/spanien/barcelona/forum/9779.aspx/spanien/barcelona/forum/9779.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona papillon
2012-08-13 06:50
Tänk er Yaya och Falcao. Där snackar vi 100% förstärkning!
Postat via SvenskaFans-appen
AndreD - General pardon
2012-08-13 03:20
Barcelonistas

Jag är kär i Pep.
Barcelonistas
2012-08-13 01:50
Vi får inte heller glömma att Guardiola föra säsongen gjorde en hel del misstag under säsongen. Misstag som kostade oss flera poäng i ligan, och då syftar jag på hur han rotera konstant och gjorde en hel del märkliga byten. Jag är dock otroligt tacksam för allt!.

Barcelona Grimaldo
2012-08-13 01:39
barcelonistas

En culé skriver inte sånt som du skrev nyss. Jag saknar också Pep. Men det kändes som att det var rätt tid för en förändring. Men jag hoppas att han kommer tillbaka till Barcelona någon gång som tränare, sportchef eller president!
Barcelona koeman92
2012-08-13 01:25
Barcelonistas

Bögigt? Förklara gärna nu hur du menar. Jag har inte sagt att jag är kär i honom , jag sa bara att jag saknar honom och är säker på att många därinne också gör det. Jag litar på Tito, men jag kommer aldrig att glömma det Pep har gjort för Barca.
Barcelonistas
2012-08-13 01:16
koeman92

Jag saknar ej Pep Guardiola, jag är dock tacksam för allt han gjort för klubben. Men du vet att allt har sitt slut, Pep är historia i Barcelona, sluta va så jävla känslig nu seriöst vet du hur bögigt det är?

Tito ska föra laget till stora framgångar nu och jag vet att han kommer lyckas!:
Barcelona koeman92
2012-08-13 01:13
Bästelona

Varför var du tvungen att såra oss med denna video? Vet du inte om hur mycket vi saknar honom redan?
Barcelona Bästelona
2012-08-13 00:30
Wow säger jag bara...
Ronaldinho93
2012-08-12 23:51
Hej!
Jag ska till Barcelona nästa år mellan den 27 april-2 maj. Det kan hända att Barcá spelar en eventuell semifinal i CL då och jag vill då ha biljett!!
Men jag är inte beredd att betala till vilket pris som helst, köper helst gärna under ordinarie pris! Någon som kan länka där jag kan bli medlem på Barcelonas officiella hemsida och kan ha chans på alla biljetter under ordinarie pris? Vore jätteschysst!
Lo Stile Juve #10 [Sono 30]
2012-08-12 23:10
Inte så konstig att Valdes är bra med fötterna. Pique är bara för skön.
Atlético addeh
2012-08-12 22:28
Det känns som att Fontás är nöjd med att bara vara en bänkspelare. Han verkar till och med mer än nöjd med det. Till skillnad från exempelvis Bartra, som har inställningen att det är först nu det hårda jobbet börjat, verkar Fontás känna sig "klar". Det klart att alla vill uppåt och få så mycket speltid som möjligt, men just i Fontás fall tror jag han just nu bara känner sig nöjd av att vara en del av Barça.

Tänker han framåt och vill försöka ta en plats på Barça på riktigt bör han inse att en utlåning är det bästa alternativet för honom. Ja, för alla parter. Stannar han kvar hämmar det alltid någon (läs Bartra) i utvecklingen.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-08-12 22:09
Petersays Givetvis sumpar anfallare lägen men Dzeko spelar i en egen liga när det gäller att bränna mål. Han är utan tvekan på min topp 3 lista över ineffektiva spelare.
Barcelona petersays
2012-08-12 21:59
"HAhahaha, Edin Dzeko är så jävla dålig. Ensam med målvakten, försvarare 5 m bakom, lagkamrat brevid och killen lyckas inte få ett avslut.

Han är så kass alltså!! "

Fast det är lätt att säga så. Alla bränner lägen. Villa brände väl 5-6 såna lägen första säsongen i Barca.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-08-12 21:41
Vet inte om det varit upp tidigare.

Ska kolla lite senare så vet inte om det är en bra dokumentär, men verkar vara det iaf.
Barcelona koeman92
2012-08-12 20:52
Rambla

Tack att du sa det! jag var ändå sugen på att kolla på en bra match nu :)
Barcelona NoGo™
2012-08-12 20:50
Skaplig pass av Ribery vid 1-0 målet.
Barcelona Rambla~
2012-08-12 20:22
Tyska supercupen på eurosport 2 nu. Bayern - Dortmund, 2-0 efter 22 min.
Barcelona DM1982
2012-08-12 19:56
; )
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-12 19:44
Dags att visa sig värdig då, Fontas. Hoppas ändå man fortsätter ha god kontakt med Ajax. Vore ju en perfekt klubb att låna ut spelare till, när helst det blir aktuellt. Kanske kan det bli en utlåning av Muniesa i vinter t.ex?
Barcelona Rambla~
2012-08-12 19:27
Det verkar som om Fontas nobbat att gå på lån till Ajax. Zubizarreta och Raül Sanllehí talade om för Overmars att under inga omständigheter kommer Sergi Roberto eller Tello lämna innan decemeber men att han gärna fick tala med Fontas. Tydligen talade Fontas om att han vill stanna i Barca.
Barcelona Blaugrana91
2012-08-12 18:48
The transfer of Jordi Alba from Valencia to Barcelona for 14M is at this moment the most expensive summer transfer in Spain. [via sport]

Säger lite om hur övriga Spanska klubbar mår rent ekonomiskt.
Barca å andra sidan vill inte spränga sin budget och Real kan inte låna pengar av Bankia och Caja Madrid till värvningar längre, därmed ser det ut som det gör.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-08-12 17:30
Carles Puyol - 1899 ElTriplete

Messi vs Ronaldo är bara tröttsamt. Leder ingen vart utom att det sänker forumets nivå. Lägg ner tack
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-08-12 17:08
Anledningen att jag hatar Patetico är för att varje säsongen vi möter dem så är det på liv och död. Medan Real vinner med 5-6 mål sen vikingatiden. Jag hatar Valencia på grund av deras äckliga supportrar i Sverige så jag unnar dem inte svinen. Rövslickeri.
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-08-12 17:03
The Romanian legend waded into the classic debate by revealing his admiration for the Argentine star ahead of the Blaugrana's final friendly in Bucharest Lionel Messi is the best player in the world according to former virtuoso Gheorghe Hagi, who has been speaking ahead of Barcelona 's final preseason friendly against Dinamo Bucharest. The 47-year-old featured for both the Catalans and Real Madrid in a glittering career spanning almost two decades, and revealed before Saturday's friendly, his preference for the Argentine star. "Cristiano Ronaldo is very good, but I prefer Messi. He's amazing." Hagi told reporters. "Not only for what he does on the field but also because he is a role model and, in these times [that] is very important for children." When queried about his prediction for the upcoming Supercopa clash against Real Madrid, the former Galatasaray midfielder remained on the fence. He continued: "Barca has marked an era. What [Pep] Guardiola has done is impressive." När ska marängerna vakna och inse att det finns ingen annan än just Messi. Messi må vara kort men han drar 5 Madrid på egen hand. Ronaldo är nästan världens bästa spelare men det är bara Messi som är bättre än CR. Alla älskar Messi mer för hans beteende är bättre än Ronaldo. Messi tillför mer för laget. Skulle Messi bli skadad vilket jag hoppas inte på då skulle Barca drabbas hårdare. Allt är kring Messi och killen har blivit så viktig men Messis roll är viktigare än Ronaldo om man nu ska jämföra. Messi vinner sitt fjärde guld.
Barcelona ElTriplete
2012-08-12 17:02
Skumt nog sitter jag och kollar på Cristiano Ronaldo-klipp. Det är en fantastisk spelare, och jag kan förstå att Real-fansen fastnat såsom de gjort för honom.

Men.. Det finns alltid ett "men". Jag fattar inte hur folk på riktigt kan säga att han är bättre än Messi. Messi är så mycket mer, och så viktigare för oss då han gör mål, assisterar till mål och är så mycket mer inblandad spelmässigt. Han är överallt på plan, han håller sig inte till en kant likt Ronaldo gör.

Dessutom är hela Ballon d'Or-snacket bara befängt.
"Ronaldo borde vinna den för att han vann ligan."
Ger man priset till världens bästa spelare eller en spelare som vann en titel? Vi kan lika gärna ge den till Drogba som vann Champions League.

Nä, det är en grymt duktig spelare, men inte ens i närheten av det Messi är. Har ni nån gång sett någon hylla Ronaldo på det sättet som Messi blir hyllad? Att han jämförs med Pele, Maradona, Cruyff eller att han är från en annan värld?
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-12 16:59
Rambla

Kan man tolka det som att han åtminstone stannar året ut? Vore ju gött isåfall.
Btw, varken Song eller RVP spelar för Arsenal i deras genrep. Kanske kommer in i andra dock
Barcelona ElTriplete
2012-08-12 16:58
Shanghai

Inter? Atletico? Valencia?

De har väl inte gjort något emot oss, de andra tre däremot. Real, Chelsea och Espanyol är grymt äckliga. Glöm inte Getafe.
Barcelona Barca4eva
2012-08-12 16:56
Shanghai - SHOOT ME $12

Man behöver väl inte ogilla lag bara för att de lyckas rubba Barca då och då?
Men jag antar att det är så vissa fungerar.
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-08-12 16:48
När Real förlorar som skriker jag ut av glädje och jag blir så förbannad glad.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-08-12 16:43
När jag ser lag som Real, Chelsea, Inter, Atl Madrid, Valencia och Espanyol förlora så känns det för mig att Barca har vunnit. Äckligaste lagen i fotbollshistorien.
Annons: