/spanien/barcelona/forum/9815.aspx/spanien/barcelona/forum/9815.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
,Sami
2012-02-07 11:03
Dåligt av tv4 sport att inte visa matchen imorgon. Matchen kommer istället visas på tv11. Då blir det streama för mig. Tv4 sport kommer visa istället Trav!

Fuck tv4 sport!
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-07 10:50
Thiago Silva... Kan inte hjälpa det, det vattnas i munnen! Får vi han för 30milj euro tycker jag det kan vara värt det. En mittback som är klass rakt igenom. Men glöm inte att han även är en utmärkt pivote och Pep gillar mångsidiga spelare. Han skulle lösa två positioner för oss. Vi skulle kunna sälja Keita för runt 10 och köpa Thiago Silva för 30. Då har vi spenderat 20milj och behöver inte handla mer i sommar. Resten flyttas upp från Barca B.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Myrran
2012-02-07 10:44
VizzlA-"Tots Units Fem Força"

Tror att vi har mest tappat poäng på att vi har varit riktigt ineffektiva på bortaplan mest, jämfört med Real som har 4x så bra målskillnad på bortaplan. Vi har ju enbart gjort 16 mål på bortaplan jämfört med 45 (!) på hemmaplan.

Har verkligen inget annat än oss själva att skylla på, skulle vi klämt dit 10 mål mer på bortaplan skulle läget varit annorlunda.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-02-07 10:38
Sergi Roberto fyllde 20 häromdan och firade sin födelsedag tillsammans med Marc Bartra, Martí Riverola, Iván Balliu och hans två rumskamrater Sergi Gómez och Marc Muniesa. Kul att se att Barças framtid inte bara består av en generation talangfulla spelare, men även ett gäng goda vänner.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-02-07 10:37
Jag hoppas i så fall att det blir på många små avbetalningar... :P

Barcelona informed AC Milan and the player about their interest in centre back Thiago Silva (27). Transfer fee could be around 30M. [marca]

Neymar(?) och SIlva, sen är truppen komplett igen. Eller?
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-02-07 10:16
Smått komiskt att vi har släppt in 13 mål och tappat 15 poäng, madrid 19 insläppta 8 poäng. Vi har med andra ord släppt in mål i de mest kritiska skedena. Hoppas vi får lite flyt framöver både när det gäller spelet/skadorna/domarna.
Barcelona LeoMessi
2012-02-07 06:44
Någon mer än jag som verkligen har fattat tycke för Mascherano? Älskar den killen, han är en riktig krigare. Trots att han är en mittfältare så tycker jag att han är väldigt duktig back! Jag känner mig inte orolig längre när han spelar mittback och jag är verkligen glad att vi köpte honom då vi har en spelare som kan spela bra på två viktiga defensiva positioner.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-02-07 04:00
Det är ingen nyhet att alla som håller på eller spelar för Real Madrid alltid klagar på att Barcelona har domarna med dom, och att vi vinner våra tittlar tack vare det.

Ironiskt nog så kan Real Madrid i år vinna sin första liga-tittel på fyra år tack vare domarna. Skicklighet är det inte iaf.

Visst har Barcelona spelat dåligt vissa matcher på bortaplan men man hade ändå tagit hem fler trepoängare om domarna hade gjort sitt jobb.

Valencia - Barcelona

Messi blir nersparkad i Valencias straffområde två gånger, domaren missar två solklara straffar. Matchen slutar 2-2. Där tappar vi 2 poäng för att domarna inte gör sitt jobb.

Espanyol - Barcelona

Espanyol-spelaren tar bollen med handen på målinjen och erkänner sedan på presskonferansen att han gjorde det med meningen. Där tappar vi 2 poäng till på grund av att domaren inte sköter sitt jobb.

Det är dom två matcherna som jag kan komma på just nu som vi tappat poäng pga domarna.

Som sagt, Barcelona har inte spelat så där jättebra på bortaplan men det har inte Real Madrid heller gjort alla gånger.

Mallorca - Real Madrid

Usel match ifrån Madrid. Mallorca kontrollerar den första halvleken och gör rättvist 1-0. 15 minuter i den andra så gör man även 2-0 men domaren blåser felaktigt av för offside trots att Mallorca spelaren tog emot bollen på sin egna planhalva, han kom heller inte från ett offfside-läge. Madrid vänder sedan och vinner med 2-1. Där får Real Madrid med sig tre poäng för att domarna inte sköter jobbet rätt.

Valencia - Real Madrid

Underhållande match där Real Madrid tar ledningen med 3-1 någonstans i matchminut 75. Soldado lyckas reducera till 3-2 innan det var dags för att jaga kvitteringen. Man träffar ribban i den 93:e minuten och returen skjuter man mot mål där en Higuain sittandes på sitt arsle tar medveten bollen med handen på målinjen. Domaren blåser inte straff. Matchen slutar 3-1 och återigen får Real Madrid med sig alla poängen för att domaren inte sköter sitt jobb.

Getafe - Real Madrid

Också en skitmatch ifrån Real Madrid som dock tar ledningen tidigt. Men Getafe skjuter ett skott som Pepe tar med handen. Kollar man på vad som händer efter det så är det solklart att Pepe visste om att domaren borde blåst straff där. Han får altså bollen på handen men han kastar sig i backen och greppar sin mage. Han håller på i nästan en minut tills han är säker på att domaren begått ett misstag genom att inte blåsa straff. Och även där får Real Madrid med sig två extra poäng bara för att domarna inte sköter deras jobb.

Nu räknar vi. Barcelona har tappat 4 poäng på bortaplan pga domartabbar. Vilket betyder att vi igentligen borde ha 52 poäng just nu.

Real Madrid har fått med sig 7 "felaktiga" poäng på bortaplan, vilket betyder att dom om domarna skött sitt jobb borde idag ligga på 48 poäng.

Barcelona 52
Real Madrid 48

Så ska det se ut, och så borde det se ut. Inte bara för domarna utan också för att vi mött Real Madrid 5 gånger den här säsongen. Vet ni hur många gånger dom har vunnit? 0! Barcelona har däremot lyckats att slå Real Madrid 2 gånger på Bernabeu där dom varit chanslösa båda gångerna. Man har en seger på Camp Nou också.

2-2 i spanskasupercupen
3-2 i spanskasupercupen
1-3 i i la liga på bernabeu
1-2 i copa del rey
2-2 i copa del rey
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-02-07 01:31
Jag har inte tid att sova, är fullt upptagen med att kolla på dani alves mål. Det här målet kommer jag fan aldrig tröttna på..
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-02-07 00:34
Silva

Märks att du inte kollat på Valencia så mycket som många här inne. Mata var by no means, fantastisk för Valencia. De enda som var fantastiska där var Villa & Silva. Mata var lite bättre än average med en underbar vänsterfot.
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-02-07 00:04
Haha trodde klockan var över 12 när jag skickade inlägget:P Någon som vet hur det ligger till och är säker?
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-02-06 23:57
Juventus - Milan är på onsdag, inte imorgon.. Jag tror inte Zlatan är avstängd i cupen, men är inte 100
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-02-06 23:51
Är zlatan avstängd imorgon mot Juve, eller är det bara i ligan han är det?
Barcelona Barca Barca
2012-02-06 23:43
Silva

Tack vi lägger ner.

Och jag håller med dig. Tråkig match där Liverpool lika gärna kunde ha vunnit. Hoppas bara nu att Tottenhamn lyckas behålla fjärdeplatsen så dom tar sig till CL. För jag tycker att dom blir bättre och bättre. Dom spelar mycket bättre än vad dom gjorde förra säsongen och då slog dom ut Milan.
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-06 23:41
Barcadinho

Var hade Modric fått plats i dagens Barca?
Säger inte att det hade varit en dålig värvning att göra 2007, han hade säkert bidragit med mycket och säkert setts som ett väldigt lyckat köp... men idag, med facit i hand på hur saker och ting har utvecklat sig de senaste åren kan jag inte säga att jag sörjer att den affären gick i stöpet.

Hade Modric gjort succé i Barca, skulle det förmodligen ha inneburit att vi inte fått njuta av någon eller några utav de lirare som härjar på vårt mittfält idag...och med det i åtanke ångrar jag inte att man lät bli Modric 2007. Inte ens om han så hade kommit och spelat gratis.
Barcelona Silva
2012-02-06 23:39
Barca Barca

Bäst att vi lägger ner som du sa, har ingen lust att skriva mer. Är väl lite enögd, men håller inte med ditt inlägg.
_________

Tråkig match förresten, den mellan Tottenham och Liverpool. Carroll är så jävla usel så att det inte är sant och Downing har 0 mål och 0 assist än så länge. Jag har inte sett en fulare spelare än Spearing. Tottenham är med på allvar, de har byggt ett stabilt lag.
Barcelona Barca Barca
2012-02-06 23:35
Silva//

Jag har inte skrivit att alla i PL är skit eller överskattade, jag nämnde två spelare som jag ansåg är överskattade och två andra som antagligen är englands talanger som inte skulle platsa i någon anna storklubb ute i europa. Finns mycket gott o hämta från PL, Newcastle och även Tottenhamn som jag tycker är ett av europas mest spännade lag att följa deras utveckling i framtiden. Sen finns det Jack Wilshere.
Barcelona Silva
2012-02-06 23:30
Barca Barca

Ja, du är ju väldigt objektiv. Silva, Mata och Aguero var skit i La Liga och Barcelona "äger". Vad är det som inte stämmer i mitt inlägg? Sanningen är att spelare som Mata, Silva och Aguero hamnade i skuggan av spelarna i Barcelona och Real Madrid.

Jag har aldrig sagt att Silva var bäst i La Liga och jag har aldrig sagt att han är världens bästa mittfältare och att alla City spelare är bäst.. Du är ju knappast objektiv när skriver att allt med Premier League är skit och att alla spelare är överskattade.

Erkänn bara att du inte såg Silva, Mata och Aguero när de spelade i La Liga. De var bra under sin tid i La Liga.

Och inte för att vara dryg, men det stavas diskussion.
Barcelona Silva
2012-02-06 23:26
R.E.M.

Herregud. Aguero kom trea i skytteligan förra året, han slutade på 20 mål i ett uselt Atleticó som blivit allt sämre de senaste åren bakom Messi och Cristiano. Det är ett fantastiskt facit. Hur många spelare skulle lyckas med det?

Aguero är en anfallare i världsklass, går inte att argumentera emot det. Aguero är bra mot bra motstånd och alltid bra när det gäller.
Barcelona Barca Barca
2012-02-06 23:25
Silva //

Jag väljer att inte svara på ditt inlägg eftersom du håller på City. Bättre o ta slut på dissktionen redan nu.
Barcelona R.E.M. god bless them
2012-02-06 23:21
Va gjorde mata mot barca då, samma som aguero.. Ingenting, dom var "medelmåttor" i laliga å det e sann fakta, o med medelmåttor så jämför ja med va dom e nu, stjärnor i premier league
Barcelona Silva
2012-02-06 23:18
Barca Barca

Det är så mycket skit i det där inlägget att det egentligen inte är värt att besvara det.

Nämn aldrig Dzeko och Carroll i samma mening. Visst, det är inga anfallare i världsklass vi snackar om, men Dzeko är helt enkelt en bättre spelare. Han har ett målsinne och han har bättre speluppfattning och teknik än Carroll (men vem har inte det?)

Du kan knappast ha sett City. Milner är en bra spelare och har varit nyckelspelare för Mancini. Han har inga spetsegenskaper, men han har bra på allt, kan spela överallt i mittfältet och är en lojal spelare. Han var alldeles för dyr, men det var värt pengarna skulle jag nog säga. Spearing är en bra truppspelare, inget mer. Ful som fan, dock.

Silva och Mata var fantastiska för Valencia (Mata var väl som bäst den sista säsongen, när han fick ta mer ansvar) och jag skulle nog säga att Silva var bättre än Iniesta under EM 2008 (Xavi var dock bäst). Media har enbart koncentrerat sig på Barcelona och Real Madrid de senaste åren och då är det inte konstigt att de hamnar i skuggan av andra spelare.

Följde du ens Valencia när Silva, Mata och Villa spelade för dem?
Barcelona Thiago en mi corazón!
2012-02-06 23:15
Barcadinho

Du är verkligen inte ensam om det!
Barcelona Barcadinho.
2012-02-06 23:11
Jag brukar sällan gnälla över spillt mjölk, men ibland är det undantag som idag. Varje gång jag ser Modric (spelar ingen roll om han har en bra dag eller inte) gnäller jag för mig själv att han inte hamnade i Barca. Han var på tapeten innan han var så känd, redan 2007 som rotation till Deco.
Varför blir det inte så...((
Och han är dessutom en culé.
Barcelona Barca Barca
2012-02-06 23:07
På tal om Pool matchen. PL har dom två mest överskattade anfallarna i världen. Dzeko och Caroll. Engelska landslaget har en fantaskiskt bra framtid, kryllar av stortalanger, Milner (vars första touch är som en div 4 spelare i sverige) och Spearing som inte kan slå en passning rätt. Och folk snackar om La liga som är överskattad. Dom två största stjänorna i den ligan är Silva och Mata som var under sin period i spanien, lite medelmåttiga framför Messi, Xavi och Iniesta.
Barcelona Decinho
2012-02-06 23:03
addeh

Är det inte meningen att "Omgångens lag" ska publiceras på Spanien-sidan och inte här på Barcelona-sidan?
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-06 22:46
Bale är het i Pool-Spurs-matchen! Springer konstant och skapar farligheter både till sig själv och andra. Kan spela spjutspets centralt i anfallet också. Men en vänsterback är han fan inte, haha
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-06 22:40
Det påstod jag inte heller. Likheten med Di Natale handlade snarare om åldrade spelare som har lyckats behålla sin fysik.

Pippo t.ex. har ju varken någon spelintelligens att tala om eller en bra fysik, men ändå gör han mål.
Barcelona Hetfield
2012-02-06 22:31
C.Ronaldo har ju inte i närheten av Di Natales fotbollshjärna. Di Natale behöver inte alltid springa sönder sig för att han löper ständigt rätt och slår rätt passningar.

C.Ronaldo kommer att bli som Kaka när snabbheten försvinner.
Barcelona Capitan Puyi
2012-02-06 22:30
Carrol.. Kommer nog alltid vara en fjolla. Missar ett jätteläge.
Annons: