/spanien/barcelona/forum/9806.aspx/spanien/barcelona/forum/9806.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2012-02-09 17:58
Haha Van Persie till Barca vilket skämt. Vi behöver T Silva och Neymar till nästa säsong och ingen annan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-02-09 17:39
Märks att gästkrönikören har rätt i när han säger att han inte är insatt i Emery :p

Emery är Benitez #2, otroligt skicklig taktiker, dålig manmanager.
Barcelona Frodo
2012-02-09 17:26
Det finns ingen anledning för vare sig Barcelona eller Real Madrid att köpa van Persie. Det är nog hans agent som försöker mjölka ut så mycket pengar som möjligt. Dessutom använder media alltid Barcelona och Real Madrid när de skriver om rykten.
Barcelona GerardPiqué3
2012-02-09 17:24
Grym krönika av Svärd, håller med till 100 % !
Barcelona Zlatan-da man
2012-02-09 17:03
Van persie är enligt mig världens bästa efter leo messi, så ett köp av honom skulle nog vara riktigt bra
Barcelona Keite
2012-02-09 17:00
Highlights från matchen.
Bra kvalité
Barcelona Hetfield
2012-02-09 16:41
Aftonbladet skriver att Barcelona och Real Madrid "kämpar" om Van Persie. Snälla låt bli Van Persie...tål inte honom.

Lägg pengarna på annat. Det är väl ett typisk Pep köp, det mest ointressanta ska alltid pekas ut.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-09 16:11
Barca4eva

...Lägg ner nu pöjk. :)
Barcelona Barca4eva
2012-02-09 16:07
Nästan så att man behöver en "Inget Real-snack"-regel. Kan inte bli värre...
Barcelona SamMajid
2012-02-09 16:01
Hetfield

Skit i Real Madrid och Chelsea! båda är köplag och spelar inte med hjärta, ja. Men fortsätter vi snacka skit om Real så kommer de på Puertan bara att garva åt oss, låt spelet tala ist.
2012-02-09 16:00
Hetfield

Det finns en skillnad...Real Madrid CF vann stenålderns Champions League 6 gånger. Nej skämt åsido du har ju rätt ingen spelar med hjärta i deras lag allt är ihop köpt.
Barcelona Hetfield
2012-02-09 15:55
Seriöst, finns det någon skillnad mellan Chelsea och Real Madrid? Båda har ju ett lag som är byggt av legoknektar som inte har en aning om klubbens historia.

Sen att man har Marcelo och Ramos som vicekaptener....Ramos kan jag köpa till viss del, men Marcelo....
2012-02-09 15:50
Ronaldinho Jr.

Håller med dig. Den ända man respekterar i dagens Real är Benzema och även lite Higuain. En gång i tiden respekterade man Iker innan deras tränare kom. Han har blivit så falsk. Han försöker vara en gentleman, men misslyckas med det totalt.

Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-02-09 15:49
Jag håller inte med alls om Casillas. Han är ju där och försvarar sina spelare varje gång de sparkar ner våra. Incidenterna med Ramos/Messi, Marcelo/Fabregas och nu senast Lass/Alexis. Istället för att tillrättavisa sina spelare och visa att det de gör är fel och pinsamt så försöker han påverka domaren och bråka med våra spelare.
Sedan gör han som vanligt och går ut i media dagen efter och påstår att han ringt till Xavi, Puyol och grabbarna och bett om ursäkt.

Nä jag håller fast vid att Benzema är den enda spelaren i dagens Real som inte köper Mourinhos skitsnack och som verkar vara en hygglig och hårt arbetande spelare. Spelar ärligt och gör det dessutom bra..
barcaff4
2012-02-09 15:47
Förlåt om jag irriterat dig eller er.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-09 15:36
Ronaldinho Jr

själv tycker jag tvärtom om Casillas. Jag tycker oftast uppträder som en gentleman, däremot känns hela anti-Barca grejen påklistrad från hans sida, som t.ex. att rösta på Özil m.fl. före t.ex. Iniesta, Xavi & Messi. Det är något som har ökat sedan Mourinho kom till Real, tyvärr.

Dessutom börjar han inte grina vid en förlust, han ser bara uppgiven ut. Jag gillar Casillas mycket, det är en grym målvakt och han är den enda som har ett riktigt Realhjärta, oavsett om marängerna tycker att Ramos också är en Madridson.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-02-09 15:32
Satt tidigare idag och titta på gamla el clasico klassiker, ännu en gång!! Måste bara säga att jag beundrar vissa Real-spelare. Inte minst RAUL! En ödmjuk, ärlig gentleman som uppförde sig mkt väl i både med och motgång. Något man inte har sett i Madrid sedan han lämnade. I dagens trupp är väl Benzema en av väldigt få jag har respekt för.

I övrigt gillar jag också Zidane även om man skakade varje gång man läste hans namn inför mötena.

Casillas försöker ju efterträda Rauls roll utåt som kapten men det känns otroligt påklistrat och fejk. Hans beteende har INTE blivit bättre sedan the special five ankomst för övrigt..
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-02-09 15:31
Lite tankar inför matchen mot Osasuna, vi måste ha i åtanken att det är åttondelsfinal i CL några dagar efter. Jag skulle vilja se den här starelvan mot Osasuna: Valdes, Dani, Pique, Abidal, Adriano
Mascherano
Iniesta Thiago
Messi Fabbe Tello.

Lite motivationer varför man tänker så också: Dani vilade nästan hela matchen mot Valencia så han är tillräckligt fit. Sen när det gäller Puyol så känns det som om vi har matchat honom för hårt på sistone, han borde vila hela matchen. Samma sak gäller Xavi och Alexis då båda har känningar, inte så allvarliga men ändå. Inga risker är nödvändiga. Och Tello tog jag för att jag helt enkelt har fastnat för grabben, och dels för att Cuenca spelade nästan hela matchen mot Valencia. Vad tycker ni?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-02-09 15:21
Mycket, mycket intressant artikel angående Messi´s form senaste tiden.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-02-09 15:09
Angående cupfinalen, måste inte den spelas på neutralplan. Lite orättvist mot Athletic om finalen spelas på Camp Nou;)
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-09 14:52
Addeh Det lär han absolut göra! En annan sak jag gillar med Cesc är att han erbjuder lite mer fysik på plan utan att skära ned på finess och finlir. Jämfört med don Andres och xavi är han ju både längre och starkare. Och vassare på huvudet. Åren i England passerade inte obemärkta förbi ;) I vissa typer av matcher eller vissa skeden av en match, kan vi ha stor nytta av dessa egenskaper hos Cesc. Utan att behöva kompensera nämnvärt vad det gäller finlir, som sagt!
Barcelona Capitan Puyi
2012-02-09 14:28
Bättrar Fabregas på sitt kortpassningsspel så blir han ovärdelig. Han är ju som sagt medveten om vart han brister och jobbar väldigt hårt för att bli bättre på det. Ingen tvekan om att han vill leva upp till myten om den förlorade sonen. Man måste bara älska killen för det.

Det intressanta blir vem som tar över som tempo växlare. Än så länge så kan varken Thiago, Cesc, Iniesta eller Messi hantera den rollen alls. När Xavi lägger skorna på hyllan så måste en ledare kliva fram. Cesc blev kapten i Arsenal vid 19-20 så han är nästan en född ledare. Iniesta har lugnet och spelarnas förtroende så han skulle kunna styra i ett par år. Thiago framtid och potential kan man inte ens sia om.

Messi är intressant då han används i en sådan roll i Argentinska landslaget. Växer han in i rollen där så är det inte omöjligt att han gör sig själv ännu större i Barcelona som ledare.

Det är minst sagt ett privilegium att leva i så pass spännande tider. Ta vara på det och njut av varje ögonblick. Framtiden är väldigt ljus mina vänner.
Atlético addeh
2012-02-09 14:13
1.70

Instämmer. Han har sett allt mer säker ut som mittfältare än vad han gjorde de första månaderna. Att han fortsätter vara en poängmaskin även längre ner i banan är fantastiskt nyttigt och konmer blinen extrem tillgång i många år framöver.
Atlético addeh
2012-02-09 14:10
Den här gången är det du som är felinformerad. Datumet för finalen är inte alls spikat, det beror på om vi går till CL-final eller inte. Väldigt osmidigt att inte redan ha ett fast datum för oss supportrar. Jag har planer på att åka ner och vill man inte invänta och se om vi når CL-final måste man chansa.
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-09 14:08
Tror inte någon annan nämnt det men Fabregas har sett väldigt mycket bättre ut som central mittfältare nu på sistone och känns nu som ett klassalternativ även där. Känns riktigt bra! Då öppnas fler chanser till speltid både för han själv och andra. Snacka om att han kan bli användbar på sikt ( som om han inte redan var det)... Och mål gör han ju oavsett position! :)
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-09 13:39
Dokumentär om Eusebio på tv4sport nu!
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-02-09 13:26
Som sagt, det där var uttalanden som López gjorde för ett katalansk radioprogram. Han sa där också att de ska ha ett möte på måndag tillsammans med Barça och Athletic där man ska bestämma både när och var finalen ska spelas.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-02-09 13:25
Vad jag läst idag i alla spanska tidningar så är matchdagen den 25:e. Vet att du också läst tidningarna, dock vet vi väl båda att spanska förbundet inte är pålitliga i sitt planerande. Jag gissar på Mestalla veckan innan CL-finalen.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-02-09 13:21
Barcelonito / Lucho Enrique 21/

Det var Miguel Ángel López, den som är delaktig för att organisera matcherna för fotbollsförbundet, som sa att finalen kan komma att spelas den 20 maj och att Bernabéu fortfarande är ett alternativ som finalarena. I såna fall är det han som är felinformerad.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-02-09 13:08
el Flaco

Inte ofta du är dåligt informerad. Matchdagen är spikad 25:e maj och Madrid har redan sagt att finalen inte kan spelas på Bernabeu.
Annons: