/spanien/barcelona/forum/9814.aspx/spanien/barcelona/forum/9814.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2012-02-01 23:37
Personligen är jag inte direkt missnöjd med resultatet och spelet, bara besviken på Messis inställning.

Man gjorde en helt Ok match, vi kontrollerade matchen ganska bra, var längesen vi hade sån kontroll på spelet överlag på Mestalla, annars brukar det vara ganska jämnt både sett till chanser och bollinnehav, nu var vi bättre på allt.

Enda problemet var väl att bollen inte ville in, maximalt med oflyt (Som vanligt alltså). Messi missar straff, Sanchez missar två lägen där det bara ska vara mål och inget annat, när vi sen gör 2-1 så är det så klart offside, slutligen skjuter Alves i stolpen...Nej som sagt maximalt med oflyt.

Men vi har ändå väldigt bra förutsättningar inför returen, vore mycket konstigt om vi inte går vidare nu.

Bäst idag var Puyol, grym på alla sätt som finns!
Även Tello imponerar återigen på den korta tiden han får. Hoppas han får fler chanser.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-02-01 23:37
Barca gör inte ens en dålig match idag. De släpper in ett mål mot Valencia i en cupmatch, kommer tillbaka, skapar lägen, är närmast segern och har bra resultat med sig hem. Som sagt, de spelade matchen som en cupmatch, alltså som den borde spelas, på resultat.

Individuella misstag av Messi, Alves och Alexis offensivt, individuella misstag av Pique, Abidal, Mascherano och Thiago defensivt, det är ett lagspel och ingen av dagens spelare förtjänar onödigt mycket skit. Tycker att inställningen var mycket bra och alla kämpade på.

Förstår helt enkelt inte att majoriteten här inne är nere efter ett kryss mot Valencia på bortaplan i en cupmatch som är det enda de har möjligheten till att vinna den här säsongen.

Glöm inte gräset (åkern) som var ospelbar, ojämn och inte vattnat och glöm inte att Villa, Iniesta, Xavi, Alves, Pedro inte startade.

Få lite perspektiv!
Barcelona el Maestro!
2012-02-01 23:35

Moix (director): "You have to value the referees at the end of the season. We don't wait for referees at the car park." #fcblive

Hehehe. Det var roligt!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-01 23:33
Sluta och skriv nonsens. Mina damer och herrar njut av braveheart. :)
Barcelona Rambla~
2012-02-01 23:31
Frodo

Vi kan nog vara överens om att han måste ha ett sjukt nogrannt och väldigt avancerat upplägg när det gäller rehab och att förebygga skador. Där är det mycket avancerad streching kan jag lova. Killen är ju aldrig skadad numera. Du minns hur det var förut när han fortfarande var tonåring och kom upp i laget. En sträckning efter vart tredje ryck typ.
Barcelona Rambla~
2012-02-01 23:29
Jag tror att ni blandar ihop överdrivna inlägg där kritiken saknar substans med oss som försöker diskutera på en sansad nivå. Diskutera sådant som är mindre bra, vad som kan göras bättre. Tankar om laguttagning, vila spelare osv osv. Istället lägger ni ihop all inlähh i en enda stor hög och drar alla över en kam.
Barcelona Frodo
2012-02-01 23:29
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Jag menar givetvis i relativa termer. Jag jämför de senaste omgångarnas Messi mot den "vanliga" Messi.

Rambla

Jo, fysteamet borde ta ett ordentligt snack med Messi. Eller, nu vet vi ju inte hur hans träningsupplägg och fysiska status ser ut men jag har svårt att tänka mig att det är positivt att spela så många minuter som Messi gör varje säsong. Han kan ju riskera att slockna som megastjärna för tidigt.
Barcelona Rambla~
2012-02-01 23:26
Barca-nist

Där håller jag med dig. Jag har faktiskt inte ens läst dessa inlägg och missat det där. Det brukar jag göra, jag hoppar helt enkelt över sådana inlägg. Inte vidare givande att läsa, det håller jag med dig om.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-02-01 23:26
Snälla läs det här allihopa.

Sluta jiddra fram och tillbaka, det e fan komiskt, varje gång efter en dålig/halvdålig match e det samma sak. Det skapas två sidor i grunden, de som klagar och de som föröker chilla ner de andra. Jag tillhör inte sidan som klagar sönder sitt liv, många av er har säkert inte ens varit med tillräckligt länge för att veta vad motgång är. Det här är inte motgång människor. 2008 är alllt jag har att säga i det ämnet.

Sen tycker jag inte man ska chilla ner föör mycket heller, vi är barcelona vi är mycket bättre än det här men man ska komma ihåg att det är bortamatch mot valencia. Vissa av er tänker som calcio-fanatikerna som fått för sig att varenda lag i spanska ligan är urusla förutom real och barca?? Det är ju inte så.

Vi kanske inte tar en trippel i år, men för guds skull sluta klaga. Läste här hur vissa skrev "retard" till pique under matchen. SERIÖST vad fan är det med er, kritik är en sak, det är alltid bra att lyfta fram saker som kan förbättras i laget man älskar, men att kalla en av världens bästa mittbackar för en retard, när han dessutom spelar i ditt egna lag is beyond me. Väx upp.

Till sist håller jag helt med hetfield. Vi glömmer hur mycke messi spelar, jag önskar han var en terminator, men la pulga är mänsklig. Give him a break (med dubbel innebörd)
Barcelona Keite
2012-02-01 23:24
Bilder från matchen
Barcelona Larsson1333
2012-02-01 23:23
Alltså, alla vet ju att Messi mår bra av att spela mycket, han vill ju verkligen alltid spela oavsett motstånd och resultat.

Men nu med alla skador som kommit är det klart att det blir tufft för han, dels för att han får spela extra mycket hela tiden och dels för att det blir mycket större ansvar för honom när Xavi/Iniesta är borta då Messi får ytterligare en uppgift i spelet.

Det är bara att inse att världens bästa spelare inte kan vara magnifik året om, även han måste få ha sina svackor, men som det känns nu kan man vila honom en match och ge Tello chansen tycker jag!
2012-02-01 23:23
Sen vad är detta för skitsnack om Messi ? killen är en människa relax. Han kan inte avgöra allt han är ju liksom ingen robot. Tyckte ändå att han var rätt så bra en normal spelare helt enkelt.
2012-02-01 23:20
Rambla

Vincent Bogarde, lyckades spela i Ajax, Milan, Barca och Chelsea. Fråga inte mig varför, haha.

Bonano, Hesp, Rustu, Detrouel, fantastiska målvakter. Får inte glömmas!
Hahaha hur kan man inte älska Puyol. Killen är kung och förtjänar verkligen en staty.
Barcelona Barca-nist
Rambla~

Detta är inte kritik ," skicka messi till Psykolog, han är mätt, han är ego " osv om du finner dessa kommentarer som kritik så borde du öppna ögona mer för konstruktiv kritik tack!

Folk dör i fotboll och en del av nudagens (inte du) Barca fan vill ha titel efter titel utan ursäkter!
Barcelona Riiio!!
2012-02-01 23:18
Tror fan Messi har det inskrivet i sitt kontrakt att han aldrig ska bli utbytt om han spelar från start. Börjar han på bänken så måste han få komma in åtminstone en kvart beroende på motstånd.

Tycker inte vi behöver vila Messi hela matchen te.x nu mot Sociedad (vi har ju fan inte många A-lagsspelare kvar då) men att man kanske borde byta ut honom om man leder med typ 3-0 i 60:e minuten. Sen samma sak mot Osasuna
Barcelona Rambla~
Frodo

Jag är med på det du skriver men borde då inte ett så proffigt fysteam mfl som Barca faktiskt har hissa varningsflagg? De tar ju kontinuerliga tester på spelarna. Pep borde verkligen också ha kunskap om detta då han själv varit spelare på hög nivå. De får ju tvinga Messi att lyssna på kloka ord från kloka rådgivare, eller?
Frodo

Hyfsat av en kille som "gått in i väggen" att göra 36 mål halvväggs in i säsongen tycker jag.
Barcelona el Maestro!
2012-02-01 23:16
1.70-ligan:

Jag bryt mig inte om någon missar tio straffar så länge laget går vidare. Det är resultatet som räknas i sådana sammanhang där det handlar två matcher och utslagningar.
Barcelona rob.BARCA
2012-02-01 23:15
men fy fan tack och god natt era gnällspikar...
Barcelona Rambla~
Barcelonito

Du, inget ont om Christanval och Petit va. Vilka kungar. Du glömde den största av dom alla, Bogarde. :P
Barcelona Frodo
Messi har gått in i väggen både fysiskt och mentalt. Det är till stor del hans eget fel. Han spelar alltid 90 minuter vare sig det är med Barcelona eller Argentina. Att spela ca 70 tävlingsmatcher per säsong är inte hälsosamt i det långa loppet. Han är ung och har inte märkt av det de senaste åren men det är bäst för både hans egen och klubbens skull att han byts ut och vilas ibland. Kommer ni ihåg hur det såg ut mot slutet av säsongen för våra anfallare Messi, Villa och Pedro? Alla sprang lika tungt som Emile Heskey men de vilades de 2-3 sista veckorna och sprang sönder United i finalen.

Just nu är det dock kanske inte enbart hans eget fel då situationen kräver att han måste spela hela tiden pga skador. Afellay, Villa och Pedro är skadade vilket mer eller mindre tvingar honom att spela. Men i framtiden hoppas jag att han inser att han inte bör spela 90 minuter i alla matcher. Detsamma gäller i landslaget där han är immun mot att bli utbytt och dessutom åker han på alla jipporesor världen runt samtidigt som vissa av hans argentinska kamrater är "skadade" etc.

Med det sagt tycker jag att vi alla bör stötta Messi nu när det går lite tyngre för honom. Han har gjort oerhört mycket för vår klubb och han förtjänar lite andrum när det blåser motvind.
Barcelona Barca-nist
2012-02-01 23:14
B-Guden

Vadå håll käften??
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-01 23:14
el Maestro

Själv har jag väldigt svårt att vara nöjd när vi missar en jättechans till ett mycket bättre utgångsläge.
Barcelona Blaugrana91
2012-02-01 23:13
LeoMessi

Jag pratar överlag inte om mål, jag begär inte att Messi ska göra hattrick i varje match, det jag dock förväntar mig är en bättre inställning från honom, det är den som jag är irriterad på. Hans loja inställning.

Dessutom stör jag mig på att Pep aldrig kan ta ut honom, dels kan han behöva vila och dels så borde Pep markera att om du inte kämpar så får du inte spela.
Barcelona Smogen
Dags att vila Messi mot Sociedad kanske? Sen blir det inte många chanser, Valencia hemma
Osasuna borta
Leverkuse borta
Valencia hemma
At. Madrid borta (som ju på något sät, år efter år,t lyckas göra säsongens match hemma mot oss medan man gör säsongens plattmatch när man möter Real.)
Barcelona Rambla~
Barca-nist

Jag föreslår att du håller för ögonen eller blundar om du nu är så känslig. Jag begriper verkligen inte att det ska bli ett sådant jävla ramaskri så fort någon uttrycker något som inte är bra eller är lite negativ i kritiken när det gäller spelet eller vissa spelare. Vad är det och lipa om, seriöst? Det är ju lugnt på forumet och folk diskuterar i godan ro. Det blir ju knappast bättre när vissa av er ska lipa för minsta lilla grej.
Barcelona KUNG MESSI
skön match Hög intensiv . Messi var bra men inte superbra som han brukar vara men glöm inte att han bara är en människa o valencia hemma brukar vara Messis matcher mkt mål o vi brukar ha lättare hemma än borta mot Valencia . men tack o lov 1-1 är bra resultat . ändå kunde vi villa Xavi o lite Alves de starkt o många fick chansen . älskar det Guardiola gör . lunga ner er. vi fixar detta sluta klaga på våra älskade spelare messi . iniesta du är saknad Visca barca y Visca catalonia
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andres inesta - El Illusionista
2012-02-01 23:12
SAKNAR ETO, KILLEN HADE COJONES!! Om messi inte passade honom fick han en rejäl utskällning. Ingen vågar öppna käften mot messi. Vi kan inte låta vår spel bara gå genom honom. Andra måste våga ta större ansvar ibland känns det som att vi inte kan komma till ett anfall utan messi.

under trippel säsongen var det ingen lag som tänkte endast på messi..
2012-02-01 23:12
Ni kan likt förbannat gnälla lika mycket på Alexis missar, Alves som tar i för kung och fosterland när hela högersidan av målvakten är öppet, Thiagos slarvpassningar...

Men mycket okunnigt att mala och mala på och gnälla när vi fått med oss bra resultat och kontrollerat en cupmatch borta mot Valencia utan Iniesta, Pedro, Xavi, Alves och Villa. Det blir ännu värre när man har hört er gnälla så mycket även efter Madridmatchen. Vi vinner dubbelmöte mot Madrid och eftersnacket är bara gnäll. Ge er för fan.

Ni skulle vart med när Christanval, Patrik Andersson, Rochemback, Simao, Quaresma, Petit mm. gjorde kaos med Barca. Men förstår att många här inne inte upplevt den tiden. Just nu mår jag illa av att läsa vissa saker här inne.
Annons: