/spanien/barcelona/forum/9837.aspx/spanien/barcelona/forum/9837.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Nolito
2012-02-04 14:32
Någon som vet vilket program som krävs för att kunna köra sopcast på mac?
Barcelona el Maestro!
2012-02-04 14:32
"...Tänk om ej Guaje är tillbaka till en eventull CL-final, byts in och avgör. Maravilla!"

Han kommer väl i så fall att få kaptensbindeln likt Abidal så att han kan lyfta bucklan. Detr skulle kunna hända även i en eventuell final i CdR.

Villa kommer antagligen att spela högst en säsong till i Barça sen går han nog vidare til Premier League, troligen. Neymar blir den spelare som tar hans plats i truppen. Är nästan säkert på det utifrån den information man har läst nu under en längre tid.

Men "Maravilla" är mycket välkommen för att hoppa in i en eventuell final och lyfta bucklan som kapten för Barça.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-02-04 14:22
älgen

Den bästa prognosen sa så, men det kommer trots allt ta lite tid att komma tillbaka. Tror inte Villa själv, eller klubben för den delen, kommer riskera något och skynda fram en comeback.
Han får dock gärna komma tillbaka redan til el Clásico och sänka Real igen.

Jag tror dock att Villa oavsett får svårt att ta en plats i anfallet om Cesc, Alexis och Messi är friska, därav min förhoppning om inhopp i en CL-final.

Visst saknar man Villas djupledslöpningar, det är något jag knappt sett sedan Alexis sprang sönder Real 10 december. Villa är saknad i den aspekten, även om han kanske inte hade den bästa målformen under hösten 2011.
Barcelona den närkingska älgen
2012-02-04 14:09
Mojito

Snackades det inte om att Villa skull kunna börja löpträna i mars? Isåfall borde han ju kunna göra comeback i slutet av april. Även om han inte hade någon vidare säsong innan han skadade sig saknar jag hans ständiga djupledslöpande när jag tittar på Barca idag.
2012-02-04 13:56
Läkarna har tagit bort två skruvar från Villas fot, och nu kommer läkningen gå ännu snabbare. Tänk om ej Guaje är tillbaka till en eventull CL-final, byts in och avgör. Maravilla!

Förresten, man märker i intervjuer med diverse spelare/tränare att motståndarna tappat lite av rädslan/respekten för Barcelona och fler och fler tror på chans till poäng, även på Camp Nou. Det mentala försprånget är inget vi längre kan leva på, nu är det upp till bevis i varje match där inställningen är helt avgörande för om det blir en eller tre poäng.

I kväll ska vi bevisa för omvärlden, och inte minst för oss själva, var skåpet ska stå!
Barcelona Piqué
2012-02-04 12:21
Grabbar, jag garanterar hattrick av Messi idag :)
Barcelona B-Guden
2012-02-04 11:44
Är det bara jag som blir lätt irriterad på tränare som byter inte spelare med 2-3 minuter kvar ?
En offensiv spelare ska minst få 10 minuter, helst 20-30.
Jag blir lite irriterad när pep bytte in tello i 87 istället för tidigare, ser nu att dongo bara fick 2 minuter.
En deffensiv spelare kan ju koma in när som helst för att hålla tätt sista minutrarna.

Jag hoppas iaf tello för 30 minuter idag
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-04 11:05
Japp, Rami men även Thiago Silva. Silva har dock sagt att han vill skriva på nytt kontrakt till 2020 om han fick ett erbjudande.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona BB-Barceloneta
2012-02-04 10:17
Enligt Barcastuffs källa "martiperarnau.com" så kommer Dongou att vara kvar i B laget för resten av säsongen. Han är ju onekligen talangfull och det skulle ju vara ett otroligt kul framsteg för honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-04 09:49
Sport skriver att Barca är intresserade av Rami. Egentligen är det en bra nyhet då han är en fördjävla bra spelare, men - förra året var han ett fynd, nu är han svindyr. Och Valencia behöver honom i sitt framtida satsning.
Barcelona Zlatan-da man
2012-02-04 03:31
klassisk mourinho aka Mr.porque
Barcelona Siempre Barça
2012-02-04 01:59
0:18 bästa bästa
Barcelona Deulofeu
2012-02-03 22:52
B laget har haft oflyt sedan Eusebio blev coach.

Dongou fick hela 2 minuter.Espinosa såg riktigt pigg ut tycker jag också en spelare som får för lite tid på planen.

Barcelona Blaugrana91
2012-02-03 22:50
Synd att Barca B inte fick vinna, men som sagt precis som för A-laget så har man i den här matchen oflyt med målchanserna. Spelet såg dock bra ut och det lovar gott inför fortsättningen.
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-03 22:50
Barca B ska inte vara nöjda med det här krysset, man var klart närmast segern. Men man lät åtminstone inte Villarreal knappa in i tabellen
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-03 22:48
Synd att vi inte satte våra chanser, men det ser verkligen ljust ut med detta spel som vi presterar. Eloge till alla ynglingar!
Barcelona den närkingska älgen
2012-02-03 22:40
Gillar Rafinhas aktioner när han transporterar boll skarpt. Håller med er andra, när tom B-laget har oflyt har det fan spårat.
Barcelona Blaugrana91
2012-02-03 22:38
T.o.m B-laget har oflyt...
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-03 22:38
Men nu måste ju bollen in snart! herregud..
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-03 22:36
Ja, det känns konstigt att INTE ta hem Romeu förr eller senare om han nu vill det själv då. Har alltid gillat honom, han är inte som alla andra talanger vi får fram. Ett riktigt kraftpaket.
Om han återvänder skulle det med facit i hand vara en riktigt fullträff att låta han få erfarenhet i PL. Han skulle återvända som en bättre spelare, helt klart. Och hårdare
2012-02-03 22:34
Herregud Bartra den borde sitta in.
Barcelona Blaugrana91
2012-02-03 22:31
Barcelona have almost made the final decision to buy back Chelsea midfielder Oriol Romeu (20) for 10M this summer. [goal.com]

Är ju iof goal.com som är källan så man ska nog ta det med en nypa salt, men vore helt klart en bra värvning. Och stämmer rykterna gällande att Keita går till Milan så skulle det finnas plats för Romeu.
Barcelona S91
2012-02-03 22:23
1.70

Lägg till det röda kortet...
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-03 22:20
Bortdömt mål och missat friläge senaste 2 minuterna. Ettan hänger i luften!
Barcelona Blaugrana91
2012-02-03 22:18
Nära!
2012-02-03 22:14
Håller med tänkte skriva det precis. Varje gång han inte får bollen så gestikulerar han. En kaxig spelare. Men elitspelare drömmer om hans kvalitéer.
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-03 22:10
Deulofeu är rätt bra idag, vissar lite av vad han kan..men fan vilken taskig attityd han har!
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-03 22:06
Nu börjar jag förstå varför vi köpte Kiko Femenia!
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-02-03 22:00
Messis familj ska komma med biografi. Vet inte om Messi själv ska medverka, de lär han väl göra, men kul! Ett givet köp om den översätts till engelska eller svenska!
2012-02-03 21:58
ThereIsOnlyOneMessi

Tror och hoppas att vi i stället signar Jordi Alba på fri transfer 2013, och nöjer oss med Adriano och Abidal fram till dess.

Nu kommer säkert supportrar till los ché att komma in och säga att det aldrig kommer ske, men än så länge har inte den förre la Masia-eleven skrivit på ett nytt kontrakt. Så chansen finns ;-)

Tufft läge nu för Barca B som får klara sig utan flera tongiva
Annons: