/spanien/barcelona/forum/9832.aspx/spanien/barcelona/forum/9832.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona reydani
2012-02-15 11:07
HIttade detta inlägg på Marca sidan;

Robos del madrid : Madrid-getafe : Penalti 1 metro fuera del area Madrid-Zaragoza: Fuera de juego de cristiano en el 2 gol Madrid-Granada : Fuera de juego de Benzema en el 1 gol,y falta de ramos en el 2 gol. Madrid-Atleti : Roja que se inventó por la cara a De Marcos. Valencia-Madrid : Mano de higuaín en el 93 que era el 3-3 Mallorca-Madrid : Penalti por mano de Ramos y Gol legal que era el 0-2 Robos al Barça: Osasuna-Barça : Gol ilegal de Lekic en el 2º gol.2 Goles mal anulados a alexis. Valencia-Barça : 2 Penaltis a messi clarísimos. Espanyol-Barça: Penalti por mano en el minuto +90. Getafe-barça: Gol legal de messi en los últimos minutos que no se sabe todavía por qué anuló el gol. Villarreal-Barça : Mano de Ángel dentro del area y penalti de Gonzalo claro a Alexis. Resultado : Madrid : -10 puntos(Al granada y atleti le habrian ganado igualmente) Barça : + 12 Puntos. Iría el barça lider con diferencia de 12 puntos. Luego es el barça el que roba y tal...

Vad säger ni, kan det stämma ? Själv har jag inte kunnat följa alla matcherna men......
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-02-15 10:29
Angående matchen igår tyckte jag att Cesc gjorde en av sina bättre insatser som interior. Jag har ju flera gånger tidigare kritiserat honom för att vara oförmögen att styra speltempot, men igår gjorde han det bra och visade ett stort lugn när det gällde passningsspelet. Det är naturligtvis i stort sett närmast till omöjligt att ersätta Xavis auktoritär och närvaro på mittfältet, men Fabregas tog ett kliv framåt i den rollen igår.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-02-15 10:08
Shanghai

Nej, är inte Barca4eva men kan inte ta folk som tror att Cesc är innermittfältare på fullt allvar. Tyvärr. Du kan inte förstå fotboll särskilt bra, än bättre Barcas fotboll
,Sami
2012-02-15 10:03
Den här slår allt!

Jamie Redknapp (ex-Liverpool): "You couldnt get the ball off Lionel Messi in a telephone box." Hahaha
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-02-15 10:00
Éluc Det är väl mer troligt att man startar med Adriano-Pique-Puyol-Abidal, eller?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-15 01:20
addeh

Du tycker att han passar mer som falsk nia/tia och jag tycker att han passar som innermittfältare. Den som lever får se hur Míster har för planer vart han ska spela Cesc.

Case closed! :)
Atlético addeh
2012-02-15 01:14
Shanghai

Vart du vill att han ska spela är en helt annan sak. Du skrev först att han får ut sin fulla potential som innermittfältare, och där håller jag inte med dig.

För övrigt spelade han väldigt mycket i en fri nummer tio-roll i Arsenal, och är således inte fullt van vid den positionen Xavi spelar på.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-02-15 01:00
Barca borde helt enkelt försöka köra en annan version av 4-3-3 (4-3-1-2)

Där Busquets är pivoté, Xavi(Thiago) och Iniesta är vanliga centrala mittfältare och med Fabregas som en Offensiv mittfältare. Självklart kommer Messi droppa ner flera gånger och då tar Fabregas tillfället i akt och går upp i anfall med Alexis. Vad tror ni? =)
2012-02-15 00:50
addeh

Han har spelat på den positionen under hela sin karriär och gjort så stora intryck vart än han spelar vare sig i Spanien eller Arsenal. Så varför skulle han inte kunna slå sig in i ett passningsskickligt Barca som innermittfältare ? Jag säger det igen hans poängskörd har varit utomordentlig, men jag vill helst se honom som innermittfältare.
Atlético addeh
2012-02-15 00:41
Shanghai

Hans magiska högerfot kommer väl bättre till användning högre upp i plan då den kan leverera betydligt fler poäng.
2012-02-15 00:39
addeh

Bättre ? det är baserat på poängen du skriver att han är bättre, men han erbjuder mer som innermittfältare. Hans magnifika högerfot kan vara avgörande från den positionen.

God is a five letter word - Messi

haha sant. :)
2012-02-15 00:35
barcetia

Den är så gammal så gammal. Ditt försök att vara rolig misslyckades fatalt pöjk. Förresten är du inte samma kille som "Barca4eva" ? För han var alltid i mot mig. Sen han lämnade forumet så har du tagit över den rollen.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-02-15 00:33
Shanghai - SHOOT ME $12

Det komiska med videon är att alla Arsenal-spelare sen missar friläget :D
Atlético addeh
2012-02-15 00:29
Shanghai

Jag tycker Fábregas varit betydligt bättre högre upp i planen. Han får knappast ut sin fulla kapacitet som innermittfältare där han inte gör lika många poäng. Jag tycker Thiago är bättre än Cesc när det handlar om en roll på mittfältet.
2012-02-15 00:25
Fabregas ska spela som innermittfältare och ingen annanstans.

Slutade läsa efter det där.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-02-15 00:18
En vinst mot Valencia är ett måste ! Inte för ligan utan för lagmoralen !
2012-02-15 00:16
Fabregas ska spela som innermittfältare och ingen annanstans. Säger det igen, det är där han får ut sin fulla potential då hans kvalitéer där är betydligt bättre än på dem andra positioner han spelar på som (anfallare) trots att han skördat med poäng denna säsong som anfallare, men självaste spelet har inte funkat för honom.

Problemet blir då, vart ska Thiago ta vägen då ? men jag hoppas att båda får rotera sen är det att våra spelare skadar sig för mycket nuförtiden, men det kan också gynna båda.

Kolla (länktips) hur Cesc spelade i Arsenal som innermittfältare. Hans genomskärare är så fantastiska.
2012-02-15 00:04
Han gör fanimej en av sina bästa matcher om inte den bästa. Hans kortapassningsspel och genomskäraren var en fröjd att se. Han kontrollerade mittfältet på ett strålande sätt likt Xavi brukar göra.

Atlético addeh
2012-02-15 00:02
1.70

Med Alves & Mascherano avstängda till helgen ser jag hellre att Bartra går rakt in från start bredvid Piqué och att Puyol tar platsen till höger. Vore onekligen spännande att se Bartra i en sådan match. Då situationen ser ut som den gör har vi samtidigt absolut ingenting att förlora. Att ynglingen satt på bänken i dag var ett steg framåt för honom, även om han inte fick hoppa in.

Med Puyol & Piqué på varsin sida tror jag Bartra hade känt sig mäkta trygg.
Barcelona Éluc
2012-02-15 00:01
Just det. Cesc har den senaste tiden fått spela på mittfältet och skött den uppgiften väldigt bra, även om han har en hel del att förbättra. Der ser mycket bättre ut än vad det gjorde tidigare under säsongen.

Nu när Alves och Mascherano är avstängda mot Valencia kan väl en av Bartra och Montoya få starta? Adriano - Abidal - Piqué - Puyol känns bara alldeles för konstigt. Dessutom bör även Thiago få starta då jag tycker att han alltid är ev av våra piggaste spelare.
Barcelona F.C.B - #winning
2012-02-15 00:00
Alves: "Messi needs scoring, he lives of it. He enjoys more if he scores, I enjoy more if I give an assist." #fcblive #ucl

Där har vi en riktig lagspelare !
2012-02-15 00:00
Shanghai - Shoot Me

Vad bidrog Cesc med förutom sin assist? Ingenting.

Thiago var näst bäst efter Alexis/Messi på delad första.
2012-02-14 23:59
Vad är detta jag läser på Goal.com. Fabregas får betyget 5.5. Seriöst dem måste väl skämta att ge honom det betyget. Det är bara sårande för jag tycker att han var den bästa efter Messi.
2012-02-14 23:46
Solklar onside, kolla Corlukas fötter i gräset och jämför med Danis. Han hade kunnat lägga sig ner, och det hade fortfarande varit onside.
Barcelona S91
2012-02-14 23:37
Challenge:

Är du lika teknisk med bildredigering som en Madridista? Då har du din chans! In på AB:s video om matchen, pausa vid 2:38 och "do your thang".

:)
Barcelona S91
2012-02-14 23:36
Andreas-
2012-02-14 23:33
Extra plus till Alves idag, fan det är nog den enda spelare som får fram sina passningar till Messi. Det samspelet dem har är så underbart.
Barcelona älskabarcelona
2012-02-14 23:31
Brukar aldrig vara inne på Puerta så jag vet inte så mycket om folket från Madrids forum . Men det tog inte lång tid innan jag började irritera mig på I.Kalijc . Han är forumets Hanna Widerstedt. Jag tror seriöst att han försöker provocera Barca fansen. För så pass dum kan man inte va ?? isåfall så är det verkligen synd om killen .
Barcelona Sentuary
2012-02-14 23:29
Varför står det på startsidan att efter en mållös halvlek ramlade det in 4 bollar i andra halvlek? Sanchez gjorde ju mål första halvleken eller har jag fel?
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-02-14 23:21
Ehh grabbar jag tror att det är en av Barcas plan nämligen att skita i Ligan och köra för fullt på CL och cupen.

Nästa år vinner vi ligan då är motivationen upper igen det kan jag lova !
Annons: