/spanien/barcelona/forum/9811.aspx/spanien/barcelona/forum/9811.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-02-05 14:11
Frågan e ju om puyol pallar lira mot valencia. Fatta mardrömmen om även han blivit skadad på onsdag.

Vad sägs om att han får lite vila och vi kör såhär? Mascherano har ju gjort det så bra som mittback, titta bara igår.

Pinto
Alves-Pique-Mascherano-Abidal
Xavi-J. Dos santos-Thiago
Messi-Cesc-Cuenca

Tello supersub så att högerbacken bajsar på sig.
Barcelona Thiago en mi corazón!
2012-02-05 14:06
Vi har fått något positivt med denna säsong hittils iallafall: Tello y Cuenca!
Barcelona el Maestro!
2012-02-05 14:00
Busquets är oersättning i Barça som defensiv mittfältare.
Jag hoppas därför att han hinner återhämta sig till onsdagens match. Han ger stabilitet i mittfältet både framåt och bakåt. Han är så otroligt viktig för att försvaret ska hålla, likaså när det gäller att hålla bollen inom laget, att återerövra den och att leverera bollen framåt med en enkelhet som få kan.

De som hejar på Barça och även stora delar av de neutrala håller Busquets högt när man pratar om defensiva mittfältare i världen. Busquets är ingen fotbollsspelare som stiger fram och gör mål men han gör sina medspelare ännu bättre. Han gör det i Barça och i sitt landslag. Hans tränare har hyllat honom för just detta(Pep och del Bosque).

Om man inte har noterat hur viktig Busquets är i Barça ännu så kommer man att notera det när han inte är tillgänglig längre. Vi får se hur Mascherano fungerar om nu Busquets inte är tillgänglig på onsdag men jag är tveksamt till att han kan fylla samma funktion som Busquets.

Hejar man på en rival till Barça är Busquets ett hatobjekt. Jag ser ingen konstighet i det egentligen då jag vet att skälet till hatet är i grund och botten vetskapen om hur viktig han är för Barça. De som ogillar Busquets hoppas idag antagligen på att han ska vara borta under en längre tid.

Jag säger ju snabbare vi får tillbaka Busquets desto bättre kommer det att gå för Barça i kommande matcher. Barça har en tuff schema framför sig.

Viscka el Barça!
Barcelona S91
2012-02-05 13:37
Barcelonistas

Då säger jag som Pep: Kommer det att ge oss poäng?

Anledningen till att bl a jag inte vill älta så värst om domslut är att det är en ond spiral - man ältar samma saker och mår bara sämre.
Barcelonistas
2012-02-05 13:29
Thiago

Kan vara tröttsamt men det är ochså den enda orsaken till att vi inte leder ligan. Jag bryr mig inte om vi har spelat dåligt borta, faktum är att om domsluten gått rätt så hade vi lett ligan före Madrid.

Vad ska krävas för att Real Madrid ska få en straff emot sig? Hur kommer det sig att vi inte får straffar när dom är så solklara?

Lägg därtill alla skador vi drabbats av, och det faktum att vi har haft lite problem borta så blir dessa felaktiga domslut oerhört avgörande. Jag är otroligt frustrerad på detta.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-05 13:26
Angående Tello och Cuenca så är det väldigt lätt att se Tellos kvalitéer, mycket lättare än Cuencas. Man ser att han är snabb och tar sig förbi sin back ofta. Cuenca känns mer komplett dock. Han är snabb, grym teknik, men även en bra spelförståelse och teknik på små ytor, där kan han vara lite lik Messi. I nuläget känns Tello hetare, men jag tycker fortfarande Cuenca bör vara högre i rangordningen då han presterat en mycket längre tid på hög nivå.
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-05 13:24
Golden Barca

Barcastuff, Pep sa det efter matchen.

Älgen

Så lär det nog bli ja. Pedro är inte tillbaka till på onsdag i alla fall, enligt tidningarna. Hoppas han kommer tillbaka snart, ger ju lite mer möjlighet till vila för andra spelare i alla fall :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-05 13:19
Hur många skador har vi? Villa, Fontás, Pedro, Afellay och Keita missar Valencia-matchen säkert. Sedan finns Alexis, Xavi och Busquets som alla är tveksamma till spel. Det känns som hela laget borde ha känningar på några ställen då de fått spela otroligt mycket den senaste tiden. Dessutom ska vi spela Pinto mot Valencia, känns väl sådär. Tror det kommer bli oerhört tufft där, krävs en mycket bra match av samtliga spelare för att vinna.

Pinto;
Alves, Piqué, Puyol, Abidal;
Xavi, Mascherano, Thiago;
Messi, Cesc, Cuenca:

Det är ändå en stark startelva vi kan ställa upp med, dock är spelarna slitna och många är inte i form. Frågetecken här för Puyol och Xavi, el capitáno har spelat rätt mycket den senaste tiden och frågan är om hans kropp klarar det? Förhoppningsvis. Xavi har vilat två matcher och om han är frisk bör han vara pigg och i bra form, annars är frågan om man inte ska vila honom här också och låta honom vara fullt återställd för nästkommande matcher. Alexis vet jag inte riktigt, han kanske kan starta, då får Cuenca eller Cesc kliva åt sidan.
Atlético addeh
2012-02-05 13:18
1.70

"Frågan är om han nästan inte är mer intressant än Cuenca"

Båda är väldigt intressanta och spännande men jag förstår vad du syftar på, och jag är beredd att hålla med dig. Cuenca var riktigt bra i flera matcher i höstas, men har inte alls levt upp till förväntningarna på sistone och inte utmärkt sig mycket. Han hade några bra aktioner mot Valencia vilket bådar gott, men han har inte alls lika lätt att ta sig förbi motståndaren längre som han hade i början.

Däremot tycker jag Tello & Cuenca kompletterar varandra på ett bra sätt. Den förstnämnde har snabbheten och större förmåga att ta sig förbi motståndaren, medan Cuenca har spelsinnet och finurligheten.

Golden Barca

Pep sade på presskonferensen inför matchen att Alexis hade känningar, därför spelade han inte igår.
GurraP
2012-02-05 13:17
Älgen Läste att Pedro inte kommer kunna spela på onsdag heller. Men jag fick en känsla av att han är på g. Hoppas han kan spela till helgen. När drar CL igång, förresten?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-02-05 13:17
Barcelonistas

Kan inte du bara lägga ner ditt domarsnack. Börjar bli drygt.
Barcelonistas
2012-02-05 13:14
Valencia - Real Madrid = 1 poäng (real)

Mallorca - Real Madrid = 1 poäng (real)

Getafe - Real Madrid = 1 poäng (real)

Tre matcher där Real Madrid borde ha tappat poäng, men där man tillslut har fått en hjälpande hand av någon högre makt.

Lägg därtill dom flertal matcher där vi borde ha vunnit om det inte vore för domarna.

Barcelona Golden Barca
2012-02-05 13:09
1.70 Ligan......Alexis hade känningar i går och därrför spelade han inte i går.

Vill gärna ha din källa på den uppgiften,
Barcelona den närkingska älgen
2012-02-05 13:06
1.70

Ett troligt scenario är väl att Xavi återigen startar på mittfältet tillsammans med Thiago och Mascherano (om nu inte Busquets kan spela på onsdag). Cesc lär få agera falsk nia bakom Messi och Cuenca. Börjar kännas som att spelarna behöver vila nu, synd bara att det inte går att rotera så mycket nu då alla är skadade. Typ. Någon som har koll på när Pedro väntas vara tillbaka?
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-05 13:00
Alexis hade tydligen känningar igår och det var därför han inte spelade. Han är även osäker inför matchen mot Valencia. Fan, det kan bli tufft alltså, bara Messi tillgänglig av alla A-lagsforwards.. tur att vi har Tello och Cuenca! Ja, den sistnämnde är ju A-lagsman nu förresten.

Och Tello - är så jäkla glad för hans skull. Han har varit en av mina favoriter i Barca B men jag har aldrig riktigt trott att han skulle nå A-laget. Talangen har vunnits där men det har inte känts bra nog, och i den konkurrens som råder trodde jag att han skulle stupa precis framför mållinjen... Men han har utvecklats enormt de senaste året och blivit så mycket bättre, jämnare och smartare i sitt spel. Det där om att han inte skulle vara tillräckligt bra finns inte längre. Nu håller han på alla plan, passar utmärkt in i spelet, och har dessutom ett extra vapen utöver det som gör att han sticker ut från mängden - snabbheten.

Frågan är om han nästan inte är mer intressant än Cuenca (nåja, det får tiden utvisa. Än sålänge förtjänar Isaac att rankas högre efter hans hös). Men nu tror jag i alla fall inte det är en fråga om om, utan när Tello flyttas upp längre.
Atlético addeh
2012-02-05 12:40
Såg bara andra halvlek igår men att döma av det plus de highlights jag bevittnat kan man bara konstatera att vi gjorde en grym fotbollsmatch och borde vunnit med minst tre bollar.

Messi är inte i någon målmässig form just nu och borde normalt sett gjort två kanske tre mål. Som tur var hittade han nät tillslut vilket kommer vara livsviktigt för framtiden. Annars hade vi väldigt mycket ribba ut - bokstavligen talat. Cuenca vars form varit lite sisådär träffade ribban, och när Tello väl gjorde sitt andra mål för kvällen stod Alves offside och nuddade bollen.

Tello gjorde en grym insats överlag, vilken spelare! Han kommer få speltid på onsdag, var så säkra på det. Från start? Tveksamt, men åtminstone en halvtimme. Som många av er andra är inne på är han även grym att använda som inhoppare, bättre än exempelvis Cuenca.

Det absolut skönaste efter de tre poängen måste vara att Busquets skada inte var så allvarlig som befarad.
Culé - Messi y Alexis
2012-02-05 12:11
Sköna matcher idag/ikväll:

AC Milan - Napoli 15:00
Fiorentina - Udinese 15:00
AS Roma - Inter 15:00

Chelsea - Manchester United 17:00
Sevilla - Villarreal 18:00
Olympique Marseille - Lyon 21:00

Atletico Madrid - Valencia 21:30

Vilka matcher!
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-05 11:49
Messidinho

Nej. De skanderade hans namn efter att han hade missat
Barcelona Messidinho_10
2012-02-05 11:43
Såg ej matchen igår, men är det sant att publiken buade på Messi? För en pajas på ab påstår det. Hemska tanken om det hände.
Barcelona Cataloniaboy
2012-02-05 10:13
Oerhört viktiga 3 poäng igår! Vi har inte råd att tappa mer.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-05 10:10
För att summera matchen igår tyckte jag vi stundtals spelade riktigt bra och fick igång fina kombinationer som ledde till målchanser. Det vi främst måste jobba på är ineffektiviteten, där vi hade avgjort matchen tidigt om den biten hade suttit. Många hemmamatcher avgör vi efter en halvtimme, vilket vi kunde ha gjort igår om Messi, Cesc, Alves med flera hade gjort mål på chanserna.

Sedan måste vissa spelare spela upp sig. Cesc är i en dålig form spelmässigt och målmässigt just nu, gällande spelet brukar man inte tänka på det så mycket när han målar och assisterar på löpande band. Nu verkar inget funka. Thiago var jag lite besviken på igår också. Han tog inte för sig som han brukar. Det blev dock lite bättre i andra halvlek där han gjorde några fina aktioner och framspelningar.

Messi har inte en bra dag men bidrar ändå till spelet. Idag funkade det inte för honom när han försökte göra sin gubbe, där blev jag då imponerad då han istället valde att passa mer än vanligt och kombinera sig fram till lägen. En dålig dag för Messi leder till ett mål och en fin assist. Dock kan han bidra med otroligt mer och framförallt sätta målchanserna. En normal dag hade loppan gått ifrån matchen med ett hattrick. Mot Valencia på onsdag och i framtida tuffare matcher hoppas jag han blir bättre påd en punkten, och även tar sig förbi försvararen oftare.

Tello gör en grym första halvlek där han gör allting rätt, tar sig förbi backen väldigt ofta och gör en snygg löpning där han nätar. I andra är han lite mer osynlig men överlag en mycket bar match för ynglingen. Någon nämnde att han skulle vara bättre som inhoppare och där kan jag bara instämma. Kommer han in i 60-65:e minuten så kan han göra kaos med försvaret och skapa många chanser för oss. Kan vara något att tänka på till onsdag. Mascherano är matchens lirare, förlorar ingen duell och är väldigt stabil där bak. Puyol likaså, otroligt bra kaptenen har varit enda sedan han kom i matchform sent i höstas. JDS slarvade lite både i passningar och bolltapp men men är godkänd ändå, förhoppningsvis får han fler chanser från start den här säsongen. Cuenca var godkänd, varken mer eller mindre.

Trots "bara" 2-1 på hemmaplan så är jag relativt nöjd med matchen. Varken Xavi, Iniesta, Piqué, Busquets eller Alexis startade matchen, och JDS, Cuenca samt Tello startade. Jag är grymt nöjd med våra ungdomar, när vi har många skador sätter vi in tre stycken i samma startelva och alla tre gör ett bra jobb, och vi vinner. Nu var det i och för sig mot Real Sociedad på Camp Nou men jag tycker alla tre visat att man kan lita på dem, även i lite tuffare matcher.
Barcelona JohnGalt
2012-02-05 09:27
Jag förstår mig inte på alla som klagar på JDS och tycker att han var dålig. Tvärtom tycker jag att han var en av dom bästa på planen. Han spelar väldigt moget och med ett fint lugn i sitt passningsspel. Det hade varit kul att se honom spela mellan Xavi och Iniesta. Om han hade spelat hela matchen i går hade han kommit upp i lika många passningar som Xavi brukar slå. Lite statistik på JDS i går, inom parentes Busquets snitt per match den här säsongen.

Antal passnignar - 98 (70,8)
Passningsprocent - 90% (91,5%)
Lyckade långbollar - 14/14 (4,2)
Tacklingar - 2 (2,5)
Vunna bollar - 6 (3)
Tappade bollar - 2 (1,5)

Barcelona KUNG MESSI
2012-02-05 08:21
varifrån får falskbladet all luft ifrån ?????????? jag var på matchen satt första halvlek på Tellos kant fick njuta av hans teknik . men ingen fann buade ut Messi . vi skrek Messi Messi Messi hela tiden varje gång han fick läge . ja hatar Aftonbladet o deras falska källor. skönt o å skåda Messi o ynglingarna på plan så nära
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-05 06:56
Fan vad skönt med Busquets! Såg ju riktigt illa ut igår och man blev ju inte direkt lugnare av att se Cescs reaktioner.
Barcelona Busquen
2012-02-05 03:48
Jag förstår inte riktigt den negativa tonen här. Vi vann matchen, gjorde en riktigt bra första halvlek, skapade väldigt mycket chanser och hade kunnat gjort betydligt fler mål. Flera spelare skadade och flera spelare vilade av olika skäl. Det här måste vara det mest negativa forumet på hela svenskafans. Skaffa er lite perspektiv eller håll tyst, världen går inte under om ni håller inne med era (oftast) ogrundade kritiska spörsmål.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Zlatan-da man
2012-02-05 02:58
messis skägg idag var ändå jävligt nice, hoppas han sparar typ två veckor till så att det blir sådär riktigt tjockt.
jag tror han skulle passa bra i det, se mer seriös ut.
och tack gode gud att busquets skada inte var så seriös som jag trodde, jag såg verkligen barcelona åka ut ur cl i åttondelen, bli spöade av valencia på onsdag och sluta typ trea i ligan i buquets sår
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-02-05 01:24
Frodo

Håller med Barcadinho. Frodo, the preacher.
Barcelona Frodo
2012-02-05 01:17
Barcadinho

Tack men redaktionen gör redan ett bra jobb. Dessutom har jag fullt upp med annat.
Tack även till er övriga för komplimangerna!
Nu blir det sängen. Sov gott culés!
AndreD - Ànims Afellay y Villa
2012-02-05 01:01
Lol på er som sa att Busquets missar resten av säsongen.
Barcelona Gabriel
2012-02-05 00:51
Skriver under direkt på "Barcadinho's" förslag. In med Frodo i redaktionen!
Annons: