/spanien/barcelona/forum/9800.aspx/spanien/barcelona/forum/9800.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Fabrecadabra - Anims Villa
2012-03-08 17:14
Tycker CR var en roligare spelare i United. I Real gör han visserligen mer mål men han utmanade ju mycket mer i United. Enligt OptaSports lyckades både Di Maria och Marcelo med fler dribblingar än Ronaldo säsongen 2010-2011.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-08 17:08
Decinho

Rätt svar. :)
Barcelona Decinho
2012-03-08 16:51
@Shanghai - SHOOT ME $12:

Med tanke på att Rooney nämns så gissar jag på Uniteds forum. Vad är det rätta svaret?
Barcelona albanian4lifebarca
2012-03-08 16:27
sälj föresten Cuenca och Ibrahim afellay.. För att få om bra pengar och ev. Keita
Barcelona Deulofeu
2012-03-08 16:27
barcaff4

Hade du läst lite längre ned så står det 228 där ja det stämmer ; )
2012-03-08 16:25
eller om Villa kommer tillbaka till en bra form så Alexis Villa MESSI..<3
2012-03-08 16:24
Neymar MESSI Alexis aj aj aj giftigt par eller Alexis Cavani MESSI <3
barcaff4
2012-03-08 16:05
Messi har väl gjort 228 mål?
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-03-08 16:04
Fan vilken skön känsla det var och se Messi spela till höger igår i vissa delar av matchen. Helt jävla underbart!

Bättre att han spelar där och låter Villa få sin naturliga roll, och sen sanchez till vänster.

Sanchez---------Villa--------------Messi

Mycket bättre!
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2012-03-08 15:29
Kan nån vara snäll och förklara för våran svenska fotbolls älskare vad en KOMPLETT spelare är för något... Varje gång kommer de med Ronaldo är komplett spelare Zlatan lika så men Inte Messi
2012-03-08 15:24
Även om jag är i mot värvningar och skulle välja mellan Neymar eller Hulk så väljer jag, den sistnämnde alla dagar i veckan. Han har visat gång på gång att han håller ytterst hög nivå, både CL, EL och inte bara portugisiska ligan som kan nästan jämföras med den brasilianska.
Barcelona Fabrecadabra - Anims Villa
2012-03-08 15:19
Angående Neymar så skulle jag välja Hulk före alla dagar i veckan. Killen är fantastisk men det känns som det finns risk för att han blir en ny Robinho eller Denilson. Lite sjukt också att alla hypat så mycket över Tysklands "nya supertalanger". Igår när Muniesa kom in raderade han stundtals ut Schurrle, som fått så mycket lovord. Vad tycker ni? Har La masia och Spanien mer lovande talanger än Tyskland?
2012-03-08 15:13
Jag har alltid sagt det och säger det igen att Neymar är hypad, men igår gjorde han faktiskt två fantastiska mål och ett straff mål. Han gör som han vill Sydamerika, skulle han ha gjort så i Europa eller i Brasilianska landslaget så kommer jag aldrig mer skriva att han är hypad.

Kommer att bli spännande och se vart han spelar nästa säsong. Skulle tippa han hamnar i Real i slutändan och jag hoppas att han gör det även om det blir succé.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-08 15:04
Räcker med att kolla på Messis statistik och de rekord han satt de senaste 3-4 åren så förstår man vem som ät överlägset bäst.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-03-08 14:53
Typiskt att man inte hade möjlighet att se matchen igår!!! Någon snäll själ som har en länk där man kan se matchen i efterhand i sin helhet?
2012-03-08 14:14
"De som anser att Ronaldo är bättre kan inte vara objektiva. Vilket skämt. Ronaldo? Wtf. Messi är på en helt annan nivå. Xavi, Iniesta, Busquets, Silva, Rooney rankar jag högre än Ronaldo. Sure, han gör jäkligt många mål och bjuder på sköna nummer, men Messis sätt att spela fotboll, dominera ute på plan, äga matcher är ju inte från denna värld."

Skön kommentar och älskar det där med Busquets, gissa forumet ? :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-08 14:05
Vilken match igår. Första halvleken var inte fantastisk men helt klart bra från hela laget. I andra så spelar vi ut och gör fem mål, helt otroligt. Messi är så bra som bara Messi kan vara, andra superlativ räcker tyvärr inte till. Jag är otroligt nöjd med hela matchen.

Det finns alltid något att förbättra och jag tycker att vi slarvade något de första 45 minuterna. Men vem bryr sig om det nu? 7-1 i en CL-åttondel mot Bayer Leverkusen som verkligen inte är ett dåligt lag. De har bra form, vann bland annat mot Bayern Munchen i helgen och ligger högt upp i Bundesliga. Men 7-1. Det är ett otroligt resultat. Det finns ingen spelare jag är missnöjd med, även om vissa såklart var lite bättre än övriga. Pedro och Piqué var båda godkända vilket var skönt. Pedro tog sig till många chanser och hade med lite mer skärpa gjort mål. Piqué var stabil även om han var rätt sysslolös. Tello kommer in och gör mål efter 3 minuter samt ett till 10 minuter senare. Vilken form den kille är i. Skrev ett inlägg igår om att man ska det lugnt med att berömma ungdomar. Det håller jag fortfarande med om men vi ska ta vara på killens dagsform, han bör starta i helgen. Om någon månad lär alla vilja ha bort honom från laget när han fått en minidipp likt Cuenca.

Mittfältet var som vanligt duktiga. Iniesta var inblandad i mycket i första, på både gott och ont, mest gott. Tyckte han slarvade rätt mycket med sista passen/dribblingen/skottet men annars var han duktig. Busquets hade han också några felpassningar jag kommer att tänka på såhär i efterhand vilket inte är likt honom.

Men man är som sagt mycket nöjd med hela lagets och speciellt Messis insats igår. Skönt att vi i CL visar hur bra vi är, håller vi den här nivån lär det bli svårt för något lag att stoppa oss. Gäller att ta med oss den här matchen och skapa en bra formkurva för hittls den här säsongen har vi varit rätt ojämna, svårt att göra 3-4 bra matcher på raken. Men vi bör vinna mot Racing i helgen i alla fall.
Barcelona Messidinho_10
2012-03-08 13:42
Jag saknar ord herregud vad han presterade igår. Är så jävla glad att jag fick se det Live!! Har missat en hel del Barca matcher den här säsongen, men igår så kollade jag och vad hände ?? JO Messi gjorde det! planetens jordens match!!

Ingen jävla tvekan att Messi är bäst genom tiderna!!
2012-03-08 13:33
Enligt Marca så har Alien FC från planeten Mars studerat Messi en längre tid. Klubbens president tycker att denna varelse tillhör Mars och vill värva honom så fort det går. Sen tillägger han: Det är orättvist att han inte spelar i vårt lag och våran liga. Förstår inte hur han kunde överleva så länge med främlingar. Bäst för honom att packa väskorna och komma till oss, för han är ju en av oss. Säger Alien FC:s president.

Messi själv säger: Jag är smickrad, men jag tror nog att jag stannar kvar i mitt kära Barca, jag trivs här och kommer pensionera mig i detta magnifika lag. Att Alien FC är intresserade är som sagt roligt, men dem borde egentligen flytta hela förening FC Barcelona och inte kolla på endast en individ. Utan mina lagkamrater hade jag aldrig nåt så långt. Säger en ödmjuk Messi.

,Sami
2012-03-08 12:58
It's A Bird ... It's A Plane ... No It's fucking MESSI!!!
Barcelona Deulofeu
2012-03-08 12:36
Lite stats om Messi från Goal måste läsas ; )

Helt sjukt
Barcelona Deulofeu
2012-03-08 12:09
Han har tre personer framför sig

Henry 51 mål
Ruud Van Ristelrooy 54 mål
Raul 71 mål obs! På 144 matcher obs!

Det är 5 matcher till finalen gör Messi 5 till då ligger han tvåa i skyttelian all time samt han tangerar rekordet på mål i europa på en säsong som är 17 sattes av Falcao förra året i europaleague.

Det finns alltid saker att sträva efter kom igen Messi bättre kan du ; )
Barcelona Deulofeu
2012-03-08 12:04
49 i cl totalt samma som Di Stefano
Barcelona DM1982
2012-03-08 11:58
Skön video med fina mål, lite ot.
Barcelona B-Guden
2012-03-08 11:58
men hur många mål har messi totalt gjort i cl ?
Barcelona Deulofeu
2012-03-08 11:55
1962–63

José Altafini gjorde Milanspelaren 14 baljor!

Vore häftigt om det slås! Vinner han skytteligan i år är han ensam om att ha vunnit fyra år i rad...Muller har vunnit fyra gånger men inte i rad.Raul som gjort 71 mål totalt har vunnit skytteligan 2 gånger.

Han har även överlägset målsnitt i modern tid och slår spelare som Ruud bla helt otroligt med tsanke på att vi pratar inte om en direkt striker precis oc han är som sagt 24 bast...

Barcelona Deulofeu
2012-03-08 11:48
12 rekordet har Messi och Ruud Van gol i modern tid...
Barcelona B-Guden
2012-03-08 11:45
Har messi gjort 12 mål i cl i år ?
Vad är rekordet på en cl säsong ?
Barcelona Deulofeu
2012-03-08 11:23
Corazon håller med effektivt alltså inte bara snyggt men vi har Rafinha,Cuenca,Tello,Deulofeu,Dongou osv osv men visst skulle han bli en bra truppspelare ; ) Neymar alltså

Jag ser det inte som helt omöjligt att Real skeppar iväg Cristiano och Mourinho och går all in på Neymar då skulle jag bli lite orolig faktiskt...

En liten sak om Messi bara han har gjort assist eller mål i samtliga matcher i cl han deltagit! Tror inte det är någon mer i cl som har samma snitt.Han skulle dessutom leda skytteligan om man väljer hans två mest produktiva matcher
då har han gjort 8 mål ; )

Barcelona Corazon
2012-03-08 11:18
ja skulle till och med känna mig lugn (are) om messi va avstängd eller skadad peppar peppar.
Annons: