/spanien/barcelona/forum/9762.aspx/spanien/barcelona/forum/9762.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2012-03-01 22:21
Nu har man ansökt om två biljetter till Champions League finalen i München.

Det kommer troligen att bli lottning vilket gör att jag antagligen inte kommer att få biljetter. Men tanken om att få hem två biljetter och att det blir Barca vs Real Madrid kittlar mig. Jag kan bara inte låta det gå chansen även om det kan bli två andra lag.

Är det någon annan än jag här inne som funderar på att ansöka om biljetter via uefas hemsida?
Barcelona Barca Barca
2012-03-01 22:18
Blaugrana91

Jag är för båda alternativen. Men förr eller senare så måste en ny arena byggas. Man kan inte ha Camp Nou i 50-100 år till, skicket på betong och balkarna kanske inte håller så jätte länge till även om dom är så extremt överdimisionerande.
Barcelona SamMajid
2012-03-01 22:03
jag beklagar 1.70!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-01 21:56
Kommer hem efter en tung förlust med mitt fotbollslag och det första man ser är att Abidal är skadad? Kul.
Barcelona SamMajid
2012-03-01 21:53
Tack för länkarna grabbar, uppskattar det! ;)

Ronaldinho Jr

Dethär är bara rykten, de behöver inte vara sanna. Barca har varit ryktade att vara intresserade av flera spelare, Snejder, Götze, Hummels, Bale, Cahill, Neymar, V.Persie, Suárez osv... Men hur stor är chansen att vi får alla de spelarna? Dessutom så är inte allt som media säger sanning, ingen i klubben brukar oftast bekräfta att det media skriver är sant, de vill helt enkelt tjäna pengar på att skriva sådant som inte är sant. Visst, ibland skriver de sanning, men det jag försöker säga är att man inte behöver bli hysterisk och reagera på alla rykten.

David Luiz är en bra back, men vi behöver inte honom. Barca förhandlar redan om Thiago Silva, med Hummels som reservplan.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-01 21:33
Abidal borta 10 dagar pga groin injury och Thiago tveksam till helgens match pga shinbone injury.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2012-03-01 21:24
Var någon som tog upp något om att Barca funderade på att bygga en ny arena tidigare idag, läste nyss artikeln på MD.

Anledningen till att styrelsen funderar på detta är enligt MD för att man är osäker på om den planerade renoveringen av Camp Nou för motsvarande €150 Miljoner verkligen kommer att motsvara de förväntningar man har ur ett ekonomiskt och socialt perspektiv.

En ny arena med allt som "medföljer" skulle däremot göra det, enligt MD.
Handlar med andra ord om pengar...

Kollar man omröstningen så säger 46% att det bästa vore att renovera dagens Camp Nou, medans 40% faktiskt tycker att klubben bör bygga en ny arena.
Är lite förvånad över hur pass många som vill ha en ny arena.

Det diskuteras allafall och såg en som hade skrivit att Barcelona som världens bästa klubb och dess fans förtjänar en bättre arena samtidigt som andra menar att Camp Nou är en symbol för klubben och absolut inte ska ersättas.

Så lyfter väl frågan hit, bör Barca renovera Camp Nou eller ska man bygga en helt ny arena?

Artikeln är för övrigt i länktips.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-03-01 21:09
Vet inte om det redan diskuterats men läste på sportbladet att vi ryktas vara intresserade av David Luiz i Chelsea.
Har sett honom två matcher i Chelsea i år och han var varit knappt godkänd i bägge.

I förrigår när han mötte svårare motstånd i form av Edin Dzeko med sitt Brasilien var han helt usel, jag tror Dzeko vann 90% av duellerna med honom. Dessutom låg han ofta fel i försvarsspelet och gick bort sig. Som grädde på moset var det hans felpass som ledde fram till Bosniens kviteringsmål.

Har ingen jättekoll på honom förutom att han gjorde succe första halvåret i Chelsea men av det jag sett i år är han ett stort NEJ NEJ
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-01 21:05
Top 5 anfallare utan inbördesordning

Van Persie
Aguero
Cavani
Benzema
Rooney
Barcelona Viva Barcelona <3
2012-03-01 20:46
DivineNerd(Man utd fan)

Sen när blev Fabregas anfallare ?
2012-03-01 20:38
Gonzalez_Barca

Helt ok, 480p. Ser inte direkt kvaliten som det viktiga utan innehållet. Älskar citatet "Don"t forget that we play for the spectators". Vad är titlar när man får se Barca spela fantastisk fotboll. Vi borde njuta varje sekund vi får se Barca spela på den här nivån. Eran kommer inte vara för evigt.

The Style We Believe!
Barcelona Blaugrana91
2012-03-01 20:37
Verkar minst sagt som tröjorna som Sport för någon månad sedan menade skulle vara nästa säsongs tröjor faktiskt ÄR nästa säsongs tröjor.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-01 20:20
EL Corazon - King of Barcelona

Är det ens värt det? Hur är kvaliten på streamen?
2012-03-01 20:19
Vet inte hur många gånger jag tittat på denna. Ryser lika mycker varje gång, speciellt vid Iniestas berömda mål. Fantastisk
2012-03-01 20:08
Edit: Såg nu att man måste fortsätta betala av abonnemanget.
2012-03-01 20:06
Svenskafans/Bwin erbjuder gratis CSports i tre månader om man spelar för 200 kronor till minst oddset 1.5
barcaff4
2012-03-01 20:02
den här är bra hoppas ingen har skickat denna
barcaff4
2012-03-01 19:59
Vivabarcelona

sorry tog samma video
DivineNerd(Man utd fan)
2012-03-01 19:57
Shanghai - SHOOT ME $12
Om du tror att Aguero ens är i närheten av en topp 5 lista som inte Van persie är med på kan du omöjligt sett någon av de spela. Räknar man bort Ronaldo och Messi så skulle min lista se ut så här:
1.Van persie
2.Rooney
3.Ibra
4.Benzema
5.Fabregas
barcaff4
Man kanske inte ryser av den här men bra är den.
Barcelona Gonzalez_Barca
Den här är också riktigt grym.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-03-01 19:51
SamMajid

I länktips finner du en av mina favoriter. Brukar sitta och titta på den och sakna 10/11 säsongen som fan, helt sjukt vilken fotboll vårt kära lag kan spela ibland.

Fan vad vi mördade sociedad hahaha :)
2012-03-01 19:48
SamMajid

Den här är grym.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-01 19:48
SamMajid

En gammal favorit i länktips. Se och njut.
Barcelona SamMajid
2012-03-01 19:45
Har någon här lust att lägga upp en barca video som man ryser av? skulle uppskatta det :-)
barcaff4
2012-03-01 19:38
Blaugrana91

ja jag hade velat flytta ner honom. Själv visste jag inte om sanchez 90 min så tello på höger och istället för en tom plats utan tello på bänken ersätter jag pique för bänk platsen om han är redo för spel.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-01 19:38
Förlåt om nån har tagit upp detta tidigare angående Xavi. Det sägs att PSG vill köpa loss honom för 700 miljoner kr. Tycker att dem kan fortsätta fantisera, man köper inte en sån spelare för pengar.
Barcelona Blaugrana91
2012-03-01 19:37
Viva Barcelona <3 ´

Busquets är som sagt avstängd och Thiago är tveksam till spel.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-03-01 19:36
Hoppas dock på att JDS får speltid på pivoté positionen imon, fan vad han imponerat på mig när jag fått se han spela. Ifall masch spelar kommer det nog vara som mittback, inget annat.

Blir kul att se hur cesc presterar som falsk nia utan att messi e på plan. De allt som oftast de två som har fina kombinationer med varandra.
2012-03-01 19:34
Den här elvan vill jag se mot Gijon.

Valdes
Alves,Pique,Macherano,Adriano
Xavi,JDS,Fabregas
Pedro,Sanchez,Tello

Borde vila Iniesta innan han skadar sig igen och ni vet hur matcherna blir utan Iniesta.

Edit: Busquets avstängd och Thiago tveksam till spel, in med Pedro på högra kanten och Sanchez på Messis position, Dem 3 forwards skulle springa sönder Sporting Gijon försvararna.
Annons: