/spanien/barcelona/forum/9846.aspx/spanien/barcelona/forum/9846.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Edoo - Grande Villa!
2012-02-02 02:12
Tack Gonz

Hahaha, fy fan orden räcker inte till för att beskriva Puyol!
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-02 02:11
edoo
Barcelona Edoo - Grande Villa!
2012-02-02 02:09
Någon som har länk till Puyols dribblingskavalkad?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-02-02 01:54
Förresten, när Pep säger "Varför ska jag gnälla på domare när det finns 5 miljoner människor utan jobb i Spanien" så vill jag bara skaka hans hand och säga tack för att du är en sån fantastisk förebild. Helt otrolig människa, ödmjuk som alltid.

Skulle vara underbart och bara få sitta och prata med honom om allt möjligt en stund. Såna människor behövs det mer av i den här världen!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-02-02 01:37
Alla har sitt sätt och ta förluster/besvikelser/motgångar kalla det vad ni vill, så länge man håller det inom ramen av forumets regler och respekterar varandras åsikter så är det inga problem.

Personligen så tycker jag att vi aldrig riktigt har fått chansen att hålla en toppnivå under en längre period den här säsongen, antingen har det varit skador eller formsvackor eller otur med att inte få in bollen som har bromsat oss. Men jag börjar fundera på om allt det där kanske hänger ihop, det kanske är så att vi får ta ett år där vi inte är bäst hela tiden. Man kan grubbla över saker och ting hur mycket man vill, fråga sig varför, hur, när? Men faktum är att livet fungerar så, det är livets gång och alla spelare är mänskliga. Och isåfall så tror jag att Pep först av alla har dessa tankar i bakhuvudet. När man har lärt sig att livet inte är en dans på rosor och man kan inte få som man vill hela tiden, då kan man hantera motgångar på bästa sätt.

Men det är bara en tanke, jag kanske har fel och laget total exploderar när allt börjar dra ihop sig. En sak är säkert, jag kommer aldrig tvivla på mitt lag.
Barcelona Sersari
2012-02-02 01:36
Intressant match ikväll samt underhållande på många vis. Jag har funderat lite kring vårt presspel den här säsongen. Det känns som att det har blivit sämre eller åtminstone inte lika effektivt som tidigare säsonger. Många motståndarlag har under denna säsong lärt sig att spela sig ur vårt kända presspel och håller i bollen betydligt längre jämfört med tidigare säsonger under Pep.

Det känns som att motståndarna kommer till fler lägen denna säsong eftersom att dom inte tappar bollen lika fort som dom gjort tidigare när våra spelare sätter igång den frenetiska pressen för att återerövra bollen. Jag förstår att det är normalt att motståndarna blir bättre för varje säsong och att dom blir smartare efter varje möte. Men jag har lagt märke till att många lag har hittat lösningar till vår galna press efter bolltapp, och att dom numera kan hålla bollen under längre perioder och skapa något vettigt i anfallsväg istället för att förlora bollen på en gång som dom gjort under tidigare säsonger.

Är det någon mer som känner att det här stämmer till en viss del eller är jag helt ute och cyklar?
Barcelonistas
2012-02-02 01:10
1-1 är ett bra resultat inför returen nästa vecka. Glöm inte att vi har stora problem på borta plan den här säsongen, ett kryss borta mot Valencia ska vi vara nöjda med.

Det är bara och inse att vårat borta spel har varit sämst den här säsongen. Vi har i ligan på borta plan bara gjort 2 matcher som varit bra, och det är Malaga och Real Madrid.

En annan skillnad den här säsongen är att Messi inte varit lika vass som föra säsongen. Många bleka insatser från Messi i borta matcherna.
Barcelona petersays
2012-02-02 00:29
"Glöm inte gräset (åkern) som var ospelbar, ojämn och inte vattnat och glöm inte att Villa, Iniesta, Xavi, Alves, Pedro inte startade. "

Nu börjar du låta som Madridfansen som klagade på Camp Nous gräsmatta. Båda lagen spelade väl på samma plan eller? Ska det vara gräsets grönhet eller millimeterlängd på gräset som avgör om vi är ett vinnande lag eller om vi gör en medioker insats. ja då är det fan dags att börja fundera över om det är fotboll vi spelar eller något annat.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-02 00:22
Grattis till Pique!

Många som fyller år så här tidigt på året.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-02-02 00:18
Cesc är ingen mittfältare. Messi är inte Messi på bortaplan. #facts
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-02 00:12
1.70-ligan

You nailed it. :)
Barcelona Andreas V.V
2012-02-02 00:03
Någon här inne som har erfarenhet av att åka bil till Barcelona?
Ta kontakta med mig via PM, skulle uppskattas rejält.
Barcelona Barca-nist
2012-02-02 00:02
1.70 -Ligan

förhoppningsvis lyssnar vi på denna låten efter matchen och dansar Alves & abidal dansen nästa vecka!
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-01 23:58
Jag är lite bitter, hade velat gå med en skön känsla tills nästa möte. En känsla av att vi har ena foten i finalen..Nu blir det en vecka va ovisshet istället.

Aja, får väl avsluta kvällen med nåt positivt. Det är så jäkla kul att vi numera har två så pass bra "utfyllnadsspelare" i anfallet att använda oss av. Syftar självklart på Tello och Cuenca! Bra på lite olika saker men båda är farliga på sitt sätt. Hade aldrig räknat med att vi skulle ha så mycket nytta av nån av dem före säsongen, men nu halvvägs in är den ena uppflyttad permanent och den andre stärker sina odds för var dag som går. Fantastiskt.

.. och vi får väl "tacka" Bojan och Jeffren för denna minisuccé. Utan deras sorti hade nog inte dessa herrar fått chansen. Och jag tror jag har sett tillräckligt mycket av dem för att till 100% kunna stå bakom detta påstående: Tello och Cuenca är bättre och gör framförallt truppen bättre.

Jag sa kallade dem innan för utfyllnadsspelare. Skulle vilja ta tillbaka det. Åtminstone i Cuencas fall. Han är mer än så, en spelare som är bra nog att starta även lite svårare matchen. Tello är väl fortfarande mest till för utfyllnad men fortsätter han såhär lär det inte dröja länge innan han flyttas upp han också - om bara det finns plats.
Annars är nog risken stor att mer än en kontringsspelande klubb hör av sig. Fyfan vilken drömspelare Tello är för ett sånt lag med sin snabbhet!
Barcelona Barca-nist
2012-02-01 23:55
El capitano[Culee]- Faris

alla är inte som Mourinho!
Barcelona NoGo™
2012-02-01 23:53
Det har säkert redan tagits upp men fan vad vi brände lägen alltså, det håller inte att missa så mycket som de gjorde.

Åhh Leo borde dunka in sina straffar, han missar alltid när målvakten väntar ut han..
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-02-01 23:52
S91

Aa google translate juu ;)
Barcelona Rambla~
Frodo

Snarare trianglar när det gäller Xavi och Iniesta. :)

den närkingska älgen

Nu halkar ju Pinto men visst, det är hans ansvar när han lämnar sitt straffområde. Det hade nog inte varit läge att beklaga sig över ett rött kort där.
Barcelona Barca4eva
Bra resultat även om vi borde ha kunnat sätta en 2:a!
Barcelona S91
2012-02-01 23:51
El capitano[Culee]- Faris

Hahaha!

"Slipsen är öppen."
Barcelona den närkingska älgen
2012-02-01 23:47
Rambla~

Just hur den regeln skall tolkas är jag inte säker på, men jag tycker ändå att Pinto borde visats ut. Hans arm är ju inte intill kroppen, den släpar bakom honom och om den inte varit där hade Valenciaspelaren i princip haft öppet mål.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-02-01 23:46
De e en man de !! Valencias president vägrar prata om domaren trots att han vet att det kanske var rött kort på Pinto.

Citat från honom:
`` Det var en bra match båda spelade bra och visst har Valenica en chans att gå vidare ``
Barcelona Frodo
2012-02-01 23:46
Rambla~

Jag tyckte att Cesc återigen var medioker som mittfältare. Hans inställning är förstklassig men hans dåliga kortpassningsspel och oförmåga att styra matcherna sinkar laget.

Cescs problem är att han ser fotbollsplanen som en rak vertikal linje. Xavi och Iniesta ser den som en rektangel.
Barcelona Barcelona10Messi
2012-02-01 23:45
Mina tre bästa ikväll: Carles "Tarzan" Puyol Javier Mascherano Cesc Fabregas(?) Mina tre sämsta ikväll: Lionel Messi Alexis Sanchez Gerard Pique(?)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2012-02-01 23:43
Är det verkligen alltid rött kort för hands på målvakten utanför straffområdet? Det är väl mer en bedömningssak av domaren? Nu spelar det ju mindre roll när han missade det helt. Det är ju en viss skillnad om man råkar få bollen som nuddar ens underarm eller om man istället gör en medveten rörelse med handen/armen för att försöka ändra bollens riktning.
Barcelona Barca-nist
2012-02-01 23:39
Nu är det så också att många lag har hittat lösningen med Messi, spela tuffare, fulare och även kanske nöja sig med gult kort!

Det förminskar Messis chanser både spelmässigt och effektivitet. Hur många gula kort tog inte Valencia ikväll? De protesterade inte ens för det verkade som det var planerat!

Jag håller med att Messi har tappat lite men vi måste va medveten om att många motståndare har studerat Messi noga och Pep måste hitta en bra lösning för det.
Jag tror när passningsspelet fungerar bättre så fungerar även Messi bättre per automatik, vi kan inte förlita oss enbart på Messi.

Barcelona måste alltid ha flera alternativ än bara fortfarande lilla Leo.
Barcelona Rambla~
Jag tycker personligen att Cesc gjorde en bra match. Efter Puyi är han den som sliter mest och visar bäst inställning. Abidal och Mascherano kan väl läggas till den skaran också.
Barcelona den närkingska älgen
Ikväll tycker jag att vi kan vara nöjda med det mesta utom avsluten. Alexis och Alves borde gjort mål, och Messi tog många felbeslut, höll för länge i bollen etc. Men även han är mänsklig. Dock borde han gjort mål på straffen. Ett läge från elva metet skall fan alltid vara mål. För övrigt är det kul att se att vi kan spela med ett mittfält bestående av Thiago, Busquets och Cesc och ändå inte göra bort oss på Mestalla. Kul att Pep vågade vila Xavi och Alves, den förstnämnda behövde det nog verkligen. Puyol är ju för underbar, TVÅ helikoptrar på rad. Zizou-klass. Cuenca och Tello förtjänar även dem beröm för sina insatser, Tello borde definitivt fått mer speltid.

TIll sist; Glöm inte att vi ska vara glada att vi fick fullfölja matchen med 11-man. Pinto både kunde och borde blivit utvisad i första.
Barcelona LeoMessi
Dill - Busquets!!

Det var jag som skrev att pique var retard. Jag skrev det då han var nära att fixa ett baklängesmål, han blandade och gav den här matchen. Jag är medveten om att han är en av världens bästa mittbackar. Han rankades väl högst sist. Visst det var barnsligt av mig men jag har suttit här och försökt "chilla ner" dom andra.
Barcelona Barcelona10Messi
2012-02-01 23:38
Riio: Tror inte det är en option tyvärr.. Spec inte på hemmaplan o mot "smålagen" då Messi jättegärna vill göra mål.
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: