/spanien/barcelona/forum/9816.aspx/spanien/barcelona/forum/9816.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zlatan-da man
2012-02-08 18:59
Ghana mötte zambia i semifinal i afrikanska mästerskapen nyss, dom fick en straff efter typ 7 minuter och gyan missade såklart den, sen pressade dom hela matchen och i 80onde minuten gjorde zambia mål på sin första målchans och vann.
Helt otroligt
Barcelona den närkingska älgen
2012-02-08 18:51
Zlatan

Vad har han gjort/råkat utflör nu då?

Edit: Exakt när jag postade inlägget insåg jag att Ghana spelade semi i afrikanska mästerskapen nu. Kollade in sportbladet.se och såg att han bränt straffen. Oflyt. Utlånad från Sunderland till någon klubb i Qatar tror jag. Den grabben har det inte lätt.
Barcelona Xavi#6
2012-02-08 18:46
Brekke: Tycker att redaktionen sköter det bra här. Allt det viktiga tas fram, Bättre så än att uppdatera en massa onödigt varje dag t.ex om vad man personligen tycker om en inte så stor grej. Fortsätt som ni gör. Raw
Barcelona Zlatan-da man
2012-02-08 18:45
Stackars asamoah gyan.
Vad har han gjort för att förtjäna detta? Haha killen kommer ta sitt liv snart
Barcelona Brekke
2012-02-08 18:34
Är de bara jag som ibland blir avundsjuk på real madrids sida här på sf? Dom uppdaterar varenda dag flera gånger om dag, även om de bara e kuriosa eller liknande så tycker jag att allt som rör fc barcelona är intressant, förstår att ni har ett liv utanför de här skribenter, men lite mer hade vart tungt ! bless visca el barca y catalunya !
Barcelona Tots Units Fem Forca - FCB
2012-02-08 18:26
Oj, såg nu att Deulofeu skickade ett inlägg samtidigt!
Barcelona Tots Units Fem Forca - FCB
2012-02-08 18:24
Är det någon som vet om det finns någon stream till NextGen Series-matchen? Vill gärna se den.
Barcelona Deulofeu
2012-02-08 18:24
Sändningen har börjat intervju med Pep
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-02-08 17:48
Var det bara jag som såg det fantastiska programmet på tv4sport idag om riijkard och Ronaldinho? Det va jävligt härligt att se bilderna från CL finalen 06. Vilka fantastiska minnen Barcelona har gett mig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4eva
2012-02-08 17:05
John Knute

Du kan sitta och plocka i Wiziwig.tv eller Rojadirecta.me.

Föreslår Sopcast, kräver program dock.
John Knute
2012-02-08 16:28
Trippeln

Nej, tyvärr har jag inte det.
Barcelona LeoMessi
2012-02-08 16:21
DM 1982 Hon har säkert läsvärda artiklar som inte handlar om Barcelona. Kanske bara jag som är väldigt trött på att alla Spanienskribenter, bloggare och fotbollsexperter på tv är madridsupportrar. Dom ska vara neutrala i sina åsikter, nån gång får man väl kritisera nåt lag men inte göra någon vana av det. Räcker med att Barca gör något dumt så förstoras det så otroligt mycket. Som filmningarna i el Clasico i våras. Ingen snackar om Madrids vårdslösa spel och brutala filmningar från dom senaste matcherna, istället hyllas dom av andra supportrar.
Barcelona Trippeln
2012-02-08 16:18
Har du inte TV11
John Knute
2012-02-08 16:16
Jävla skit! Kvällens match skulle ju sändas på Tv4 sport, det sa ju till och med kommentatorn i direktsändning... Får la bli en stream nu istället då. Ni får gärna länka några med någorlunda kvalité när det börjar närma sig. Har ingen koll alls på sådant nämligen.
AndreD - Ànims Afellay y Villa
2012-02-08 15:59
LeoMessi

Det verkar störa henne väldigt mycket när man inte skriver Zaragoza rätt haha. Skrev Saragossa på en av hennes artiklar och 2 minuter senare var det ändrat.
Barcelona Deulofeu
2012-02-08 15:10
Yo Addeh missade det med Roberto men jag har för mig att spelare födda 92 får delta kommer inte på något exempel men tror även mundodeportivo spekulerar i detta därifrån min info om 92:orna.

Barcelona DM1982
2012-02-08 15:09
LeoMessi

Nina är för det allra mesta väldigt duktig på att skriva om fotboll och tar upp saker som är intressanta och som man inte skulle få ta del av någon annanstans. Hon har bra texter och att hon skulle få skriva bara för att hon är kvinna stämmer inte, det finns kvaliteter.

Däremot är hon väldigt ensidig med sina negativa texter om Barcelona, varför vet jag inte. Jag kan inte påminna mig om någon gång då hon ska ha skrivit något positivt om Barcelona, material om det borde hon kunna hitta. Ungdomsverksamheten, UNICEF, lagets prestationer mm. Det är det som jag år efter år (faktiskt) kritiserar henne för när hon har skrivit något negativt om Barcelona. Självklart ska man kunna kritisera allt och alla men när men år efter år gör det så ensidigt så måste man även kritisera det.

Annars har hon väldigt läsvärda artiklar.
Atlético addeh
2012-02-08 14:52
Deulofeu

Spelare födda 1992 från inte spela i Juvenil A, de är för gamla. Om reglerna är annorlunda just för NextGen-turneringen eller om man får ha mer ett par överåriga vågar jag dock inte uttala mig om.

Sergi Roberto kommer inte spela i alla fall, han med med i A-lagstruppen till matchen mot Valencia.
Barcelona LeoMessi
2012-02-08 14:38
Läste nyss det Nina skrev, har inte läst vad hon har skrivit innan men jag har hört att hon snackar skit om barca så fort tillfälle ges. Folk ljög inte kan man säga, tog den töntigaste saken och fick det till att barcelona förtrycker andra lag genom att skriva deras namn på katalanska medan dom själva framstår som offer.

Fy fan vad irriterad jag blev, orkade inte läsa allt då det bara är skitsnack. Får hon vara med för att hon är tjej eller tycker dom seriöst att hon är kunnig inom fotboll?
Barcelona Deulofeu
2012-02-08 14:28
Innan Valencia matchen har vi godbiten i next gen series:Det verkar bli ett toppat lag med Rafinha,Deulofeu och Dongou bla

Även 92:orna ska vara med Roberto, Muniesa, Gómez

Otroligt intressant
Barcelona SamMajid
2012-02-08 14:10
Shanghai - SHOOT ME $12

Du behöver inte oroa dig! Pep har redan försäkrat att han ska förnya sitt kontrakt, när han gör det vet jag dock inte.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-02-08 14:06
Must-see video med messi i länk-tips, visar alla olika sätt han kan göra mål på.

Personligen vill jag se "magic" smaken ikväll mot valencia! Ett av mina favoritmål någonsin.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-02-08 14:03
Hur många ser mer fram emot matchen ikväll än Clasico?
,Sami
2012-02-08 13:43
Busquets, Iniesta and Pedro don't yet have the medical green light, but are in the squad (23 players) for the game against Valencia

Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-08 13:27
perdixbird

Villa missar i stort sett hela säsongen, möjligen att han fåt lite speltid i slutet, förhoppningvis kommer han i form till EM. Iniesta och Pedro tränade med laget och jag tror i alla fall Iniesta verkar redo för åtminstonde ett inhopp, kanske till och med att han spelar från start. Busquets missar nog matchen och är troligen tillbaka till helgen. Xavi är tillbaka, Alexis är tillbaka.

De som missar matchen är alltså Afellay, Villa, Fontàs, Busquets och Keita där Iniesta samt Pedro är tveksamma. Min startelva skulle se ut såhär:

Pinto;
Alves, Piqué, Puyol, Abidal;
Xavi, Mascherano, Thiago;
Messi, Cesc, Alexis:

Bänken: Valdés, Adriano, JDS, Cuenca, Tello, Iniesta, Pedro.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-02-08 11:59
PerdixBird
all info finns att hitta i inför rapporten :-)

Delofeu
exakt såndär inställning jag försöker ha. Jag menar, vi har gått på feta winning streaks förrut, i föregående säsonger. Dags för en sån igen. Om vi vänder underläget i ligan är vi fan legendariska, lägg på en trippel och barca-hatarna kmr få spasmer hela sommaren.
Barcelona perdixbird
2012-02-08 11:25
Hur ser skadesituationen ut för Barca?
Vilka är skadade? Och hur länge?
David Villa missar väl helsäsongen?
Hur är det med Busquets, Iniesta, Affellay och Pedro?

Vem är Maradona? Messi is the shit
2012-02-08 09:42
Fan va störande att Real fått lite luft pga att vi gjorde förra mötet onödigt spännande. I varenda forum som behandlar Barca eller Real verkar Madridistas tro att de blivit bättre än Barca. I vilken värld?... Undrar jag. Statistiken talar sitt tydliga språk men ändå vill de påstå sådant trams. Jag har seriöst bara en önskan och det är att det blir ett möte mellan oss och dem fast där VI har alla spelare närvarande och friska så att vi ÄN EN gång bevisar för omvärlden. Platsen för matchen spelar ingen roll. Om de vill kan vi spela bakom Mourinhos hus för att han och laget ska känna sig trygga. För vi har bevisat redan att valet plats inte har någon betydelse. Så snälllllllla o du alsmäktige gör våra spelare friska så vi kan tysta dem en gång för alla!

Nu taggar vi för kvällens match
Ps. Skriver från mobilen, ursäkta eventuella stavfel
Barcelona Mch
2012-02-08 09:33
Stormöte ikväll. Jag älskar när det är matchdag och man får en längtande känsla i kroppen, särskilt när det börjar dra ihop sig i slutskedet av turneringar.
Fint motstånd, fin inramning och taggade spelare är receptet till bra matcher vilket det kommer bli ikväll.

Det bästa av allt är dock att realspelarna får se matchen från tvsoffan, om de inte har köpt matchbiljetter då :-)
Barcelona Deulofeu
2012-02-08 08:38
Idag smäller det! Tar vi oss till final ger det en rejäl skjuts inför cl och resten av ligan.Nu återstår bara 2 matcher i årets Copa del rey 7 matcher i Champions samt 17 matcher i la liga.Totalt 26 matcher vi måste vinna 23 för att kunna bärga titlarna ungefär.Vi har möjligtvis råd med Max tre kryss i cl då det är dubbelmöten.Kanske tom någon förlust i cl resten måste dock vinnas.

Spännande om de klarar av detta samtidigt måste Real tappa poäng i tre av 17 matcher vilket jag tror blir svårt.Tänk om de förlorar mot oss och Bilbao då är det bara 1 pinne emellan.Otroligt spännande men ligan ser mörk ut resten ljust.

Mot 26 raka nu med start ikväll!
Annons: