/spanien/barcelona/forum/9822.aspx/spanien/barcelona/forum/9822.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2012-02-07 18:30
Johnson från Liverpool hade jag inte tackat nej till. Helt underbar högerback som är stark som en oxe och som ständigt löper.

Han spelade som vänsterback mot Tottenham och hotade ständigt på kanten. Sen så brukar inte engelsmän lyckas så bra i la liga (förutom Beckham då).
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-02-07 18:30
Jämför man Barcelona och United med resten av topplagen i Europa så pumpar vi ut talanger. Men jag vet inte Madrid kanske inte ses som ett topplag med deras senaste resultat i CL och ligan
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-07 18:29
!!ANTIMADRIDISTA!!

Har man spelare som Casillas(enda riktigt bra), Arbeloa, Callejón och Granero i truppen som enda egna produkter så tror jag inte man vet vad en talang är, tyvärr.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-07 18:27
Pumpar ut vet jag inte riktigt. Däremot är det naivt att tro att b-laget bara består av medelmåttor. Samma killar diskuterade Bales eventuella flytt hit och alla som tror på det dumförklarar jag direkt...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-07 18:25
Blaugrana91

Du säger att vi ska köpa två försvarare och flytta upp två försvarare till nästa säsong. Tror du alla de kommer få plats? För mig så går det inte, spelare som definitivt inte kommer lämna till nästa säsong är Piqué, Abidal, Puyol, Alves, Mascherano och Adriano. Ska vi då ha tio backar? Eller hade du bara inte tänkt igenom?
2012-02-07 18:23
Haha det här läste jag inne hos svinens forum

"Helt ärligt jag får nästan tårar av skratt. Är dom här människorna verkligen så dumma så dom tror på detta själv? Dom här cules har blivit blinda, dom har fått fram några st nu och nu tror dom att det sker på löpande band. "

Killen pratar om att vi tror att vi får fram talanger från La Masia på löpande band. Jag vet inte om han vet vilket lag som är Barcelona, men det lag som jag anser är Barcelona hade 8 spelare (+inhopp) från La Masia i startelvan sist. Vi pumpar ut egna talanger varje år, vi spelade den senaste CL fnalen och vann den med runt 7 La Masia spelare (tror jag). Härlig kunskap bland svinen, men jag antar att bortträgning och avundsjuka är det som formar deras sanning.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-07 18:19
Om jag hade jobbat i Barca så hade jag föredragit Bartra, Muniesa, eller Sergi Gómez.
2012-02-07 18:11
Angående back diskussionen så vill jag bara tillägga att backar ska man inte rotera lika mycket som man kan göra med mittfältet och anfallet, nu vet vi alla att Pep gärna roterar och det är på varenda position. Men en back bör enligt mig bytas endast pga skada eller grov formsvacka. Det gör att jag tycker det är onödigt att köpa in en ny världsback, men jag förstår helt och hållet de som tycker att det verkligen behövs för att vi är svaga när det kommer till försvaret. Haha jag kanske säger emot mig själv men kort sagt så tycker jag inte det behövs en ny försvarare av absoluta världsklassen, men förstår de som tycker att det faktiskt behövs.
Barcelona Barcadinho.
2012-02-07 17:44
1.70-ligan.

Ursäkta för ett så sent svar, men kan vara kul att skriva några extra rader om det och Modric.
Det är mer så att han är personlig favorit. Jag gillar honom. Det finns alltid en handfull spelare som jag bara faller för. För min del är det sällan de absolut största namn a la Ronney och Torres och så. Det bara blir så som en blind kärlek.
Det händer nästan aldrig att mina personliga favoriter hamnar i Barca. Sista spelare som jag kan komma på är Alves. Jag gillade honom i Sevilla och vums så var han hos oss. Härligt.

Varken Cesc eller Alexis var personliga favoriter hos mig förra säsongen, men jag är glad att vi förstärkte laget med dem.
Den spelaren som jag fastande för i serie var unge Coutinho. Tyvärr är han utlånad till inte mindre än Espanyol, men kan bli kul och titta på honom nu. Han fick inte mycket speltid i inter. Andra är Lamela från Roma och Hernanes från Lazio. Från England är det mest Silva.

Min senaste personliga favorit är Jordi Alba - får vi se om vi lockar honom till sommaren...
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-02-07 17:22
Se där, hittade klipp på Hummels passningsspel vilket är typ det första som dyker upp om söker på Mats Hummels på youtube.

Påminner om Marquez eller vad säger ni?
Barcelona DANI ALVES
2012-02-07 17:18
Satt o skrollade ner lite på puertan, dom snackar om vilka backar barcelona ska värva till sommaren. Hahhaha
Barcelona Trippeln
2012-02-07 17:17
Fixa hit Hummels då! Hah
2012-02-07 17:15
Faktum är att jag är mer imponerad av hans eleganta passningsspel, krossbollar och perfekta djupledsbollar än hans defensiva kvalitéer.

Och man måste tillägga att hans pris kommer öka avsevärt om man väntar till efter EM, det vore ett misstag.

Piquenbauer och Hummelbauer hade vart bra framtid för Barca, 24 och 23 år gamla med Puyol och Abidal som mentor.
Barcelona Hetfield
2012-02-07 17:09
Om Hummels är så skicklig på passningar och är så skicklig som mittback så skulle jag klassa honom som nästa Beckenbauer.
Barcelona Blaugrana91
2012-02-07 16:40
Thiago Silva borde helt klart vara klubbens huvudmål under sommarens transferfönster. €30 Miljoner har klubben helt klart råd med och det vore en bra investering.
Dessutom har Milan fortfarande enligt rykten inte börjat betala av de €24 Miljoner för Zlatan, så Barca skulle kunna använda det för att få hit Silva.

Thiago Silva €30 Miljoner och Jordi Alba €15 Miljoner, det är de värvningar vi behöver göra i sommar. Totalt €45 Miljoner.
Sen flyttar man upp Bartra, Montoya och varför inte Tello?

Myrran

Klubben som Neymar är "klar" för är Barcelona, men han kommer nog inte förens om 2 år skulle jag tro.
Det var en person som uttalade sig i Katalanska "Com Radio" förra veckan och som tydligen står ledningen i Santos nära och han sa att förhandlingarna mellan Barca och Santos har gått långt och att Neymar förr eller senare kommer komma till Barca.

2012-02-07 16:39
Många här tycker att Hummels liknar Puyol i spelstilen, jag köper det till viss del.

Jag tittar rätt mycket på tysk fotboll och tycker faktiskt han påminner mer om en Marquez i sina bästa stunder. Marquez var hård, han var lite av en perfektionist, bra tacklingar och en jävla bra passningsfot. Hummels i Barca skulle nog peta Pique som passningsgeneralen i backlinjen.

Tekniskt är han minst lika bra som Thiago om inte snäppet bättre.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-02-07 16:33
"Pepe och Ramos är världens bästa mittbackspar. Ramos är världens bästa mittback, helt sjukt hur bra han är"

Ja, ni vet vilka som tycker så.. samma skara som tyckte ironiskt nog att Ramos var världens bästa högerback förra året men att han hade en hel del brister i försvaret. Sjukt vilken talang Ramos är, det krävs bara några matcher som mittback så är han världens bästa där. Pepe behöver man väl inte ens kommentera va? Jag kan nog rabbla upp 50 mittbackar som är bättre än den filmaren.

----------------------------

Getafe blev rånade på en solklar straff som ni kan se i länktips. Kolla vilket skådespeleri Pepe bjuder på!

Barcelona Ibillay
2012-02-07 16:17
God is a five letter word Kanske det, men i mitt tycke så vore Hummels ett smartare alternativ.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-02-07 16:11
SamMajid

Jag håller med fullständigt gällande den sura prislappen och att det hade varit lättare att få Hummels. Men Silva håller fortfarande i 4-5 säsonger minst på toppnivå. Kolla de andra stora mittbackarna i dagens fotboll. Silva är ju nästintill et spädbarn om man bortser från Piqué, Hummels och några med avsevärt sämre kvalité.

Ibillay

Och Silva fortfarande mycket bättre.
Barcelona Hetfield
2012-02-07 16:07
Jag är allmänt inte så förtjust inte att köpa "äldre" spelare för stora summor, det är därför jag var emot köpet av David Villa till att börja med. Jag vet inte om att lägga så mycket pengar på Thiago Silva är rätt väg att gå. Jag är säker på att han skulle dominera i Barcelona, men frågan är om det inte finns smartare alternativ.

Jag tycker att Hummels har mer potential och han är dessutom yngre. Det finns gott om bra mittbackar där ute.
Barcelona Ibillay
2012-02-07 16:07
Spelar ingen roll, Hummels är fortfarande yngre.
2012-02-07 16:06
Ibillay

Thiago Silva är en mittback som är 27, menar du att det är gammalt?
Barcelona SamMajid
2012-02-07 16:06
God is a five letter word - Messi

Någon härinne sa något om Silvas ålder och prislapp och att Hummels vore lättare att få tag i. Det är sant. Silva skulle kanske stanna i 2-3 säsonger i barca och sen dra, Hummels däremot skulle kunna stanna i minst 8 år i barca om han håller formen och trots att han är Tysklands bästa back och har alla försvararegenskaper som ett rinnande vatten så kan han bli bättre.
Barcelona Ibillay
2012-02-07 16:04
Tycker ändå det är onödigt att slänga pengar på en Thiagon Silva som kommer vara bra i 2 säsonger när man kan få en yngre Hummels, som fortfarande kan lära sig o bli bättre. Men men Thiago Silva skulle utan tvekan vara ett bra köp ändå ur kortsiktig perspektiv
Barcelona SamMajid
2012-02-07 16:02
Ibillay

Word!

Tycker att alla härinne borde kolla på Hummels, han är en perfekt spelare för barca! han påminner starkt om Puyol i spelstilen och bredvid Piqué skulle de bli världens kanske bästa mittbackspar, ett mycket bättre allternativ än Silva enligt mig!
2012-02-07 15:57
Thiago Silva - Piqué hade varit det överlägset bästa mittbacksparet i världen. Sedan att folk nämner Hummels känns lite sisådär, han tillför inget nytt och är en SÄMRE kopia av Piqué, spelar likadant, har en skön passningsfot och gillar att springa upp rätt ofta. Thiago Silva däremot, är snabbare än många i Barcas lag, har en skön passningsfot han med, och är nog världens bästa läsare av spelet.
Barcelona Ibillay
2012-02-07 15:47
Sammajid Mats Hummel skulle passa perfekt bredvid Pique. Deras spel är väldigt lik varandra. Man får samma känsla av säkerhet som man får med Pique när Hummels har bollen. Han är också ganska rörlig trots sin storlek vilket är bra för Barca.
Barcelona SamMajid
2012-02-07 15:22
westinho - Sergio #16

1. För att Puyol är gammal och lär nog lägga skorna på hyllan ganska snart.

2. Abidal och Mascherano är inga renodlade mittbackar.

3. Efter alla skador och avstängningar borde du väl inse att vi behöver en ny mittback? vår trupp är för tunn! och det märktes redan förra säsongen!
Barcelona SamMajid
2012-02-07 15:20
Barca har även varit intresserade av Mats Hummels i Dortmund, en renodlad och komplett mittback som liknar Puyol väldigt mycket i spelstilen. Han är bara 23 och är redan bästa mittbacken i Tyskland, bättre allternativ än Thiago Silva! En sån spelare kan barca behöva till nästa säsong!
Barcelona Riiio!!
2012-02-07 15:07
Antingen behöver vi en världsklass mittback så att Abidal inte behöver vikariera där heller, Puyol och Masch blir tredje och fjärdeval, sen Bartra som reserv.

Eller så köper vi in en riktigt bra vänsterback och då kan ha Abidal som mittback. Hade Abidal spelat i en annan klubb och gjort det så bra som han gjorde det förra året som mittback, hade jag varit sugen som fan på honom nu i sommar för en billig peng.

Alba eller Thiago Silva kommer i sommar. Nästan säker på det!
Annons: