/spanien/barcelona/forum/9817.aspx/spanien/barcelona/forum/9817.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-02-06 16:17
Mascherano har vuxit ut och blivit en av mina absoluta favoriter! Jag skulle personligen INTE påstå att det är självklart att Puyol och Pique går före honom som mittbackar. Mig har han övertygat ordentligt i den positionen, otroligt brytningssäker!
,Sami
2012-02-06 15:22
Mascherano: "Pique and Puyol are the starters at centre-back, that has always been clear to me. I should be ready when needed." #fcblive

Man kan inte sluta ÄLSKA Mascherano!
Barcelona Deulofeu
2012-02-06 14:32
Hoppas ni har rätt själv är jag mer orolig.Om Real säljer Higuain köper de Kun eller Llorene.

Bara ett rykte hoppas dock att de behåller Higuain som alltid underpresterar mot oss.
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-02-06 14:01
Fortsätter med att konstatera att jag springer in på barcelonas match naken om llorente skriver på för Madrid
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona den närkingska älgen
2012-02-06 13:37
Kör en klassiker. Om Llorente skriver på för Real Madrid går jag till ST:Petersburg. Och hem. Igen.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-02-06 13:24
Lite nytt om skadorna;

Afellay påbörjade idag den sista fasen i rehabiliteringen, han kommer dock vara tillbaka först i april, kanske maj.

Iniesta och Pedro deltog i vissa moment med resten av gruppen under dagens träning. Man tror att Iniesta kanske är tillbaka redan mot Osasuna till helgen.

Busquets kör egen rahabilitering (kan tänka mig att han är rejält öm i benet).

Messi körde på egen hand i gymmet och deltog inte alls med övriga gruppen.
Kan tänka mig att vissa svenska så kallade experter kommer tolka detta som att loppan är utfryst...
,Sami
2012-02-06 13:13
Xavi could open a football school in Colombia. He might travel to the country to inaugurate the school in the summer. [rcn via efe]
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-02-06 12:35
Haha. Aldrig någonsin att llorente tar på sig en Madrid tröja. Llorente har mer heder än så. Han är en ärlig och skön spelare som alltid gör allt för sitt lag, som ni kanske vet så spelar han i bilbao och det krävs jävligt mycket för att en baskier ska gå till svinen från huvudstaden
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-06 09:55
Llorente till Madrid? Det ryktet har jag inte hört sedan förra vintern.
Barcelona Deulofeu
2012-02-06 09:25
Det enda sättet som Zlatan numera berör os är väl att vi ännu inte fått pengar för hans övergång.Rätta mig om jag har fel men jag har inte hört något om att Milan har börjat göra rätt för sig ännu 80 miljoner euro gånger tre reapris för serie as bästa spelare tveklöst.

Vi skulle köpt murbräckan LLorente istället han hade bara kunnat stå i mitten suga ned bollen fördela lite och ta lite av Messis markering.Nu verkar han gå till Madrid istället synd man gillar verkligen honom.Han påminner om Puyul ett lejon till med sin man.
AndreD - Ànims Afellay y Villa
2012-02-06 09:23
¡Barca! - Crèma Catalana

Svenska guldbollen
Barcelona FC Barcelona #10
2012-02-06 09:20
Zlatan hit och Zlatan dit.
Varför ens prata om Zlatan?

Han spelar i Milan och gör en bra säsong, men att de ska vinna CL, glöm och dröm..
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-02-06 07:17
Inget dåligt med att vinna guldbollen..
Barcelona F.C.B - #winning
2012-02-06 02:42
Zlatan-da man Det enda Zlatan kommer att vinna är "den där jävla guldbollen".
Barcelona Sentuary
2012-02-06 02:29
Zlatan-da man

Vad fan skriver du en dikt eller? Skriv på svenska tack.
Barcelona Zlatan-da man
2012-02-06 02:23
Zlatan har större Kropp än alla er så sluta gnäll på honom.
Att han inte vunnit cl är för att han spelar i skitlag, hade han inte haft problem med guardiola så hade han haft dendär jävla champions redan nu.
Det jag tror är att innan hans karriär är överså
Kommer han att ha fört milan till champions league-guld.
Gör han inte det äter jag mitt eget bajs

Skärpning med dina inlägg, helt omotiverade och framförallt irrelevanta. Nästa gång åker du på en spärr. Du får en sista chans nu. /moderator
Barcelona Blaugrana91
2012-02-06 02:22
Vem är Maradona? Messi is the shit

Självklart kan du gå till klubbens president och tränare och säga lugnt och trevligt att du vill lämna.
När Yaya ville lämna Barca på grund av för lite speltid gick han till Laporta och sa att han ville lämna om några bud kom., vilket han sen fick.
Så kom inte och snacka om att man inte kan lämna en klubb på ett "snyggt" sätt.
Du säger att du inte försvarar Zlatans beteende, men det är ju just det du gör när du snackar så...

Att göra som Zlatan är löjligt, bara det att han ens vågar hota klubbens president och tränare gör det ännu mer logiskt att man kastade ut honom.

Sen struntar jag fullständigt i om Zlatan inte fick spela på sin rätta position, Villa har inte heller fått spela på den positionen han är som bäst i, hör du att han klagar? Nej han kämpar och gör det bästa av situationen istället och det är såna spelare Pep vill ha i sitt lag.

Pep gjorde ett val och det var att spela Messi i den rollen som Zlatan är van att ha, och med facit i hand så tror jag knappast att någon har något att klaga på gällande det beslutet. Eller ja det skulle väl vara Zlatan då isåfall. Men det är Pep som bestämmer och han gör vad som är bäst för laget, och det var bara för Zlatan att acceptera det, vilket han inte gjorde. Nej istället ställde han till med tjafs och bråk och som sagt då har man inget i Barcelona att göra.

Sen vad tusan menar du att Pep skulle gjort? Han gjorde vad som var bäst för laget, dvs att spela Messi i den rollen. Menar du att han ska göra som Zlatan säger bara för att hålla Mr Ztaty på gott humör?
Zlatan hade kunnat acceptera läget och kämpat för sin plats i elvan, det är nämligen något man måste göra när man spelar i en klubb som Barca där det är världsspelare på varje position, du måste kämpa för att få spela, Zlatan kämpade inte, utan vid minsta motgång gnällde han och tjafsade, sånt går inte hem hos Pep.

Sen vad spelar det för roll att han kostade €46 Miljoner? Är man inte bra så ska man bänkas, priset spelar ingen roll i det fallet. Men enligt dig så ska han spela bara för att han kosatde klubben mycket pengar?
Man brukar titta på spelares form när man väljer vilka som ska få starta inte på vem som var dyrast...

Slutligen, du ser ju knappast det hela ur ett "neutralt" perspektiv, det skriker Zlatanfan om dina kommentarer, så jag tar inga råd från dig gällande det här.

Zlatan hade två val.
Antingen accepterade han läget och kunde ha försökt att kämpa sig tillbaka.
Eller så kunde han på ett normalt och lugnt sätt lämnat klubben.

Zlatan valde inget av dessa alternativ, han valde att lämna på ett fult sätt, därefter snackade han skit om både Pep och klubben.

Men nu är den här diskussionen över, tänker inte snacka mer om det här.
Barcelona KUNG MESSI
2012-02-06 01:06
zlatans världens bästa fotbollsboxare
Barcelona KUNG MESSI
2012-02-06 01:05
ingen kikar fultboll som zlatan ja säger zlatan . ingen vinner den där Jävla champions som han zlatan ja säger zlatan .
Barcelona B-Guden
2012-02-06 00:39
Okej lite off topic men kan nån informera mig om skadeläget i truppen ?
Hur är det med Sanchez, Iniesta Pedro Busquet (Xavi`?) och dom andra ?
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-06 00:30
På onsdag vill jag se glödhete Tello spela från start tillsammans med formsvage Messi och Cuenca. Jag vill se effektivitet på avsluten från alla i laget och speciellt anfallarna. Gör Barca ett mål ska man sträva efter mer och denna gång för en gångs skull inte göra nån spänning i matchen utan döda den helt enkelt för det tar kål på mig och dem flesta säkert.

Messi måste prestera på en "Messi" nivå nästa match. Han har i och för sig varit en ok spelare, men som sagt vi måste se honom tillbaks till den nivån som vi har vänjt oss vid vecka in och ut.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-06 00:17
Hahaha jag vet att den är gammal, men herregud vilket hjärta denna man har.
Barcelona Éluc
2012-02-06 00:17
Det skulle betyda mycket för Athletic, Atlético och Valencia om samtliga klubbar kunde hålla fast vid sina respektive tränare under ett par år. Det skulle absolut gynna spansk fotboll i CL på sikt.
Barcelona Essienesque
2012-02-06 00:15
Gonzalez_Barca

Stort av Emery, det är en tränare jag gillar och han har gjort ett riktigt bra jobb med Valencia. Hoppas han får stanna där länge för han har tagit de till tredjeplatser trots ekonomiska bekymmer och det är endast rättvist att han får stanna och föra laget framåt nu när de äntligen verkar ha fått ordning på ekonomin.

Har även för mig att han, tillsammans Guardiola, har varit längst med sitt lag i La Liga. Mer sånt behövs i dagens fotboll.
Barcelona FC BarcelPKK
2012-02-06 00:08
Zlatan da man, nästan alla lag han har lämnat har de laget vunnit cl !!
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-06 00:06
DM1982

Tung respons av Emery angående spelschemat, föga förvånande är det Punto Pelota som försöker skapa rubriker och de ställde denna fråga till Emery:

Är det orättvist att ni har mindre tid inför nästa cupmatch?
Han svarade: Det betyder att vi hade mer tid till dagens match från den förra matchen.

Respekt till Emery som inte kommer med ursäkter till skillnad från en annan tränare i Spanien.
Vem är Maradona? Messi is the shit
2012-02-06 00:03
Balugrana91

Klart att det finns bättre sätt att ta sig ur ett kontrakt men verkligheten är inte som du tror. Nämligen att bara gå till president och fråga: Får jag bryta avtalet? Njääääh… Inte riktigt så enkelt va? Tror du på fullaste allvar att Presidenten eller Pep hade låtit Zlatan gå om han frågat snällt? Svaret, om du frågar de flesta är: NEJ. Hur tror du att media skulle tolka det om han hypotetiskt sagt hade fått ett JA?

Vi ska också komma ihåg att det första Zlatan gjorde var att finna sig i situationen och försöka få speltid ändå genom att spela på en position som han inte vanligtvis brukade spela. Som vi alla såg så funkade inte det för Zlatan då han och Messi ofta krockade först då började han klaga på positionen.
Du skriver vidare att du inte vet vad jag menar med Pep’s behandling och om du som Barca supporter inte såg Pep’s sätt att hantera situationen så förstår jag inte riktigt hur du kan yttra dig i saken. Det var klart och tydligt att Pep inte hade en lösning på problemet och valde att tiga. Vidare valde han att inte spela Zlatan. Han visste inte vad han skulle göra. DET var hans sätt att behandla Zlatan.

Svara på den här frågan nu. Menar du på fullaste allvar att man kan köpa en spelare för över 550 miljoner PLUS Eto och sedan finna sig i att låta honom sitta på bänken? Jag säger som Raiola sa. ”Man måste vara psykiskt störd” Du klagar vidare på hans prestationer. Jag säger bara VAAA? När han spelade så presterade innan han fick sin lårskada mot hösten senare. Ingen kan klaga på hans prestation med tanke på skadan och de få minuter han senare fick under våren.

Tycker att du ska se på situationen ur ett neutralt perspektiv. Först då inser du hur det verkligen gick till och vem som har rätt eller fel.
Återigen. Jag försvarar inte hans beteende men menar samtidigt att Zlatan inte hade så många val. Vara snäll och bänkas eller säga ifrån och rädda sin fotbollskarriär. Jag, trots att jag är Barca supporter menar att han tog rätt beslut som valde att säga ifrån. För annars hade inte kunnat ta Milan till ett liga guld säsongen därpå.
AndreD - Ànims Afellay y Villa
2012-02-05 23:33
Finns olika definitioner av "komplett". Ronaldo är t.ex. en komplett atlet men hjärndöd. Messi är en komplett fotbollsspelare. Bra på exakt allt, men folk glömmer bort (eller spelar efterblivna?) att han kan nicka osv på grund av längden.
Chileno 4 life
2012-02-05 23:27
dom är inte ens top 3 ligor
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-02-05 23:27
Zlatan-da man

Att vara komplett har ingenting med fotboll att göra. Gerrard är mer komplett än Xavi, men vi vet alla vem som är bäst fotbollsspelare av dem två.

Zlatan är världens mest överskattade spelare.

Fel. Serie A är fjärde bästa ligan i världen.
Annons: