/spanien/barcelona/forum/9845.aspx/spanien/barcelona/forum/9845.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-03 22:51
Jag orkar seriöst inte med det här längre, med Alexis borta kan vi lika gärna lägga ned snart. Ska vi bara ha Messi där framme eller? Vem fan är det som vill oss illa?!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-03-03 22:50
Guardiola säger efter matchen att Alexis kommer tvingas vila "en tid".

Låter inte bra.

Lite signifikativt att det är tre mittfältare som målar idag förresten.
Får spela 4-6-0 i fortsättningen.
2012-03-03 22:49
Guardiola: "Alexis will be out for a while"

Fan fan fan
Barcelona el Maestro!
2012-03-03 22:48
Mycket värdefulla tre poäng och vilket kämpaglöd! Gratulerar!

Ni såg skillnaden på en Alexis som är het och en Pedro som är under isen?

Alexis tillförde en annan dimension i spelet när han kom in i matchen. Han höll försvaret i sträck ständigt och bidrog med en assist. Han kommer att uträtta stort dåd klubben i framtiden. Det är jag säker på. Så här långt i sin första säsong imponerar han på mig otroligt mycket. Jag var lite skeptiskt när han köptes men jag måste erkänna att Barca har gjort ett klipp här. Vilken lirare han är!
2012-03-03 22:36
Haha, underbar bild. Bilden som dödar alla rykten om Liverpool, Milan och allt var det heter!
Barcelona Trippeln
2012-03-03 22:26
Ska vi ha den här funktionsförstörande grejen varje gång vi har match?
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-03-03 22:15
Vad snällt av Messi att låna sin vänsterfot till Keite ikväll. Vilken zurdazo av maliern! Blev dock förvånad att domaren inte blåste av för offside vid målet. Det hade avrundat hans prestation.

2012-03-03 22:14
Alltså, i första var Cuenca bra tycker jag. En av de bättre. Det går inte att förvänta sig att han ska kliva fram likt Messi när spelet hackar. Jag tycker han fortfarande håller helt OK klass men inte samma som i höstas. Och visst kan kan ifrågasätta om det inte var förhastat att flytta upp honom redan nu - i alla fall när Tellos succé kom strax därpå.
2012-03-03 22:12
addeh

Ibland är det oväntade det vackraste av allt ;)
Barcelona DM1982
2012-03-03 22:07
Glöm inte bort att Cuenca är ung och det är hans första säsong med a-laget. Han kommer nog aldrig bli en startspelare men säkert en bra truppspelare med lojalitet för laget. Det går inte att ha 24 stjärnor. En stark förstaelva plus några riktigt bra avbytare. Sedan kommer det vara en hel del spelare som man är duktiga men långt ifrån stjärnspelare.

Tello däremot kan nog bli en starspelare om några år, han har rätta kvaliteter för det.
Barcelona Éluc
2012-03-03 22:07
Messis leende på läktaren värmer en något otroligt.
Barcelona Xavi#6
2012-03-03 22:06
Kul att se att så många maränger är inne i vårt forum woop woop, Gött med 3 pinnar idag.
Atlético addeh
2012-03-03 22:05
1.70

Förväntansfullt klickar jag på länken med tro att få se Iniestas magi, istället kommer detsamma från Keitas vänsterfot. Magiskt!
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-03-03 22:03
Något nytt om Alexis?
Barcelona Blaugrana91
2012-03-03 22:03
"El Barça superó el 'autobus' de Clemente y a Velasco Carballo" Sports rubrik!

Haha bra att de markerar hur usel domaren var.
BARCA-més que un club
2012-03-03 22:02
Siempre Barça '

Håller med dig där tycker inte han förtjänar det gör ju samma dribblingar och drag som inte går hem och tappar boll, sätt in Tello där istället ska ni se på raket.
Barcelona Barca-nist
99.99% av Real fansen tycker att Piques röda kort var rätt medans Ramos & Pepe kör en kombination av MMA & Brasse JJ i eget straffområdeutan åtgärd varken under eller efter matchen!

Domaren var hemskt dålig, han blundar för 2 klara starffar och ger en tvivelaktigt rött kort och ändå snackas det om Atl Madrids senaste match mot Barca.

Barca har missgynnats jätte mycket denna säsongen, men så länge man förlorar så är allt i sin ordning.

Jag börjar tröttna på fusksnacket som Mourinho och Real Madrid har skapat.
Keitas mål va som spott i domarens och haters ansikte, så jävla gött!
Barcelona Hetfield
Det är rätt så klart att avsaknaden av en målgörare är ett stort problem. Sanchez, Tello, Pedro och Cuenca är fantastiska på det de gör, men några kliniska målgörare är de verkligen inte. Det märks klart och tydligt när det är tre mittfältare som får ta över den rollen idag.

Nåja, Messi kommer tillbaks och Pep har lärt sig en läxa med att ha en tunn trupp (får man hoppas).
AndreD - Ànims Afellay y Villa
Carles Puyol, en levande legend.
Barcelona Siempre Barça
2012-03-03 21:59
asså ni som tycker att Cuenca försenar en A lags kontrakt så är ni pinsammmmmmmma. jag tycker han har aldrig visat nått extra eller nått bra:( Jämför med Tello som utmanar hela tiden och nästan 9/10 går förbi sin motståndare.
2012-03-03 21:58
Titta och njut fotbollsguden frälser oss
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-03 21:57
Och domaren var kass. En lugn match men ändå sjukt många gula kort och ett rött. Utvisningen var otroligt hård, vi skulle haft straff. Sedan var det många lätta avblåsningar till vår fördel också. Man kan lugnt säga att domaren hade en dålig dag på jobbet.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-03-03 21:56
Herregud vilken pajas till domare. Hur många kort delade han ut egentligen? Vi får tre kort för snack - onödigt och i vanliga fall brukar jag bli förbannad för sånt men kan tamejfan säga att han förtjänade att höra hur dålig han var.

Sporting får 7 gula kort, alla för neddragningar och spelförstörande då vi är på väg mot farliga anfall. Smarta som de är, är det alltid en tidigare ostraffad som drar ner och stoppar våra anfall. Nästan så man borde införa lagfoul som i basket :P 5 gula kort lika med straffspark, hehe.

Hur som helst en skön seger och de tre mittfältarna är inte bara de tre målskyttarna utan också matchens tre giganter.

Cuenca övertygar ännu en gång INTE mig. Alldeles för många felbeslut. Jag måste säga att jag föredrar Tello...

Pedro är tyvärr helt ur form ännu

Alexis ska ha all cred efter sitt inhopp, sliter, rycker, vinner boll, håller boll...riktigt fin insats igen men TYVÄRR skadad igen...
Barcelona Andresito
2012-03-03 21:55
Tycker vi ska göra som Barcaspelarna och inte prata om domarna. Matchen är slut, vi fick 3 poäng, fullt fokus på Leverkusen nu. Tack och hej
BARCA-més que un club
De ju fan mer vitklädda än rödklädda uppe i vänstra spalten , haha inte konstigt att real fansen har inget liv och är nervösa och hoppas vi ska tappa poäng men vi van tyvär ;)
Barcelona Trippeln
Jag är ärad över att kunna leva under samma tid som Iniesta lirar boll!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-03 21:54
Skönt att det löste sig. En till match vi vinner trots att det är jämnt och stundtals känns som ett typiskt poängtapp. Vi vinner andra halvlek trots tidig utvisning och ett tidigt baklängesmål. Starkt. Spelämässigt var det ingen höjdare men just nu är jag bara glad över att vi vann mot en jobbig defensiv motståndare.
Barcelona DM1982
2012-03-03 21:54
Det röda kortet på Pique var väldigt hårt dömt, killen hade inte kontroll på bollen. Det skulle ha varit gult och frispark på sin höjd.

Tycker dock att det är bra att domaren visar det röda korte, det visar att Barcelona inte har några fördelar från förbundet. En offsideavblåsning i bra läge blåstes felaktigt av och en straff skulle vi ha haft.

Jag väntar med spänning på en lång krönika från Atletico Madrid red om hur Barcelona höll på att bli rånade i den här matchen.
Barcelona Blaugrana91
2012-03-03 21:53
Barcadinho.

Har man ett köpt domare mot sig så kan det bli så dessvärre.
Barcelona Barcadinho.
2012-03-03 21:53
11 gula kort och 1 rött. Låter som en match mellan typ Boca o River Plate.
Hur kan en sån match sluta med så många kort?
Hoppas att inte många utomstående följt matchen. De kommer tycka att det var ett skämt.

Ciao.
Annons: