som skrämmer mig längre.

Han borde få fängelsetid för det där..patetiskt
Annons: