/spanien/barcelona/forum/9801.aspx/spanien/barcelona/forum/9801.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-09 14:08
Tror inte någon annan nämnt det men Fabregas har sett väldigt mycket bättre ut som central mittfältare nu på sistone och känns nu som ett klassalternativ även där. Känns riktigt bra! Då öppnas fler chanser till speltid både för han själv och andra. Snacka om att han kan bli användbar på sikt ( som om han inte redan var det)... Och mål gör han ju oavsett position! :)
Postat via SvenskaFans-appen
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-09 13:39
Dokumentär om Eusebio på tv4sport nu!
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-02-09 13:26
Som sagt, det där var uttalanden som López gjorde för ett katalansk radioprogram. Han sa där också att de ska ha ett möte på måndag tillsammans med Barça och Athletic där man ska bestämma både när och var finalen ska spelas.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-02-09 13:25
Vad jag läst idag i alla spanska tidningar så är matchdagen den 25:e. Vet att du också läst tidningarna, dock vet vi väl båda att spanska förbundet inte är pålitliga i sitt planerande. Jag gissar på Mestalla veckan innan CL-finalen.
2012-02-09 13:21
Barcelonito / Lucho Enrique 21/

Det var Miguel Ángel López, den som är delaktig för att organisera matcherna för fotbollsförbundet, som sa att finalen kan komma att spelas den 20 maj och att Bernabéu fortfarande är ett alternativ som finalarena. I såna fall är det han som är felinformerad.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-02-09 13:08
el Flaco

Inte ofta du är dåligt informerad. Matchdagen är spikad 25:e maj och Madrid har redan sagt att finalen inte kan spelas på Bernabeu.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-02-09 13:00
Vad är era tankar kring bortamatchen mot Osasuna på lördag?

Jag kan inte skaka av mig den oroliga känslan risken för ytterligare poängtapp. Osasuna brukar inte vara enkla för Barça på Reyno de Navarra och med vårt klena bortafacit denna säsong så känns det inget vidare.

Lägg även till att matchen hamna mitt emellan semin mot Valencia och tisdagens Champions League-match mot Bayer Leverkusen. Hoppas att spelarna trots detta klara av att hålla fokus.
2012-02-09 12:32
addeh/

Athletic vill ha antingen Camp Nou eller Bernabéu eftersom de har betydligt större kapacitet än Mestalla. Barça vill nog detsamma. Allt hänger nu på Real Madrid ifall de går med på att finalen spelas på deras hemmaplan. Annars finns det en stor chans att det kan bli Camp Nou.

Tycker för övrigt att det är märkligt att dagen för cupfinalen inte ens är spikad. Mycket av det beror på hur det går för de spanska ligan i Champions League, men det är ändå skumt att varken speldag eller arena är bestämt.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-09 12:28
Eftersom Real har lagt in veto mot att den ska spelas på SB så ska det mycket till för att den ska spelas där. Athletic vill nog inte att matchen skall spelas på CN eftersom dom vet lika väl som alla andra hur mycket bättre vi är på hemmaplan.

edit; Källan till informationen om vetot är AS för övrigt.

Den enda anledningen till varför det inte skulle bli Mestalla är som addeh skriver att Athletic hade dragit in lite mer pengar i biljettintäkter på Camp Nou men då kan man lika gärna gå ut och säga att man kommer förlora finalen för så pass mycket bättre än vi på hemmaplan.

sätter en peng på att det blir Mestalla.
2012-02-09 12:27
På Punto Pelota igår natt sa de att om publiken återigen buar den spanska nationalsången i samband med cupfinalen kan domaren ha rätten att blåsa av matchen och flytta den till dagen efter med tomma läktare. Känns aningen drastisk åtgärd. Tror inte att det kommer ske, för jag räknar med att åskådarna kommer, tyvärr, busvissla när nationalsången spelas.
Atlético addeh
2012-02-09 12:26
Stämmer in i hyllningskören angående Thiago. Han var enorm igår. Stod rätt, läste spelet briljant, visar som vanligt fantastiskt spelsinne & teknik. Tappade några enkla bollar men man kan väl inte få allt.

el Flaco

Det vore en klar fördel för oss att få finalen på Camp Nou, men det hade varit riktigt häftigt. Å andra sidan har ju Athletics president Urrutia uttalat sig om att han tänkt över möjligheten då klubben skulle dra in en hel del pengar på att ha finalen på Camp Nou med tanke på biljetter och dylikt. Jag tror vi kan utesluta Bernabéu, det blir Camp Nou eller Mestalla. Athletic har nog sista ordet, vad Barcelona vill känns självklart.
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-02-09 12:11
Tackar för informationen el flaco, nu är det bara att hoppas på att den kommer spelas på SB.
2012-02-09 12:08
Cupfinalen kommer spelas den 20 maj ifall Barcelona inte lyckas ta sig till Champions League finalen. Skulle man lyckas flyttas Copa del Rey finalen till den 25 maj. Och på måndag ska Barça och Athletic samlas med det spanska fotbollsförbundet för att besluta var finalen ska spelas. Just nu verkar det finnas tre alternativ: Camp Nou, Bernabéu eller Mestalla.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-09 12:01
Real har lagt in ett veto mot att finalen ska spelad på Bernabeu för man vill inte att Barca ska kunna fira på deras hemstadio.
Barcelona Deulofeu
2012-02-09 10:42
Thiago var läskig igår han vinner mycket boll trots sin ringa storlek han läser spelet fantastiskt.

Han försöker sig på en del passar som är i svåraste laget och han tappar lika mycket boll som Xavi gör på en månad under en match.

Men vilka saker han bjuder på riktigt godis och oftast väldigt effektivt.Tänk er hur bra han kommer att vara den dagen Xavi tackar för sig att varje dag träna med mittfältare som Xavi,Cesc,Iniesta samt "playmakern" Messi.

Xavi kommer lämna ett sjukt hål efter sig men det ser ändå spännande ut.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-02-09 09:19
barcaff4 "Jag har hört rykten att bla bla......" Den var ny. Visa källa tack.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-02-09 08:40
Bara jag som tycker Thiago var matchens lirare?

Barcelona ....
2012-02-09 07:56
Tja
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-02-09 07:11
Rykten varifrån, och vad är orsaken till att han vill sluta?
barcaff4
2012-02-09 06:02
Jag har hört rykten om att xavi ska sluta.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-02-09 02:17
För att inte dra ut på inlägget; Jag älskar Mascherano. Vilken jävla spelare, att byta position och bli SÅÅÅÅÅ bra som han är, för det måste man medge att han är, på så kort tid - är ju fan i mig otroligt. ALL CRED ÅT MASCH#14, matchens lirare och gör aldrig en dålig match
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-09 01:16
Xaviesta

Míster har nu två ess i rockämnen att slänga in eller att spela från start och då menar jag Cuenca och Tello. Båda ger oss en ny dimension i spelet om våra motståndare läser vårt spel. Själv tycker jag att Cuenca bör starta och sista 20-25 får Tello komma in på plan och köra sönder trötta spelare med sin snabbhet.
Barcelona Xaviesta
2012-02-09 01:09

Fabregas var bra ikväll, Thiago var riktigt bra och Puyol en kung som alltid. Men jag såg bara Cuenca. Vilken makalös lirare! Han känns som en Pedro version 2.0 uppdaterad med en stor, stor bag of tricks och jag tror han kan bli en joker för oss till hösten i CL.

Bäst på plan ikväll.
Barcelona LeoMessi
2012-02-09 01:05
Någon som stör mig så otroligt mycket är när folk säger att Ronaldo är bättre än Messi eftersom han gör minst lika mycket mål trots att han är "högerytter". Ja på pappret kanske, men Ronaldo befinner sig Centralt oftare än någon annan, han är också första man inne i straffområdet. Killen är en målmaskin men spelmässigt så är han långt ifrån lika bra som Messi, sen tycker jag att Messi inte är lika offensiv hela tiden som ronaldo är.

Jag vet att det är off topic men jag behövde verkligen säga det hahaah
2012-02-09 00:57
Fan det som Iniesta gör på 30 miljoners bänkvärmaren är ren och skär fotbollsmagi och förnedring.
Barcelona LeoMessi
2012-02-09 00:56
Skönt att se att Iniesta är på väg tillbaks.. Han och Xavi kommer att ge motståndarna mardrömmar. Så som dom två dominerar i mittfältet tsm med Busquets så kan jag faktiskt inte se något lag som har en seriös chans att vinna mittfältskampen mot barcelona.
2012-02-09 00:53
LeoMessi

Dem tycker säkert också synd om hunden i deras mål.
2012-02-09 00:47
Fan vad jag saknar illisonisten. Det var otroligt gött att se honom på plan även om det var bara 1-2 minuter.
Barcelona LeoMessi
2012-02-09 00:47
Barcelona10Messi

hahah jo visst är det lite ironiskt. Man vill ju ha tbx honom p.g.a. skador :P Anledningen till att många ville skeppa iväg honom är väl för att Pep var tvungen att byta in honom oavsett hur matchbilden såg ut. Låt oss säga att vi håller på att Spela oavjort, vi har Iniesta på bänken, då kunde han byta in Keita istället för Iniesta :P
Barcelona LeoMessi
2012-02-09 00:45
Var inne några minuter i Puertan och läste. Fan vad patetiska dom är! En påstod att Diego Alves är den sämsta målvakten han har sett.. En annan påstår att Barcelona har tur. En annan säger att Xavis mål var betydelselös och att det bara snyggar till hans taskiga statistik.

Vilka jävla nollor dom är där.
Annons: