/spanien/barcelona/forum/9793.aspx/spanien/barcelona/forum/9793.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Essienesque
2012-02-11 15:39
Ja, helt klart är Evra den vidrigaste. Han firar framför Suarez! Han borde skrikit rasitiska glåpord riktat mot honom; det hade varit mer okej! ......eller?

Tyckte f ö det var HELT RÄTT av Evra.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
Fyfan vad äcklig Evra är alltså. Alltid backat Suaréz i detta, man vet vem som är smutset här alltså.
Barcelona den närkingska älgen
Vafan, så farligt var det ju inte. Det ska vara lite känslor. Ingen här inne bryr sig när Puyol kysser kaptensbindeln inför publiken på Bernabeu eller när Pique verkligen "visar upp" sin blåröda tröja för samma publik efter sitt mål i samma match. Stormatcher ska ligga på gränsen känslomässigt. En extra dimension till fotbollen.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
Qanii

Du kanske såg va han gjorde precis. Så Jag behöver inte kommentera vem som är som Pepe.
Hutch
2012-02-11 15:38
Evra, haha vilken rackare. Direkt efter slutsignalen springer han runt som ett barn och jävlas med Suarez. Barnsligt men ändå småkul.
Barcelona Trippeln
Evra är en frank slyna, så enkelt är det.
Barcelona Zlatan-da man
Vilka spanska lag har kommit längre än de engalska i cl???
Barcelona KUNG MESSI
2012-02-11 15:37
Fann va man hatar äckliga evra . barnfasoner väx upp Jävla idiot
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Capitan Puyi
2012-02-11 15:37
Evra springer och firar framför Suarez. Där har ni mannens sanna värde.
Barcelona F.C.B - #winning
2012-02-11 15:36
Och ni klagade på att Suarez betedde sig som skräp ? Evra är den smutsigaste spelaren i PL !
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Skippstripps
2012-02-11 15:36
Oj vilken sömning match Man - Liv var alltså, sammanlagt sju spännande minuter typ. Liverpool hade ju kunnat gått för reducering med lite högre intensitet kan jag tycka, gåfotboll utan tempo eller aggressivitet
2012-02-11 15:32
Svår match ikväll. Våra spelare måste vara effektiva när vi får våra lägen. Jag skulle inte bli förvånad om vi tappar eller förlorar för säsong har varit skit så länge. Enligt mig ska vi starta så.

Valdes

Alves Piqué Mascherano Abidal

JDS
Xavi Fabregas

Cuenca Messi Sanchez

Puyol får vila så han inte skadar sig. Han har gjort två heroiska insatser mot Valencia i Cupen. Sen är det orättvist att bänka Mascherano då han har varit en av lagets viktigaste spelare denna säsong. Tello kan man slänga in sista 15-20 minuterna.

Edit: Thiago får också vila denna match. JDS får spela som pivote. Men han får slängas in i andra.
Barcelona Qanii
2012-02-11 15:31
Namn: Shanghai - SHOOT ME $12

Du är ett skämt! Gör om och gör rätt! Hur blir Evra skyddad? Och när har han blivit det? Har du någon som helst belägg för det du säger? Suarez är lika stor svin som Pepe. Att hålla ryggen om Suarez är för mig som om att hålla ryggen om Pepe....

Evra var inte mycket bättre..
Barcelona DM1982
2012-02-11 15:31
Zlatan-da man

Två och tre. Bra, det innebär att du hade helt fel när du sa att det bara var i år som det handlade om två lag. Nu vet du bättre.

Kanske är det spännande under en längre period om vem ska ska vinna i PL men i slutet av säsongen är det samma lag. Ingen skillnad mot la liga eller skotska ligan.

Nedvärdera inte de spanska lagen i CL, de har kommit långt och vunnit CL oftare än engelska lag om man ser tio år tillbaka i tiden. Spanska lag har även vunnit Europe Leugue vid fler tillfällen än engelska lag (om jag inte missminner mig helt nu).

Men jag antar att du tycker att en bortamatch mot Stoke en regnig tisdag är världens svåraste match, eller?
Barcelona Essienesque
2012-02-11 15:30
barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!

Hur i helvete kan du veta att han är felaktigt dömd? F ö har han erkänt att han brukade ordet negrito. Vilket klangar ILLA i England men det visste inte Suarez? Bullshit. Patetiskt att ta parti med Suarez, speciellt då han redan blivit dömd och ingen överklagan skedde.
Barcelona Zlatan-da man
2012-02-11 15:24
Haha kul att du tar just dom senaste7 och 16 åren just för att det ska låta mindre.
Men två och tre.
Grejen är att även fast man u oftast vinner så är det spänning hela säsongen och det skiljer oftast max 5-6 poäng bland topp 5 i slutet medans la liga har trean 20 poäng mindre än barca och real.
Sen har la liga 2 kanske 3 lag som kan göra bra ifrån sig i champions medans pl har 5 lag som skulle kunna gå långt.
Och mittenlagen i la liga (bakom trean) är så otroligt mycket sämre än englands mittenlag(bakom femman)
2012-02-11 15:23
Gonzalez_Barca

Det är väl inget svårt med det. Jag kan skriva till dig att det är pga alla troféer Barca har vunnit och det är den anledning varför alla hatar oss. Dem sista två säsongerna med Rijkaard hörde man inte sånt nonsens dels för att vi inte vann nåt, men nu när allt rullar på så ja du fattar...:)
Barcelona Capitan Puyi
2012-02-11 15:22
Suarez tvålar in 2-1. Nu blir det roligt!
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-11 15:16
Jag undrar dock varför det inte är Liverpool som får all skit i allt det här? Eller gäller det bara Barca? Att när en spelare av våra spelare gör något illa så är Pep en idiot, hela vår förening är skam för fotbollen etc. Men när andra spelare gör något illa som att skrika rasistiska ord (Suarez och Terry) eller när de filmar (Suarez idag t.ex), då är det SPELAREN och inte KLUBBEN.

Så jävla trött jag är på dubbelmoralen..
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-02-11 15:15
Essienesque

Felaktigt dömd.
Barcelona DM1982
2012-02-11 15:13
Zlatan-da man

Jaha, du säger att PL bara har handlat om två lag i en säsong. Då undrar jag, hur många lag har vunnit PL de senaste sju åren? Hur många lag har vunnit PL de senaste 16 åren?

Alla lag kan förlora då och då. Real har förlorat och även Barcelona.

Svara på frågorna nu.
Barcelona Essienesque
2012-02-11 15:10
Vissa inlägg här inne är på en skrämmande nivå just nu. Vi har folk som har deklarerat att de inte bryr sig om spelarna är rasister eller inte och att mörkhyade personer är skyddade (HERREGUD, har du läst någon historia ALLS?) Sedan att Evra har anklagat en massa spelare för rasism tidigare är falskt; anställda inom klubben har vid två tidigare tillfällen anmält bl.a. en Chelsea-anställd för rasism mot Evra. Evra själv har ingenting med dessa incidenter att göra.

Så sitt och klappa händerna åt att en dömd rasist vägrar hälsa på Evra igen. Han skyller på att ordet inte har samma klang i Uruguay, well guess what, DE SPELAR I ENGLAND. Patetiskt om ni tror att han efter ett år i England och 5 år sammanlagt i Europa inte har någon koll på hur ordet klangar i Europa.
Barcelona Zlatan-da man
2012-02-11 15:04
Dm1982

Haha nej pl är inte mer ojämn än la liga, det är nog en av dom dummaste sakerna jag hört.
La liga har handlat om två lag hur länge som helst, pl har handlat om två lag i en säsong och dom två kan ändå förlora då och då
2012-02-11 15:01
Ärligt talat så tycker jag att Andreas har rätt. Så fort det händer nåt med en mörkhyad spelare så blir man en rasist. Jag menar kolla på Evras äckliga beteende fast man ignorera det bara för han är mörkhyad. Han beter sig som ett svin, men man slänger all skit på Suarez.

Jag är ingen rasist är själv utländsk, men ville bara skriva det hur skyddade vissa har det.
Barcelona den närkingska älgen
2012-02-11 15:00
Du skämtar? Evra är verkligen inget helgon MEN det är stort att försöka hälsa på en människa som har sagt något du uppfattat som kränkande och nedsättande. När Suarez då ignorerar honom är det ju klart som fan att han lackar.
Barcelona Trippeln
2012-02-11 14:58
Evra är en kärring och kan dra åt helvete, kan man inte ta ett ord som ''neger'' som en man så är man ett litet barn som den idioten är.

All heder år Suarez.
Barcelona DM1982
2012-02-11 14:54
Var det PL som var så jämn och alla kunde slå alla? Nä, PL är lika ojämn som la liga, så är det. Det laget som konkurrerar på toppen nu har spenderat lika mycket pengar på spelarköp som FN gör på världshungern.
Barcelona Capitan Puyi
2012-02-11 14:51
2-0 rooney. Liverpool tappade allt.
Barcelona Capitan Puyi
2012-02-11 14:49
Nu blir det match. Rooney skallar in ettan.
Barcelona Dvärgen
2012-02-11 14:47
Suarez anser att Evra ljugit ihop en historia om att han använt sig av rasistiska påhopp. För det blev an avstängd i 8 matcher. Klart som fan han inte kan skaka Evras hand, det betyder ju att han på något vis anser att han fått sona sitt straff och allt är OK.
Han är konsekvent och skakar således inte Evras hand. Kudos!
Annons: