/spanien/barcelona/forum/9844.aspx/spanien/barcelona/forum/9844.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Keite
2012-02-01 23:02
Vad folk ska klaga..
Kan inte ens tänka mig hur det kommer se ut när det blir kris på riktigt, som tex Rijkaard sista säsong (för det kommer ju hända nån dag)

Seriöst, chilla. Vi ligger bra till i CL och CdR, La Liga är 20% men det har ju hänt värre saker i fotboll.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
Messi har gjort 36 mål hittills och någon tycker att han har "gått ner sig" den här säsongen.

Bra koll där! Tydligen måste han dag in dag ut göra hattrick för att hålla vissa människor nöjda.

Förstår inte missnöjet här inne, det var precis likadant efter kvarten mot Madrid.

Fan har folk för krav egentligen?
Barcelona Hetfield
Det är kanske dags för Messi att ta och vila lite. Hans kropp klarar inte av att spela hela tiden, det behövs lite vila för honom just nu.

Jag tror inte att han helt plötsligt är "mätt" eller så, det är nog mer att han är trött.
Barcelona Riiio!!
Hoppas mina ögon aldrig mer behöver skåda en match för Barcas del utan Xavi eller Iniesta. Herregud vad krampaktigt det såg ut. Va fan den enda djupledspassningen va Fabregas till Alexis som va mycket fin.

Ser så jävla krampaktigt ut och Messi behöver säkert ett eller två mål nu mot Sociedad för att komma igång.

Lyssna inte på idioterna också som själva för några veckor sen skrev att Ronaldo va i urkass form. Så länge Messi inte bli utbuad av Camp Nou så är både han och jag nöjda ;)
Barcelona LeoMessi
Mer tid åt TELLO, killen kan springa sönder försvaret från kanten. Han är nog den snabbaste spelaren i barcelona
Barcelona Rambla~
Jag stör mig på att vi alltid spelar svårt och krystat mot just Valencia. Tycker de är ett rätt så halvdassigt lag. Jag begriper inte hur Barca lyckas att inte vinna idag. Alla dessa lägen de skapade och en straffmiss. Samtidigt så ska vi tacka alla gudar för att Pinto inte blev utvisad. Vi får tacka domaren för att han missade bollen på underarmen. I ärlighetens namn var den inte så lätt att upptäcka.

Jag tänker inte klaga för mycket på Messi. Det blir lite pinsamt med tanke på att det inte finns en spelare i världen som under flera år har hållt den nivå som han gjort. Fast Pep borde allt ta honom lite i örat och säga honom några sanningens ord om vad som gäller under 90 min. Han ska ta sin press precis som alla andra spelare i laget. Dags att börja byta ut honom när han är så där dålig.

Varför får inte Tello komma in tidigare? Lite väl mycket överbeskyddare när det gäller canteranos av Pep ibland?
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-02-01 23:01
Messis sämsta match i Barcas tröja helt klart ! Men men han kommer igen ingen fara. Helt klart borde vi ha vunnit men med tanke på att Pinto borde ha fått rött kort så är 1-1 mycket bra för oss !! Vi e final !!
Barcelona jeon
2012-02-01 23:00
Vilka låga fans det finns här som bara klagar och klagar!!!
Barcelona LeoMessi
2012-02-01 23:00
skulle stå GJORDE INTE KILLEN HATTRICK :P
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-02-01 22:59
Ni som klagar på Messi är för jävla roliga. Barcelona har blivit bortskämda med fina resultat, och överlägsna siffror. Men allt kommer i perioder och det ska man kunna acceptera. Såklart Messi missar straff, när han får slå 1 straff per 8 månader, till skillnad från Ronaldo som gör det on a weekly basis. Nästa match ska Tello starta eller ÅTMINSTONE få 45 minuter. Snabbast i laget? Ja mycket möjligt alltså
Barcelona rob.BARCA
Tror inte sanchez är helt fit for fight, såg lite stel ut. Sluta kritisera killen...
Barcelona Plaza_Catalunya
Tycker visserligen det är fel att plocka fram motorsågen efter 1-1 borta mot Valencia. Laget skapar chanser för att vinna och försvarar sig bra. Däremot finns det absolut ingen "grinta" i laget. Ingen som kommer och fyller på i straffområdet. Spelare som Iniesta och även Villa saknas. Blir lite för stereotypt dessa matcher, ingen som gör något oväntat. Utan det är ett jävla långsamt sidledsrullande. Sen saknar jag en killer i straffområdet.

Fabregas fantastiska djupledslöpningar från början av säsongen är borta. Messi fyller inte på med samma beslutsamhet som tidigare. Alexis väljer att inte försöka göra mål själv, utan bara passa Messi.

Det är nästa problem för FCB detta år, det ser mer och mer ut som Argentinas landslag. Alla söker Messi, det blir för lättläst. Framför allt extremt svårt för Messi som får bollen i tid och otid.
Barcelona LeoMessi
Herregud, detta jävla klagande på messi. Ska han behöva avgöra åt oss varenda gång? Om allt är upp till honom så är inte barca så bra lag som vi gärna får det att se ut som. Herregud, gjort inte killen hattrick mot malaga för inte så längesen? Gjorde han inte en assist mot Real sist eller? Visst, straffsparken var usel och någon annan borde egentligen ta dom. Folk blir ju aldrig nöjda, messi kan finta 4 pers 40 ggr på en match och skapa en massa lägen men om det inte blir mål så har han varit usel. Han är antagligen lite sliten, sen får vi inte glömma att vi mötte VALENCIA på bortaplan.
Barcelona jeon
2012-02-01 22:57
Sluta klaga på Messi! han är så jävla grym så det inte är sant, ni som klagar, jag fattar inte varför? vi är fortfarande Barcelona och vi kommer tillbaka. Vi går vidare, det var en farlig match, ett bra Valencia som är bra på att föra boll mellan spelarna. det ska de ha creed för! stötta barca i med och motgång!

visca barca <3
Barcelona Blaugrana91
Messi förtjänar en örfil efter den här matchen...Ser knappt ens ut som han försöker.
Är så besviken på honom.
Barcelona Gonzalez_Barca
Keite

Skillnaden är att vi fortfarande är med i turneringen, med ett stort övertag (bortamålet). Så jag ser inte varför vi ska vara nöjda med 1-1 på MESTALLA mot ligans tredje bästa lag.

Om man jämför med Real som tog fram champangeflaskan och firade att de lyckades med mer än 5 passningar inom laget.
Barcelona B-Guden
Det Barca saknar är nån som kan hitta på nåt på egen hand.
Vi har ingen, jag vet inte vart Alexis teknik tagit vägen (skrattretande helt enkelt)
Thiago kan inte utmana längre, den ende som kan är Messi, och han verkar inte kunna prestera på bortaplan.
förstår inte alls varför tello inte starta, eller varför han inte fick mer än 3 minuter på sig. minst 10 men helst 30.
Vi behöver fler spelare som kan utmana, specielt när Iniesta och Xavi inte spelar. Som sagt jag undrar vad som hänt med Alexis han tar sig inte förbi en spelare längre.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-02-01 22:56
Finns ingen anledning att vara missnöjd med spelet. Laget spelar bra, de kämpar framförallt mycket bra, de skapar lägen, kontrollerar matchen får med sig bra resultat hem. Det här är en cupmatch och Barca spelade den som en cupmatch.

Extra plus på Kungen, Busquets och Cuenca. Resten får helt klart godkänt.
Barcelona Decinho
2012-02-01 22:55
Pep, The Creator

Colorado är hans mammas namn. Han heter José Manuel Pinto Colorado.
Barcelona 1.70-ligan
gonzalez_Barca

Det var ju ändå skönt, att vi fick med oss ett bra resultat om spelet var sisådär.. men vi missade ju en straff och Alves sköt i stolpen i slutet så det kunde helt klart vart bättre utgångsläge på CN. Faan, bara om en av de där hade gått in..! Blir så less om vi inte går vidare pga det.
Barcelona 100% AntiMadridista
Eto'o var är du? Snälla rara Pep köp en anfallare som kan göra mål...
Barcelona Barca-nist
vilken bra stämning efter matchen, alla ler och skakar hand!
Om det va Real så hade vi haft en hel säsongen Glamour på 5 min!

Bra match av Valencia och tråkigt för Messi att inte sätta sina straffar.
Barcelona barca de Corazon
aja e glad för 1-1 synd att man inte fick in andra målet nu har vi det på hemma plan we can do this
Barcelona Andreas V.V
Skicka Messi till Barcelonas bästa psykolog omedelbart.
Barcelona II Barça II
1.70: Med tanke på att Pinto borde ha fått rött ganska tidigit in i matchen, så borde man vara ganska nöjd. Med tio man hade det varit väldigt svårt. Men samtidigt hade vi fler målchanser och missade en straff..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Thiago en mi corazón!
Guardiola's Barcelona record at Valencia's Mestalla stadium: 1W - 3D - 0L #fcblive 2-2 0-0 0-1 2-2 [via @barcastatistics]

Ingen nyhet direkt att vi spelar Oavgjort på Mestalla!
Barcelona El Soap
Puyol <3
Barcelona Corazon
1-1 visst ingen torsk men kan ändå inte vara nöjd, helt öppen match, orkar inte bli frustruerad längre , snälla trösta mig någon säg nått possitivt om Barca för stunden.
Barcelona Keite
Roliga madridistas är. Glädjer sig åt 1-1. I för sig, kryss för dem är som att vinna en titel (se 2-2 mot oss).

Vilka möter Madrid i semin? Aa juste, ni är ju ute ur cupen, glömde det.
Barcelona Pep, The Creator
2012-02-01 22:53
Messi har gått ner rejält den här säsongen. Annars varför "Colorado", Pinto? :P
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: