/spanien/barcelona/forum/9849.aspx/spanien/barcelona/forum/9849.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Més que un Esport - Moltes Gràcies Pep
2012-04-28 23:56
@Mido:

Jag kan hålla med.

Samtidigt blir jag uppriktigt förvånad över att Fontas flyttas upp och sedan inte används. Pep har lyft fem spelare från Barca-B till a-lagskontrakt under sin tid (Pedro, Busquets, Thiago, Fontas och Cuenca). Kan vara 6, på rak arm är jag osäker kring Jeffren.

Hur som helst, jag undrar vad som hände med Fontas...?
Skador? Inte redo? Jag förstår inte..

Samtidigt skeppar man iväg en hel drös med mittbackar, nyförvärv och äldre lirare (under Peps 4 år). Det blir än mer suspekt då Pep uppenbarligen haft en trebackslinje i åtanke rent taktiskt. Sure, det löstes på ett bra sätt med Busquets/Mascherano men ändå...

Saknades det "värde för stålarna på marknaden"?
Varför användes inte Fontas mer? (skador?)
Bartra? Muniesa?

-------

Och när man nämner "value for money" kan jag inte låta bli att fundera över värvningarna av Henrique och Kerrison. Vi snackar väl 20m där (30?) totalt.

Två värvningar som luktar ordentligt smutsigt!
2012-04-28 23:40
@Siempre Barça:

Jag har svårt att se att vi skulle få så pass mycket för de spelarna du vill sälja..
Dessutom har jag en känsla av att Villa kommer lämna under liknande former som Henry gjorde.
De övriga du nämner har jag ingen aning om vad de teoretiskt skulle kunna inbringa. Men får vi ens i närheten av vad du föreslår ska vi givetvis överväga försäljning, Fontas uteslutet.

Jag har delade känslor kring Affelay. Vet ärligt talat inte vad jag ska tycka eller tro. Spontant kan jag känna att han aldrig fått chansen (varit skadefri) för att visa vad han duger till...
2012-04-28 23:30
@GerardPiqué3:

Cavani är något av en favorit hos mig, påminner lite om Eto'o. Han har dock en tendens att försvinna i många matcher, blir väldig intetsägande (ibland avgör han givetvis trotts osynlighet i 85 minuter..) men jag kan ha fel.

Ska jag vara ärlig bar jag bara följt Napoli den senaste säsongen så min åsikt kan nog tas med en nypa salt. Någon med bättre koll får gärna rätta mig.

Men 22 (?) mål i serie A är inte tokigt...
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-04-28 23:26
''In his first game with Barcelona's first team, a friendly vs Banyoles on 1 May 1989, Guardiola was at half-time subbed for Vilanova''
Barcelona GerardPiqué3
2012-04-28 22:58
Älskar Cavani, tror att han till skillnad från Z skulle infinna sig bättre i Barca. Värvar vi honom kommer jag gråta av glädje :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-28 22:49
Éluc

Tackar min vän.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-28 22:49
Éluc

Tackar min vän.
Barcelona Éluc
2012-04-28 22:45
59 st.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-28 22:41
Hur många matcher har vi spelat sammanlagt, i samtliga turneringar denna säsong?
Barcelona Éluc
2012-04-28 22:38
Den vise

Då är det väl bra att du inte är ansvarig för våra transfers då.
Barcelona Den vise
2012-04-28 22:35
Byter gärna bort Alexis och Thiago plus Keita mot Cavani. Det vore ett bra byte tycker jag. Fast i Thiagos fall får de förhandla fram en utlåning och Alexis och Keite på köpet.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Animo Abidal
2012-04-28 22:13
Barcelonas dilemma
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-28 22:12
Cavani vilka avslut. Cesc, Alexis, Xavi se och lär
Barcelona Vampíro
2012-04-28 22:10
Canal vilken jävla anfallare, sjukt snyggt mål!
Barcelona Barcelona10Messi
2012-04-28 21:42
Antar att det var Luchos fel att Gago missade målet och inte det faktum att han är skitkass... Helvete Enrique, skärp dig!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-04-28 21:21
Fyfan, DOMAREN träffas av bollen så den ändra riktning helt och hållet och ger Celta ett 2mot1-läge som man utnyttjar.. surt som ättika för Barca B!
Barcelona Barcadinho.
2012-04-28 21:16
@Vampíro:

Han försökte med bredsidan men det blev för brett...
.
Bojan startade briljant på vänsterkanten. kul att se.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2012-04-28 21:15
@Tony - 31(snart 32) y 9:

Det är ju ganska logiskt, eftersom dom tar mer straffar än dom flesta?
Barcelona Vampíro
2012-04-28 21:13
Madre mia Gago missar mål från 5 meter på retur.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-04-28 21:12
Herregud, såg ni Fernando Gagos miss not Napoli precis? Om inte så lär den rullas på ett par "football bloopers" ett tag :P
2012-04-28 21:12
Bojan har inledd väldigt piggt och inspirerande för sitt Bojan mot Napoli. I sina bästa stunder är han en riktigt bra forward. Hoppas han blir jämnare bara!
Och Gago missar öppet mål från 2 meter..
Barcelona Siempre Barça
2012-04-28 21:05
Jag hoppas att Tito köper Hulk som är bra på nästan allt, komplett anfallare som behövs i Barcelona. Thiago Silva är de ända mittbacken som skulle passa oss bäst just nu. Och Alba som alla vet att han skulle komma in i spelat. Hulk = 300-400 mil Thiago = 200-300 mil Alba = 100- 200 mil Om vi köper alla tre så kommer kosta oss 1 miljard. Bort med Keita 50-100mil Fontas 20-50 mil Afellay 50-100 mil Villa? 150-250 mil Vi kommer få in runt 400 mil på de om vi säljer. Eller vad säger ni alla andra??
Barcelona Mido
2012-04-28 20:46
Det enda jag vill ha är riktiga backar, vi har gott om mf å anfalls spelare, bara om dom hittar till den riktiga formen då blir d ett svårt slaget lag...
Barcelona Deulofeu
2012-04-28 20:35
Mål av Kiko efter fint förarbeta av Gerard ; )
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-04-28 20:27
1.70-ligan/

Jag tror mer på det som SPORT skrev att det kan bli Jordi Roura. Känns mer som det mets logiska alternativet då han själv känner bra till Barcelona, har en bra relation med Vilanova sedan tiden i La Masia tillsammans och har arbetat nära lagte de senaste åren.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-04-28 19:58
B-guden

Det kom indikationer tidigt i mars om att Pep och Zubi redan då planerade både försäsongen och värvningar. Eftersom det nu framkommit att Pep redan i vintras meddelat Zubi och Rosell om att han såg slutet på sin sejour drar jag slutsatsen att det redan dragits i flera trådar när det gäller nya spelare.

Självklart kan Pep även ha bollat tänkbara namn med Tito, men oavsett så har man redan från Barcas håll trappat upp "jakten" på de nyförvärv som är scoutade och uppsatta på listan över tänkbara targets.

Tror dock inte att Titos och Peps sätt att se på fotboll och nyförvärv skiljer sig så värst mycket, jag är i så fall mer orolig över att Rosell helt plötsligt agerar på egen hand inom det kontaktnät han redan besitter.

By the way, stream till Barca B i länktips.
2012-04-28 19:55
el Flaco

Sant, det hade blivit komplicerat och kanske hade inledningen av nästa säsong blivit lidande. Men nog hade det varit intressant att se vad Bielsa kunde åstakomma med Barcas resurser :)
Trots det är jag fortfarande nöjd att det blev som det blev. Som du sa, Bielsa verkar verkar trivas bra i Bilbao. Låt han bygga vidare på sitt projekt där, så tar Tito hand om huvudansvaret av vårt.

Det ska för övrigt bli spännande att se vem som blir hans andretränare. Almerias fd tränare och Peps goda vän, Lillo, nämns som en av kandidaterna.
Barcelona B-Guden
2012-04-28 19:49
Mojito - Culé (un estilo de vida)

det är för mig en självklarhet att tito bestämmer vilka om ska värvas nu, om han inte självmant gett uppdraget till nån annan.
Knappast så att pep och Zubi börjar värva och sen passar inte dom in i det tito vill göra
Barcelona Keite
2012-04-28 19:43
Hej hej!

Någon som vet vart man kan köpa Puyols hemmatröja från förra säsongen? Det ska vara den officiella!
Helst butik inom Sverige.

Som den på länk.
Barcelona Essienesque
2012-04-28 19:19
Inte förvånad över att läsa Karankas kommentar om Guardiola. Mindervärdeskomplex på mannen med en landskamp.
Annons: