/spanien/barcelona/forum/9765.aspx/spanien/barcelona/forum/9765.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2012-02-14 15:31
Jag tror också på Messi ikväll och alltid.

Han kliver fram när det behövs som mest speciellt i champions den stora scenen.Lite tvärtom mot Zlatan då gömmer han sig som mest...
Barcelona Deulofeu
2012-02-14 15:27

Real Madrid defender Pepe has been branded the 'biggest villain in football'.

BILD has published a 15 player list of the greatest villains in the game today - with Pepe coming out on top.

1. Pepe (Real Madrid)
2. Marco Materazzi (former Inter Milan)
3. Zlatan Ibrahimovic (AC Milan)
4. Luis Suarez (Liverpool)
5. Jose Mourinho (Real Madrid)
6. Mario Balotelli (Manchester City)
7. Nigel de Jong (Manchester City)
8. Jermaine Jones (Schalke)
9. Gennaro Gattuso (Milan)
10. Mark Van Bommel (Milan)
11. Kevin-Prince Boateng (Milan)
12. Maik Franz (Hertha Berlin)
13. Arnautovic (Werder Bremen)
14. Marcelo (Real Madrid)
15. Wiese (Werder Bremen)
Atlético addeh
2012-02-14 15:25
LAM

Utmattad eller inte, Messi kommer spela idag och vara motiverad. Det är något som jag kan garantera, och det gäller även resterande spelare.

Din tes om utmattning kan stämma, men det kan också vara så att Messi inte är helt utomjordisk i allt han gör match efter match, utan helt enkelt har en liten formdipp.

Jag tror Leo kommer explodera ikväll.
Barcelona Deulofeu
2012-02-14 15:25
Lite kul lista... fan skickade fel sorry
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-14 15:07
Jag litar på att spelarna är motiverade idag. Sen om det räcker kan vi inte veta. Det är svårt att veta var Barcelona står idag. Vi har dålig form men frågan är om vi reser oss när det gäller eller om vi helt enkelt inte är tillräckligt bra just nu? Hur som helst, hur dålig form vi än har så kan vi inte åka ut mot Leverkusen. Gör vi en dålig match idag bör vi ändå få till ett kryss, och då har vi fortfarande stor chans att ta oss vidare.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-14 14:48
Börjar bli nervös. Leverkusen är ett riktigt starkt lag och med tanke på vår bortaform så kommer detta att bli riktigt svårt, men jag hoppas verkligen att våra spelare vaknar till liv och börjar lira fotboll som ingen annan kan när den är som bäst.

Barcelona Riiio!!
2012-02-14 14:41
Skulle ge vad som helst bara för att få se lite bilder nu där Afellay löptränar eller nått sånt.. fan vad man saknar honom och Villa! Skönt även med Keita tillbaka snart.. behövs tyngd på mittfältet i matcher mot.. tja Osasuna kanske =)
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-14 14:40
addeh

Det kanske inte är rätt läge att vila honom men rätt läge verkar aldrig komma för Pep. Det är hur tydligt som helst att Messi inte är i form, inte Messi-form, och har inte varit bra sedan juluppehållet (förutom några enstaka matcher, tex Málaga borta och möjligtvis Valencia hemma där han var riktigt bra).

Jag är orolig. Han kommer bränna ut sig själv. Det är varken bra för den här säsongen eller för framtiden att han får spela såhär mycket. Ge han några matcher för att vila och han kommer komma tillbaka i form som aldrig förr.
Barcelona socccerfan1
2012-02-14 14:24
vad skrev han? har tyvärr inte aftonblad "plus"?
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-02-14 14:22
Helvete va jag älskar Erik Niva
Barcelona socccerfan1
2012-02-14 14:19
ingen thiago från start. xavi, cesc och busq! messi, alexis, PEDRO! puy, pique, abi och lilla dani med det stora hjärtat!

Barcelona westinho - Sergio #16
2012-02-14 13:46
Jag är galet taggad inför CL nu. Fyfan vad skönt det hade varit om vi vinner den för andra året i rad - som första lag någonsin. Ingen kommer bry sig om att Madrid vinner ligan om vi tar hem CL igen (plus cupen).
Tror även spelarna är heltaggade och vill visa att de fortfarande har den där magiska högstanivån.

Thiago ska starta ikväll, fyfan vad bra han var mot Osasuna. Han visar vägen.
Atlético addeh
2012-02-14 13:25
Det tas beslut närmare inpå matchstart om Busquets kommer spela ikväll. Han tränade normalt igår och det verkar som han kommer få grönt ljus till spel strax innan avspark.
Barcelona Visca El Barca Visca Catalunya
2012-02-14 13:17
Någon som vet om Busquets lirar ikväll?
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-14 13:16
Tydligen dök Raul upp på Barcelonas träningscenter för att snacka lite med spelare/tränare. Skulle ge rätt mycket gör att veta vad dom pratade om.
Postat via SvenskaFans-appen
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-14 13:07
Satte jag inte en peng på att det skulle bli Mestalla som CdR final arena? :)
Barcelona Zmaj od Bosne
2012-02-14 13:05
Erik Niva är kung! ;) Tello borde börja på bänken men när man inser att Leverkusens backar har blivit trötta ska man sätta in honom.
Atlético addeh
2012-02-14 13:04
LAM

Vila Messi? Det kommer aldrig hända, och ska aldrig hända i en sån här match. En Messi ur form är fortfarande en Messi med en magisk vänsterfot och en som drar på sig tre man vart han än befinner sig. Bara med hans närvaro på planen vinner vi otroligt mycket på.
Barcelona Smogen
2012-02-14 12:27
Ibillay

Den där videon är inget bra att kolla på, nu kommer jag vara förbannad hela dan....hoppas Barca vinner ikväll så släpper det nog.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-14 12:25
addeh

Cesc tycker jag ska spela. Messi kan få vila. Killen är verkligen inte i form. Jag vet att det även med Messi ur form blir mycket lättare med honom på planen men jag tänker på framtided, jag vill ha en frisk och pigg Leo i andra matcher.
Barcelona Damido
2012-02-14 12:20
Någon snäll själ där ute med aftonbladet plus som orkar lägga upp Erik Nivas artikel angående Barcelona?

Edit: fanns på puertan av alla ställen, postar in den häär.Tack Hassan!

De förlorar mot Osasuna, tappar ligan till Madrid och får folk att undra om deras gyllene era är över nu.

Men nä, Barcelona är fortfarande ett av tidernas allra bästa fotbollslag.

Det är just därför det är så spännande att se dem gunga till.

Det är en otacksam jävla sport.

Inte ens nio månader har gått sedan vi satt där på Wembley och diskuterade om det här var det bästa lag som någonsin utövat fotbollssporten.

Inte ens fyra veckor har passerat sedan FC Barcelona åkte till Madrid och stod som segrare på Bernabéu för andra gången på en månad.

Här står nu människor likafullt och gnäller.

Tre och en halv säsong har gått sedan Pep Guardiola tog över som manager, och under den tiden har Barcelona vunnit tretton tunga titlar.

Ändå får han nu skarp kritik.

Det är en otacksam jävla sport – och det är den grundläggande spelregel som bara ständiga segrar kan skydda dig ifrån. Du är aldrig bättre

än den senaste matchen, aldrig högre rankad än den nuvarande tabellplaceringen.
Distanserade ligalosers

När FC Barcelona landade i tyska Rheinland vid lunchtid i går så gjorde de det inte som regerande Champions League-mästare – de gjorde det som hopplöst distanserade ligalosers.

I lördags gjorde de sin hittills allra sämsta halvlek under Guardiola. Utan vare sig Xavi, Iniesta eller Cesc på mittfältet var de inte längre FC Barcelona. De var istället ett ganska bekvämt gäng som vunnit så många bucklor att de inte längre tycktes vara särskilt intresserade av att stångas med beslutsamma motståndare en frostigt frusen kväll i tjurfäktningens Pamplona.

I kväll det väntas bli mellan fyra och fem minusgrader i Leverkusen, läkemedelsfabrikantens stad mellan motorvägarna.
Rätt att kalla sig historiens bästa lag

Efter förlusten mot Osasuna i lördags samlade Pep Guardiola sina spelare i omklädningsrummet, uppmanade dem att ”resa sig och demonstrera varför vi är bra”.

När han nu gjorde sin obligatoriska presskonferens i Leverkusen såg skägget ändå lite glesare ut än vanligt. Ögonen var ännu lite sorgsnare, ordvalet ytterligare ett hack mer avvaktande.

– Jag känner till Bayer Leverkusen väl, och det är det som bekymrar mig. Det är ett klassiskt tyskt lag. Om vi inte lyckas kontrollera bollinnehavet så får vi problem. De är fysiskt starkare än oss, och kommer att vara tyngre än oss då vi inte har bollen.

Så vad vill jag då med allt det här?

Leda en kris i bevis? Hissa skrällflaggan hela vägen upp i masttoppen, för att sedan själv ställa mig uppe i utkiken och gasta om hur Barcelonas storhetstid nu är på väg mot sitt slut?

Nä, naturligtvis inte.

Jag tillhör själv de som menar att detta Barcelona har en legitim rätt att lansera sig själva som historiens bästa lag, och i grund och botten tror jag också att deras högstanivå är minst lika hög i år som den var i fjol.

Men samtidigt vet jag ju hur otroligt svårt det är att hålla igång en segermaskin över tid. Den som inte gör någonting stagnerar snabbt av förutsägbarhet och mättnad. Men den som mixtrar en liten aning för mycket med framgångsreceptet förlorar den unika sammansättning som var förutsättningen för triumferna från första början.
Ser fram emot en riktig fotbollsmatch

Det är på just den balansbrädan som Pep Guardiola försökt behålla fotfästet den här säsongen, och det är precis där han fortfarande står och väger.

Han svajar nu – mer än han någonsin tidigare gjort – men har man tillgång till både världens mest intrimmade grundspel och världens individuellt bästa spelare ska det förbenat mycket till innan man ska falla.

Förmodligen daskar väl Barcelona till Leverkusen med en fyra, fem bollar redan i kväll, reagerar på de sanna mästarnas sätt.

Men kanske får de ändå svettas lite i kylan?

När lottningen kom gav jag Bayer Leverkusen fem procents chans att slå ut Barcelona. I dag skulle jag nog korrigera den uppskattningen till tio procent.

Möjligheten är fortfarande inte vidare stor, men ur mitt perspektiv har alltså Barcelona blivit dubbelt så sårbara på bara ett par månader.

Hade de här lagen mötts i december hade jag väntat mig en ensidig uppvisning. Nu ser jag fram emot en riktig fotbollsmatch.
Atlético addeh
2012-02-14 12:13
Fan då, Xavi har återigen problem med vaden.

Frågan är om Busquets är fullt spelklar, vilket jag tror han är. Det blir ändå svårt att spekulera i en startelva. Jag väljer Thiago före Fábregas som mittfältare sju dagar i veckan, dessutom är han en av våra formstarkaste spelare. Tvivlar på om Cesc kommer petas till förmån för en naturlig anfallare, hade annars gärna sett två renodlade yttrar på planen idag.

Det finns ju visserligen ytterligare ett alternativ - att spela trebackslinje. Frågan är hur Pep tänker.
Barcelona Ibillay
2012-02-14 11:31
Några av domartabbarna mot oss i år
,Sami
2012-02-14 11:30
Kanske inte blir någon Xavi idag.

Xavi had again calf problems during Sunday's training session. The staff will later today decide if he can play tonight. #fcblive [md]
Barcelona I.Cuenca
2012-02-14 11:25
Ursäkta alla stav fel är mitt tangentbord (tack mitt underbara arbete)
Barcelona I.Cuenca
2012-02-14 11:24
SamMajid

Glöm inte Bort att Leverkusen är ett bra hemma lag,, och visst Pep är världens bästa tränare på hemma plan :-)

Men Pep är inte världens bästa tränare på borta pla,, att vi vunnit över Mdrid en på bortaplan visst det är starkt men det är samma motstånd hela tiden,, att vina borta matcher mot olika det är en styrka och den har vi inte O.B.S i nuläget
Barcelona SamMajid
2012-02-14 11:04
Vi ska inte kryssa ikväll, VI SKA VINNA!!!
Underskatta inte Barcelona och det de har gjort de senaste åren, det är ett fantastiskt lag med spelare som andra lag drömer om! (plus att vi har Pep, världens bästa tränare!) Bayer Leverkusen är inte att underskatta, men dom är inte Bayern Munchen. Kan vi vinna mot Real Madrid i Bernabéu så vinner vi mot Leverkusen i Tyskland!

Visca Barca y Visca Catalunya!
Barcelona Riiio!!
2012-02-14 10:46
Mascherano åkte alltså på sitt andra gula kort i spelartunneln mot osasuna och missar tillsammans med Alves matchen mot Valencia. Hoppas verkligen att Masch startar och spelar hela matchen ikväll och att man INTE riskerar Busquets för att ha honom helt fit till helgen mot Valencia..

Ikväll vänder vi denna jävla formdipp och drar till med något mål framåt!!!!
Atlético addeh
2012-02-14 10:31
I.Cuenca

Pep känner bara till en spelstil, och den kommer vi alltid använda oss av. Det betyder däremot inte att vi måste satsa allting framåt. Som du säger, ett kryss räcker för att ha en kanonläge inför returen. Dock så tror jag såväl Pep som spelarna gärna vill vinna den här matchen, inte bara för sin egen skull, utan även för oss supportrar.
Barcelona I.Cuenca
2012-02-14 09:24
Vet att detta kan vara ett galet tänk,,, MEN vore det fel att vara lite försiktigare idag med tanke på vårt usla borta spel? menar ska vi verkligen satsa allt framåt?

Kryss ikväll och jag är hel nöjd :-)
Annons: