/spanien/barcelona/forum/9804.aspx/spanien/barcelona/forum/9804.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-03-09 18:37
48 mål på 42 matcher hittills! F*** me!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-03-09 18:30
Valdes: "I honestly had to ask Messi after the game if he had scored 4 or 5. When he told me, I said 'Oh my god!'." #fcblive [via md]

Hahaha kanske inte så lätt och hålla räkningen när Messi spelar så där..
Barca Suecia
2012-03-09 17:57
Jävla förbund so minte upphäver Pique's avstängning...
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-09 17:40
Shanghai - SHOOT ME $12
Att säga att Rafinha är bättre än Zidane, ja då verkar man veta bra lite om fotboll. Att vi är som maränger som höjer honom till skyarna? Som många säger tycker jag att både Xavi och Iniesta är förbi honom. Dessutom tycker du inte det är rätt logiskt att marängerna höjer honom till skyarna? Fans är subjektiva och tycker/vill nästan endast tro att deras legender är de bästa. Så även vi(Messi, Iniesta, Xavi, Ronaldinho). Därmed inte sagt att vi har fel.
Barcelona ....
2012-03-09 17:26
Vad fan tycker ni om boixos nois?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Alexis92
2012-03-09 16:38
L.A.M Nr 10

Co-Sign på det du skriver. Därför är det väldigt synd om Iniesta som inte får de hyllningar han egentligen borde få. Vi får väl skylla på Messi då :(
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-09 16:27
Hetfield

Du har nog rätt ändå. Iniesta har nog gått om Zidane. Spelmässigt tycker jag vampyren ett långt tag varit före och nu har han även lika många titlar efter dessa underbara år i Barca samt VM-guldet.

Sen är det som du säger att Zidane var stjärnan i Frankrike. Han tog mer plats och uppmärksamhet medan Iniesta aldrig varit den stora stjärnan i sitt lag, även om han alltid varit en av de bästa och viktigaste. Därför känns Zidane större och kommer nog alltid vara det gentemot Iniesta. På planen så känns det dock som Don Andrés är bättre än vad Zizou var.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-09 16:25
Det är det jag ville komma fram till. Iniesta har avgjort VM-final och CL-semifinal och varit så dominant i både klubblaget som landslaget, men trots det får han inte sitt riktigt stora erkännande av media. Hans teknik, rörlighet, vision och passningsspelet är av det bästa jag har sett.

Det där om Rafinha överdrev jag faktiskt, och jag tycker att Zidane var ganska bra, men som sagt lite överskattad. Han har levt med dem två målen mot Brasilien när han var aktiv också och det lever han med nu också, när man tar upp "vem är bäst genom tiderna ?" så svarar man Zidane, för han gjorde två mål mot Frankrike.
Barcelona Hetfield
2012-03-09 16:17
Jag tycker väl också att Zidane är överskattad, han är en bit ifrån Messi. Messi spelar just nu på en nivå som väldigt få spelare har kommit.

Jag tycker att Iniesta har gått före Zidane. De har ju i princip vunnit alla titlarna och Iniesta har varit en nyckelspelare i både klubblaget och landslaget. Dessutom fick Zidane mycket mer cred för att han var stjärnan i laget, sätt Iniesta i vilket annat lag som helst så hade han varit stjärnan i laget och fått mer uppmärksamhet.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-09 16:14
Jag måste säga att jag delvis kan hålla med om att Zidane var överskattad. Inte dålig, överskattad. Han var bra i två VM där han vann guld respekrive silver och det har bidragit starkt till att han anses vara en av de bästa någonsin. I Real Madrid var han bra men långt ifrån lika dominant som tex Messi är nu. De två sista säsongerna tappade han väldigt mycket. Tidigare så var han i Juventus där han var riktigt bra.

Missförstå mig inte, Zidane är för mig definitivt en kandidat till att vara en av de bästa i modern tid. Men att säga att han är bättre än Messi eller ljusår före Iniesta, det är där jag börjar tycka han blir överskattad. Enligt mig har Messi gått om och Iniesta kanske inte är lika stor som fransmannen än, men han har flera år lvar på topp där han kan fortsätta dominera.

Däremot att säga att Rafa ska vara bättre om 2-3 år känns lite överdrivet. Rafa spelar i B-laget och kommer göra det nästa säsong också. Sen så har han alltså en säsong i A-laget på sig, om allt går som det ska, att bli en av de bästa genom tiderna?
2012-03-09 16:07
Hetfield

Mr. Perfect har talat.
Barcelona Hetfield
2012-03-09 16:02
Shanghai

Sorry, men när du nästan dagligen skriver om att folk i puertan är korkade pga. deras åsikter så kan du knappast backa upp dumma påståenden med "det är min åsikt", då är du väl lika dum som de.

Det är väl bara så. Då är det deras åsikt att C.Ronaldo är bättre än Messi.
2012-03-09 16:00
Har du svårt att fatta eller leker du trög pöjk ? Jag tycker till och med Samper är bättre än Zidane, så är det fortfarande min åsikt.
Grace/Wastelands
2012-03-09 15:56
Och jag kan vara av åsikten att regn egentligen är te. Det gör inte min åsikt till verklighetsförankrad.
2012-03-09 15:55
Äsch. kom igen nu, det är min åsikt. Tycker jag att Rafinha kommer bli bättre så betyder det att jag ser potential i killen. Han kommer glänsa snart, jag är nästan säker på det.
Grace/Wastelands
2012-03-09 15:53
Handlar inte så mycket om hur bra Zidane var. Men Rafinha spelar inte ens i a-laget nu. Du tror seriöst han ska vara bättre om 2-3 år? Nej, du kan omöjligen vara seriös.
2012-03-09 15:52
Grace/Wastelands

Ja, jag tror det. Ni har blivit som maränger överskattar Zidane till skyarna.
Grace/Wastelands
2012-03-09 15:50
Shanghai - SHOOT ME $12

Rafinha bättre om 2-3 år? Är du dum i huvudet?
Barcelona Gio Style
2012-03-09 15:43
Herregud Athletic!

Fan vad jag gillar det laget, jag har följt dem noggrant genom hela säsongen.
En stor anledning till det stavas Bielsa. Han är en legend i mitt hemland, Chile, tack vare allt han har gjort för vår fotboll. Innan han tillträde var vi faktiskt inte mycket bättre än exempelvis Bolivia, no offence. Det han gjorde med chilensk fotboll är ett mirakel. Han involverade sig mycket i ungdomsfotbollen och fokuserade mycket på total fotboll. Efter 4 år som landslagstränare så hade vi stjärnor som Isla, Vidal, Medel, Alexis, Mati Fernandez, Valdivia, Bravo m.fl som gav ALLT för sin landslagströja och hade ett samspel som få klubblag kunde matcha.

Han fick Salas att göra comeback i landslaget, med några extra kilon för mycket på kroppen och avgöra bortamötet mot Uruguay med 2 mål som resulterade i otroligt viktiga Vm-kval poäng och en ovanlig bortaseger. Han är en tränare som vet hur man får ut 120% av varenda spelare på plan.

Bielsas spelplan är otroligt fysiskt krävande för spelarna, därav kan det vara så att Athletic var lite trögstartade. Han inledde sin karriär med det chilenska landslaget rätt så knackigt där med. Den hemska dagen Guardiola väljer att ta en paus/söka lyckan någon annanstans så ber jag till gudarna att Bielsa blir hans efterträdare. En mer perfekt tränare till vårt underbara lag går det ej att hitta, utöver el mister såklart!

La Liga är på uppgång, Patetico verkar äntligen ha hittat en tränare som vet vad han ska göra, Valencia lyckas alltid med små medel och Athletic visar ett bländande spel. Jag myser!

Värt att notera, just hemkommen från Barcelona vs Leverkusen. Jag va lite nedstämd över att matchen var avgjord redan innan den startade (1-3), men jag fick se Messi göra 5 mål, så jag ska inte klaga! =)

Btw, att se Messi live... det ser så jäkla enkelt ut för honom. Han är extraterrestial!
Barca Suecia
2012-03-09 15:41
Haha klubbhoran Zlatan är igång igen. Självklart ska han bråka sig ur klubben som vanligt..
2012-03-09 15:39
B-Guden

Han är bra som sagt, men överskattad bara för att han gjorde två mål i VM-finalen. Vad var det som var så speciellt med honom ?

Iniesta avgjorde själv en VM-final, CL-semifinal och hållit en hög nivå ett tag nu har han blivit hypad ? nej! Ingen snackar ens om att Iniesta är 2/3 bäst utan man ignorera honom och kollar istället på tjejen Cristina.
Barcelona 747 Puyol Airlines
2012-03-09 15:35
Så hur många mål tror ni att Messi kommer göra innan säsongen är över? Han har 13 ligamatcher kvar, 2-5 ChL matcher kvar och 1 Cupfinal, ska vi säga en 15 mål till ?

Messi målskörd månad för månad

Agusti 4 matcher 6 mål
September 6 matcher 8 mål
Oktober 6 matcher 5 mål
November 6 matcher 7 mål
December 4 matcher 3 mål
Januari 8 matcher 7 mål
Februari 7 matcher 7 mål
Mars 1 match 5 mål (5 matcher kvar)
April 7 schemalagda matcher plus 2 ev ChL semi
Maj 4 schemalagda macher plus en ev ChL final

Messi har hittills fördelat sina mål relativt jämnt och jag tror att detta är trenden säsongen ut, fortsätter han i samma stil som hittills så blir det runt 15 mål till innan säsongen är över.
Barcelona B-Guden
2012-03-09 15:29
Shanghai - SHOOT ME $12

Jag gillar han inte, men att sitta här och säga att real fansen är dum som jämför ronaldo med messi och sedan sitta och säga att Zidane är överskattad är bara dumt, sen gillar jag inte Zidane men för det läre man se vad kille gjorde på plan.
2012-03-09 15:18
Jag blir mörkrädd, hur fan kan ni gilla flintskalliga jäveln som skalla en oskyldig Materazzi.
2012-03-09 15:16
B-Guden

Han höll bara en hög nivå i landslaget, i klubblagen var han inte så överdrivet bra. Jag fattar inte hypen kring Zidane egentligen. Jag säger igen han är bra, men dock inte top 10 genom tiderna för jag rankar både Xavi och Iniesta före honom om jag skulle välja två mittfältare givetvis.

Som sagt Rafinha har potential att bli bättre om 2-3 år.
Barcelona Gabriel
2012-03-09 15:14
Anser man att Zidane var överskattad så dumförklarar man sig själv rätt så fatalt.
Barcelona B-Guden
2012-03-09 15:10
Shanghai - SHOOT ME $12

Nog för jag älskar Barca och hatar Real och allt som har med den klubben att göra, men kalla Zidane överskattad är bara att idiot förklara sig själv, Zidane var gud när han spela, Precis som Messi är nu, sen får folk jämföra dom, men jag håller messi högre, men att säga att Zidane är överskattad, = Enögd!
Real Madrid BB-Barceloneta
2012-03-09 15:08
addeh Håller med dig helt om Ander Herrera, briljant match av honom igår. Det är han som i mångt och mycket är nyckeln i deras spel. Jag var imponerad av honom redan i Zaragoza och han gjorde även ett bra U-21 EM. Som sagt riktigt bra spelare, dessutom ung!
2012-03-09 15:06
¡Barca! - Crèma Catalana

Zidane var bra, men han är så jävla överskattad. Jag tror att Rafinha skulle kunna bli bättre än honom om 2-3 år, så det är orättvist att han jämför honom med Messi.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-03-09 14:59
Vafan kunde Zidane göra som inte Messi kan? Ancelotti: "Zidane is the greatest player that I've ever seen. Messi is currently the greatest player out of those that are active."
Annons: