/spanien/barcelona/forum/985.aspx/spanien/barcelona/forum/985.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andresito
2016-03-23 14:37
[QUOTE=Vlom]Under tisdagskvällen, gjorde Piqué en live-video via Periscope tillsammans med Sergi Roberto och Jordi Alba (även Aduriz och Pedro figurerade en kort stund). Är det någon spansktalande person på forumet som skulle kunna berätta vad de snackade om? [/QUOTE] De svarar på frågor, oftast personliga. Det brukar inte finnas något genomgående tema som de pratar om, så det blir svårt att berätta allt som sagts. Men de vanligaste frågorna är vem som är bäst mellan två spelare, vilket basketlag de gillar, var är X, gör en periscope med Ramos osv.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andresito
2016-03-23 14:34
Marquinhos bör definitivt ses som ett högre prioriterat alternativ än Laporte. Som Gabriel nämner så har mittbacskparet under de senaste framgångsrika åren bestått av en aggressivare mittback bredvid Piqué. Där passar Marquinhos in perfekt. Laporte har stagnerat i sin utveckling kan jag känna, det han behöver är kanske en flytt till ett topplag, vem vet. Bailly är ett enormt risktagande men jag hade inte tackat nej till honom såvida en annan mittback också inhandlas. Man kan jämföra Bailly med spelare som David Luiz, Mathieu och Boateng. Stora starka försvarare som är snabba men som är misstagsbenägna trots brutala sista-minuten-tacklingar. Målet med en Bailly-värvning är att det blir en Boateng av honom och inte en David Luiz. De första åren kommer man få räkna med en del misstag men om han lyckas slipa bort dem så kan han bli en otroligt nyttig mittback. Boateng blev väl som bäst för 3-4 år sedan, vid 23-24 års ålder och där David Luiz fortfarande spelar som en 19-åring trots att han är ett år äldre än Boateng. Annars är Musacchio ett ganska säkert kort, lite som Rakitic. Inte världens bästa men som gör sitt jobb och ibland lite till. Han har tyvärr haft en del skadeproblem denna säsongen och kan behöva lite tid för att komma upp till maxnivå.
Barcelona Davids3
2016-03-23 14:30
@Davids3:

Skrev källan lite längre upp. Men det visade sig vara ett skämt.
Vlom
2016-03-23 14:25
Under tisdagskvällen, gjorde Piqué en live-video via Periscope tillsammans med Sergi Roberto och Jordi Alba (även Aduriz och Pedro figurerade en kort stund).

Är det någon spansktalande person på forumet som skulle kunna berätta vad de snackade om?
Vlom
2016-03-23 14:01
@Z_Z:

Många stjärnor har lämnat sina klubbar i Augusti , inte minst i slutet av fönstret.

Inte helt omöjligt att det blir så fallet även med Mahrez.
Barcelona Heisenberg
2016-03-23 13:30
Jag tar helt rygg på neymar jr här - Bailly har varit snuskigt bra alla gånger jag sett Villareal spela. Istället för att gå i samma fälla som vi alltid gör genom att bara titta på vilka mittbackar de största klubbarna har borde vi ta chansen och testa denne Bailly. Ung, stor och bra på allt. Dessutom ännu inte på allas läppar vilket talar till vår fördel då vi bevisligen är sämst på det där med förhandling.
Barcelona Gabriel
2016-03-23 12:10
Gällande Laporte så har jag inte alls blivit imponerad av honom än så länge. Visst han är ung men jag vet inte, för mig känns det inte som rätt värvning av det jag har sett. Det enda i hans spel som verkligen övertygar mig är hans huvudspel, resten av hans spel anser jag inte vara tillräckligt högt för att kunna ta en startplats hos oss. Jag tror inte att Laporte bänkar Mascherano ifall han värvas in. Visst, isånnafall är det ju även en investering för framtiden men jag ser hellre att vi försöker med Marquinhos en sista gång trots att han spelar i PSG som än så länge visat sig vara omöjliga att göra med under silly season. Men Marquinhos har mer av det jag eftersöker hos en mittback. Han är snabbare och mer följsam. Han är också bättre med bollen än vad Laporte är (även om Laporte inte är dålig med fötterna). Sen gillar jag inte tanken att ha 2 så lika spelartyper som mittbackspar. Piqué och Laporte känns nästan som samma typer av mittbackar där den enda skillnaden är att Laporte är vänsterfotad. Personligen föredrar jag en mer ettrig, snabb och följsam mittback bredvid Piqué på samma sätt som Puyol var och idag även Mascherano. Egentligen är Mascherano den perfekta spelartypen bredvid Piqué. Han är relativt snabb, han är följsam och han är ettrig. Problemet med han är att han inte är en mittback i grund och botten så mittbacksspelet sitter inte i hans ryggmärg. Det är därför han går bort sig ibland och tar felaktiga beslut gällande när det kommer till att stöta eller falla. Dessutom är han rätt så svag och en ackilleshäl i luftrummet. Hade Masche varit en mittback från första början hade han förmodligen haft en bättre spänst likt de andra korta mittbackar som Cannavaro, Ayala eller Puyol hade. Marquinhos är trots sin korta längd (för att vara mittback) säker i luftrummet. Och jag håller inte alls med om att han skulle vara lika "valpig" som Bartra som någon här nere påstod. Jag har blivit mer övertygad av Marquinhos än vad jag har blivit av Laporte. Än så länge ser jag inte alls storheten i Laporte utan det känns mer som att han "kommit upp" som ett stort mittbackslöfte tack vare att vi lever i en fotbollsera där det är brist på riktigt bra mittbackar. Marquinhos före Laporte alla dagar i veckan om jag får bestämma, oavsett hur jobbiga PSG är.
Barcelona Bosketts
2016-03-23 11:12
Gällande Laporte så tycker jag det skulle vara en utmärkt värvning på alla plan.

Visst är han ännu inte hundra procent och saknar en del i bland annat positionering. Men han är ung, och jag är glad att klubben för en gångs skull tänker lite på framtiden.

Mascherano har inte många säsonger kvar, och nästa år fyller även Pique 30.

Nej, utmärkt värvning.
Barcelona neymar JR
2016-03-23 09:38
Han kan spela på alla positionerna i försvaret*
Barcelona neymar JR
2016-03-23 09:33
Är det någon försvarare som man borde vara ute efter så är det ändå bailly från villareal. Han spelar i alla positionerna i försvaret, och gör det lika bra överallt. Ung,snabb, stark och hyfsat bra med boll. Saknar lite i positionsspelet men räddar upp det med sin snabbhet. En enorm utvecklings potential på honom. Ett mycket billigare alternativ än laporte/marq.
Barcelona Deulofeu
2016-03-23 09:05
När man läser vissa medier att vi kanske borde rotera i el classico alltså vad är det för skit?

Klart vi inte ska rotera om vi skulle vinna igen med tex 3 mål eller så skulle ju skapa kaos i huvudstaden precis vad som behövs för att göra deras sommar till ett rent h-vete.

Zidane skulle inte få arbetsro de skulle värva minst tre fyra superstars ha ha.

Klart vi ska prioritera cl men aldrig på bekostnad av ett classico där man har chansen att skada sin nemesis!
Barcelona Deulofeu
2016-03-23 08:57
Liunil Masse Smart av Ney då vinner ju Brasileien alla vet ju "hur hungrig" Suarez är...

Barcelona Deulofeu
2016-03-23 08:56
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Han gör en del fel helt klart man han är en spelartyp vi inte producerar i la masia.

Dessutom finns det inte många vänsterfotade spelare som dessutom mäter cirka 190 cm och kan passa bra...

Han och Pique är rätt lika i spelstil men de skulle stänga totalt när det gäller inlägg och hörnor!

Dessutom hoppas jag det inte dröjer för länge tills Bellerin kommer tillbaka då har vi extrem fart på båda kanterna som kan täcka upp Vidal är ju rätt hyfsad också.

Men hellre Laporte än Marquinhos av ett par anledningar

Laporte verkar vilja till oss
Han har spelat tre säsonger
Aldrig skadad
Går att värva trots ett högt pris

Marquinhos
Psg omöjlig att värva...
Snabbheten
Dock är han lik Bartra lika klen ingen direkt uppgradering!

Laporte all the way min prio värvning nummer 1!

Barcelona Liunil Masse
2016-03-23 01:24
Luis Suarez: “Neymar and I made a bet that the loser of the Brazil-Uruguay game has to buy a hamburger.” (PK)
Barcelona Liunil Masse
2016-03-23 01:19
Schalke have "firmly rejected" a €37m (£29.2m) offer from Barcelona for 20 year old Leroy Sané, says @DiMarzio.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-23 01:16
Att kolla på Piqués periscopes är fan guld alltså haha. Jag fattar nästan ingenting av vad Barca-spelarna säger men likväl skrattar jag ändå. Alla är så jävla sköna och man ser att de verkligen är som en familj.
Barcelona Davids3
2016-03-23 01:13
@Liunil Masse:

FC Barcelona - Blaugrana Nation på fb. Har många följare och brukar skriva autentiska grejer. Men detta kan ha varit ett tidigt 1 april skämt, för hittar inget när jag googlar. Vi får se imorgon.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-23 01:09
[QUOTE=Davids3]BREAKING: Suarez's banned for 3 additional national team games after showing up to training intoxicated. Suarez is yet to make a statement. Haha, ännu en i ledet som missar landslagsspel. Är detta på skoj eller, trodde 1 april var först om 8 dagar. [/QUOTE] woah, källa?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-03-23 00:22
Athletic defender Aymeric Laporte (21), who has a 50M buyout clause, is Barcelona's main centre back option for this summer. [md]

Ser fortfarande inte storheten i den här spelaren! Speciellt inte den här säsongen.

Men, tidningarna måste säljas eller?
Någon som är sugen på Laporte med den prislappen ?
Barcelona Davids3
2016-03-23 00:13
BREAKING: Suarez's banned for 3 additional national team games after showing up to training intoxicated.
Suarez is yet to make a statement.

Haha, ännu en i ledet som missar landslagsspel. Är detta på skoj eller, trodde 1 april var först om 8 dagar.

Och källan är? Det blir en tillsägelse här för att källan saknas.//Mod.
Barcelona Z_Z
2016-03-22 22:24
@Vlom:

När vi kommer såpass långt in på fönstret som augusti så är chansen att han redan lämnat Leicester rätt stor skulle jag säga.
Mod
2016-03-22 18:20
Det som har hänt i Belgien och det som händer varje dag på hela planeten är fruktansvärt. Man blir rent av förbannat (milt sagt!). Men vi diskuterar fotboll och främst FC Barcelona här. Flera inlägg har raderats. Låt oss fokusera på fotbollen här inne. Mod
Vlom
2016-03-22 16:42
@Zyzz:

Neymar lär definitivt missa den matchen iallafall, brassen själv har sagt att han vill vinna Brasiliens allra första OS-guld i fotboll. Copa América Centenario avslutas i slutet av juni så det är nog fullt möjligt att vi får se en hel del av de sydamerikanska stjärnorna här i Stockholm. Angående EM, spelas finalen i mitten av Juli så nog kommer de europeiska spelarna att missa matchen ifall om dessa skulle nå långt i slutspelet. Men ifall om deras respektive land blir utslagna tidigt i turneringen, så lär väl dessa spela i Stockholm kan jag tänka mig.
Vlom
2016-03-22 16:32
inb4: Mahrez kommer att vara namnet på allas läppar härinne under sommarens transferfönster fall om algeriern gör 2-3 mål mot oss.
Barcelona Smogen
2016-03-22 16:24
Jag såg Barca vs Man U i Göteborg och maken till avslagen tillställning och har jag nog aldrig sett. Riktigt värdelöst tyvärr, inget av lagen var på något sätt intresserade av att göra annat än att promenera omkring på gräsmattan. Däremot kändes det ändå rätt lyxigt att gå utanför hemmet, promenera bort till Ullevi, ta en öl på vägen och sen se Barca lira fotboll. Finns en risk att matchen i Sthlm blir samma sak, men på något sätt var det ändå värt det.
Barcelona enkos
2016-03-22 16:22
Härligt med matchen mot Leicester i Stockholm. Frågan är bara vilka kommer att vara med med tanke på att det är Euro och Copa och hur mycket spelarna får ledigt efter det.
Vlom
2016-03-22 16:17
Henok Goitom spelar alltså i La Liga säsongen ut, jävligt trist dock att han valde nedflyttningskandidaten Getafe. Hoppas att jag ej jinxar nu, men vill verkligen se honom floppa stenhårt.
Barcelona Zyzz
2016-03-22 15:54
Vad tror ni om oddsen att Barca har med MSN i matchen mot Leicester? Det blir väl B-laget som spelar va?
Barcelona Halilovic
2016-03-22 15:43
barcastuff ?@barcastuff 18 minför 18 minuter sedan
Official: Barcelona confirm pre-season friendlies against Celtic (30 July - Dublin), Leicester (3 August - Stockholm) and Liverpool #fcblive

Matchen mot Leicester spelas på Friends Arena, biljetter släpps den 25 april.
Barcelona enkos
2016-03-22 14:56
@Liunil Masse:
Jag tror inte det är något illa med nån av dem och ser det positivt att de inte är med sina landslag utan vilar sig ordentligt. Många lag brukar mörka skadorna för minsta lilla och släpps inte iväg till landslag men skulle spela match för laget om det var nödvändigt direkt . ps. Jag är säker att de tre bildar mittfält i el clasico.
Annons: