/spanien/barcelona/forum/9749.aspx/spanien/barcelona/forum/9749.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BB-Barceloneta
2012-02-13 22:58
Nu har i alla fall talesmannen för spanska fotbollsförbundet gått ut med att om inte Real Madrid går med på att spela finalen på Bernabeu så kommer den att spelas på Mestalla
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-02-13 22:40
Spelar det någon roll för er om vi vinner ligan, cupen eller CL, bryr ni er när mou går till fysiskt angrepp mot Tito, bryr ni er när pepe stampar på messis hans? Om det spelar någon roll för er så är finalarena högst aktuell.
,Sami
2012-02-13 21:51
Äh för mig spelar det ingen roll vart finalen spelas i Umeå eller Borås eller Kiruna. Bara vi vinner finalen!!
Barcelona DM1982
2012-02-13 21:47
Visst skulle det vara kul att spela finalen på Bernabeu men för mig kvittar det. Det jag vill är att Barcelona spelar ett riktigt bra spel och tar hem titeln, sedan kan de spela på vilken arena som helst.
Barcelona den närkingska älgen
2012-02-13 21:34
ntimadridista

Ja, men i CdR är det omöjligt. Man saknar inte passion bara för att man är realist.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-13 21:32
antimadridista

med tanke på ditt namn så verkar du vara lite FÖR fokuserad på rivalerna.

och man kan ju inte kräva att få spela på SB när vi vägrade låta dem spela på våran hemmaplan vid en exakt samma situation. förstår fullt ut varför Real inte vill ha finalen på Bernabeu.
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-02-13 21:26
Barceita Med all respekt så måste jag säga att du antagligen är den supporter med minst passion som jag någonsin sett på SF Och på andra forum. Varenda klubb vill lyfta guld på sina rivalers hemmaplan, det är vackert, det är skönt.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-02-13 21:10
tarrak

Vill och vill.. rätt ska vara rätt. Gillar inte när andra culés kommer in o moralpredikar och påstår att Madridistasen ska acceptera det faktum att vi ska spela på deras stadium för att två parter vill. Alla tre parter måste godkänna.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-13 21:06
Jäklar vilket köp utav Spurs. Det är tydligen att dem har gjort klart med Hazard och summan uppges vara 36 miljoner euro.

Kul att Spurs satsar trots att det har gått så bra för dem i år och med tanke på det köpet om nu det stämmer så kommer han ge dem en ny dimension.

Hoppas dem vinner PL och Redknapp stannar kvar i klubben för att bygga vidare med laget i CL, för om han tar över England så kommer dem ändå inte vinna nåt, så har det alltid varit med det landslaget.
Culé - Messi y Alexis
2012-02-13 21:06
barcaff4

Lol, hur kan du ha missat det? Emblemet står i mitten. Du kanske inte vet hur den ser ut? Kolla länktips. :-)
( Den till vänster)
barcaff4
2012-02-13 20:34
förlåt men vad står emblemet för är det för vi vann santos i finalen
Barcelona tarrak
2012-02-13 20:17
Jag har full förståelse för att marängerna inte vill att finalen ska spelas på Bernabeu, men att culés protesterar har jag svårt att förstå. Finns det något vackrare än att se hela Bernabeu fullkomligt explodera till Barcelona-hymnen (5.57 in i länktips)? Gåshud!
barcaff4
2012-02-13 20:02
Finalen spelas inte på bernabeu för dem bygger där.
2012-02-13 20:02
Shanghai

Nej, det funkar inte så i Copa del Rey. Förbundet föreslår, och Real måste säga ja.

Samma hände när Real kom till final mot CdR, Zaragoza och Real ville ha Camp Nou av godtyckliga skäl men Barcelona vägrade.
2012-02-13 19:47
Abbe.

Var det inte bestämt sen tidigare att finalen skulle spelas där, eller är var det bara spekulationer ?
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-02-13 19:46
Ex-Barça: Former (until 2011) Barcelona youth player Jon Toral (17) has signed his first professional contract with Arsenal #fcblive
Barcelona Abbe.
2012-02-13 19:43
Shanghai - SHOOT ME $12

Förutom att de äger arenan. Real Madrid har sista ordet.
2012-02-13 19:37
barcetia

Varför så aggressiv ?

Om Både Bilbao och Barca vill spela finalen på Bernabeu, så ska den spelas där. Real har absolut inga rättigheter att säga ett ord.

Jag minns Copa del Rey 2010 spelades på Camp Nou och jag har för mig att det blev bestämt att den spelas där när det vart kvart eller semifinal.
2012-02-13 19:31
Shanghai

Började du följa Barcelona igår eller???? Man spelar fan inte final i Copa del Rey på antagonistens stadium.. det hör inte hemma där!!
Barcelona den närkingska älgen
2012-02-13 19:30
Shanghai

Att upprepa är kunskapens källa. Skämt åsido, sorry!
barcaff4
2012-02-13 19:28
socccerfan 1

jag håller med vi spelar bättre på bernabeu än på pamplona och dem andra fotbolls plan
barcaff4
2012-02-13 19:23
Pep är en legend. det är bara spelare som saknas, spelare i högsta klass.
Barcelona socccerfan1
2012-02-13 19:21
Finalen bör spelas på Bernabéu.. Är ju där man vill ta cuppen!!!

Tycker jag, sen så är den arenan ruskigt bra och att det är på Reals hemmaplan känns extra bra. (med tanken på att dem inte spelar finalen och att vi vinner den)

Sen så tycker jag personligen inte att det är lika "fint" att lämna när det går sämre för laget. Speciellt inte när han (pep) har mycket med det hela att göra. tar ut fel startelvor, inte värvat en enda spelare till våren trots att vi har halva laget skadade och hade redan då. Är lite kluven och menar inte att klaga men detta är tungt.

Gillar det dock, är trött på alla medgångs fans.. seriöst.. stick till RM! ;p
2012-02-13 19:19
Hade Míster tagit över en toppklubb och vunnit några troféer så hade man fortfarande sagt att han har bra trupp.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-13 19:17
Om Pep lämnar är detta ett riktigt skitår. Hoppas han stannar, han förstår väl att det bästa för laget är om han försöker ta tillbaka ligatiteln? Inte lämna oss i klistret.

Men väljer han att inte förnya kommer jag inte klaga. Killen får göra vad han vill med tanke på all den glädje han gett oss de senaste åren.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-13 19:13
Varför ska finalen inte spelas på Bernabéu? Det är Barcelona och Athletic Bilbao som har tagit sig dit, inte Real Madrid. Bernabéu passar bäst för båda lagen. Det är nationalarenan och varför ska man välja bort den? Camp Nou är för mig otänkbart, det alternativet ska inte ens finnas. Mestalla har varit finalarenan två år de senaste tre nu, kanske dags för någon annan arena.

Sen kommer det ju såklart bli roligt att se supportrarna bua ut nationalsången, hehe. Det är väl också en anledning till att jag vill ha finalen i Madrid, att det är Athletic mot Barca i huvudstaden inför kungen. Men förutom det så tycker jag också att det är den bästa arenan att spela på.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-13 19:11
Jag tror och hoppas på ett mindre lag närmare hans hjärta, typ Brescia. Hade älskat om han struntade i att gå till ett topplag. Det vore mer genuint och mer "Pep".
Barcelona socccerfan1
2012-02-13 19:05
abbe.

Om barca inte vinner CL och han Sticker är det mycket dåligt av honom ( tycker jag)

Men tror inte att han sticker, vart skall han?
Barcelona Abbe.
2012-02-13 19:04
Guardiola: "Now is not the moment to talk about my renewal. The focus is on the Champions League, a great competition."

Känns det inte som att han förra året gav klarare indikationer på att han skulle förlänga kontraktet än vad han gör nu? I början av förra året var man övertygad om att han skulle förlänga, vilket han också gjorde. Idag känner jag mig inte lika säker på att Pep är kvar nästa säsong.
2012-02-13 18:54
den närkingska älgen

Jag vet, du behöver inte informera mig. :)

Poängen med mitt inlägg är att att den där Guti sitter hemma och kommenterar. Gå och rör på arslet istället.
Annons: