/spanien/barcelona/forum/9827.aspx/spanien/barcelona/forum/9827.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-02-01 23:18
Frodo

Hyfsat av en kille som "gått in i väggen" att göra 36 mål halvväggs in i säsongen tycker jag.
Barcelona el Maestro!
2012-02-01 23:16
1.70-ligan:

Jag bryt mig inte om någon missar tio straffar så länge laget går vidare. Det är resultatet som räknas i sådana sammanhang där det handlar två matcher och utslagningar.
Barcelona rob.BARCA
2012-02-01 23:15
men fy fan tack och god natt era gnällspikar...
Barcelona Rambla~
Barcelonito

Du, inget ont om Christanval och Petit va. Vilka kungar. Du glömde den största av dom alla, Bogarde. :P
Barcelona Frodo
Messi har gått in i väggen både fysiskt och mentalt. Det är till stor del hans eget fel. Han spelar alltid 90 minuter vare sig det är med Barcelona eller Argentina. Att spela ca 70 tävlingsmatcher per säsong är inte hälsosamt i det långa loppet. Han är ung och har inte märkt av det de senaste åren men det är bäst för både hans egen och klubbens skull att han byts ut och vilas ibland. Kommer ni ihåg hur det såg ut mot slutet av säsongen för våra anfallare Messi, Villa och Pedro? Alla sprang lika tungt som Emile Heskey men de vilades de 2-3 sista veckorna och sprang sönder United i finalen.

Just nu är det dock kanske inte enbart hans eget fel då situationen kräver att han måste spela hela tiden pga skador. Afellay, Villa och Pedro är skadade vilket mer eller mindre tvingar honom att spela. Men i framtiden hoppas jag att han inser att han inte bör spela 90 minuter i alla matcher. Detsamma gäller i landslaget där han är immun mot att bli utbytt och dessutom åker han på alla jipporesor världen runt samtidigt som vissa av hans argentinska kamrater är "skadade" etc.

Med det sagt tycker jag att vi alla bör stötta Messi nu när det går lite tyngre för honom. Han har gjort oerhört mycket för vår klubb och han förtjänar lite andrum när det blåser motvind.
Barcelona Barca-nist
2012-02-01 23:14
B-Guden

Vadå håll käften??
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-01 23:14
el Maestro

Själv har jag väldigt svårt att vara nöjd när vi missar en jättechans till ett mycket bättre utgångsläge.
Barcelona Blaugrana91
2012-02-01 23:13
LeoMessi

Jag pratar överlag inte om mål, jag begär inte att Messi ska göra hattrick i varje match, det jag dock förväntar mig är en bättre inställning från honom, det är den som jag är irriterad på. Hans loja inställning.

Dessutom stör jag mig på att Pep aldrig kan ta ut honom, dels kan han behöva vila och dels så borde Pep markera att om du inte kämpar så får du inte spela.
Barcelona Smogen
Dags att vila Messi mot Sociedad kanske? Sen blir det inte många chanser, Valencia hemma
Osasuna borta
Leverkuse borta
Valencia hemma
At. Madrid borta (som ju på något sät, år efter år,t lyckas göra säsongens match hemma mot oss medan man gör säsongens plattmatch när man möter Real.)
Barcelona Rambla~
Barca-nist

Jag föreslår att du håller för ögonen eller blundar om du nu är så känslig. Jag begriper verkligen inte att det ska bli ett sådant jävla ramaskri så fort någon uttrycker något som inte är bra eller är lite negativ i kritiken när det gäller spelet eller vissa spelare. Vad är det och lipa om, seriöst? Det är ju lugnt på forumet och folk diskuterar i godan ro. Det blir ju knappast bättre när vissa av er ska lipa för minsta lilla grej.
Barcelona KUNG MESSI
skön match Hög intensiv . Messi var bra men inte superbra som han brukar vara men glöm inte att han bara är en människa o valencia hemma brukar vara Messis matcher mkt mål o vi brukar ha lättare hemma än borta mot Valencia . men tack o lov 1-1 är bra resultat . ändå kunde vi villa Xavi o lite Alves de starkt o många fick chansen . älskar det Guardiola gör . lunga ner er. vi fixar detta sluta klaga på våra älskade spelare messi . iniesta du är saknad Visca barca y Visca catalonia
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andres inesta - El Illusionista
2012-02-01 23:12
SAKNAR ETO, KILLEN HADE COJONES!! Om messi inte passade honom fick han en rejäl utskällning. Ingen vågar öppna käften mot messi. Vi kan inte låta vår spel bara gå genom honom. Andra måste våga ta större ansvar ibland känns det som att vi inte kan komma till ett anfall utan messi.

under trippel säsongen var det ingen lag som tänkte endast på messi..
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-02-01 23:12
Ni kan likt förbannat gnälla lika mycket på Alexis missar, Alves som tar i för kung och fosterland när hela högersidan av målvakten är öppet, Thiagos slarvpassningar...

Men mycket okunnigt att mala och mala på och gnälla när vi fått med oss bra resultat och kontrollerat en cupmatch borta mot Valencia utan Iniesta, Pedro, Xavi, Alves och Villa. Det blir ännu värre när man har hört er gnälla så mycket även efter Madridmatchen. Vi vinner dubbelmöte mot Madrid och eftersnacket är bara gnäll. Ge er för fan.

Ni skulle vart med när Christanval, Patrik Andersson, Rochemback, Simao, Quaresma, Petit mm. gjorde kaos med Barca. Men förstår att många här inne inte upplevt den tiden. Just nu mår jag illa av att läsa vissa saker här inne.
Barcelona Keite
2012-02-01 23:11
Till alla madridistas med alzheimers sjukdom (Ser ut att vara många tyvärr)
Har ni glömt cupskandalen i semin förra året mot Sevilla eller?

Negredos "offside"

Och så Fabianos "icke mål"
http://www.youtube.com/watch?v=x26V5VnLpT0
Barcelona el Maestro!
Vid det här läget är Barca vidare. Valencia måste göra mål på Camp Nou.
Gör Barca mål måste Valencia göra två o.s.v.
Jag är nöjd. Barca kommer att gå vidare.Det är vad som räknas i sådana matcher.
Messi kommer garanterat att göra mål i den andra macthen.
Barcelona B-Guden
Bla bla era bortskämda skitungar slutklaga osv

hållkäften bara, klart vi läre få kritisera laget när dom spelar dåligt.
Eller ska via va som Real och säga vi vann förr ?, Kritiken vi ger förtjänar spelarna. Dom kan så mycket mer, vi har itne spelat en dålig match utan vi har spelat flera dåliga matcher, sen stör jag mig på att byta in en som tello med 3 min kvar, ge killen iallafal 30 minuter.

Sluta säga att man inte får kritisera laget, det är inte första gången vi spelat dåligt, bara inse om vi inte ska bli titellösa gäller det att vinna utanför camp nou också -.-
Barcelona Barca-nist
2012-02-01 23:10
Det är stor skillnad på diskutera och gnälla och här gnälls det ständigt.

Självklart kan jag kritisera Messi för vissa punkter som tex inte släppa bollen i tid att han lägger sämre straffar men vad man läser här stör stämningen totalt och det sänker nivån på forumet!
Barcelona Rambla~
2012-02-01 23:09
Mojito

Jo visst, säg något annat lag i världen som inte hade blivit sämre utan Iniesta och Xavi i startelvan. Knappast några dussinlirare precis. :P

Messi är som han är. Jag tänker inte kritisera att han är dålig mellan varven, den rätten har alla människor. Det jag mest stör mig på, och det ganska så rejält är att Pep inte sätter ner foten och tvingar honom till vila lite då och då.
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-01 23:09
Ok, då är jag verkligen inte nöjd med resultatet. Ska det vara så svårt att trycka in bollen. Ja, jag är bitter nu men det är inte första gången det ser ut så här på senare tid och som sagt, jag vill ha den här cuptiteln nu!
Barcelona LeoMessi
2012-02-01 23:08
Blaugrana91

Messi har spelat väldigt långt ner på planen de senaste matcherna och på kanten. Du kan inte förvänta dig att han gör mål varenda match, det är tack vare hans mål som vi ligger tvåa. Han är den ende som gör mål regelbundet. Sen så hjälper det inte när dom passar messi då han redan är omringad av 3 personer.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
Alla borde stjänka en tanke åt offren i Egypten
Barcelona rob.BARCA
Messi är en perfektionist, han vet själv att han inte spelar bra. Det räcker med att han blir arg på sig själv, vi fans behöver verkligen inte påminna honom ännu mer om det... chilla snälla ni
Barcelona Rambla~
2012-02-01 23:07
1.70

Valencia hade i stort sett ingenting efter sitt mål. Pinto hade väldigt lite att göra.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-02-01 23:06
Rambla~

Fast frågan är om vi inte är ett bättre lag utan Pinto och 10 man på plan än 11 :P

Håller dock med om Messi - även gudar framstår som mänskliga ibland.
Tror han, precis som resten av laget lider av att inte ha Iniesta på planen.
Don Andrés är snart viktigare än Xavi, det känns så i alla fall.

Vår vintervärvning får bli en frisk Iniesta lagom till CL om 2 veckor.

Barcelona Andres inesta - El Illusionista
2012-02-01 23:06
Man behöver inte klaga men man har rätt och kritisera. Barca är klubben inte spelarna man får ta och ge gärnet. som någon sa innan här, hellre att vinna snyggt än att vinna med ett så jävla dålig spel.

cuenca imponerar dock :D
Barcelona barca_joe
2012-02-01 23:05
Ja messi var riktigt dålig (med tanke på hur bra han kan vara). Men fortfarande han som ligger bakom ALLT framåt, säger en del om spelet. Det är små felbeslut som gör denna match från att vara gudomlig till katastrof. Tyvärr blev det inte så bra idag
Barcelona Rambla~
2012-02-01 23:05
jeon

Vi klagar inte utan vi diskuterar om vad som är bra och dåligt under matchen. Är det inte tillåtet på ett forum?

Vad ska vi annars göra? Kanske sjunga....We shall overcome....? :P
barca löver
2012-02-01 23:04
Messi måste skärpa sig missar straff,släpper boll i helt fel läge och är allmänt dålig. Tycker man ska byta ut han i ett tidigt skede av denna match då vem som helst hade gjort det bättre. hoppas Pep tar ett snack med Messi för det här kommer inte funkar om han förtsätter så här. Just nu tänker han bara på sig själv och han ser ju inte ut att ha kul just nu....
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-01 23:03
Såg straffen nu, ååååh vad irriterande. Ett mål till hade varit guld värt. Sjukt viktigt!
Jag vill verkligen vinna denna j*kla cupen, vi får se till att slå Valencia hemma nu!
Hade Valencia några fler lägen än sitt mål?
Barcelona Barca-nist
2012-02-01 23:03
Ärligt talat att ni inte skäms era bortskämda sk*tungar, att ni ska gnälla på alla spelare i världen som om de vore robotar. Ni klagar På Ronaldinho, klagar på Eto, på Xavi, på Iniesta, på Messi. Ni är rent sagt bortskämda medgångs fans som håller på så!!!
Herregud ge er nån gång!

Annons: