/spanien/barcelona/forum/9830.aspx/spanien/barcelona/forum/9830.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Myrran
2012-02-01 15:56
Öh va?! Ska TV4sport visa (ej live) trav i 3 h och innan det visa 2 h utfyllningsprogram som typ cops istället för live fotboll? Shit vilka dåliga avtal dem måste ha för att inte flytta om inspelade program. Hur löste dem det de senaste två onsdagarna?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona BB-Barceloneta
2012-02-01 15:33
Det har inte kommit något officiellt kring uppflyttning om JDS. Däremot rapporterade Mundo Deportivo igår om att han skulle flytta upp för resterande delen av säsongen
Barcelona Barca4eva
2012-02-01 15:25
JDS har inte flyttats upp, vad jag vet.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-01 15:14
JDS har flyttas till A-laget enligt Wiki.
Barcelona Capitan Puyi
2012-02-01 13:42
Att köpa loss något från Valencia lär ju vara lika dyrt som att köpa loss Thiago Silva.. Den senare har dessutom sagt att han vill stanna i Milan och förlängde nyligen om jag inte minns fel.
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-01 13:41
Förresten, när vi ändå pratar om JDS- kommer han tillhöra a-laget resten av våren? Det spekulerades ju kring det igår men vad jag vet är inget bekräftat. Och själv tycker kv det låter lite märkligt, med tanke på att Sergi roberto nästan har fått mer förtroende på senare tid. Tror pep väljer att inte flytta upp någon av dem utan plocka upp dem båda då och då
,Sami
2012-02-01 13:40
Valencia's Adil Rami (26) and AC Milan's Thiago Silva (27) are two of the centre backs Barcelona is scouting with an eye on next season [as]

Assistant coach Tito Vilanova, still recovering from an operation in November, didn't travel with the team to Valencia today. #fcblive [fcb]
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-01 13:14
Älgen Tror inte heller att thiago skulle göra bort sig som falsk nia men enligt mig är det bättre att isåfall testa lillebrorsan där. Rafinha är väl den som i framtiden som har störst chans att sno lite speltid från Messi/Cesc på den positionen. Han har verkligen tagit för sig direkt i segundan och är nog redo att få pröva på a-laget lite smått redan nu...men som du säger - inte mot Valencia kanske ;)
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-02-01 13:13
SamMajid

Håller med dig det är förjävligt att de förföljer Zlatan, vad händer när han slutar? Är det holländska ligan och Guidetti som man ska se på varje dag? Det är som sagt tråkigt men om man ska se till det positiva så är det att vi slipper alla dessa medgångssupportrar, det är fantastiskt skönt. Jag är fullt medveten om att vi redan har många av dem men det behöver inte bli fler.
Som sagt, jävligt dåligt av TV4!
2012-02-01 13:08
den närkingska älgen

Ja just det. Ursäkta för misstaget. Jag kom ihåg den matchen nu.
2012-02-01 13:03
1.70-ligan

Tycker JDS förtjänar en plats i elvan då han har gjort sig mer förtjänt en vad Cesc. Han (Cesc) har inte alls presterat i självaste spelet som alla vet redan, så jag tycker att JDS bör få en chans åtminstone. Jonathans kortpassningsspel är en av dem bästa i vår klubb och vill att han ska styra med Xavi idag. Att jag placerar glödhete Alexis på bänken är för att jag inte vill att han ska skada sig igen, då vi har tillräckligt med skador. Alexis får komma in sista kvarten (om vi leder) för att stressa Valencias försvar med sin snabbhet och press så han får lite spring i benen.

I slutändan är det ändå Mister som styr och ställer, men detta är vad jag tycker. :)
Barcelona den närkingska älgen
2012-02-01 12:56
1.70

Tänkte väl det. Jag kan tycka att Cesc åtminstone behöver en uppsträckning, hans insats mot Villareal var ju inte godkänd. När vi har så mycket spelare skadade är det nog onödigt att peta honom. Jag tror att Thiago skulle kunna göra det bra som falsk nia, men det känns dumt att pröva det mot Valencia borta i en CdR-semi.
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-01 12:48
Älgen Det stämmer. Och shanghai, varför peta Alexis/Cesc?
Barcelona >The Reporter<
2012-02-01 12:48
Hej, gilla min kommentar så har ja chans att vinna en resa till Barcelona, era röster gör skillnad !

Snälla, det går snabbt, tack ! :)
Barcelona den närkingska älgen
2012-02-01 12:42
Vi slog väl ändå Valencia på Mestalla med 1-0 våren 2011?
2012-02-01 12:27
Under Peps era i Barca sen 2008 har vi inte kunnat besegra Valencia på Mestalla. Detta måste det bli förändring på. Jag är säker på att vi klarar detta trots att det är mission impossible. Så hur ska startelvan se ut ? för mig vill jag se följande spelare.

Pinto

Alves - Mascherano - Puyol - Abidal

Busquets

Xavi JDS
Thiago

Messi Cuenca

Pinto i mål eftersom det är Peps policy i CdR. Sen är backlinjen den samma förutom att Mascherano ersätter Piqué, då den sistnämnde är i en formsvacka. Mittfältet ser nästan samma ut, men jag har ersätt Iniesta med JDS och Fabregas istället för Thiago. Cuenca får bli Messis partner ikväll.
Barcelona SamMajid
2012-02-01 12:22
!!ANTIMADRIDISTA!!

Tyvär är det så här i Sverige, efterssom Zlatan inte spelar i Barcelona längre så bryr man inte sig om La Liga längre. Minns tex Inför cdr åttondelen mot Sevilla 09/10, då hade Metro och Aftonbladet skrivit 4 sidor om matchen, uppställningen, taktiken, pressen, osv... Nu skrev de inte ens om el clásico i några tidningar. Fattar inte att man ska vara så efterbliven att man inte kan inse att det finns bättre spelare än Zlatan! La Liga är ju rankad som världens näst bästa liga och ändå visar de knappt några matcher ibland ens på canalplus, och ja, jag snackar om barca och madrid matcher! Nu har de inte bara flyttat la liga från tv4 sport till canal plus, ibland visar de inte ens matcherna!

Bara i Sverige, Bara i Sverige...
Shesh! att man aldrig lär sig!
Barcelona Good Guy Greg
2012-02-01 12:20
OT: Är det inte dags att vi börjar säga "Fastanställd" istället för "livstidskontrakt"?
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-02-01 12:06
Så jävla vidrigt och tråkigt av TV4, vilken seriös människa kollar på hästar hellre än en semi final i CdR. Nu vet jag att de flesta här inne har sin stream som alltid fungerar. Jag kommer endå att ge mitt tips, får ofta en helt fantastisk bild. Har ni en relativt bra dator så tycker jag det här är det bästa (vet inte om det fungerar för mac)

Ladda ner sopcast(gratis), när det är klart går ni in på http://www.wiziwig.tv/, därefter klickar ni på LIVE SPORTS, efter det klickar ni på FOTBALL, sedan går ni ner i listan och hittar valencia barcelona, till höger om det kommer det stå LIVE, ni klickar på LIVE. Sedan kommer det finnas mängder av alternativ. Kommer finnas en sopcast stream med mellan 1500-2050, det alternativet klickar ni play på (ta alternativet med högst siffra). VOILA ni har bättre bild än TV4
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-02-01 10:32
Mailade TV4 och frågade hur det skulle bli med matchen och fick följande svar:

"Hej Andreas. Det stämmer, tyvärr, att vi endast kommer att kunna visa den andra halvleken. Detta beror på krock i tablån och rättighetsskäl. Det är inte optimalt, men alternativet hade varit att inte visa något alls. Man kan ta del av matchen i sin helhet på Csport. Tack för ditt engagemang och för att du följer TV4 Sport.

Jag önskar dig en trevlig onsdag!

Med vänlig hälsning
SIMON, TV4SPORT"

Stream som gäller för första halvlek alltså.
Barcelona Barca-nist
2012-02-01 10:13
Matchen börjar kl 21:00 men TV4sport väljer hästarna före matchen ?

Så här stod det på TV tablån : Valencia - FC Barcelona Spanska cupen (På tv4 sport från ca 22)!
Herregud varför är det så i Sverige att visa fotbolls matcher halvt osv ?

Varför prioriterar man hästarna först ?
Live fotboll mellan Valencia och Barcelona eller några hästar som ska springa vilket man kan följa på nätet eller Text tv.
Ska hästarna visa dramatik och springa annorlunda, gör nåt utöver det vanliga ?

Sen säger de Dreambox ökar, kan de inte vara lite självkritiska?

,Sami
2012-02-01 10:03
Hoppas verkligen inte vi kör 3-4-3 igen idag mot Valencia. Kör det vanliga racet!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-02-01 08:49
Andres inesta - El Illusionista

Tycker väl inte att Pep kaxig, snarare är han öppen med hur han resonerar ang sitt kontrakt, dvs att han vill förlänga med ett år i taget.
En av anledningarna till detta är att han inte vill sätta klubben i en svår sits om de vill göra sig av med honom.
Den dagen Pep känner att han inte har spelarnas förtroende och respekt är den dagen han kommer lämna, och han vill då ge klubben samma förtroende och möjligheter tillbaka.

Däremot är det inget snack om att Peps beslut (om en förmodad förlängning) kommer ha en stor inverkan på hela klubben. Det är länge sen vi hade samma stabilitet i klubben, från fotbollen tlll politiken, och det har så klart med framgångarna att göra. Pep skapar stabilitet genom att andas Barcelona i allt han företar sig. Ett tränarbyte skulle kunna få allt att svänga.
I detta avseende kan man, precis som du skriver, till viss del påstå att Pep är större än klubben, men han missbrukar inte den makten han har för fem öre.

Rosell har till och med sagt att han vill skriva livstidskontrakt med Pep och att han kan komma upp till kontoret och förlänga när helst han känner för det.
Där kan vi snacka om att ge bort makt...

Jag har faktiskt svårt att hitta någon som helst kaxighet i Peps uttalanden, däremot säger han sanningen, och den kan för vissa vara svår att acceptera.
Barcelona Rambla~
2012-02-01 08:44
Veckans Revista de la liga!

Revista De La Liga - 31st January 2012
Barcelona Keite
2012-02-01 05:38
Kan du skriva vart Pep är kaxig?
Barcelona Andres inesta - El Illusionista
2012-02-01 04:41
Så jävla less man blir på pep vilken jävla luft snubben har fått. Ingen tvekan på att han är en bra tränare för att det krävs kompetens för det han gjorde med barca. Helt ärligt talat vad är meningen med att vara så kaxi. Om han inte är säker på att han ska stanna kvar får han gärna lämna. Barca är störren pep och det är ingen mening för klubben att hunda efter honom. Det finns tränare som hade stannat i klubben mer än 20 år om de hade fått.

Längtar tills Xavi blir tränare i fc Barcelona.
Barcelona KUNG MESSI
2012-02-01 01:29
de mycket du inte trodde om Raul som att hans tillägna mer än halva karriären i fel klubb istället för moderklubben . o att så fort han inte blev välkommen mer till landslaget så vann Spanien först em guld o sen vm Hilde för att raul inte var med
Barcelona Andreas V.V
2012-02-01 00:43
Det här trodde jag inte om Raul?
Barcelona Ibillay
2012-02-01 00:41
Please kan någon hjälpa mig angående min fråga som jag ställde tidigare..
Barcelona Blaugrana91
2012-02-01 00:35
Var ju ganska väntat egentligen att det inte skulle bli några speciellt stora värvningar ute i Europa ikväll eller överlag i det här fönstret.
Klubbarna måste börja tänka på Uefas nya ekonomiska regler som börjar gälla snart, det är därför typ City och Chelsea inte kan spendera som de gjort förut.
Annons: