/spanien/barcelona/forum/9786.aspx/spanien/barcelona/forum/9786.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-02-09 21:20
Älgen

Jag är inne på samma spår som du när det gäller Thiago, skrev det direkt efter matchen igår också.

Thiago och laget mår bättre av att spela honom i Xavis position där han har en städgumma bekom sig som kan täcka eventuella bolltapp.
Han hade också en något högre utgångsposition än Busquets brukar ha vilket ledde till att det fanns en stor yta mellan backlinjen och mittfältet vid bolltappen.

Med det sagt så måste man ändå ge både spelaren själv och Pep cred.
Thiago för att han gjorde det riktigt bra och gav laget lugn och ro med bollinnehav.
Pep för att han vågar spela Thiago när Xavi trots allt är mer van vid den rollen.

Det är rätt sjukt att man sitter här och kritiserar en 20-åring, det visar vilka höga förväntningar man har på honom. Det som jag framför allt uppskattar med honom, förutom hans bollbegåvning, är hans tålamod och ödmjukhet. Han har verkligen anpassat sig väl till sin roll i truppen, och det märks lång väg att han är skolad i la Masia. Ungefär som J2S.

Förresten;
Pedro har fått el alta medica och kan medverka mot Osasuna.
Busquets är däremot inte riktigt återställd och det är oklart om han kommer få grönt ljus.
Barcelona Messi#10
2012-02-09 21:17
till Pep the G

kanske för att du är en falsk person som bara ljuger? har sett allt du skrivit.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-09 21:12
den närkingska älgen

Dock ska inte han spela pivote enligt mig. Det är bra att han får öva på positionsspel och mer disciplinerad fotboll men han ska spela mest längre upp i banan. Men om man nu ska värdera honom efter den positionen igår, så gjorde han det helt okej enligt mig. Långt ifrån Busquets-klass men han spelar mycket mer lugnt och värderar situationer bättre än när han först flyttades upp från Barca B.
Barcelona den närkingska älgen
2012-02-09 21:03
Kan ju försöka starta en diskussion som inte har med "vem-är-mest-äkta-supporter-skiten" att göra.

Jag såg under och efter matchen igår att Thiago hyllades till höger och vänster för sin insats. Jag håller inte med er. Visst var han fullt godkänd och han gjorde en del riktigt fina aktioner som vittnar om hans talang, men jag tycker att han igår (och även under andra situationer under säsongen) brister i förmågan att lyckas värdera vissa situationer rätt, något som främst Xavi och Busquets är experter på.

Jag tycker att dessa brister visades extra tydligt igår när Thiago skötte rollen som pivote i Busquets frånvaro. Som pivote är det viktigt att kunna spela bollen på one-touch till rätt spelare i rätt läge för att spelet ska flyta. Igår valde Thiago i ett antal lägen att stanna upp, försöka sig på en vändning eller dribbling i just den ytan mellan mittfältarna och backarna där Busi normalt sett är så oerhört lugn och säker. Det är ju dessutom i den ytan som det är SÅ viktigt att aldrig tappa boll på man lätt kan få en rejäl kontring mot sig.

Till sist vill jag bara säga att jag inte tycker att Thiago var dålig igår, men han har verkligen en del saker att slipa på innan han kan vara en fullgod vikarie till Busquets.
Barcelona Pep the G
2012-02-09 20:18

Tråkigt att jag inte får svara tillbaka på hans inlägg av moderatorerna. Svarade med ett vanligt inlägg men får ändå en tillsägelse samtidigt som han bryter i princip mot vartenda regel och kallar mig det ena och det andra och hans inlägg är kvar. Tråkigt som sagt.

Tack för mig med.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Abbe.
2012-02-09 19:58
Tråkigt att se att folk spottar på varandra så fort man klickar in på Les Rambles. Vi alla har ett ansvar att se till att miljön på forumet är trevlig och välkomnande. Jag hoppas fler än jag åtminstone känner så.

Att hota med att sluta skriva här och aldrig mer besöka forumet förstör bara för de som är kvar och kämpar för att få skutan på rätt köl igen, om vi ska hårddra det en aning. Jag syftar inte på "El cule -19".

Hur svårt är det egentligen att hålla en diskussion på en normal och sansad nivå? Hur svårt är det i slutändan att "agree to disagree"? Kom igen. Vi alla är trots allt här inne av samma anledning.
Barcelona Hetfield
2012-02-09 19:56
Jag kan väl säga att man ska vara försiktig när man kallar någon för rasist, det är ett väldigt starkt ord. Man behöver inte säga sånt förrän det verkligen finns bevis.
Barcelona El cule -19
2012-02-09 19:50
Pep the G

Jag blev spärrad 24 timmar pga att jag startade en diskussion som ni spädde vidare på, jag bröt inte ens mot någon regel förutom OT. (OT-regeln bryts 1 gång per minut ändå)
Jag ställde bara en fråga.

Du är den mest patetiska människan jag någonsin skådat på detta forum, du sprider falska rykten när jag inte kan gå in här och skriva hur det egentligen ligger till.

Du skriver att jag är en rasist (wtf?) för att jag ifrågasatte varför det var tillåtet att klaga på Pinto och inte på Keita. Frågade varför det var så? för att Pinto är vit? Vad fan i helvete är rasistiskt med det?

Dessutom tog moderatorn bort mitt inlägg så folk inte kunde se vad jag egentligen skrev utan folk fick helt enkelt tro på dina och några andra patetiska nollors lögner och skitsnack.

Nu har jag fått nog av ditt jävla skitsnack.
Dessutom är jag inte bannad, däremot kommer jag aldrig komma tillbaka till den här "skithålan" (ursäkta uttrycket) men det är precis vad det har blivit sen alla förbannade medgångsfans susade in här.

(Om man bara kunde få tillbaka 2003-2007)

Du om någon borde vara spärrad men eftersom detta har blivit ett tillhåll för snorungar som varken kan stava och IQ-befriade hyckleri tomtar som dig själv så passar du faktiskt in här väldigt bra.

Jag önskar dig ett gott liv.
Hit kommer jag aldrig mer tillbaka, inte förens vi stött på ordentliga motgångar så man slipper sådana som du.

Lögner och hyckleri är vardagsmat på detta forum och ingen tar tag i det, förbannat tråkigt att se ett forum som detta rent utsagt förfalla!

Medveten om att detta inlägg säkert bryter mot någon regel men folk förtjänar att veta sanningen, inte tro på ditt brutala skitsnack & lögner.

Tack för mig.
Ryo Miyaichi !
2012-02-09 19:42
Va?? Blev Andreas spärrad??? What the fudge ??
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-09 19:35
Barca4eva

Äntligen! Då slipper jag dig och även några personer till. Det är bra att du tar en paus. Det är viktigt så att du inte blir deprimerad med ditt jobb.

Tack! :)
Barcelona Ibillay
2012-02-09 19:33
För varje dag som går ser Les Rambles mer och mer ut som Puertan. Då har man nått botten. USCH !
Barcelona Pep the G
2012-02-09 19:32
Barca4eva Andreas lämnade inte forumet. Killen blev spärras för sina patetiska åsikter.
Barcelona Barca4eva
2012-02-09 19:31
Shanghai - SHOOT ME $12

Hyckleri är det värsta du vet och det skrev du, men ändå håller du på med sånt.

Och det du tycker om "Zlatan-da man" är precis vad jag tycker om dig och flera andra. Men nej, man är polis för det.

Sedan vet jag inte riktigt hur jag är polis när inte ens boven nämns?
Det är ju lite som att en snattare går och skäller på en polis efter att ha blivit tillsagd, utan att våga erkänna att han snattar.

Hyckleri på hög nivå. Och det här blir mitt sista inlägg på ett tag, förhoppningsvis hinner admins förstå hur forumet påverkas av detta.

Så ja, nu kan bovarna börja sitt lilla party.
2012-02-09 19:23
Barca4eva

Äsch, hyckleri är det värsta jag vet och jag skrev det i senaste inlägget "Jag är ingen polis jag hatar såna typer som leker såna". Jag funderade och undrade varför " Zlatan-da man" kommer med konstiga inlägg och fortsätter att trolla vidare. Han slår ju även David Copperfield med hästlängder.

Och sen om du är inte nöjd och tycker att vissa är hycklare i detta forum, säg mig varför tar du inte bort ditt konto när du snackar skit om dessa folk sen kommer du in och diskuterar och leker en snut.
Barcelona Zlatan-da man
2012-02-09 19:21
Att jämföra xavi och iniesta med van persie är som att jämföra busquets med dani alves, dom är helt olika spelare, messi ronaldo och van persie går att jämföra eftersom att dom ör lika varandra.
Och i den jämförelsen är van persie tvåa denna säsong
Barcelona BB-Barceloneta
2012-02-09 19:16
Van Persie är en fantastisk spelare som nu när han fått hålla sig skadefri en längre period visat vilken klasspelare han är, men att påstå att han är i samma klass eller till och med bättre än Xavi och Iniesta är rent ut sagt fel. I alla fall enligt mig.
Barcelona Barca4eva
2012-02-09 19:16
Shanghai - SHOOT ME $12

Nu vet du ju varför man "leker polis".

Stinker hyckleri i detta forum, snacka om att Andreas gör rätt i att skippa skiten.
Barcelona SamMajid
2012-02-09 19:15
Jag skulle personligen inte vilja se V.Persie i barca av fler anledningar.

1. Han har snackat skit om Barca och kallat oss för filmare och domarmutare och andra saker.

2.. Ser hellre att vi satsar på Neymar. Killen har precis bara fyllt 20 och har redan gjort 100 tävlingsmål, inte dåligt för en så ung anfallare! Plus att han i princip är ''klar'' för barca och förhandlingarna om honom är nästan klara.

3. Zlatan da man, jag vet inte om du har vaknat vid fel sida, men bara för att V.Persie har haft sin bästa säsong i pr betyder det inte att han är näst bäst i världen, tänk på att det finns spelare som Messi, Ronaldo, Xavi, Iniesta osv.
Barcelona Zlatan-da man
2012-02-09 19:12
Jag är så trött på folk som skrattar när man pratar så om van persie.
Alla jag känner gör det men dom tittar inte ens på hans matcher och jag tvekar på att någon härinne gör det så enögda som ni är, det finns mer än barcelona, xavi iniesta och messi.
Ryo Miyaichi !
2012-02-09 19:11
Däremot e det intressant att han inte var med ibland dom (var det 50?) nominerade till balloon Door. Men men, jag är glad om han fortsätter på en grym nivå för jag älskar artister, oavsett om dom är röd/vita eller inte :)

Cheers
Ryo Miyaichi !
2012-02-09 19:08
Dagsformen så är dom på samma nivå, men eftersom övriga gubbar har presterat mer under än längre period så dom är självklart före.

Men får van Persie hålla sig skadefri (någorlunda) resten av karriären så kommer Han förmodligen(?) att slåss med dom stora.

Men det är ju självklart svårt att veta, van Persie kanske hade varit en flopp i Barca, jag menar man vet ju inte förräns man testat.

Zlatan:

Respekterar dina åsikter, men du borde lugna dig liiitegrann :)

2012-02-09 19:08
Zlatan-da man

Jag är ingen polis jag hatar såna typer som leker såna, men jag vill ställa en fråga till dig. Hur gammal är du egentligen ? svara ärligt.

Jag kunde ha tagit det via PM fast jag vill att alla ska få det bekräftat hur gammal du är med tanke på dina konstiga inlägg.

Ännu en gång förlåt om jag leker polis jag hatar sånt shit och alla vet om det säkert.
Barcelona Zlatan-da man
2012-02-09 19:07
Är ni allvarliga? Förklara då för mig hur en spelare kan göra lika många mål som världens bästa gör fast i en mycket bättre liga i ett mycket sämre lag om han inte är i närheten av den absoluta världstoppen.
Han har rätt många assists oxå, mest i arsenal denna säsong tror jag
Barcelona Pep the G
2012-02-09 19:02
Vet inte om den här Zlatan-da-man är allmänt korkad eller ett troll. Något av det är han iallafall med tanke på hur han skriver och hans spekulationer. Det är nog bäst om vi alla ignorerar att svara på hans inlägg.
Barcelona Hetfield
2012-02-09 19:01
Zlatan da man

Stay off the crack, just smoke weed.

Van Persie har en toppsäsong, men han är inte i närheten av den absoluta världstoppen.
Barcelona Zlatan-da man
2012-02-09 18:59
Inte ronaldo, xavi och iniesta möjligtvis, glömde bort dom haha.
Men ändå, han är lätt topp 5 i världen.
Hade han spelat i barca eller real tror jag han skulle vara bäst efter messi
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-09 18:47
Van Persie tvåa i världen? Håller verkligen inte med. Fantastisk spelare som har haft sin bästa säsong i karriären men det finns flera spelare som är före, och några spelare(läs Messi, Ronaldo, Xavi, Iniesta) som är väldigt långt före.
Barcelona Éluc
2012-02-09 18:45
"tänk ifall van persie hade spelat i ett bra lag som barca eller real, killen skulle göra runt 60 mål per säsong."

Jag älskar verkligen dessa spekulationer.
Barcelona Zlatan-da man
2012-02-09 18:43
tror inte heller att barca köper van persie och jag ser hellre att dom satsar på neymar, men det finns ingen som är bättre än van persie (förutom messi då).
tänk att han spelar i arsenal och har gjort 22 mål i PL, ungefär lika många som messi och cristiano.
grejen är att arsenal är så otroligt mycket sämre än barca och real, och PL är en så otroligt mycket bättre liga än la liga, det är mycket svårare att göra mål där än i spanien, tänk ifall van persie hade spelat i ett bra lag som barca eller real, killen skulle göra runt 60 mål per säsong.
det ända som har hämmat honom föregående säsongerna är hans skador, nu visar han vad han kan göra när han är frisk.
jag tror starkt att han går till real nästa säsong, och det oroar mig väldigt mycket tänk er CR och di maria på kanterna, van persie i mitten och özil bakom.
Ryo Miyaichi !
2012-02-09 18:40
Dock är väl inte rvp lik benzema eller higuian, inte i mitt tycke iallafall, då han även funkar bra på kanten och kan lägga fina assists.

Självklart hoppas jag att han stannar, ser inte riktigt att han går till real, kanske Barca men känns inte som så efter mötena mellan Arsenal-Barca, men jag kan ha fel!

Tänkte på en annan grej nu, kollade på Barca-valencia igår på en halvtaskig stream, jag var nästan 100 på att det var pedro som spelade :P snopen jag blev när jag såg att det var cuenca haha...

Cheers
Annons: