/spanien/barcelona/forum/982.aspx/spanien/barcelona/forum/982.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Pistolero #9
2017-01-02 19:24
Bästa forumet på SF. God fortsättning culés!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bosketts
2017-01-02 16:26
Visst är Weigl oerhört lovande och redan nu en riktigt bra mittfältare. Men som Katalano är inne på så finns det inte riktigt någon användning för honom i dagsläget i och med Busquets. Framförallt nu när Gomes handlats in och visat sig vara en duglig ersättare i def mitt-positionen.

Min förhoppning är att att Thiago hittar tillbaka till klubben. Hoppas även att Weigl säljs till någon klubb (inte något spanskt lag) och att Samper blir utlånad till Dortmund över en säsong, eller säljs med buy-back.
Barcelona El FenómenoR9
2017-01-02 16:17
Hehe det är lungt min broder :D Jag vet och det är helt sjukt att han var ordinarie, men det är ju som du säger han måste ha gjort mycket rätt. Man ogilla honom så pass mkt att man aldrig såg det som var bra med honom. Det var en riktigt jävla bra match de är nog därför den fortfarande svider plus Oleguer da..
Barcelona Iniesta70.
2017-01-02 15:53
El FenomenoR9 Haha tråkigt att jag gav dig ett "otrevligt uppvaknande" så här i början på det nya året. Men grabben var ju i stort sett "ordinarie" i ett av världens bästa lag. Han startade ju t.o.m Champions finalen, nåt rätt måste han ju ha gjort? Chelsea matchen (4-2) fan vilken match! Var nästan på väg att beställa biljett till London och "örfila" hela gänget efter den usla starten! Iniestas skott i stolpen. Ronaldinhos stillastående skruvskott, allt hände i den matchen, vi var vidare...sen tappa Oleguer markeringen...nåja, hoppas nån här på forumet kan sudda bort båda våra sura miner:)
Barcelona Katalano
2017-01-02 15:51
Meneysuarez91011

Weigl har prisats mycket härinne som en spelare som skulle passa för oss. Jag ser inte riktigt anledningen till att värva honom dock. Vi har redan fullt på mittfältet och jag köper hellre Veratti eller Thiago. Men andra kanske vill ha Weigl.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-01-02 15:43
Julian Weigl rycktas både vara intresserad att gå till oss och Real Madrid. Jag har ingen större koll på killen, hört mycket bra om honom men inte sett själv. Är han något för oss? Någon som har större koll på denna unge kille som kan hjälpa mig på traven? :-) Enda jag riktigt har koll på i dortmund är nog Dembele.
Barcelona El FenómenoR9
2017-01-02 15:16
Iniesta 70 Oj vilka minnen du väckte med namnet Oleguer. Oleguer är faktiskt min enda hackkyckling jag haft, Roberto höll på att bli det men han tog sig i kragen som tur är. Kan inte komma ihåg något bra minne jag har med Oleguer tyvärr. Du nämnde 4-2 matchen och Terry, fyf*an vad lack jag fortfarande blir på Oleguer.
Barcelona Iniesta70.
2017-01-02 13:23
Oleguer Presas. Min syndabock och hackkyckling runt 05-06. Mitt sätt att alltid leta upp en syndabock efter ett insläppt Barca mål har alltid funnits där. Ibland så kunde jag gå tillbaka en minut eller mer innan målet blivit gjort för att se om nån klantat sig i ett tidigare läge och på så vis redan där hitta en syndabock. Jag var likadan när jag själv lirade. Skyllde på domaren, medspelare, materialet, vädret, "för korta kjolar på damerna på läktaren". Allt! Själv tog jag inte på mig ett endaste baklängesmål under hela min "karriär". Åter till Oleguer. Det som fastnat på min näthinna när jag tänker tillbaka på honom är bara det negativa. Visst var det han som tappade markeringen på Sol Campbell i Champions finalen 06? Visst blev Oleguer också utbytt mot Belletti, som lite senare gjorde ett klassisks mål assisterad av våran egen"Henke" i samma match. Visst var det också Oleguer som tappade markeringen på John Terry i den klassiska Champions matchen mot Chelsea som tyvärr slutade 4-2 till Chelsea, och vi åkte ut tack vare markerinsmissen på Terrys 4-2 mål. Det är vad jag kommer ihåg spelmässigt av stackarn. Skulle gärna vilja sudda ut min "sura min "av Oleguer, personlig hackkyckling under åren 05-06. Nån som kan hjälpa till och "sudda"? Jag vet att han utanför planen var rakryggad i sina politiska åsikter, framförallt gällande sitt kära Katalonien, utbildad ekonom och även författare till en bok. Nåja, några har skrivit om förra årets snyggaste mål. Mitt är Suarez 2-0 mot Espanyol, assisterad av Iniesta och Messi, sååå vackert. Här kommer en kort "matteuppgift" som ni även får facit till: Jag + ny köpta copa Miundial + veteranmatch + 7 minuters speltid + tjyvback + Spurt(rask promenad) + skopa med gräs + snedträff + passning + medspelare + hål i luften + motståndarback + benskydd= självmål , sträckning,skorna på hyllan, årets FULASTE mål.
Barcelona Soko
2017-01-02 10:42
@S.Eto'o:

Handen på hjärtat så var Neymar inte ens nära bra under 2016, generellt sett över hela säsongen. . Hoppas han vaknar i år.
Barcelona SOMISEREM1899
2017-01-02 02:32
Eliot

Antingen skriver du ut dem eller så kan du använda Wallet eller PassWallet i mobilen.
Barcelona Lionel12
2017-01-02 00:57
Eliot skriv ut dom.
Barcelona Eliot
2017-01-02 00:36
Hej . Har någon beställt biljetter via Barcelonas officiella hemsida ?.
Jag har gjort det och dom har skickat mina biljetter via mail , jag undrar då räcker det eller måste jag gå nånstans i Barcelona för att få andra . Sorry för kanske dumma frågor men är osäker
Barcelona S.Eto'o
2017-01-01 23:30
Va.... coutinho slog Neymar över "Samba gold" dvs bästa brasilianska spelaren i Europa.
Barcelona Eliot
2017-01-01 22:32
@DM1982:

Tack så mycket
Barcelona DM1982
2017-01-01 22:16
[QUOTE=Eliot]Hej Ska se barca - valencia jag ska sitta där det står mes que vid U och undrar om det är bra platser , kanske kan ni hjälpa mig med nån videolänk eller nått annat från den platsen . Tacksam för svar [/QUOTE] Det är bra platser, man ser bra därifrån.
Barcelona Bollinnehavet
2017-01-01 21:08
Girouds mål hade helt klart varit med där. Men med risk för att agera party pooper så frågade jayjay_okocha om det gångna årets snyggaste mål och för att slå sig in där så är Giroud en dag sent ute. Men ni är välkomna att nominera det om exakt ett år :)

Nä skämt å sido. Girouds mål var väldigt snyggt, även om jag personligen inte älskar akrobatiska sparkar lika mycket som genomsnittet. Jag föredrar både soloräder, fint lagspel och stenhårda skott framför skorpioner, cykelsparkar och bicicletas. Jag är tex nästan den ende i världen som tycker att Zlatans kanon mot Anderlecht är snyggare än bicicletan mot England. Men det är jag det.

Några av favoriterna från 2016 för mig är Perottis rabona, Özils lilla chip över målvakten och sedan skottfintar ner två försvarare, Capelles volley var något utöver det vanliga, Guerreiros mål efter Dortmunds klappklappspel, Suarez mål efter Iniestas och Messis magi mot Espanyol häromveckan eller varför inte Gnabrys första mål för Werder Bremen som var riktigt fint med chippen innan och sedan bara pangar han upp den i nättaket.

Jag har svårt att välja ut ett som det klart snyggaste och det kan mycket väl vara så att det snyggaste under 2016 är ett som jag inte kom på just nu. Men ni får youtuba er till mina små godbitar som jag nyss nämnde, om ni nu vill.

God fortsättning culés!
Barcelona 100% AntiMadridista
2017-01-01 20:50
[QUOTE=Vlom]"Pep kommer att revolutionera engelsk fotboll" "Manchester City kommer att dominera träbensligan med Pep i rodret" "Pep kommer att få Conte, Klopp och co att framstå som amatörer" Bara ett litet axplock av vad som har sagts när det blev klart att Pep skulle ta över Manchester City inför denna säsong. Och det ser verkligen inte bra ut för spanjoren. Hans lag förlorade mot Liverpool alldeles nyligen och ligger hela 10 poäng efter Chelsea. [/QUOTE] Han är katalan...
Barcelona Eliot
2017-01-01 20:44
Hej
Ska se barca - valencia jag ska sitta där det står mes que vid U och undrar om det är bra platser , kanske kan ni hjälpa mig med nån videolänk eller nått annat från den platsen . Tacksam för svar
Barcelona FCB_Messi
2017-01-01 18:09
Håller med om girouds mål . En på miljonen att man får in en sån klack.
Barcelona Soko
2017-01-01 17:24
jayajay

Giroud har precis gjort det snyggaste målet på mycket länge.
Barcelona jayjay_okocha
2017-01-01 17:16
Gott nytt år kära cules! Jag tycker att det hade varit kul om alla kunde skriva vilket mål som de tycker har varit det snyggaste under det gångna året.
Barcelona DM1982
2017-01-01 12:13
God fortsättning till er alla. Hoppas laget presterar och gör sitt bästa varje match. Och glöm inte bort, mata inte de små trollen. Vi vet alla vilka det är.
Barcelona Iniesta70.
2016-12-31 22:08
Jullov/juluppehåll Vad innebär ett juluppehåll/jullov för mig personligen egentligen? Först och främst så har ju min "livlina" försvunnit, inga Barca matcher under veckan, inget slutmål efter en låååång "arbetsvecka", inte ens ett litet instick av Iniesta i mitten av veckan in nån cupmatch. Inget. Inget att se fram emot. Inget att ställa ölen på kylning för, ingen syndabock för att få ta sig en fulwhiskey i slutet av lördagskvällen. Jag får helt enkelt "njuta" av lagledaren och mina små medspelare här hemma utan mitt så kallade "frikort". Nice... Själv så jobbar jag inom ett kommunaltverk som ger en obligatoriskt jullov. Det negativa/positiva är ju att mina små medspelare här hemma också blir obligatoriskt lediga när jag har ledigt, min lagledare har INTE jullov/juluppehåll. Det innebär att jag som lagkapten har ansvaret för taktikupplägget, uppvärmning och själva matchandet. I början av uppehållet så var vi alla glada medspelare, mycket tiki-takande och ryggdunkningar, mycket peppande. Välta vaser och skrubbsår på knäna, inga problem! Ju längre uppehållet har pågått, ju hårdare och svårare har passningarna blivit. Börjar nästan känna mig lika vilsen som en lirare på Barcas mittfält under Luchos styre. Det är längre mellan ryggdunkningarna och lite kortare mellan hoten att bänka nån av medspelarna. Hoten duggar betydligt tätare nu när spelet börjar likna nån gammal engelsk tipsextramatch från tidigt 80-tal. Var jag än befinner mig på plan så är man ju självklart i offside position, till råga på allt så ser lagledaren till att jag får städa upp i omklädningsrummet efter ner joggningen på kvällarna, för hon har ju minsann inte varit med och siktat ner under matchen. Nej, jullov/juluppehåll var en helt annan sak när man inte var lagkapten över ett lag som ens inte följer min taktik. När man var en ung junior var det lite enklare, man låg hemma på pojkrummet och glodde på dubbade tyska "vuxenfilmer" på en halvtaskig VHS kopia, beroende på sällskap så kanske det sågs nån Chuck Norris rulle också. Matchkläderna satt som dom skulle, både tröja och brallor, inte som nu när alla matchställ redan hunnit "krympa" och det fortfarande är tid kvar på det här förbenade uppehållet/lovet. Vad jag vill ha sagt med det här inlägget? Ingen aning. Hade bara lite tid över medan mina medspelare joggar ner. Jo, vafan , man vill ju tillbaka till matcherna/jobbet!!!
Barcelona zigazaga
2016-12-31 22:04
gott nytt år !
Barcelona Barcelonistas
2016-12-31 21:10
Gott nytt år på er alla! Nästa år hoppas jag att vårt älskade lag ger oss många härliga minnen!
Barcelona LennyRomario
2016-12-31 20:37
Insåg precis att jag hade svarat ett troll. My bad. Borttaget och glömt.
Vlom
2016-12-31 20:29
"Pep kommer att revolutionera engelsk fotboll" "Manchester City kommer att dominera träbensligan med Pep i rodret" "Pep kommer att få Conte, Klopp och co att framstå som amatörer" Bara ett litet axplock av vad som har sagts när det blev klart att Pep skulle ta över Manchester City inför denna säsong. Och det ser verkligen inte bra ut för spanjoren. Hans lag förlorade mot Liverpool alldeles nyligen och ligger hela 10 poäng efter Chelsea.
Barcelona Meneysuarez91011
2016-12-31 19:29
Gott Nytt år Cules! Hoppas 2017 blir ett bra år för oss allesammans!
Barcelona Pep - El Míster
2016-12-31 19:06
Gott nytt år på er tjötrövar! Visca!
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2016-12-31 18:37
Valdés en jätte matchen igenom, tappade lite mot slutet. Kul att det går bra för honom!

Gott nytt år!
Annons: