/spanien/barcelona/forum/9821.aspx/spanien/barcelona/forum/9821.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-05 11:49
Messidinho

Nej. De skanderade hans namn efter att han hade missat
Barcelona Messidinho_10
2012-02-05 11:43
Såg ej matchen igår, men är det sant att publiken buade på Messi? För en pajas på ab påstår det. Hemska tanken om det hände.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Cataloniaboy
2012-02-05 10:13
Oerhört viktiga 3 poäng igår! Vi har inte råd att tappa mer.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-05 10:10
För att summera matchen igår tyckte jag vi stundtals spelade riktigt bra och fick igång fina kombinationer som ledde till målchanser. Det vi främst måste jobba på är ineffektiviteten, där vi hade avgjort matchen tidigt om den biten hade suttit. Många hemmamatcher avgör vi efter en halvtimme, vilket vi kunde ha gjort igår om Messi, Cesc, Alves med flera hade gjort mål på chanserna.

Sedan måste vissa spelare spela upp sig. Cesc är i en dålig form spelmässigt och målmässigt just nu, gällande spelet brukar man inte tänka på det så mycket när han målar och assisterar på löpande band. Nu verkar inget funka. Thiago var jag lite besviken på igår också. Han tog inte för sig som han brukar. Det blev dock lite bättre i andra halvlek där han gjorde några fina aktioner och framspelningar.

Messi har inte en bra dag men bidrar ändå till spelet. Idag funkade det inte för honom när han försökte göra sin gubbe, där blev jag då imponerad då han istället valde att passa mer än vanligt och kombinera sig fram till lägen. En dålig dag för Messi leder till ett mål och en fin assist. Dock kan han bidra med otroligt mer och framförallt sätta målchanserna. En normal dag hade loppan gått ifrån matchen med ett hattrick. Mot Valencia på onsdag och i framtida tuffare matcher hoppas jag han blir bättre påd en punkten, och även tar sig förbi försvararen oftare.

Tello gör en grym första halvlek där han gör allting rätt, tar sig förbi backen väldigt ofta och gör en snygg löpning där han nätar. I andra är han lite mer osynlig men överlag en mycket bar match för ynglingen. Någon nämnde att han skulle vara bättre som inhoppare och där kan jag bara instämma. Kommer han in i 60-65:e minuten så kan han göra kaos med försvaret och skapa många chanser för oss. Kan vara något att tänka på till onsdag. Mascherano är matchens lirare, förlorar ingen duell och är väldigt stabil där bak. Puyol likaså, otroligt bra kaptenen har varit enda sedan han kom i matchform sent i höstas. JDS slarvade lite både i passningar och bolltapp men men är godkänd ändå, förhoppningsvis får han fler chanser från start den här säsongen. Cuenca var godkänd, varken mer eller mindre.

Trots "bara" 2-1 på hemmaplan så är jag relativt nöjd med matchen. Varken Xavi, Iniesta, Piqué, Busquets eller Alexis startade matchen, och JDS, Cuenca samt Tello startade. Jag är grymt nöjd med våra ungdomar, när vi har många skador sätter vi in tre stycken i samma startelva och alla tre gör ett bra jobb, och vi vinner. Nu var det i och för sig mot Real Sociedad på Camp Nou men jag tycker alla tre visat att man kan lita på dem, även i lite tuffare matcher.
Barcelona JohnGalt
2012-02-05 09:27
Jag förstår mig inte på alla som klagar på JDS och tycker att han var dålig. Tvärtom tycker jag att han var en av dom bästa på planen. Han spelar väldigt moget och med ett fint lugn i sitt passningsspel. Det hade varit kul att se honom spela mellan Xavi och Iniesta. Om han hade spelat hela matchen i går hade han kommit upp i lika många passningar som Xavi brukar slå. Lite statistik på JDS i går, inom parentes Busquets snitt per match den här säsongen.

Antal passnignar - 98 (70,8)
Passningsprocent - 90% (91,5%)
Lyckade långbollar - 14/14 (4,2)
Tacklingar - 2 (2,5)
Vunna bollar - 6 (3)
Tappade bollar - 2 (1,5)

Barcelona KUNG MESSI
2012-02-05 08:21
varifrån får falskbladet all luft ifrån ?????????? jag var på matchen satt första halvlek på Tellos kant fick njuta av hans teknik . men ingen fann buade ut Messi . vi skrek Messi Messi Messi hela tiden varje gång han fick läge . ja hatar Aftonbladet o deras falska källor. skönt o å skåda Messi o ynglingarna på plan så nära
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-05 06:56
Fan vad skönt med Busquets! Såg ju riktigt illa ut igår och man blev ju inte direkt lugnare av att se Cescs reaktioner.
Barcelona Busquen
2012-02-05 03:48
Jag förstår inte riktigt den negativa tonen här. Vi vann matchen, gjorde en riktigt bra första halvlek, skapade väldigt mycket chanser och hade kunnat gjort betydligt fler mål. Flera spelare skadade och flera spelare vilade av olika skäl. Det här måste vara det mest negativa forumet på hela svenskafans. Skaffa er lite perspektiv eller håll tyst, världen går inte under om ni håller inne med era (oftast) ogrundade kritiska spörsmål.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Zlatan-da man
2012-02-05 02:58
messis skägg idag var ändå jävligt nice, hoppas han sparar typ två veckor till så att det blir sådär riktigt tjockt.
jag tror han skulle passa bra i det, se mer seriös ut.
och tack gode gud att busquets skada inte var så seriös som jag trodde, jag såg verkligen barcelona åka ut ur cl i åttondelen, bli spöade av valencia på onsdag och sluta typ trea i ligan i buquets sår
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-02-05 01:24
Frodo

Håller med Barcadinho. Frodo, the preacher.
Barcelona Frodo
2012-02-05 01:17
Barcadinho

Tack men redaktionen gör redan ett bra jobb. Dessutom har jag fullt upp med annat.
Tack även till er övriga för komplimangerna!
Nu blir det sängen. Sov gott culés!
AndreD - Ànims Afellay y Villa
2012-02-05 01:01
Lol på er som sa att Busquets missar resten av säsongen.
Barcelona Gabriel
2012-02-05 00:51
Skriver under direkt på "Barcadinho's" förslag. In med Frodo i redaktionen!
Barcelona Barcadinho.
2012-02-05 00:41
Frodo - är det inte dags att vara en del i av redaktionen eller en skribent?
Du skriver bara bra inlägg.
Addeh - "anställ" honom via ett PM, tycker jag.

Ciao.
Barcelona Deulofeu
2012-02-05 00:41
Sant Frodo han ville tom gå upp på slutet och lägga en smörpass till lillkillen Messi men det gick ju vägen ändå.

Han är som ett årsgångsvin Puyul.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-02-05 00:37
Frodo

Best. Inlägg. Ever.

Härligt o hära att han kan vara tillbaka snabbt, busquets! Älskar fan killen
Barcelona Frodo
2012-02-05 00:36
Det är först när det går emot laget som man påminns om Puyols storhet. Vilken jävla krigare och kapten han är. Han ger verkligen allt för klubben och han har en mental styrka som ingen kommer i närheten av. Han var återigen helt fenomenal idag både i defensiven och offensiven. Han börjar komma upp i åren så det är bara att njuta av kaptenen medan vi ännu kan culés!
Barcelona Deulofeu
När man läst beskedet om Busi kan man lägga sig tack för det.
Barcelona Barcadinho.
Ok, goda nyheter. Det räcker för mig för idag.
Kommer bli spännande match mot Valencia.

Godnatt alla nya och gamla supportrar.
Barcelona Smogen
2012-02-05 00:32
Frodo

kan du inte vara vänligt och börja copypasta det där inlägget i alla aftonbaldets och fotbollskanalens artiklar om barcelona...eller va fan, i alla artiklar som rör fotboll över huvudtaget!
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-05 00:30
Busquets could be able to play on Wednesday #fcblive

Aaaah, vinden har vänt! Vi drabbas inte längre av värsta möjliga scenariot! Tack för det och godnatt. Spännande match för övrigt, om än lite väl spännande kanske
Barcelona Andresito
2012-02-05 00:29
Busquets could be able to play on Wednesday #fcblive!!!!!!!!!!!!!!!1
Barcelona Zamboza
2012-02-05 00:27
2012 verkar det vara en trend att barca på egen hand ser till att hemma matcherna lever in i det sista. Vi har tappat två 2-0 ledningar mot Betis och real och det var nära idag tredje gången gillt. Vi är tyvärr väldigt nonchalanta. Messi, Alves, Pique etc. Hade alla haft Iniestas, Puyols och Mascheranos inställning så hade vi lett ligan och dödat matcher redan i halvtid. Tello gör en grym match och jag var väldigt glad när jag såg att han skulle starta. I mina ögon är han en bättre spelare än Cuenca och grym att sätta in ifall man vill ändra på en matchbild. Han är ju supersnabb och tsm med Puyol och Masch matchens bäste spelare.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-05 00:26
Snälla, Snälla, Snälla! Finns det inget botemedel mot våra skador. Så jävla frustrerad man blir. Seriöst fattar ingenting. Tro mig ännu fler kommer hamna i sjukstugan.
Barcelona Frodo
2012-02-05 00:25
Vem fan bryr sig om vad idioter tycker? Det är allmänt känt att man här i Sverige känner ett stort hat gentemot Barcelona. Det är även allmänt känt att folket i det här landet är efterblivna retards när det kommer till fotbollsmässiga kunskaper. Det är bara att kika på valfri toppkommentar på Aftonbladet om någon Barcarelaterad artikel för att förstå hur många som är helt bakom flötet.

I Sverige tycker många att Busquets är en kass fotbollsspelare och även den mest hemska. Samtidigt tycker fotbollskunniga experter i övriga världen att Busquets är en stor spelare. En av världens mest ansedda sporttidningar l`Equipe har valt ut Busquets som pivote i årets lag två år i rad.

I Sverige tycker man även att John Terry är en stor ledare, kapten, spelare etc. Att han skriker "fucking black cunt", trycker lagkamraters flickvänner, ger privata tourer på träningsanläggningen i utbyte mot pengar och allmänt beter sig som en douchebag spelar ingen roll. Han är en engelsk tuffing med en enastående karaktär. Våra spelare som inte har problem utanför plan är däremot hemska katalaner/spanjorer/sydamerikaner etc.

Att Busquets filmat innebär självklart enligt dessa högintelligenta drägg att han förtjänar att skadas. För filmningar är givetvis inte vanligt i fotbollsvärlden?

Ignorera skithögarna.
Barcelona NoGo™
2012-02-05 00:25
The club can't yet give a n estimation of the time of recovery #fcblive
Barcelona Blaugrana91
2012-02-05 00:24
Tack gode gud för det beskedet.

Hoppas för övrigt att det slår tillbaka på alla vidriga haters som önskade honom skada. Brukar vara så önskar man att någon annan drabbas av skada slår det tillbaka på en själv.
Barcelona Smogen
2012-02-05 00:24
GerardPiqué3

aha...du trodde att jag bara tänkte på denna matchen och inte på säsongen i helhet? i så fall tror du fel, jag syftar tex. på Getafe och Villarealmatcherna också. bland annat. det är många matcher som gör mig förbannad, mest av allt när spelarna inte kämpar eller verkar bry sig. Något som varit väldigt vanligt i år. Har blivit bättre efter Villareal, så man får hoppas den delen håller i sig.
o nej, jag har ingen aning om hur länge du följt barcelona, men jag skrev aldrig något om det, däremot vet jag hur gammal du är och DET skrev jag något om.
nu orkar jag inte tjafsa med dig mer, alla har rätt att kritisera laget. sluta lek moraltant.
Barcelona Andresito
2012-02-05 00:23
lacerated wound: one in which the tissues are torn.
Barcelona Barcadinho.
2012-02-05 00:23
Ser ut alltså att det tog på köttet. Om det är bara på köttet och inget mer så är han tillgänglig redan mot Valencia.
Annons: