/spanien/barcelona/forum/9763.aspx/spanien/barcelona/forum/9763.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2012-08-11 20:32
Jag vet inte vad ni tycker men personligen anser jag att man borde kunna skapa fler målchanser i sådana här matcher. Varför inte gå rakare på mål? Det skadar verkligen inte att öva upp målskyttet.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-08-11 20:31
Sen när blev adriano en startspelare då..
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-08-11 20:30
TV3 sa nyss att den assisterande tränaren Jordi Roura håller på att ge Fontàs instruktioner och att katalanen förhoppningsvis får några spelminuter.
Barcelona ElTriplete
2012-08-11 20:30
Kung Valdes! Så fantastisk!
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-11 20:26
Dumt att sätta in Adriano. Risken att han skadar sig på denna planen är ju ganska överhängande :P
Barcelona Éluc
2012-08-11 20:25
Alves, Piqué, Alba, Busquets, Cesc och Pedro ut mot Montoya, Mascherano, Adriano, Sergi Roberto, Iniesta och Afellay.
Barcelona Blaugrana91
2012-08-11 20:22
Men suck miljoner byten återigen...
Barcelona Barcadinho.
2012-08-11 20:21
Tito byte kant mellan Alexis och Pedro efter 30 min. Han vill nog testa. Jag såg inte en stor skillnad. Alexis gör några bra saker och Pedro inget, oavsett kanten
Barcelona LeoMessi
2012-08-11 20:21
Har andra halvlek börjat än?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona J.Guardiola- King
2012-08-11 20:20
Alba+Sanchez= En mycket intressant vänsterkant som skapar mycket farligt framåt!

Barcelona Neymar To Barca
2012-08-11 20:17
JAG HOPPAS ATT TITTO försätter att spela Sanchez på vänster kanten
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
Rambla

Fan skulle Muniesa skada sig för. Hade varit så mycket mer spännande om han gick till Ajax än Fontas.. och nu skulle vi tom kunna behöva Fontas kvar!

Barcadinho

Klockrena analyser. Håller med om att spelet är lite enformigt.. vi saknar faktiskt Keite lite :P
Barcelona Barcadinho.
Exakt samma spel som ifjol. Vi försöker skapa bara genom korta kombinationer på gräset. Finns knappt andra varianter.

Laget saknar en bra huvudspelare (bara Puyol, men han kommer upp när det är fasta situationer, inte annars), Utan Keita blir det ännu mer extremt.

Vi saknar en spelare som kan skjuta från lång distans (utom Messi på halvdistans). Mascherano är bra på det men han är back nu för tiden, alltså långt ifrån målet. Adriano brukar prova, men med dålig precision.

Synd att Bukarest inte bjuder på mer rejäl press på oss. Skulle vara intressant och se hur man skulle klara det. Mot PSG andra halvleken gick det inte alls så bra.

Det positiva - att se att Jordi är inblandad mycket i spelet.
Barcelona Rambla~
2012-08-11 20:16
Pedro är alldeles för långt ifrån målet när spelet är på andra kanten och de sen kombinerar sig in i straffområdet eller slår in bollen. Samtidigt är det nog meningen att vi ska bredda spelet så det är ju en avvägning för honom när han ska söka sig in närmare för att kunna ta avslut.
Barcelona Deulofeu
2012-08-11 20:16
Alba fantastiskt nyförvärv 140 miljoner välinvesterat.

Lika bra som Marcelo var dålig idag...
Barcelona DM1982
2012-08-11 20:13
Svårt att säga något om den här matchen förutom att Barcelona har den under total kontroll. Backlinjen har knappt testats en enda gång och anfallet tränar lite kombinationer. Ser ut som ett lättare träningspass för laget, det finns många växlar till för att lägga in.

Även om Bartra inte har gjort särskilt mycket så känns han stabil, han vet vad han håller på med. I serielunken och cupen ska det inte vara några problem att köra med honom så han kan bli en bra back-up redan nu för att ta en ordinarie plats om några säsonger.
Barcelona Rambla~
2012-08-11 20:13
Overmars är på plats och ser matchen. Han snackade lite med sin tidigare lagkamrat Xavi inför matchen. Tydligen är han intresserad av Fontas till Ajax. Då bör denne få lite speltid i andra halvlek.

Det har kanske redan nämnts?
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-11 20:12
Det som stör mig är att Pedro fortfarande verkar leva lite på sina fina år 2009-2010 och tillåts det? Han må visa det emellanåt än idag, men sett till hans prestationer borde han inte sitta så säkert i båten. Vill se att både Afellay, Villa och Cuenca får många chanser i höst..i alla fall tills Pedro börjar prestera.
Visserligen vill jag inget hellre än att han tillbaka Pedrito i sitt esse - men så länge inte alla tre i anfallstrion presterar ska det finnas en plats ledig för de andra att kunna ta.
Barcelona Blaugrana91
2012-08-11 20:10
Spelet ser ganska imponerande ut, hade dock gärna sett något mer mål här i första halvlek.

Sanchez har imponerat mest, vad har hänt? Haha
Även Alba tycker jag har gjort det väldigt bra, överlag ser försvaret bra ut.

Pedro däremot måste höja sig.

Hoppas inte Tito byter ut hela laget på en gång, vi behöver spela ihop laget lite.
Atlético addeh
2012-08-11 20:03
Haha, bara Alves missar sådana chanser.

Det känns aldrig som det händer någon på Pedros kant. Kommer Villa tillbaka i form, eller om någon annan presterar bra, tror jag kanariern mestadels kommer få inrikta sig på inhopp den här säsongen. Han måste börja utmana mer, och lyckas, men framför allt bli hetare framför mål.
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-11 20:01
addeh

Bartra har varit solid, men kanske inte stuckit ut. Fast han har gjort det han ska och avvärjt de farligheter som kunnat uppstå. Och det är ju faktiskt precis vad en mittback ska göra :-)

Pique har också sett bra ut och tagit en viss ledarroll i mittlåset. Som sig bör
Barcelona Pique y Puyol
2012-08-11 20:00
länk på stream???
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-11 19:59
Men Pedro däremot är helt iskall! Lite irriterande att han så ofta är det nu för tiden.. jag vet hur viktig han är för oss när han väl är i form, men jag hoppas både Villa och Afellay får speltid framöver (och blir kvar i klubben) så att de kan ge honom ordentligt med konkurrens. Alexis och Leo är de som borde vara de två första Tito skriver ned i sin anfallsuppställning.
Barcelona Blaugrana91
2012-08-11 19:59
Men Pedro
Atlético addeh
2012-08-11 19:56
Missar första halvlek på grund av jobb. Läser på vissa sajter att Bartra dominerat i backlinjen. Glädjer mig enormt. Hur ser ni på honom? Har han varit duktig?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-08-11 19:55
Herregud. Vad har Alexis käkat till middag? Killen vänder in och ut på Dinamo.
Barcelona Blaugrana91
2012-08-11 19:52
Sanchez har varit magisk!
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-11 19:52
Ja, Alexis har sett riktigt het ut idag. Man får känslan av att det kan hända något så fort han har bollen!
2012-08-11 19:49
Dags för Fábregas att vakna upp. Vi behöver honom fräsch och i form till Supercupen.

Sánchez briljerar på vänsterkanten! Fortsätt så!

...Och nu verkar det som att Pedro och Sánchez har bytt kant.
2012-08-11 19:46
Vilket anfall! Synd att Xavi inte kunde spela in bollen till Messi. :P
Annons: