/spanien/barcelona/forum/9782.aspx/spanien/barcelona/forum/9782.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
,Sami
2012-02-12 12:31
Hetfield
Det som är mest lustigt är att om Barcelona vinner CL så kommer ingen att komma ihåg att Real Madrid vann ligan :P

Exakt!! Jag ser hellre att Barca vinner Cl än att vinna ligan. Det är ju inte dåligt att vinna Cl och CdR!
Barcelona ska försvara sin Cl titel:)
Barcelona Cataloniaboy
2012-02-12 12:30
Riktigt pinsamt hur vissa beter sig efter en förlust. Seröst, hur gamla är ni? De enda gångerna man ser er skriva här är när vi går dåligt. Inse att spelarna i FC Barcelona är människor och inga gudar. Man brukar säga att motivation slår klass och det har vi culés fått facit på den här säsongen. Vi "behöver" lite motgång så att spelarna tänder till extra.
Det är bara att glömma den här ligasäsongen. Hetfield har sagt det tidigare: "vi behöver nya titelsugna spelare". Då har ingen och inte jag själv heller hållt med honom. Jag har dock ändrat mig nu. Problemet är att vi inte är lika enkla som andra lag att köpa spelare till. Det är svårt att passa in i den här gruppen just pga att majoriteten består av katalaner.
Alba känns redan given på spelare "IN", men han verkar ha skrivit nytt kontrakt med Valencia. Ger vi dock dem en hygglig summa pengar lär de dock inte tacka nej, då de är ganska beroende av sin ekonomi. Utveckla>Sälja är ju deras "jobb".
Sedan tycker jag Llorente. Säkert ett utropstecken för många, men ack så mycket han skulle tillföra. Han är en "mer rörlig Zlatan" och mycket bättre än Ztatyn också. Dock lär han bli svår att få loss. Han älskar sitt Athletic, men verkar samtidigt sugen på stora titlar, något som är enklare att vinna i Barcelona. Dessutom skulle säkert en startplats i landslaget kommit närmare också.
Sen så kommer ju dessutom dessa unga spelare, som Zubi nämmt, flyttas upp.
Vad tror ni?
Barcelona Hetfield
2012-02-12 12:24
Jag tänker se ligamatcher som träningsmatcher som ska förbereda laget för CdR och CL. Jag är så trött på domarna i ligan, så pinsamt dåligt.

Det som är mest lustigt är att om Barcelona vinner CL så kommer ingen att komma ihåg att Real Madrid vann ligan :P
,Sami
2012-02-12 12:17
rob.BARCA
Tro för fan på ditt lag! Vad då vi kommer förlora på tisdag? Vad kommer du göra om Messi slutar i Barca? Kommer du sluta heja på Barca då eller? Skärp dig. Ibland går det bra för sitt lag ibland går det dåligt. Vad som än händer ska du alltid tro på ditt lag du har i hjärtat.
Barcelona Trippeln
2012-02-12 11:35
rob.BARCA

Stick då
Barcelona rob.BARCA
2012-02-12 09:35
tro mig, vi kommer förlora på tisdag också...
Barcelona DM1982
2012-02-12 09:17
Det tog bara tre minuter in i matchen men jag kunde klart se vilken slags match det skulle bli. Ett taggat Osasuna mot ett b-betonat Barcelona kan egentligen bara sluta på ett sätt och det gjorde det.

Jag vet inte om Pep var naiv eller om han gamblade hårt men startelvan kunde inte funka, det var för orutinerat i mitten. Å andra sida så är det grabbar som Pep tror på och kommer kliva upp till a-laget nästa säsong. Det blir något av en mellansäsong för Barcelona och ligan är körd. Å andra sidan så är laget i cupfinal och går fint i CL, helt ok för mig. En sådan mellansäsong funkar bra.

Ingen idé att vara nedstämd, det finns mycket som tyder på att vi kan fixa en dubbel i år, det är inte dåligt.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-02-12 08:06
HAHAHA

"WTF.....?!!"

"Atlético sköt tjugotre skott (ni läste rätt), tog nio hörnor, fixade två ramträffar, hade fem klara målchanser, spelade ut Racing i djupled, sidled och i missionärställning på bortaplan".

"Ungefär det som FC Barcelona brukar göra med Real Madrid".

"Nittio minuter senare så slutade ändå matchen 0-0....?! Det ska vara omöjligt enligt universums kvantitetslag".
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-12 03:01
AndreD - Ànims Afellay y Villa

Hehe exakt det jag gjorde. Stängde av datan, satte mig ner med grabbarna och lira fifa, sket i allt annat. Känns skönare nu på efterhand. :)
AndreD - Ànims Afellay y Villa
2012-02-12 02:57
Fy helvete vad skönt att skippa forumet vid poängtapp. Råder er alla riktiga Barcafans där ute att göra samma sak och låta alla idioter behålla sitt skit för sig själva. Ni mår bättre av det.
Barcelona Trippeln
2012-02-12 02:03
Jag känner en sån glädje just nu, en glädje som är så oerhört svår att beskriva. Jag känner stolthet av att ha haft äran att representera detta lag i mitt liv, jag är genuint stolt att ha haft möjligheten att leva med det här laget.

Jag vet att vi kommer tillbaka, det kan ni ge er fan på.

Jag tog bort avrundningen på ditt inlägg då du verkligen gick över gränsen. Se det här som en varning. Nästa gång blir det en spärr. / Red.
Barcelona Abbe.
2012-02-12 01:38
Yaya24

Äh, tror snarare lite motgång behövs. Har Piqué någonsin förlorat? Han representerade Barças 87:or som var magiskt bra med bland annat Fàbregas och Messi. De vann jämt. Han lämnade senare för England och Manchester United. Hur många rejäla motgångar hade han i den föreningen egentligen (jag menar kollektivt)? Sedan flyttade han tillbaka till Katalonien och har vunnit allting med såväl klubblag som landslag på kort tid. Flera gånger om dessutom.

Får han smaka på den bittra förlorar-smaken så får han nog tillbaka motivationen. Jag tror det är där det brister för spanjorens del just nu.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-12 01:17
Verkar som att Madridstas inte sover då dem gillar alla negativa inlägg.
Barcelona Smogen
2012-02-12 00:53
westinho - Sergio #16

gjorde han? Tja, dom såg ju alla ut som mujahedins idag, så var väl därför jag missade honom. :)
Barcelona Yaya24
2012-02-12 00:25
Bara och inse fakta, öppna ögonen
2012-02-12 00:24
Yaya24

Barca ska köpa tillbaks Yaya Toure så du blir nöjd.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-02-12 00:21
Smogen

Tito satt bredvid Pep ikväll...
Barcelona Smogen
2012-02-12 00:20
Hur går det med Tito förresten, var ett tag sedan man såg honom brevid Pep.
Barcelona Yaya24
2012-02-12 00:18
Som sagt ny mittback behövs, Pique is done!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-02-12 00:12
Förresten, om inte förr så syntes det väl idag hur mycket stabilitet Busquets ger laget både offensivt och defensivt.

Det är han som sätter igång mittfältarna med precisa uppspel och tvingar övriga spelare att löpa i de luckor som uppstår när motståndarna förgäves försöker pressa honom till misstag. Det är anlednigen till att Masch aldrig varit tänkt som pivote, Han är inte den typen av spelare helt enkelt.

Defensivt ger Sergio alltid ett bra alternativ till mittbackarna/målvakten i uppspelen och stöttar alltid ända till anfallen eller pressen från motståndarna är över. Masch är mer van vid att backarna (jag snackar PL) lyfter långt vid press och uppspel. Han är helt enkelt inget bra val som pivote i Barcelona.

Med vårt ordinarie mittfält tillbaka är jag övertygad om att hela laget kommer må mycket bättre och att spelrytmen kommer bli till vår fördel igen.

Nu säger jag go´natt på andra och sista gången.
Barcelona SamMajid
2012-02-12 00:09
Grabbar! Minns ni? :)
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-02-12 00:02
Shanghai Edit: Såg din edit;)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Nino Maravilla
2012-02-12 00:01
Emily

Håller helt klart med allting. Forumet bör inte vara någon sida där man tar ut sin ilska helt enkelt. Däremot tycker jag att man kan stötta laget samtidigt som man kritiserar för några dåliga prestationer.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-02-12 00:01
Shanghai Getafe - 0-1
2012-02-11 23:55
Även om domarna inte har varit på vår sida så kan man ändå inte förneka att vi har varit dassiga. Det spelar ingen roll med alla bortdömda och felaktiga beslut i mot oss. Som sagt ingen kan förneka allt detta...

Real Sociedad 2 – 2 Barcelona

Valencia 2 – 2 Barcelona

Barcelona 0 – 0 Sevilla

Athletic Bilbao 2 – 2 Barcelona

Espanyol 1 – 1 Barcelona

Villarreal 0 – 0 Barcelona

Osasuna 3 – 2 Barcelona

Visst att möta Bilbao på San Mames är ingen lätt uppgift samma med Valencia. Fast vi bör ändå vinna precis som Real gör det. Vi har en stark trupp trots alla skador. Vi ska bara vinna över såna skitklubbar.

Edit: glömde att lägga till Getafe matchen. Jag har säkert också glömt fler.
Barcelona Barcelona10Messi
2012-02-11 23:54
Tello från start i Leverkusen? Allt annat vore tjänstefel.. Diggar han nått extremt och i nuläget kan han visa sig vara väldigt nyttig. Vinner vi Champions och cupen är säsongen räddad. Mot bättre tider! :)
Barcelona Smogen
2012-02-11 23:53
oj, glömde en sak under min genomgång av matchen...

8. Hur mycket jag än gillade Arnee Hegerfors när jag var ung inser jag nu att han nog är på väg att bli senil...eller redan är det. Kan inte bara någon ge honom en bra pesion och tacka för många fina år i tjänsten...
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-02-11 23:43
Säger som Per Elofsson under OS i Nagano; Det är bara att bryta ihop och komma igen.

Det ska bli intressant att följa laget och klubben nu när den första riktiga motgången (dvs att ligan är körd) blivit ett faktum även för spelarna och Pep.

Hur kommer man att ta sig ur detta?
Satt och funderade på om alla kryssen varit mer till vår nackdel än om det hade blivit ett par förluster. Då hade man haft lite bättre möjligheter att vända motgången - nu känns det som sagt lite för sent när det gäller ligan.

Kommer insikten om att ligan är förlorad ta bort en del av pressen som det är att alltid vara i topp, eller kommer det slå hårdare på självförroendet?

Kommer tidningarna (EMD och Sport) att börja beklaga sig och skapa onödiga rubriker.
Kommer spelarna att stå lika enade som tidigare?

Kommer Pep fortsatt kunna motivera spelarna (han lyckades halvt om halvt i halvtid idag)

Regression är ett måste för att utvecklas, och är det något laget inte har behövt och knappt fått öva på så är det hur man hanterar motgångar.

I kväll tog vi ett steg tillbaka, på tisdag börjar vi framgångsresan med ett rejält kliv framåt igen. Champions league kan ge bra med energi. Leverkusen ska bli vår vitaminkick och inte vår kryptonit. Den vackra fotbollen ska få liv igen!

Bona nit culés - Visca Barca!
Barcelona Smogen
2012-02-11 23:35
Emily

Efter ungefär tre rader håller jag med dig till 100. Men en liten sak, man kan inte alltid vinna, det vore dessutom lite tråkigt i längden. MEN, man kan alltid försöka att vinna, kämpa och göra sitt bästa. Det är något man misslyckats med under väldigt många matcher denna säsongen,och som jag skrev innan, jag tycker det är oförskämt mot fansen.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-02-11 23:35
Tabellen till höger visar hur det skulle ha sett ut om domarna inte begick sina misstag. Om man räknar in dagens match så skulle Barcelona varit i toppen med ett el clasico kvar på camp nou.
Annons: