/spanien/barcelona/forum/9791.aspx/spanien/barcelona/forum/9791.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Éluc
2012-02-08 23:08
Den här segern behövdes verkligen för att stärka truppens moral. Speciellt med tanke på att det börjar ljusna ordentligt på skadefronten med Busquets, Pedro och Iniesta som bör vara redo inför lördagens match mot Osasuna. Därefter är det väl egentligen bara Keita som saknas, vilket inte bör dröja mer än en vecka eller så. Enda avbräcket som då kvarstår är Villa, men det ingen comeback som är aktuell.

Pinto var förvånansvärt stabil ikväll, även om han var lite virrig som vanligt vid vissa tillfällen under matchen. Skönt ändå att vi inte behöver se honom mellan stolparna förrän i slutet av maj i CdR-finalen.
Barcelona Barcadinho.
2012-02-08 23:07
Vi når finalen efter att laget kör förbi Osasuna, Real och Valencia.
Starkt gjort.
Barcelona Capitan Puyi
2012-02-08 23:05
1.70-ligan

Cuenca gjorde det oerhört bra. Utmanade ständigt och höll i bollen bra. Kom till några farligheter och gjorde nästan en drömassist men läget förvaltades inte.

Thaigo sköta pivote rollen ypperligt men han levte lite farligt ibland, speciellt i början av matchen. Misstagen upprepades inte mer än en gång. Killens potential är gränslös

Spelet var fantastisk (bortsett från de första 15 minuterna där vi blev totalt utspelade). Efter ett ganska så oförtjänt men läckert mål så agerade Valencia i stort sett åskdårare i 70 minuter.

Framtiden ser ljus ut!
Barcelona barca_joe
2012-02-08 23:04
Nu är jag extra stolt över mitt val av Thiago nummer 11 på ryggen som köptes i Barcashopen i oktober! Vilken spelare
Barcelona Éluc
2012-02-08 23:04
den närkingska älgen

Tyvärr så dröjer det nog till efter matchen mot Leverkusen med tanke på att Mali ska spela en bronsmatch mot Ghana.

1.70-ligan

Thiago var en av planens absolut bästa spelare, och hans passningsspel, förstatouch, spel på ett tillslag och nedtagningar var bortom denna värld under delar av matchen. Vid vissa tillfällen var han för ivrig att gå framåt vilket öppnade upp där bak, men det får ses som en mindre faktor med tanke på hans resterande prestationer på plan ikväll.

Cuenca var även han riktigt bra, och ligger bakom en hel del av Barcas offensiv. Fick mycket boll att leka med, tar sällan felbeslut och vet när han ska utmana och när det är läge att bara spela tillbaka bollen. Han hade dessutom lekstuga med Miguel på vänsterkanten.
Vem är Maradona? Messi is the shit
2012-02-08 23:01
Ibillay

Lugn nu vännen... Jag säger inte att han var dålig. Cuenca drog med sig sin spelare neråt planen många gånger och det gjorde han bra men Tello var av en helt annan kaliber. Han försökter komma förbi sin kille på ett annat sätt och skapade ytor åt Messi, fabregas och Thiago.... Visca Barca
Barcelona Keite
2012-02-08 23:01
Drömfinal verkligen.
Fan va nice det skulle va o se matchen live.
Dom som kommenterade matchen 2009 för TV4 sa ju att upvvärmningen inför matchen och stämningen var ett av de västa dom varit med om.
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-08 23:00
Jadå, så jävla gött!! Nu har vi en titel inom räckhåll, helt klart :) Såg inte så mycket av matchen utan kom hem i 70minuten... hur såg spelet ut? Är alltid intressant att höra vilka spelare som tog för sig och tvärtom - extra intresserad är jag att höra om Cuenca och Thiago.. de skulle ju axla rätt stora roller ikväll. Hur gick det?

Cupen har sällan varit så rolig som i år. Den är lite av vår upprättelse - i ligan har skador och annan skit gjort oss slitna och det har straffat oss i det långa loppet - men i cupen, där det gäller att vara bäst över två matcher - har vi fortfarande visat vilka som är bäst.
Nu ser jag fram emot en välförtjänt och oerhört rolig final mellan de, enligt mig, två finaste klubbarna i Spanien! :)
Barcelona Abirey
2012-02-08 23:00
Äntligen ett glädjebesked i denna dystra vintertid.
Barcelona den närkingska älgen
2012-02-08 22:59
Mali åkte ur Afrikanska mästerskapen ikväll. Det borde betyda att vår älskade Keita kommer tillbaka till nästa helgs ligamatch. Välkommen tillbaka!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-08 22:58

Jag skrattar fortfarande åt Miguel då Cuenca penetrerade honom i ***** och du kommer med en sån kommentar. Hahaha Cuenca den bästa tillsammans med Thiago idag.
Barcelona Andresito
2012-02-08 22:58

Vad snackar du om? Cuenca var ju den som utmanade mest i Barca efter Messi..
Barcelona Éluc
2012-02-08 22:57
Väldigt fint spel idag förövrigt. Thiago var fullständigt magnifik i pivote-rollen, och har en förstatouch som inte många andra i världen faktisk kan mäkta med. Cesc och Piqué var även dem väldigt stabila, till skillnad från den otroligt irriterande nonchalans de bägge visade upp under den senaste månaden.

Iniesta, Pedro och Busquets tillbaka mot Osasuna, och Keita bör komma tillbaka om en vecka eller så. Det ser ljusare ut än på länge på skadefronten!
2012-02-08 22:56
Ttttttttttttttttello... Vilken kille. Han spelare i fyra minuter men utmanar sin kille fler gånger än Cuenca gör under hela matchen. Finalen next. Det går rykten om att det regnar i madrid. Alla gråter verkade det som... Visca
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-02-08 22:53
Ursäktar dubbelpost
Postat via SvenskaFans-appen
2012-02-08 22:53
Vart spelas finalen, det blir inte SB va?
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2012-02-08 22:52
Kvällens awards? :P
Barcelona Rivaldo - The Greatest
2012-02-08 22:51
Xavi har 10 mål och 10 assist denna säsong hittils... måste vara bästa på länge? iaf i målväg.

Kvällens skönaste; Se iniesta på planen, en lättnadskänsla utöver det vanliga.
Barcelona Gonzalez_Barca
Nästa år blir det utan tvekan en Thiago tröja!

Helt okej match av de flesta. Synd att Messi fortsätter kämpar med att hitta målet, 2011 Messi hade gjort hattrick idag.

Aja skönt med final igen.
Vart spelar vi finalen?????
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Oroa inte dig för min fokus, du har säker viktigare saker att oroa dig över.

För övrigt tycker jag att Mascherano inte får den cred han förtjänar killen offrar alltid till 100%, det kanske inte lika vackert som är några Messi kropps finter han gör men det är minst lika viktigt
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
Så ja äckel laget Valencia är ute.
Barcelona NoGo™
Thiago matchens lirare! Vad har hänt med Leo?? Killen måste börja sätta chanserna. Han skapar lägen iaf, hoppas på ketchup effekt nästa :P
Barcelona Grande Barca
vem fan är kommentatorn ! han e sämst.. Han har kritiserat messi hela matchen när messi varit kung idag och underhållande trots att han blev mållös.. vafan spelare för roll! vi vann och vi ägde matchen , idiot kommentator
Barcelona Ronaldinho Jr.
Tråkigt med ett SÅ sent byte på Tello. Hade velat se vad han kunde uträtta med tanke på att det fanns ganska mkt ytor i andra halvlek.

MEN fyfan vilken klippa vi har i Eric Abidal!! Fullständigt dominant idag, felfri!
Barcelona Barcelona10Messi
2012-02-08 22:49
Don Andres IS BACK!! :)
Barcelona Afellay y Thiago
2012-02-08 22:48
Jag tror på riktigt Thiago måste vara en av världens jobbigaste spelare att möta när han spelar så här. Herregud vad jag diggar den här killen, riktigt favorit hos mig! Han kommer bli en av dom bästa, om inte världens bästa spelare, Barca för allt i världen missköt INTE Thiago!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-08 22:46
Alltså vafan snackar kommentatorn om? Gareth Bale??? Så sjukt osannolikt, stör mig som fan på det ryktet...
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-02-08 22:46
FC Barcelona en Mi Corazón

Du verkar ha fel fokus.

Man måste ge Alexis en eloge som verkligen har offrat sig för laget och spelat med uppenbara känningar. Den kramen Pep gav honom vid bytet säger det mesta!
Barcelona Keite
2012-02-08 22:44
Ser att Thiago tagit lektioner av Puyol :P
Annons: