/spanien/barcelona/forum/9758.aspx/spanien/barcelona/forum/9758.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-12 17:40
Muniesa blir tydligen A-lagsspelare nästa säsong. Är det nyheter eller bara jag som missat/glömt detta?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-12 17:39
Ni kommer att äta upp era ord när Pedrito kommer upp till denna form. Han har fanimej en av dem bästa avsluten jag har sett.

Thiago Next no.1

Det säger mer om självaste ligan än Guidetti. Visst han har talang, men om han lyckas i Italien, Tyskland eller nån av dem stora ligorna så kan jag säga att han är bra. Vem minns Afonso Alves han öste in mål varje match (gjorde även 7 mål i en match!) och kolla vart han är nu ?
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-12 17:37
Guidetti är kung och hur skön som helst men man ska inte glömma att typ 6 mål har kommit på straffar (varav en idag) och dagens första mål var någon slags studs på axeln efter en hörna.

Men som man säger, bra anfallare får också skitmål med sig och killen ska definitivt in i landslagstruppen.
Barcelona Rambla~
2012-02-12 17:36
Hur kunde linjedomaren vinka av Alexis i första halvlek? Seriöst, hur dåliga är de spanska domarna på offsideregeln? Ibland undrar om de verkligen kan den fullt ut? Nu vill jag inte skylla förlusten på dessa händelser, vi var allt för dåliga i första halvlek, för att ens komma med ursäkter.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-02-12 17:35
Guidetti... herregud vad bra han är. Två mål på en halvtimme. Pinsamt om han inte kommer med till EM. Där har vi Sverige nye Zlatan. Han platsar helt klart i i startelvan, synd bara att det inte spelar någon roll. Älskar hans attityd och att han bjuder på sig själv till skillnad mot alla andra trista svenskar. Kung Guidetti!
Barcelona Rambla~
2012-02-12 17:31
Förresten, hur kunde huvuddomaren döma bort vårt 3-3 mål igår? Linjedomaren viftade väl aldrig för offside? Inte fan kan domaren gå in och ändra då, eller? Kan en huvuddomare köra över linjedomarens beslut även om han skulle stå vid tex mittcirkel och inte kunna bedöma offsidelinjen?
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-02-12 17:26
Snacka om att inte kunna sin historia.. vet ni vad som händer med Barcelona spelare som blir utlånade? Vi är inte Real Madrid. Blir man utlånad är det katastrof...
Barcelona Rambla~
2012-02-12 17:25
Mitt i all bedrövelse istället lite trevligare nyheter. Barcelona B vann igår hemma på Mini-Estadi med hela 4-0 mot Cartagena. Deulofeu tvåmålskytt, ett mål var av Rafinha och Muninesa. :)

Pedro bort? Är ni helt från vettet eller? Han har väl för fan rätten att göra en halvdan säsong, speciellt med tanke på att han inte varit frisk eller hel ens tre veckor i rad denna säsong. Ha lite tålamod för tusan. Vi vet alla vad han kan när han är frisk och i form.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-12 17:22
Någon som ser på Lille - Bordeaux? Slutade tydligen 4-5 och Roux & Obraniak gjorde 2 mål på sista ordinarie matchminuten. Hur fan gick det till? :P

1-0, 1-1 till 1-4 sen till 3-4 och i sista matchminuten 4-5. Verkar ha varit riktigt sjuk.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-02-12 17:20
Jag ser inte det konstiga med att vilja få iväg Pedro, han har inte presterat medans andra på hans position gjort det. Svårare än så är det inte. Okej, han har varit skadad och att det är anledningen till att hans säsong blivit lite ryckig följt av att han inte presterat, jag köper det. Men om han inte prestera nu under våren då han definitivt kommer att få chanser då tycker jag klubben borde utvärdera hans roll i laget. Vart är han i rangordningen? Just nu tycker jag att Messi, Alexis, Cuenca, Tello går före. Pedro kommer väl säkert ändå få ungefär lika mycket speltid som Cuenca och Tello, men till nästa säsong har förhoppningsvis både Cuenca och Tello tagit ytterliggare kliv i sin utveckling samtidigt som Villa och Afellay kommer tillbaka. Det betyder att om Pedro fortsätter som han gör nu så tror jag att han ligger risigt till. Jag tror inte heller han vill vara kvar om han är 6/7 alternativ. Jag tror faktiskt att Pedro får vara kvar i slutändan, Afellay är enligt mig ingen stor fotbollsspelare. I ett lag som Barcelona har han enligt mig inget att göra. Pedro däremot vet vi vad han kan, vi vet vad han har inom sig och jag tror att med kontinuerligt med speltid så kan han hitta den formen. Men den vårsäsong Pedro har framför sig är för honom extremt viktig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Sentuary
2012-02-12 17:19
Guidetti tvåmålsskytt, hur bra är han egentligen?
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-02-12 17:16
Det är skillnad på Pedro och Villa. Pedro kan vara kvar i klubben i kanske 12 år till om han kan hålla sig kvar på denna höga nivån, därför är det mer relevant att tala om en utlåning i hans fall.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-12 17:13
Inter - Novara 0 - 1.

Inter hade 70% bollinnehav och typ 22 skott på mål. Novara spelade sista 10 med 10 man. Lol.

Läste på Inters forum följande;
Detta var Novaras första bortaseger i Serie A på 62 år.
Novaras lönelista ligger på 5.6 m euro. Sneijders ligger på 6 m euro.

Jag tycker fan synd om dom.
2012-02-12 17:11
Pedro har spelat 28 matcher denna säsong. Han har gjort 7 mål och fyra assists. I ligan kan man säga att han har varit underkänd, men i Cl har det gått betydligt bättre. På 5 matcher har han gjort 4 mål och det är väl godkänd trots att han har haft en formsvacka sen CL finalen.

Det är ju egentligen inte bara Pedrito som har tappat effektiviteten framför mål, utan nästan alla i laget. Fungerar inte vi som enhet så fungerar inte en enskild spelare. Vi har Saknat dem kliniska avsluten framför mål.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-02-12 17:09
Hur ska Pedro komma in i form utan att få spela?
Barcelona Hetfield
2012-02-12 17:08
Pedro är väl knappast sämre än någon annan i dagsläget? Hur bra var Villa? En överbetald spelare som inte ens kunde göra mål innan skadan.

Sanchez missar så många klara chanser. Cesc försvinner allt mer i bakgrunden. Messi går runt som att hans hund har dött. Pique tänker nog mer på Shakira än laget osv.
Barcelona El Nino Maravilla
2012-02-12 17:01
Hetfield

Frågan är väl OM får vi se en Pedro i toppform igen. Det har snart gått ett år sen han varit sig själv och det ser verkligen inte ut som att han är på väg att hitta den formen.
2012-02-12 17:00
Hetfield

Vad spelar det för roll att Pedro gjort mål i alla turneringar förut när han knappt haft nätkänning på hela denna säsongen?
JA, han är en av världens nyttigaste spelare i form, men NEJ, han är det inte ur form... om han fortsätter sin kräftgång hela våren utan att hitta sig själv igen, ska man då låtsas som ingenting inför nästa säsong och hoppas att allt löser sig utav sig självt?
Det är lite som att låta bli att ta bilen till verkstan bara för att den funkade så jävla bra förra året.

Om Pedros situation är den samma efter säsongen bör något göras. Sen om en utlåning är det bästa alternativet vågar jag inte svara på, men om det kan ge honom självförtroende och ordentligt med speltid, så gärna för mig... alla som lånas ut måste inte gå samma öde till mötes som Hleb :P
2012-02-12 16:42
Hetfield

+1

Kan inget annat än att hålla med dig. En Pedro i form är en av världens bästa på sin position. Folk glömmer snabbt vad han har gjort för klubben.
Barcelona Hetfield
2012-02-12 16:36
Skärp er, låna ut Pedro? Skämmas över Pedro? Skärp er. Vi pratar om Pedro som ständigt löper och som har gjort mål i alla turneringar.

Tänk på att killen har varit skadad och är i en dålig form, ta det lugnt. En Pedro i toppform är en av världens nyttigaste spelare.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-12 16:31
Orkade inte skriva något igår och kom hem nyss. Men Barcelonas första halvlek igår var nog bland de mest pinsamma och mest plågsamma man upplevt. Typ 50 % passningssäkerhet och en otrolig svårighet att skapa chanser. Dessutom en massa slarv defensivt och stundtals utspelade av Osasuna. 2-0 var helt klart rättivist, vi skapade väl en chans(Messis skott som målvakten tippade) och gjorde ett mål som blev felaktigt bortdömt.

Trots den katastrofala första halvan hade jag hopp inför andra. Allt vi behövde för att ha en seriös chans till vinst var ett tidigt mål vilket vi fick. När Alexis reducerade var jag säker på att vi skulle vinna. Allt förstördes dock genom Osasunas 3-1-mål. Hade det inte kommit så snabbt är jag säker på att vi hade fått med oss minst ett kryss. I alla fall, efter det fortsatte vi ändå spela bra och gör ett mål till. Andra halvlekn får ses som godkänd då vi ändå vinner den. Thiago gjorde en riktigt bra halvke och tog tag i spelet, han presterade i motgång vilket är en viktig egenskap. Cuenca gör ett grymt inhopp, Tello likaså.

Och nu till spelarkritiken. Piqué var sämst igår. Han har inte varit sig själv den här säsongen och nu har han nått botten. Slår så sjukt många felpassningar. Puyol slår också bort många bollar men skillnaden är att kaptenen bidrar med så mycket annat, Piqué är den som ska slå de fina uppspelen, det är mycket tack vare det han spelar. Mascherano ska inte spela mittfältare. Jag var inne på det innan matchen och nu är det bekräftat, från och med nu ska han bara vara mittback, där han är fantastisk. Masch och Puyol ska vara ordinarie där bak. Dani Alves och Abidal, ingen av dem var sig själva. Abidal brukar vara säkerheten själv där bak men slarvade otroligt. Alves var heller inte bra på något plan. Thiago gjorde som sgat en mycket bra andra halvek, i första hade han som alla andra stora problem. Sergi Roberto tycker jag synd om. Han gör såklart ingen bra match men när det finns världssmästare, europamästare och dubbla CL-mästare i samma startelva så ska han nog vara den sista man gnäller på.

Alexis Sánchez var en av få godkända. Han slet hela matchen och gjorde väl 3 mål(?)vav två regelrätta och ett godkänt. Messi var inte sig själv. Man såg hur mycket han försökte i andra halvlek och han skapar i vanlig ordning flera chanser, men det är fortfarande för dåligt för att vara Leo. Han måste vila, och nu. Mot Leverkusen helst. Killen håller på och bränner ut sig själv. Nu har han inte varit riktigt bra form sedan innan jul, visst, ett hattrick mot Málaga och en bra match mot Valencia men han gör aldrig två bra matcher i rad. Pedro var usel. Det är synd att säga det men han har blivit så sjukt dålig. Den här säsongen har han visserligen haft problem med skador men han har inte gjort en enda bra match. Det är helt klart oroväckande. Cuenca och Tello är för mig före i rangordningen, precis som Pedro var före Henry och Zlatan när han presterade som nybliven A-lagsspelare.

Och slutligen, ligan är inte över. Man ska aldrig ge upp för än det är teoretiskt omöjligt att vinna. Real möter Levante ikväll, en säker trepoängare för många men man verkar ha glömt att Levante hela säsongen skapat stora problem för de flesta lagen. Sedan tror jag ändå Real kanske slappnar av lite nu när de ligger 10(troligen) poäng före oss. Kanske satsar, likt oss, de mer på CL? Hur som helst så krävs det fyra förluster eller fem oavgjordam vilket inte är omöjligt. Då gäller det att vi vinner våra matcher ockjså förstås.

Nu blir det nya tag mot Leverkusen. Vila de omotiverade och spela ynglingarna, en Tello och Cuenca med sin vilja är faktiskt långt mycket bättre än en trött, och lite slö Messi. Piqué ska inte spela, Messi ska inte spela. Puyol och Mascherano ger aldrig upp och ska starta i mittlåset. På mitten ska vi ha Xavi och Iniesta. I anfallet Cesc och två utav Alexis, Cuenca och Tello.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-12 16:31
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Håller med, det var inte länge sedan jag brukade reta min Milanista kompis att Pedro var bättre än Pato och sånt. Idag efter hans prestationer den här säsongen skäms jag när jag tänker på det.. Synd att han inte hittat den där formen igen.

Jag beundrar verkligen hur han alltid målar i de stora matcherna. Han har väl gjort det i princip alla våra stora matcher sedan han klev upp till A-laget?

Inter x2, Real x4, Man U, Milan
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-12 15:38
"Men va fan. Får man inte enns ogilla någon i England nu. Till och med la liga börjar ju bli hårdare en PL nu. Skärp till er!"

var tvungen att kopiera ett inlägg på AB från någon random. Tycker det helt rätt tbh. Bråken i "el clasicorna" har nått sin kulmen för längesen, nu är det mest småsaker på plan som kan förekomma. Barcelonacirklar, fult spel från RM osv. Inget överdramatiskt. Och där har vi ändå en rivalitet som har en historia som stäcker sig hundra år bakåt i tiden.

I PL så skiter tidningarna, spelarna & fansen ner sig över en debatt på plan som påstås vara rasistisk (jag är av åsikten att Suarez försökte provocera, men inte är rasist). Sedan valde han att inte skaka hand och nu skriver varenda tidning i England att Suarez ska kastas ut från både klubb & liga. Citerat Sir Alex såklart.

Snacka om att göra en höna av en fjäder. Självklart får vi höra om det mer i Sverige eftersom det är enklare att följa engelsk media men ändå. Vilka jävla gnällkärringar dom framstår som.
Barcelona Larsson1333
2012-02-12 15:29
1.70

Jag förstår vad du menar, men samtidigt har det inte varit lätt för Pedro med alla skador osv på senare tid, även om han redan innan det var ganska långt ifrån sin tidigare form.

Jag ser gärna en anfallsuppsättning med Messi, Pedro, Alexis, Cuenca, Tello ( Fabregas ) nästa säsong, får Pedro bara lite regelbunden speltid nu och blir fri ifrån skadorna så tror jag han kna komma tillbaka till en hög nivå, älskar hans presspel så sjukt mycket med!
Barcelona Zamboza
2012-02-12 15:24
Jag själv blev barcafan efter vm 94. Orsaken är att jag blev så imponerad av att Spaniens halva start elva var från barca, samt dem mest dominanta i vm 94, såsom Romario, Stoitchkov och Hagi alla lirade i barca. Det blev jag varse om när man kollade på eurogoals på eurosport på den tiden. Allt kring klubben fascinerade mig. Spelarna, det offensiva fotbollen, dräkterna, arenan, att Maradona lirat för klubben, staden och så rivaliteten med Real Madrid.
2012-02-12 15:23
har tänkt på en sak.. hade jag sagt det för ett halvår sen skulle folk tagit mig för att vara en idiot men nu är läget annorlunda. Vad tror ni om att låna ut Pedro nästa säsong?

Det är givetvis ett beslut man fattar efter säsongen men just nu pekar inte mycket på att han ska hitta formen igen. Han är så långt ifrån den hysteriska form han made vintern 2010 man kan komma.. och nu har vi ju Cuenca och Tello som mer eller mindre i varje match tar för sig. Visar att man håller på den här nivån. Man tar sig närmare och närmare startelvan. Och samtidigt Pedro längre och längre ifrån densamma.

Det blev så uppenbart igår på nåt sätt. Och det är fel att säga att allt berodde på att Pedro klev av och Tello/Cuenca in, för resten av laget lyfte sig också - men det går fortfarande inte att snacka bort betydelsen av bytena. Jag är tokglad för att vi fått fram dessa två fantastiska spelare och gläds enormt med dem. Samtidigt lider jag med Pedro. Och jag har inte glömt vad han går för... men det känns som han har kört fast fullständigt. Det är nästan så att man börjar fundera på vilken som är den riktiga Pedro - den vi ser idag eller den vi såg för något år sedan?

Jag hoppas verkligen att Pedrito kan fortsätta leverera på samma höga nivå som han en gång gjorde, även i framtiden. Men han kan inte leva på gamla meriter hur länge som helst och som läget är nu får han inte riktigt en chans att ta sig tillbaka heller. Just nu är han omsprungen av både Tello/Cuenca, som utifrån den här säsongens prestationer verkar gå mot en betydligt ljusare framtid...Kanske vore en utlåning till en klubb där Pedro kan få kontinuerligt med speltid från start ett bra alternativ för båda parter?
Barcelona El Nino Maravilla
2012-02-12 15:23
Sami:

Härligt med Busquets hoppas verkligen han får starta då han behövs på den positionen. Hoppas på denna startelva:

Valdes
Alves-Puyol-Mascherano-Abidal
Xavi-Busquets-Iniesta
Sanchez-Fabregas-Tello/Cuenca

Pique förtjänar att starta från bänken så han inser hur dåligt han spelat senaste tiden, måste verkligen spela upp sig.
Vårt mittfälts trio vill man verkligen se från start tillsammans igen, det var för längesen sist.

Även Messi bör börja från bänken så han får vila och inser att han måste faktiskt kämpa för sin plats och både Tello & Cuenca har gjort det bättre än honom den senaste tiden så någon utav de förtjänar en riktig chans.
,Sami
2012-02-12 15:15
Här har vi truppen som kommer åka till Tyskland.
Busquets är med härligt. Men vi får se om han startar.

Esta es la lista del Barça para el partido del martes en Leverkusen. Valdes, Pinto, Alves, Piqué, Fàbregas, Puyol, Xavi, Iniesta, Messi, Thiago, Mascherano, Pedro, Adriano, Abidal, Alexis, Cuenca, Sergio Busquets, Dos Santos, Tello, Sergi Roberto, Bartra y Oier.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-02-12 15:12
What ever happends depends on Ramsey, Our destiny is in your hands, or feets.
2012-02-12 15:08
Kolla vad jag hitta på YouTube om denna "Ramseyförbannelsen".

"Don't forget Kim Jong II. Ramsey scored in? a training session when he died. Plus when he got injured, there was a massive earthquake in Chile.. Weird"

Toppkommentator och jag håller med honom. Det är weird.

Förlåt för OT!
Annons: