/spanien/barcelona/forum/9742.aspx/spanien/barcelona/forum/9742.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2012-03-03 16:14
Ser man till alla topplag i Europa den här säsongen finns det nog ingen enskild spelare som betytt så mycket för sitt lag som Robin van Persie. Inte ens Messi.
Atlético addeh
2012-03-03 16:12
LAM

Unik spelstil, det går jag med på. En unik spelstil som behövs? Det tycker jag inte. Stannar han kvar så "snor" han speltid från de yngre förmågorna oavsett hur lite speltid han än får. Det går inte komma ifrån.

Han är inte nödvändig. Detta kan vara sista chansen att få pengar för honom. Enligt mig två självklara argument för att sälja Keita i sommar.

Blaugrana91

Visst kommer Alba få det svårare att vinna titlar i Valencia än i Barcelona, men det hade han väl fått i nästan vilket lag som helst, utom just Barcelona. Handlar det om att vinna CL finns det också bara ett fåtal lag som han skulle kunnat gått till. Jag håller med om att han håller klassen, i min bok är han en av världens absolut främsta vänsterbackar, men jag tycker ändå det är kul att han stannar kvar i Valencia. De har ett ungt och spännande lag, och ska de någon gång närma sig världstoppen igen behöver de behålla sina storstjärnor.

Kan väl tillägga att jag inte hade tackat nej till Alba i sommar, även om jag anser att det är slöseri på talang att sätta en sådan spelare på bänken. Med det i åtanke gör han nog också rätt, Alba. I Valencia är han tokgiven. Det hade han inte varit i Barcelona. Inte på en gång i alla fall.
Atlético addeh
2012-03-03 16:12
LAM

Unik spelstil, det går jag med på. En unik spelstil som behövs? Det tycker jag inte. Stannar han kvar så "snor" han speltid från de yngre förmågorna oavsett hur lite speltid han än får. Det går inte komma ifrån.

Han är inte nödvändig. Detta kan vara sista chansen att få pengar för honom. Enligt mig två självklara argument för att sälja Keita i sommar.

Blaugrana91

Visst kommer Alba få det svårare att vinna titlar i Valencia än i Barcelona, men det hade han väl fått i nästan vilket lag som helst, utom just Barcelona. Handlar det om att vinna CL finns det också bara ett fåtal lag som han skulle kunnat gått till. Jag håller med om att han håller klassen, i min bok är han en av världens absolut främsta vänsterbackar, men jag tycker ändå det är kul att han stannar kvar i Valencia. De har ett ungt och spännande lag, och ska de någon gång närma sig världstoppen igen behöver de behålla sina storstjärnor.

Kan väl tillägga att jag inte hade tackat nej till Alba i sommar, även om jag anser att det är slöseri på talang att sätta en sådan spelare på bänken. Med det i åtanke gör han nog också rätt, Alba. I Valencia är han tokgiven. Det hade han inte varit i Barcelona. Inte på en gång i alla fall.
Barcelona Hetfield
2012-03-03 16:07
Van Persie är viktigare för Arsenal än vad C.Ronaldo är för Real Madrid...men å andra sidan är C.Ronaldo en bättre fotbollsspelare.

Beror ju på vad man prioriterar.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-03-03 16:06
Xaviesta

Så du menar att Real Madrid inte söker Cristiano i varje situation? Kolla bara på förra säsongen då varenda spelare i Real Madrid försökte hitta Ronaldo varje gång man närmade sig motståndarnas mål. Han vann skytteligan tack vare det, tack vare att hans lag-kamrater gjorde grovjobbet och för att han bara behövde lägga dit foten så skulle det bli mål.
Barcelona Xaviesta
2012-03-03 16:01
basaric - ?#AnimoElGuaje

RVP har gjort en helt sensationell säsong hitills med bl. a. 10 avgörande mål för Arsenal osv. Men att han skulle ha gått om CR är att ta i. Sett till grundkapacitet är CR ljusår före och bättre. Sen är det lättare att glänsa när hela laget alltid söker just RVP med inlägg och dylikt.

Jag vill inte på något sätt ta bort udden av det han åstadkommit den här säsongen, men att påstå att han är bättre än Cristiano Ronaldo är.. tja, ett skämt.
Barcelona Dani Alves=The King
2012-03-03 15:52
Rvp=king, men glöm inte Song han syns inte men ack så viktig!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona den närkingska älgen
2012-03-03 15:43
När man ser matcher som den mellan Pool och Arsenal kommer man plötsligt ihåg varför man älskar fotboll. Helt sjukt vad van Persie bär Arsenal..
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-03-03 15:38
I puertan skriver dom "Hur jävla bra är den dära Van Persie? Snart är han ju i klass med Ronaldo och Messi.
Kanske lite överdrivet men enligt mig är han helt klart topp 5 i världen just nu"

Snart i klass med Ronaldo? Han har gått om Ronaldo för ett tag sen. Det är skillnad på att vecka efter vecka vara den spelaren som ser till att ditt lag vinner matcher oavsett motstånd än att göra ett mål på hemmaplan mot Racing.

1.Messi.
2. Van Persie

Utan tvekan..
Barcelona Blaugrana91
2012-03-03 15:37
Vad skulle Arsenal göra utan Van Persie?...
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-03 15:35
Van Persie, som en jävla boss.

el corazon

orsaken är att arteta blev skadad. missade själva händelsen men tydligen bars han ut med syrgas och grejer så det verkar allvarligt. tråkigt för Arteta!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
Alltså denne Robin!!
Alltså denne Robin!!
Barcelona Culliford
Så förbannat snyggt avslut av Van Persie.
Barcelona F.C.B - #winning
2012-03-03 15:34
2-1 Arsenal, V.Persie !!
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-03 15:32
OJ, 8 min tillägstid!
2012-03-03 15:24
Håller mer dig, LAM
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-03 15:17
tyvärr spelar ju Pool bara bra mot storlag, det är endast då dom är inspirerade nog att spela som ett lag. Dom torskar mot lag som WBA och Bolton stup i kvarten.
Hela den grejen att vara grymma mot storlag och dåliga mot mindre lag är något som gör mig kluven. Att kunna hota varje storlag och dessutom vinna nästan alla (som jag tror Pool har gjort i år - de flesta iaf) är självklart imponerade, men samtidgt, kan man slå Chelsea och United så ska man inte gå fem matcher utan vinster mot botten- och mittlag. DÅ är det något som är jävligt fel!

Har man dessutom lagt 850 miljoner kronor på Carroll, Henderson och Downing får man fan skylla sig själv haha.

edit; Diaby kommer in, spelar 10 minuter, går ut skadad. ONLY IN ARSENAL.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-03 15:05
addeh

Keita har en unik spelstil i Barcelona som vi vid vissa tillfällen kan ha stor nytta av. I tuffa bortamatcher som tex Osasuna(eller Stoke:D) så gör han väldigt mycket nytta. Dessutom är han en härlig truppspelare som höjer stämningen. Som sagt, jag vill ha kvar honom men då han acceptera mindre speltid i och med att fler ynglingar på mittfältet börjar bli redo för A-lagsspel.
2012-03-03 14:52
Ja, det håller jag verkligen med om. Kuyt är ju ett väldigt bra exempel på en fantastisk lagspelare. Inte den mest bländade spelare att titta på men vilken vilja och vilka löpningar. Sen är han också en av de mest underskattade spelarna.
Barcelona Hetfield
2012-03-03 14:44
Det är faktiskt sant. Men jag syftade mer på att Liverpool har en rätt så medioker trupp, men de lyckas spela som ett lag och därför spelar de bra.

Man behöver inte köpa stjärnor för att få ihop ett lag, ibland kan man skapa ett lag där alla går åt samma håll.
2012-03-03 14:42
Hetfueld Liverpool har ju dock ingen liten budget. Är ju ett av de lag som satsat mest gällande värvnigar bla
Barcelona Hetfield
2012-03-03 14:32
Arsenal är helt bedrövliga. De har verkligen ingenting att hota med förutom Van Persie som briljerar då och då.

Om Liverpool hade varit effektivare så hade de gjort ett par mål. Wenger har verkligen gjort sitt i Arsenal, jag köper inte längre att han har en liten budget. Man kan fortfarande bygga ett lag med en liten budget och få de att spela bra (Udinese, Napoli, Valencia, Liverpool..till viss del osv.)
2012-03-03 14:31
Alltså, jag älskar RVP! Eller rättare sagt hans spelstil.
Jag är medveten om hur fullt vi har i vårt anfall men jag kan ändå inte säga att jag skulle protestera om holländaren står på vår agenda inför sommaren.

En annan spelare som kanske kan vara aktuell för oss i sommar är väl fortfarande Botia. Han har visserligen inte varit lika bra i år som man hade hoppats på, men på sistone har formen pekat uppåt för vår gamle canterano. Ska bli intressant att följa honom ikväll.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-03 14:19
Hetfield

håller med dig, oftast är det såhär. däremot är det inget taktiskt spel kvar enligt mig, Sen finns det toppmatcher som suger också, har för mig att UTD - chelsea var en riktig skitmatch senast. Felpass på felpass.

Denna matchen däremot är sjukt bra hittills.
Barcelona Hetfield
2012-03-03 14:14
Jag säger det igen, toppmatcherna i PL brukar bli så underhållande. Det är nästan målchanser vid varje anfall och det svänger fram och tillbaks.
Barcelona F.C.B - #winning
2012-03-03 14:14
Arsenal 1-1 !
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-03 14:10
patetiskt vet jag inte men att det är Koscielny förvånar ingen. Medelmåttig back. Chesney räddade nyss ARsenal från 0 - 2.

När Pool kommer många i anfall så är det fan farligt varje gång. Arsenal behöver en ny tränare för försvaret, och lite nyförvärv :P
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-03-03 14:08
Patetiskt självmål av Arsenal
Barcelona Blaugrana91
2012-03-03 14:05
1-0 Liverpool!
Annons: