/spanien/barcelona/forum/984.aspx/spanien/barcelona/forum/984.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Tiki-Taka
2016-08-29 16:28
Barca and Valencia agreed to announce Alcacer and Munir deals at the same time and this will happen soon enough. [cadenacope] #fcblive

Snart så !!
Barcelona El Pistolero #9
2016-08-29 16:23
No other La Liga player has been involved in more goals than Arda Turan this season (3 goals, 3 assists; all comps) "Your hate makes me stronger" - Arda
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2016-08-29 16:23
Barca and Valencia agreed to announce Alcacer and Munir deals at the same time and this will happen soon enough. [cadenacope] #fcblive Jag fick svar på min fråga, det är Munirs transfer som drar ut på tiden... Och när fan är "soon enough"? :p
Barcelona Blaugrana91
2016-08-29 16:21
[QUOTE=Rambla~]Jag tror att han har skrivit på i samband med läkarundersökningen men de måste invänta det officiella från både Valencia och Barca innan de släpper bilder på när han skriver på kontraktet. Tror det dröjer innan Munirs lån/försäljning är helt klar. Fan vad det ska dra ut på tiden. [/QUOTE] Jo möjligt fast jag läste det här. Paco Alcacer has passed his medicals, only the paperwork from Valencia remains so the Player hasn't signed his contract yet. [@gerardromero] Och nu har han ju åkt till Spaniens landslagssamling? Dock rapporterarade Catalunya Radio och Radio Marca det motsatta. Paco Alcácer has passed his medical tests. He is now a Barcelona player. Presentation will be next week. [catrádio] Vad är det som dröjer???
Barcelona DM1982
2016-08-29 16:13
Lionel Messi is undergoing medical tests at the club after getting many knocks in yesterday's game against Bilbao #fcblive (md) According to cat radio, he will not be available with his national team due to muscle discomfort #fcblive
Barcelona Rambla~
2016-08-29 16:09
Bittra jävlar
2016-08-29 16:08
Valencia fans using #PipesPaAlcacer hashtag predicting Alcacer's talent will be destroyed on bench at Barca. [sport] LOL
2016-08-29 15:54
Martin Arevalo (Argentine reporter): "Messi has a muscle discomfort but still would travel with the national team." [@arevalo_martin] Så dum är han inte... right?
Barcelona Ribohn Fan
2016-08-29 15:51
Man kan ju undra hur Barcas försäsongs träning har fungerat.
Redan nu fyra stycken muskelskador. Messi, Iniesta, Marcherano och Mathieu.
Hmmmm!
Barcelona Rambla~
2016-08-29 15:47
@Blaugrana91:

Jag tror att han har skrivit på i samband med läkarundersökningen men de måste invänta det officiella från både Valencia och Barca innan de släpper bilder på när han skriver på kontraktet. Tror det dröjer innan Munirs lån/försäljning är helt klar. Fan vad det ska dra ut på tiden.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-29 15:33
Men Paco är ju uppenbarligen ej kvar i Barca så vi kommer inte ens få se den officiella fotograferingen. Har han ens skrivit på kontraktet?
Barcelona Blaugrana91
2016-08-29 15:32
[QUOTE=Tiki-Taka]Valencia's signing of Munir is done. All that is left is whether there will be a buy-back option or a full transfer. [radio esport] Affären offentliggörs säkerligen på kvällen! [/QUOTE] Mm hoppas det, vill att det blir klart allt. Har ingen lust att klubben ska sitta sista dagen och få klart något... Sånt får andra klubbar ägna sig åt (läs Arsenal).
2016-08-29 15:30
[QUOTE=Blaugrana91]Messi will not be included in Argentina's September fixtures due to muscle discomfort. Further tests to be taken. [cat radio] Kanske lika bra? [/QUOTE] Bra nyheter ju!
Tiki-Taka
2016-08-29 15:27
Valencia's signing of Munir is done. All that is left is whether there will be a buy-back option or a full transfer. [radio esport]

Affären offentliggörs säkerligen på kvällen!
Barcelona Rambla~
2016-08-29 15:15
@Tiki-Taka:

Valencia vill ha en köpoption på Munir efter lånet, något Barca troligtvis inte vill gå med på. Det hoppas jag verkligen inte det gör och i så fall är det minst 15m som gäller. Där Barca ska se till att försäkra sig om en återköpsklausul de första två säsongerna.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-29 15:02
Messi will not be included in Argentina's September fixtures due to muscle discomfort. Further tests to be taken. [cat radio] Kanske lika bra?
Barcelona Reymar
2016-08-29 14:59
Messi finished the game vs Bilbao with pain.
Barça doctors are doing a medical test now to examine the injury (MD)

Jaha...
2016-08-29 14:05
Meanwhile...
Barcelona Blaugrana91
2016-08-29 14:02
[QUOTE=Tiki-Taka]Transfer should be closed today or tomorrow. Determining the fee for the included purchase option is the only thing that remains [md] ............... [/QUOTE] Det syftar på Munirs transfer till Valencia. Paco ska vara klar men vi har inte bekräftat det..
Tiki-Taka
2016-08-29 13:50
Transfer should be closed today or tomorrow. Determining the fee for the included purchase option is the only thing that remains [md]

...............
Barcelona Vampíro
2016-08-29 13:43
Ibland är fotboll fantastisk.
Barcelona Ribohn Fan
2016-08-29 13:04
Gabriel

Grande Ter Stegen for the president!
Barcelona Blaugrana91
2016-08-29 13:00
[QUOTE=Blaugrana91]Barca lär bekräfta det officiellt inom någon timme. [/QUOTE] Hur lång tid kan det ta?...
2016-08-29 12:37
Bosketts Grande Denis!
Barcelona Mido
2016-08-29 12:29
[QUOTE=Kröjff]Mido "Ta en Toy" är bara ett gammaldags sätt att säga "chilla". Så i just det avseendet vågar jag nog säga att vi befinner oss på samma nivå, även om det var du som började..... [/QUOTE] Missförstod dig, ber om ursäkt
Barcelona Gabriel
2016-08-29 12:20
Och för att utöka mitt tidigare inlägg kring ter Stegen och hans misstag så vill jag även passa på att påpeka att en av ter Stegens "misstag" vad gäller passningsspelet, närmare bestämt det som friställde Beñat, faktiskt snarare är ett misstag från Busquéts än från ter Stegen. I länktips hittar ni highlights från matchen och spolar ni till 1:32 så ser ni början av den sekvensen, när Umtiti passar tillbaka till ter Stegen, som sedan väljer att (försöka) passa till Busquéts. Busquéts påbörjar sin löpning mot ter Stegen för att visa att han minsann är beredd på att ta emot en passning, och han tittar dessutom bakåt mot sin vänstra axel för för att märka den pressande Beñat, men trots det väljer Busi att inte accelerera och springa snabbare mot den passande bollen från MaTs, utan håller istället kvar sin fart och på ett väldigt nonchalant sätt antar att han hinner fram till bollen snabbare än sin motståndare. Så i det här fallet gjorde ter Stegen helt rätt, som väljer att fortsätta på sin egna spelstil och Barcelonas spelidée, men Busquéts, som för övrigt spelat rätt så uselt under både försäsongen och inledningen av den här säsongen, var nonchalant och struntade i pressen från Beñat. Så nej, ter Stegen var inte den som stod för misstaget i den sekvensen, utan snarare Busquéts. Man kan ju tycka att Busquéts som är en av de mest erfarna och rutinerade i laget borde föregå med ett bättre exempel och inte sätta ter Stegen i en sådan situation, för nu såg vi själva hur det blev. Det blev ter Stegen som fick kritik istället för Busi (som borde ha den). Men Busi är ju en hemmafödd son av Barcelona och La Masia så det är lättare att rikta sin kritik mot en utländsk målvakt som dessutom nyligen mer eller mindre tvingat iväg den målvakt man själv gillat bättre (Bravo).
Barcelona Bosketts
2016-08-29 12:15
Visst, Denis hade kanske inte sin bästa dag igår och hade en del otur (framförallt med domaren...), men då han fått en del (oförtjänt i mina ögon) kritik de senaste dagarna vill jag bara lyfta fram en liten godbit från dagens match. Denis är en oerhört smart fotbollsspelare. Jag står fast vid att han i mitt tycke är en komplett mittfältare. Han behöver rutin och självförtroende, men besitter alla egenskaper en världsmittfältare bör ha. Igår var han högst delaktig i målet utan att ens nudda bollen. Se länktipset: När Suarez (Luis) får bollen på mittplan sticker Denis direkt i djupet. Inte för att få en pass, utan för att öppna upp för Arda på kanten. Turken får därefter bollen och förbereder ett inlägg. Det ser den unge och intelligente Denis som snabbt löper fram mot Arda för att öppna upp luckan bakom sig och dra med sig de två mittbackarna, och vips så har vi 1-0. För oss som studerar spelet utan boll är detta fotbollsporr. Som taget är en skolbok och ett fint litet bevis på Denis speluppfattning och mognad.
Barcelona Kröjff
2016-08-29 12:14
Mido

"Ta en Toy" är bara ett gammaldags sätt att säga "chilla". Så i just det avseendet vågar jag nog säga att vi befinner oss på samma nivå, även om det var du som började.....
Barcelona Mido
2016-08-29 12:03
[QUOTE=Kröjff]Menar du att han inte var på topp och att det heller inte är något vi ska förvänta oss? Och att Bilbao satte honom på prov genom att rada upp målchanser? Då såg vi nog inte samma match. Chilla? Varför då? Jag är ju lugn som en filbunke. Ta en Toy. [/QUOTE] Ta en en Toy? Är det på det viset du diskuterar med folk? Har jag skrivit något respektlöst? Tänker inte ta mig till en lägre nivå. Ha en bra dag?
Barcelona Gabriel
2016-08-29 11:24
(Avslutning på föregående inlägg, eftersom det av någon anledning inte går att få in det i ett och samma inlägg)

Själv så förbereder jag mig för en säsong med mycket kritik riktandes till ter Stegen för lika säker som jag är på att MaTs är "one of a kind" och att han inte kommer att ändra sitt sätt att spela på, är jag också relativt säker på att han kommer att stå för fler misstag än de igår kväll den här säsongen under tiden han utvecklas. Sen är kritik aldrig fel att dela ut emellanåt, det har även jag haft my fair share of. Gällande vår tyska målvakt och hans "riskabla spel" med fötterna är helt enkelt vissa mer villiga att acceptera det här än andra, but that's just life, och ett forum hade för övrigt dessutom varit jäkla trist om alla tyckte exakt likadant.
Annons: