/spanien/barcelona/forum/9792.aspx/spanien/barcelona/forum/9792.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-02-11 17:40
den närkingska älgen

Men varför har inte FA straffat honom? De var ju snabba med att straffa Suaréz. Det är ungefär som när spanska förbundet inte valde att straffa Pepe, det var Real som fick agera domstol då..
Barcelona Hetfield
2012-02-11 17:36
Seriöst, man kan inte sitta och döma någon sådär. Ja, det Suarez sa var inte särskilt bra eller smart, men att sitta och döma honom som en rasist för det...nja.

Om Suarez inte vill skaka hand med Evra så förstår jag, Evra är känslig och rätt så osympatisk (t.ex: hela Frankrike grejen under VM). Jag skulle aldrig säga att det är "ok" att vara en rasist, men man blir inte en rasist bara för att man säger "negrito", som dessutom är mindre laddat därifrån Suarez kommer.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-02-11 17:35
Tuff bortamatch om ett par tre timmar.

Planen är tydligen frusen, vilket gör att bollen kommer hoppa och studsa - och det gynnar inte vårt spel precis. Men det är iofs lika för båda lagen.

Messi och Alves riskerar avstängning i nästa omgång, de står båda på 4 gula.

Detta känns som en typisk mellanmatch där motivationen kanske inte kommer vara på topp efter avancemanget i cupen och en stundande CL-match i veckan. Vore därför kul om en hungrig Tello fick start.
Thiago är för mig självklar i startelvan i alla fall.

Barca-B spelar för övrigt om en stund och ställer upp med följande elva från start;
Oier, Montoya, Bartra, Muniesa, Rodri, Kiko, Armando, Riverola, Planas, Deulofeu och Rafinha
Stream i länktips.
Barcelona Barca4eva
2012-02-11 17:29
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Essienesque
2012-02-11 16:47
Siempre Barça

Likställer du rasism och firandet framför någon? Seriöst?
Barcelona Siempre Barça
2012-02-11 16:45
Haha vilken pajas Aelx F är, killen gör suarez till bajs och sen säger han att Evra gjorde fel bara.
Varför säger inte Aelx nått om Rio F då??
Barcelona Frodo
2012-02-11 16:43
!!ANTIMADRIDISTA!!

Är du seriös eller? Går Suarez ut på plan för att skada sina motspelare och medmänniskor? Det Pepe gör är en helt annan sak. Han går ut för att fysiskt skada andra människor på plan. Att ens jämföra Suarez med Pepe är så fel det kan bli enligt mig. Jag tycker att våld som kan förstöra folks karriärer är värre än trashtalk.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-11 16:31
Sorry att jag fortsätter debatten men Fergie har tydligen sagt att Suarez är en disgrace för Liverpool samt att han inte borde tillåtas att spela för en klubb med den historien. Han avslutar med att konstatera att Evra gjorde fel som firade framför Suarez. Haha, Sir Alex skräder inte orden direkt.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-11 16:30
Äsch, vi lägger detta bakom oss och vänder blickarna mot Pamplona. Man börjar bli nervös redan nu. Poängtapp och vi kan gratulera Real som segrar. Så snälla kom igen nu och börja vinn på bortaplan.

Essienesque

Rasistiska glåpord tillhör inte alls på en fotbollsplan, men jag tror starkt på att Evra har skapat denna story. Han var ju usel i den matchen så han ville få bort all kritik.

Herr Suarez är inte heller fläckfri, då han är en provocerande spelare, men jag står ändå vid hans sida. Orkar inte diskutera om detta mer.

Case closed!
Barcelona Essienesque
2012-02-11 16:30
Shanghai - SHOOT ME $12

Jadu, den herre du citerade framstår som en jubelidiot, inget annat. Pereira menar alltså att man som mörkhyad inte ska reagera på ordet "neger" för i så fall har man ett mindervärdeskomplex? Vilket jävla skitsnack. Att påstå att Suarez skulle vällt komplimanger över Evra under matchen låter föga troligt och om man faktiskt såg matchen med egna ögon så såg man hur Evra blev alltmer irriterad på Suarez snack och om Suarez själv inte förstod att han förolämpade Evra så är han den absolut största idioten i hela denna soppa.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-11 16:21
Om Suarez inte har gjort det och Evra hittar på så är ju Evra ett riktigt svin. Annars är det ju Suarez som är svinet. Nu är ju Suarez dömd men det kom väl inte fram något solklart bevis heller, så jag väljer att inte uttala mig vem som har rätt och fel.

Däremot gillar jag egentligen ingen av spelarnas attityder. Jag älskar Suarez som spelare men han verkar vara en riktig douchebag.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-11 16:17
Lol, jag förstår inte hur man kan skylla på Suarez efter VM. Han tar bollen med handen, får rött kort och Ghana får straff, och han accepterar det. Gyan får chansen att avgöra, men missar. No offense, men det är hans fel, hade han gjort mål hade Ghana gått till semifinal.

För övrigt tycker jag det är idiotiskt med straff och rött kort. Just den här situationen, där det tydligt hade blivit mål, så är det okej. Men när typ målvakten fäller en anfallare(en vanligt fällning som hade gett frispark, möjligen varning ute på planen) så tycker jag det räcker med straff, möjligen gult kort beroende på hur tacklingen ser ut.
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-02-11 16:17
äckliga hycklare, försvara inte suarez för att nästa dag snacka skit om pepe
Barcelona Siempre Barça
2012-02-11 16:14
Man vet aldrig vad e sant och inte sant om EVra och Suarez.
Tänk om Suarez har aldrig sagt detta och Evra bara hittat på lögn och skit snack :(

Om någon anklagar mig för någonting jag inte gjort så skulle ingen i hela världen kunna övertala mig att skaka hand med honom. Det skulle vara som att erkänna att han hade rätt och jag fel.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-11 16:13
Sista gången jag skriver om denna incident. Jag ska citera Alvaro Pereira som spelar i porto och lagkamrat med Suarez.

"Evra has a complex. He is not proud to be black. If I am called 'negro', I start laughing. My team-mates call me 'negro' and in South America it can also be used in an affectionate way.

"It is obvious that you can use this word with good or bad intentions, but I always laugh. Evra must have some kind of problem about being black, or some inferiority complex. I do not."

Han gråter i media, sen firar han som en galning vid stackaren Suarez. Ta det som en man (Evra) och gå vidare.

Sen känns det liksom att Suarez har fått en stämpel likt Busquets. Han rädda bollen med händer och Ghana får straff. Vad gör Gyan, jo han missar sen skyller man återigen på Suarez. Jag erkänner, även jag skulle göra som honom dvs rädda bollen med händerna.

All cred till dig Luis Suarez!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-11 16:08
Zlatan-da man

Den här säsongen är det två engelska lag vidare från gruppspelet och två spanska. Nu är det för tidigt att säga men det finns stor chans/risk att båda de engelska åker ut redan i åttondelen medan de spanska förväntas vandra igenom turneringen fram tills ungefär semin. Men det får vi se i slutet av säsongen. Förra säsongen var det två spanska lag i semin och ett engelskt. Säsongen 09-10 var det ett spanskt och inget engelskt. Innan dess var det tre år i rad tre engelska lag i semin, men det var som sagt för tre år sedan också.

På 2000-talet har spanska lag vunnit 5 gånger, engelska har vunnit 2 gånger. Barcelona har gått till final 3 gånger(vunnit alla), Madrid 2 gånger(vann båda), och Valencia gick till final 2 gånger 00 samt 01, där de förlorade båda. United har gått till final två gånger där de förlorade två, Liverpool två där de vann en samt Chelsea och Arsenal har förlorat varsin final.I Europa League har jag för mig att spanska lag vunnit fler än engelska.

Detta tycker jag bevisar att toppen är mer överlägsen i Spanien. När det gäller hur många lag som är med och slåss så är Valencia i nuläget 11 poäng bakom Barcelona. Tottenham är 7 poäng bakom Man City. Inte jättestor skillnad. I båda ligorna så känns det dock rätt klart vilka två lag som kommer slåss om platserna.

I botten så har Villarreal, som ligger precis ovanför strecket, 23 poäng mot Wolves, som ligger precis ovanför strecket, 21. Detta trots att man spelat tre matcher mindre i Spanien. Ligornas respektive jumbolag har 12(Zaragoza, Spanien) samt 16(Wigan, England) men det är som sagt 21 matcher spelade i Spanien mot Englands 24. Alltså, La Liga är jämnare från topp till botten.

För att summera så är Real och Barca klasser bättre än samtliga PL-lag. Därefter kanske PL är snäppet jämnare, där Spanien endast har Valencia så tror jag Tottenham, Chelsea och Arsenalö är ungefär i samma nivå. Mitten och bottenlagen tror jag håller bättre klass i La Liga.
Barcelona den närkingska älgen
2012-02-11 16:05
barcetia

100% co/sign på elbraco. F ö kanske du har missat att John Terry kommer att bli ställd i en civil domstol för vad han påstås sagt till Anton Ferdinand. Om han blir dömt lär han ju missa typ en halv säsong. Please.

Ska vi ändra fokus här inne nu kanske?
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-11 16:02
Barcetia Orkar inte dra upp den debatten igen men såg man matchen live så vet man att Suarez var ute efter att provocera. Fortsatte att tjata på Evra trots att han tydligt blev uppretad av vad Suarez sa. NoGo Word.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-02-11 15:59
Haha vad löjliga ni är. Fattar ni inte att Suaréz straffats endast eftersom han inte är engelsk? Hade han hetat Steven Gerrard eller John Terry hade inte fått något straff för det han sa.

Det var ingenting grovt heller. Negrito är ett slangord som inte alls har samma grova betydelse som neger på svenska.
Barcelona NoGo™
2012-02-11 15:58
Sentuary

Haha ja de är fruktansvärda!

elbraco - Bojan y Thiago //

Haha ja Carrol är så fruktansvärd usel så det är sorgligt.
Barcelona Sentuary
2012-02-11 15:52
NoGo™

Herregud, kommer att se ut som att någon tänd eld på våra spelare
Barcelona NoGo™
2012-02-11 15:50
Picture: Possible Barcelona away shirt for next season http://bit.ly/z9YolU [football-shirts.co.uk] #fcblive

Haha kan vara en av de fulaste tröjorna jag sett! Man får ju verkligen hoppas på att det inte blir borta tröjorna nästa säsong.
elbraco - Bojan y Thiago
Var det någon annan som såg humorn i att Carroll, som köptes in typ enbart för sitt huvudspel för 35m euro, förlorade VARENDA luftduell mot 1.70 (typ) cm långa Rafael?
Hutch
elbraco

Jag håller med, Rooney är enligt mig tveklöst den bäste spelaren i Premier League. Han är otroligt vass när han får målchanser, sliter som ett djur för att vinna tillbaka bollar och är stenhård i närkamper. En riktig guldklimp Wayne, jag diggar honom enormt.
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-02-11 15:48
seriöst, hur kan ni sitta och försvara suarez samtidigt som samma personer tidigare har skrivit kilometer långa inlägg om pepes beteende. Suarez och pepe är lika äckliga människor, så även ni som hatar pepes beteende men försvarar suarez, äckliga hycklare, sånna som er äcklar mig
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-11 15:46
För övrigt blir jag lika jävla tagen av Rooney varje gång jag ser han spela. Han är förmodligen den mest kompletta spelaren i hela världen. Såg ni när han höll undan 2 Poolspelare i slutet? Som ett jävla berg. Lite lamt att hylla en av världens bästa spelare men jeez alltså.
Barcelona DM1982
2012-02-11 15:45
Zlatan-da man

Engelska och spanska lag har kommit lika långt dvs final men du säger att bara är två spanska lag som kan komma långt.

Valencia har kommit långt, Villarreal har kommit långt och så även Real och Barcelona självklart. Jag talar om en tioårsperiod nu, den här säsongen var spanska och engelska lag lika dåliga eller bra.

Vidrigt av Evra att bara elda på det där. Det kunde ha tagit slut där men Evra måste ju självklart fjanta sig framför Suarez när han har vunnit matchen. Trist.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-11 15:43
Äh, det Evra gjorde var ingenting mot Suarez äckliga beteende. Som älgen säger så bryr sig ingen om Puyol kysser kaptensbindeln på SB. Men jag kanske är partisk då jag har börjat ogilla Pool mer och mer efter hela negrito-affären.
Barcelona Qanii
2012-02-11 15:41
Namn: Shanghai - SHOOT ME $12

Kunde inte sagt det bättre än:

Namn: den närkingska älgen

Namn: Essienesque
Barcelona Capitan Puyi
2012-02-11 15:41
Fira skadeglatt framför motståndare är något jag överlåter till Pepe och det borde Evra också. Killen är 30 år och inget jävla barn.
Annons: