/spanien/barcelona/forum/9753.aspx/spanien/barcelona/forum/9753.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-15 00:35
barcetia

Den är så gammal så gammal. Ditt försök att vara rolig misslyckades fatalt pöjk. Förresten är du inte samma kille som "Barca4eva" ? För han var alltid i mot mig. Sen han lämnade forumet så har du tagit över den rollen.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-02-15 00:33
Shanghai - SHOOT ME $12

Det komiska med videon är att alla Arsenal-spelare sen missar friläget :D
Atlético addeh
2012-02-15 00:29
Shanghai

Jag tycker Fábregas varit betydligt bättre högre upp i planen. Han får knappast ut sin fulla kapacitet som innermittfältare där han inte gör lika många poäng. Jag tycker Thiago är bättre än Cesc när det handlar om en roll på mittfältet.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-02-15 00:25
Fabregas ska spela som innermittfältare och ingen annanstans.

Slutade läsa efter det där.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-02-15 00:18
En vinst mot Valencia är ett måste ! Inte för ligan utan för lagmoralen !
2012-02-15 00:16
Fabregas ska spela som innermittfältare och ingen annanstans. Säger det igen, det är där han får ut sin fulla potential då hans kvalitéer där är betydligt bättre än på dem andra positioner han spelar på som (anfallare) trots att han skördat med poäng denna säsong som anfallare, men självaste spelet har inte funkat för honom.

Problemet blir då, vart ska Thiago ta vägen då ? men jag hoppas att båda får rotera sen är det att våra spelare skadar sig för mycket nuförtiden, men det kan också gynna båda.

Kolla (länktips) hur Cesc spelade i Arsenal som innermittfältare. Hans genomskärare är så fantastiska.
2012-02-15 00:04
Han gör fanimej en av sina bästa matcher om inte den bästa. Hans kortapassningsspel och genomskäraren var en fröjd att se. Han kontrollerade mittfältet på ett strålande sätt likt Xavi brukar göra.

Atlético addeh
2012-02-15 00:02
1.70

Med Alves & Mascherano avstängda till helgen ser jag hellre att Bartra går rakt in från start bredvid Piqué och att Puyol tar platsen till höger. Vore onekligen spännande att se Bartra i en sådan match. Då situationen ser ut som den gör har vi samtidigt absolut ingenting att förlora. Att ynglingen satt på bänken i dag var ett steg framåt för honom, även om han inte fick hoppa in.

Med Puyol & Piqué på varsin sida tror jag Bartra hade känt sig mäkta trygg.
Barcelona Éluc
2012-02-15 00:01
Just det. Cesc har den senaste tiden fått spela på mittfältet och skött den uppgiften väldigt bra, även om han har en hel del att förbättra. Der ser mycket bättre ut än vad det gjorde tidigare under säsongen.

Nu när Alves och Mascherano är avstängda mot Valencia kan väl en av Bartra och Montoya få starta? Adriano - Abidal - Piqué - Puyol känns bara alldeles för konstigt. Dessutom bör även Thiago få starta då jag tycker att han alltid är ev av våra piggaste spelare.
Barcelona F.C.B - #winning
2012-02-15 00:00
Alves: "Messi needs scoring, he lives of it. He enjoys more if he scores, I enjoy more if I give an assist." #fcblive #ucl

Där har vi en riktig lagspelare !
2012-02-15 00:00
Shanghai - Shoot Me

Vad bidrog Cesc med förutom sin assist? Ingenting.

Thiago var näst bäst efter Alexis/Messi på delad första.
2012-02-14 23:59
Vad är detta jag läser på Goal.com. Fabregas får betyget 5.5. Seriöst dem måste väl skämta att ge honom det betyget. Det är bara sårande för jag tycker att han var den bästa efter Messi.
2012-02-14 23:46
Solklar onside, kolla Corlukas fötter i gräset och jämför med Danis. Han hade kunnat lägga sig ner, och det hade fortfarande varit onside.
Barcelona S91
2012-02-14 23:37
Challenge:

Är du lika teknisk med bildredigering som en Madridista? Då har du din chans! In på AB:s video om matchen, pausa vid 2:38 och "do your thang".

:)
Barcelona S91
2012-02-14 23:36
Andreas-
2012-02-14 23:33
Extra plus till Alves idag, fan det är nog den enda spelare som får fram sina passningar till Messi. Det samspelet dem har är så underbart.
Barcelona älskabarcelona
2012-02-14 23:31
Brukar aldrig vara inne på Puerta så jag vet inte så mycket om folket från Madrids forum . Men det tog inte lång tid innan jag började irritera mig på I.Kalijc . Han är forumets Hanna Widerstedt. Jag tror seriöst att han försöker provocera Barca fansen. För så pass dum kan man inte va ?? isåfall så är det verkligen synd om killen .
Barcelona Sentuary
2012-02-14 23:29
Varför står det på startsidan att efter en mållös halvlek ramlade det in 4 bollar i andra halvlek? Sanchez gjorde ju mål första halvleken eller har jag fel?
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-02-14 23:21
Ehh grabbar jag tror att det är en av Barcas plan nämligen att skita i Ligan och köra för fullt på CL och cupen.

Nästa år vinner vi ligan då är motivationen upper igen det kan jag lova !
Vem är Maradona? Messi is the shit
2012-02-14 23:20
Mycket bättre flyt utan Pique.. Tyvär. Jag gillar hern men denna säsong har han varit upp o NER. Nu hoppas jag att han inte tyckte om läktaren och förbättrar sig.
AndreD - Ànims Afellay y Villa
2012-02-14 23:14
Rambla

Det var ingen passning heller, det var ett inlägg haha :D helt "torn the head" citerat Pep
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-02-14 23:13
Haha, det enda negativa med att Alves hittade formen igen är att nu kommer man ju sakna honom i helgens match mot Valencia.. :D

En helt seriös tanke - vore det inte kul att spela Montoya från start nu istället?
Ligan är ändå rätt körd men vi ska såklart inte ge upp den för det.. men jag tror inte vi per automatik blir så mycket sämre för att ynglingen spelar. Faktum är att jag hellre ser det än att vi går ned på en trebackslinje mot Valencias yttrar. Har kollat på många av Barca B:s matcher i vinter och Montoya har vart fantastiskt bra. Nu när Alves inte är tillgänglig vore det väl ett ypperligt tillfälle att ge han förtroende?
barcaff4
2012-02-14 23:11
Jag trodde alves skulle chipa men han passa det var bra
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-02-14 23:10
Haha fan så komiskt, eftersom UEFA är korrupt så tror någon idiot på puertan att vi kommer få lyon eller "något annat skit lag" om vi slår ut leverkusen. De verkar ha glömt vilket "skit lag" som de har åkt ut mot för bara några år sedan. För övrigt är det helt jävla sjukt att de fortfarande menar på att vi har dommarna med oss efter de helt sjukt många dommarmisstagen som varit till deras fördel i ligan. Vilka jävla idioter det finns alltså.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-14 23:06
Smogen

Bara 7 egna produkter?!

Jag är besviken på Pep :/
2012-02-14 23:05
II Barça II

Nja, det är inte klart än. Många matcher kvar i CL. Fast jag hoppas att vi tar hem den där den tillhör egentligen. :)

Barcelona Smogen
2012-02-14 23:03
Imponerande att man avslutar med 7 egna produkter på plan, och då saknas ändå Xavi, Iniesta och Pique. Inte illa.

och för att tidigt bespara kriget om Cesc, han är en egen produkt för både Barca och Arsenal....typ, inte. ;)
Barcelona socccerfan1
2012-02-14 23:00
Matchen blev till det bättre..

Tyvärr så tycker jag inte att vi spelar så jättebra.. För många felpass, mycket onödigt slarv. Varför skjuter vi på frisparkar från alla lägen? Det måste finns bättre sätt att utnyttja fasta situationer på.

Sen att Xavi var borta märker man direkt.

Spelet är dock på en god väg uppåt. Men har bara gått en match sen vi förlorade med 3-2 så det är bara vänta och se, tror att valencia blir en tung match..

Skönt med Alexis idag.
Barcelona SamMajid
2012-02-14 23:00
¡Barca! - Crèma Catalana

Håller med, Thiago är en grym spelare och han lär bli Xavis arvtagare med tanke på dom passningar han hittar, och snart lär han också tävla om en plats i världslaget om några år!
Barcelona II Barça II
2012-02-14 22:56
Shanghai - SHOOT ME $12:

Håller med dig, det verkar som om man inte ser ligan som en utmaning längre, man mer eller mindre skiter i och kämpa.

Nästa säsong däremot, ifall Real vinner ligan i år, då tror jag att motivationen kommer att vara på top igen.

Men det återstår fortfarande flera matcher i ligan och inget är avgjort än.

Champions League däremot, det tror jag att vi tar hem i år :-). .
Annons: