/spanien/barcelona/forum/9771.aspx/spanien/barcelona/forum/9771.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-31 11:36
Sami

Du är definitivt inte ensam. Ju mer jag tänker på matchen desto mer nervös är jag. Milan har absolut ingen press på sig och man får som du säger tillbaka några spelare som var borta förra matchen. Samtidigt som vi inte sett kolockrena ut den senaste tiden och måste höja oss rejält på tisdag. Tempot ska upp flera nivåer.

Samtidigt får man inte glömma att vi spelar på Camp Nou där vi är oerhört starka. Det är rätt skrämmande vilken skillnad det varit på hemma och bortaplan den här säsongen för Barcelona.
Barcelona Rigoleto
2012-03-31 11:33
Intressant elva MESSI.CORLEONE, jag är också en av dom som vill ha Sanchez på bänken, han måste känna av konkuransen lite dessutom har han varit alldeles för ojämn, missar mycket i passningarna och är inte alls samma spelare som i Udinese. Jag hoppas verkligen Pedro börjar spela upp sig nu när laget behöver honom, en Pedro i form och ni har en avslutare i världsklass!
Atlético Forlaniii
2012-03-31 11:16
Intressant match idag med tanke på Europaspelet för båda lagen i veckan.
Betking tror på att båda gör mål.
,Sami
2012-03-31 11:11
Någon mer än mig som är nervös inför Milan matchen? Milan får tillbaka Bommel Silva och Pato. Gör Milan 1 mål måste Barca göra 2! Skulle Milan göra det första målet så tror jag Barca kommer få det riktigt tufft. Milan kommer då köra Inter taktik.

Barca kommer då passa runt runt och vänta tills Messi ska göra mål det är det som stör mig. Jag vill se eld i röven på Pedro och Sanchez. Messi kan inte göra allt. Nä det kommer bli riktigt tufft. Jag är sjukt nervös!
sólo hay un Barça
2012-03-31 09:25
Tjena! Det är första gången jag skriver här men jag har följt forument i många år nu. Jag har varit Barca fan sedan 1999. Jag undrar bara om någon har inne vet vart man kan ladda ner gamla cl matcher som Barca har spelat, alltså typ från trippel säsongen eller den säsongen där Barca åkte mot Inter i semin. Skicka gärna länkar. Tack på förhand!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-03-30 23:18
Doogge

Självklart räcker inte 90 minuter för att man ska kunna få en rätt bedömning utav en spelares samtliga egenskaper. Men som sagt, jag såg hela matchen idag och Maradona var inte så involverad i Argentinas anfall som jag hade hört gång på gång av alla hörn. Man märkte att han är den bästa på plan men han lyckades inte dribbla på 7-8 försök(jag räknade men tappade efter 5)
Han har absolut inte Leos speed. Teknisk sett så är han överlägsen sina motståndare och medspelare men som sagt, just i finalen var han inte planens bästa. Det var Argentinas försvar som var som kinesiska muren under hela matchen. Så synd att man ofta talar om att Messi spelar i världens bästa lag men att Maradona gjorde sina respektive lag till bäst/bästa.

Aja ber om ursäkt om jag tjatar för mycket. Det var intressant och berätta för er mina cules bröder.
Imorgon ska vi bara vinna och jag hoppas på följande elva.
Valdes - Alves - Pique - Masken - Montoya - Keita - Cesc - Iniesta -Tello - Messi - Pedro
Jag tror inte Bilbao har särskild mycket att säga 48 timmar efter galna matchen i tyskland.
Barcelona Bernie
2012-03-30 23:14
Finns det någon som kan tänka sig veta vart man skulle kunna köpa biljetter till Allianz Arena, finalen av Champions Leauge? Prismässigt 2-3000, inga fantasi summor. Skicka gärna PM
Barcelona Barca-nist
2012-03-30 22:21
Kan admin ta bort mitt onödiga ip-spärr? jag har mailat utan resultat
Barcelona Rambla~
2012-03-30 22:18
Dortmund-Stuttgart, vilken galen jävla match. Bland värsta jag sett, vilka vändningar av båda lagen. Nu är det 4-3 till Dortmund. Och där blev det 4-4, fyfan vilken galen match.
Barcelona Trippeln
2012-03-30 22:08
Det roliga med alla madristas är att de vet att deras enda chans att vinna CL är om Barca åker ut mot Milan.

Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-03-30 21:57
Imorgon är som en uppvärmning inför final fast ändå viktig.
Barcelona Doogge
2012-03-30 21:45
: MESSI.CORLEONE

Du kan inte jämföra spelare spelare efter bara 90 minuter,
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-03-30 21:16
Sorry för OT

Jag såg matchen mellan Argentina 3-2 Tyskland i finalen 86 nyss. Under 90 minuter såg jag Maradona briljera på sista 10 av matchen då han gjorde en fin assist vid ställning 2-2. Det var första gången jag såg honom under 90 minuter men måste säga att han var riktig dålig i 80 minuter. Ska försöka se fler matcher av honom men vad jag begriper så är vår Leo mycket jämnare än honom och så klart bättre som fotbollsspelare. Fotbollen i finalen var bedrövlig, likaså med gräsmattan, den var liksom på San Siro.
Barcelona Doogge
2012-03-30 21:13
Kolla Alexis sachez och valdivia mot sverige när sanchez var 16 år
Barcelona Mido
2012-03-30 21:09
Varför tror vissa att d e matcher ikväll hhh har för bråttom? :) osasuna real Madrid kl 20, Barca bilbao kl 22 IMORGON!! Hhh
Barcelona Doogge
2012-03-30 21:01
Sjuuuk Grym Video http://www.youtube.com/watch?v=Z90EPVe1s40
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-30 20:36
Barca och Pool fansen "sjunger" tillsammans efter matchen 2007.

BTW: You'll never walk alone är ju helt fantastisk på Anfield!
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-03-30 20:34
!Haha Madrid!

Jag gillar Pato, men klass anfallare är lite att ta i. Jag ser han som Balotelli, fast Pato har visat framfötterna oftare om jag säger så. Jag menar Zlatan är en klass anfallare, inte är dem på samma nivå? Han måste få vara frisk och visa upp sig. Han förblir en gåta för mig, men en sak är säker det är att man inte vet vart man har honom och det skrämmer mig.

Matchen är forsatt öppen, kan dem göra en perfekt match igen och kan Barcelona göra en perfekt match?
För det behövs det!

Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-30 20:31
1.70-ligan - Cuenca y Tello
Så klockrent att Real också tar Chelseas parti på alla sätt och vis!
Barcelona den närkingska älgen
2012-03-30 20:28
!!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]

Utanför Camp Nou i samband med match. Förmodligen vilken dag som helst i ett av stånden utanför. Annars i någon kiosk på ramblan eller någon annan stans i staden.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-30 20:15
Jävlar vad Milan ska överdriva sina skadebekymmer då... grämer mig lite till över uteblivna straffar och alla andra missade lägen till ett bortamål!
Barcelona SamMajid
2012-03-30 20:13
Klart att barca har svagheter. Det har alla lag, men Barca är professionella, och profesionella lär sig av sina misstag. Det såg man även senast mot Milan, man lät inte Milan komma in i straffområdet lika lätt med sina långbollar till Ibrahimovic.
Barcelona Ibillay
2012-03-30 20:07
Haha Madrid Det är klart vi har våra svagheter, ingen påstår att vi inte har det. Enligt mig är vår backlinje alldeles för högt uppe ibland, vilket kan visa sig vara svag mot kontringsglada lag. Men det är en del av vår filosofi Totalfotboll
Barcelona Éluc
2012-03-30 20:02
1. Puyol är alltid 100% seriös på träningarna.

2. Abidal + Messi. 3

3. Messi + Pinto. 3
Real Madrid !Haha Madrid!
2012-03-30 20:01
Hehe nej nej , ingen jämförde.

BTW , Thiago Silva ser oxå ut och kunna vara med.

MilanNews: Allegri : Thiagos leg is healing very well , and he could play with injections against Barca. We'll see more tomorrow.
2012-03-30 20:01
Hehe nej nej , ingen jämförde.

BTW , Thiago Silva ser oxå ut och kunna vara med.

MilanNews: Allegri : Thiagos leg is healing very well , and he could play with injections against Barca. We'll see more tomorrow.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-30 19:59
Hahah, skönt att se att Liverpool tar vårt parti när de gästar Madrid!
2012-03-30 19:57
Sant , men är ändå klassanfallare när han är i form.
Barcelona SamMajid
2012-03-30 19:56
Pato är ingen komplett anfallare. Han är grym i sina bästa stunder, men man ska inte heller underskatta Adriano. Hans löpningar är väldigt bra och hans anfall och försvarsspel ser jag inte heller något fel på.

Samtidigt förstår jag inte varför man ska jämföra dem eftersom Pato är topp och Adriano är ytterback.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-03-30 19:53
Pato är inte direkt världens smartaste anfallare, ganska flitiga dumma beslut..
Fortfarande ung, oerfaren med andra ord.
Annons: