/spanien/barcelona/forum/9739.aspx/spanien/barcelona/forum/9739.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-15 14:40
Tycker att Sanchez ska utmana mer så som han gjorde i Udinese. Han ska göra bort sin gubbe, men det har vi inte sett. Tror att han har fått order från Míster att han ska spela bollen istället för att dribbla.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-15 14:33
Hetfield

Jag förstår inte vad det är du letar efter. Sanchez krigar, är alltid "konkret" om man får citera Åslund, och stannar aldrig upp med bollen. Dessutom gör han många mål och springer på djupled etc. Duktig på att hålla i boll och söker ALLTID ytor för andra och för sig själv. Han jobbar för hela laget.
Detta är ju i princip vad strikers gör. Eller är det för att han inte står som ST på FIFA som du vill ha en "renodlad" eller? :P
2012-02-15 14:28
barcetia

Har du nåt mer så ta det via PM är du snäll.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-02-15 14:27
Hetfield

"saknar en striker på kanterna, där behövs ett köp"

Cavani alltså om du får bestämma ;)?, men ärligt så tycker jag inte man ska värva en anfallare dit, pedro har haft en dålig säsong men vi alla vet vad han kan prestera. Men jag antar att ditt scenario endast gäller om Villa lämnar, då håller jag med dig, du vill se en riktig sriker på kanten, som henry för att nämna någon, Van Persie hade också funkat i den rollen (inte för att jag vill ha hit han).
2012-02-15 14:26
addeh

Med tanke på prislappen, skador och några spelare som har underpresterat, så är det naturligtvis att han ska starta och det som falsk nia/tia. Och som du påstår han kan inte ta Xavi eller Iniestas plats när dem finns i klubben.
Barcelona socccerfan1
2012-02-15 14:25
Tja!

Kom till jobbet idag, träffade min vän Björn. Frågade honom vad han tyckte om matchen igår och hur det kändes för honom innan matchen ikväll. (han är en Milanista!)

Han svarade och sen sa han..

Hade en dröm, satte på tvn, matchen skulle precis börja.. Såg Milan spelarna springa ut, sen helt plötsligt.. kom Barca? tänkte wtf? blev skit arg!! skulle vi inte möta Arsenal?! Vaknade direkt och var skit arg! Som tur drömde jag!

skrattade högt och länge, berättat detta nu till alla här på jobbet och alla vi skrattar var gång..

Var tvungen att dela med mig.. Roligt att andra fans drömmer mardrömmar om att möta OSS!

Barcelona Hetfield
2012-02-15 14:11
Det är nästan lustigt hur effektiv Cesc är, jag börjar förstå varför han var PL:s mest effektiva spelare. Han är inte inblandad i varje situation, men när han väl gör något så blir det oftast mål eller målgivande assist. Skillnaden med Xavi är att Xavi kan dominera en hel match utan att kanske göra mål eller assist, men Cesc börjar lära sig.

Sanchez fortsätter göra mål och han är väldigt nyttig i dagsläget. Däremot så löser han inte problemet med att laget saknar en striker på kanterna, där behövs ett köp.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-02-15 13:51
Sedan Messi började spela för a-laget har han gjort 1.01 poäng per match, inte dåligt.

Sedan Pep tog över 1.26 p/match. 0.89 mål/match.
Barcelona Deulofeu
2012-02-15 13:45
Essienesque

En annan liten detalj när det gäller Raul och spelare från den tiden typ Henry,RvN,Sheva och Pippo var att det var två gruppspel alltså 12 matcher innan slutspel därav har de spelarna gjort en hel del mål mer än vad de egentligen borde om man jämför med dagens spelare typ Messi.

Jobbigt för Raul snart är han utsuddad ur de flesta historieböckerna utom hos Madrid förstås.Messi och Villa tar över...
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-02-15 13:40
reydani Alla förstår tyvärr inte spanska. Hade arit bra med en förklaring om vad han pratar om.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona H.Kaljic
2012-02-15 13:30
Påtal om dubbelmoral, hittade här ett uttalande av "The Pathetic One".

“When I think of how a player should be, I think of Kaka, Ibrahimovic and Messi [not Ronaldo],"

“Ronaldo is a good player, but he is not the best in the world," 'The Special One' told Simona Ventura on RAIDUE show ‘Quelli Che il Calcio'.

Undrar om Ronaldo satt hemma och grät när han läste det här.. Några tårar fälldes nog

Edit: Vår käre "special five" ska också ha hånskrattat åt Fergusons uttalande om att Ronaldo är en av de bästa genom tiderna
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-02-15 13:18
Haha snälla, innan gårddagens match så kasta alla ut skit på Alexis, när han gör 2 mål, då helt plötsligt så blir han en spelare som är helt fantaastisk, snälla kan vissa lägga ner dubbelmoralen, det stör mig något enormt.

Hejdå.
Barcelona Essienesque
2012-02-15 13:11
Om jag har förstått rätt så ligger Messi på 44 mål sammanlagt i CL och rekordet ägs av Raul som sammanlagt har gjort 72 mål. Fortsätter Messi som de senaste säsongerna borde rekordet passeras om cirka tre säsonger. Då är Messi 27 år, medan Raul är 34 nu när han har rekordet. Som jämförelse, hade Raul 34 CL mål i Messis ålder, och då har även Messi årets slutspel kvar men ligger redan 10 mål före. Kung!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-15 12:45
Det var snällt av krönikören att säga att Sanchez säkert placerade in bollen. Vad jag såg så tåpetade han in den under benen på Leno. Snyggt var det hur som haver. Skönt med toppmatch ikväll där man slipper oroa sig över resultatet.
Atlético addeh
2012-02-15 12:33
Shanghai

Ja, för tillfället. I framtiden hoppas jag han spelas in allt mer som innermittfältare för att sedan ta en permanent plats där. Att han agerat en sorts "falsk nia" den här säsongen beror ju på att såväl Xavi & Iniesta inte går att rubba på deras positioner, samtidigt som Fábregas varit för bra för att bänkas.
Barcelona Messidinho_10
2012-02-15 11:56
Vilken kung Messi är kliver fram och levererar i viktiga matcher, 19 mål i slutspelet Fyfan!!
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-02-15 11:54
Alexis tillför något som vi saknat sedan lejonet lämnade; hot i djupled. Han hotar hela tiden och trycker ner motståndarnas backlinje, sen vänder han och möter boll om han inte får den i djupled.
Fantastiskt att följa hans rörelsemönster under matcherna när han inte har boll, han håller verkligen backarna sysselsatta.
Visserligen hotar Villa rätt mycket i djupled också men inte på samma sätt, inte med samma energi.

----------------------------------------------------------

Härlig match ikväll mellan Milan och Arsenal. Ibra vs Rvp. Jag tycker Milan och Arsenal är på samma nivå så det ska bli kul och se hur matchbilden kommer se ut. Tror detta kommer avgöras i förlängning/straffar på Emirates.

------------

duckface Ronaldo

Barcelona barca de Corazon
2012-02-15 11:37
fan vad underbar med vinsten igår grande alexis:D o kung messi:D
Barcelona DM1982
2012-02-15 11:25
Jag ska inte säga att jag inte förstår varför Real vägrar matchen på Bernabeu men samtidigt är det småsint av dem.

Hur som helst, skön seger igår.

Första halvlek kan vara bland det sömnigaste jag har sett någonsin men när ena laget parkerar bussen framför eget mål och mer eller mindre vägrar att anfalla kan det bara se ut på ett sätt. Barcelona brukar ha svårt att få in ett mål när ett lag spelar sådär men igår lyckades de få in ett mål ändå, mycket bra. Alexis var överlag mycket duktigt och det gäller inte bara hans två mål. Han springer hela tiden, visar och gör det svårt för motståndarbackarna. Fotboll handlar inte om att dribbla, som jag skrev igår så är 99 % av spelet utan boll.

När sedan Leverkusen bestämde sig för att spela en mer offensiv fotboll kom chanserna, för båda lagen. Abidal gjorde bort sig när han hoppade upp istället för att stå kvar och få bollen på sig vid inlägget men sådant händer. Istället för att tappa spelet, bli nervösa och deppiga gör Barcelona det som de ska göra, mål på en gång. Mycket fin passning av Fabregas och mycket kyligt av Alexis.

3-1 målet var perfekt, nu blir det snudd på omöjligt för Leverkusen att vända. De måste göra tre mål och vi inga, ser inte att det händer på hemmaplan.

Kul att Messi har gjort flest CL-mål i slutspelet, han ligger runt 30 mål bakom Raoul som har gjort flest mål rent allmänt i CL. Jag säger att inom tre år så har Messi slagit även det rekordet, det är jag säker på.

Det var många suckar och kritiska röster på laget igår men om man tittar ordentligt så var det en bra insats med ett mycket bra resultat. En del spelare kom från skador och var matchotränade och bortaplan har varit svårt för Barcelona under den här säsongen. Ser man det så kan man inte vara annat än mycket nöjd.

Nu kommer det en lugnare period rent spelmässigt så det är bara för laget att återhämta sig.

På söndag blir det en rolig match, Valencia hemma. Tre pinnar, inga skador kan man hoppas på.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-02-15 11:13
Source ESP federation: "It's the first time in history a club refuses a cup final to be played at their stadium." #fcblive [marca]
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-02-15 11:12
Real Madrid have yesterday rejected the proposal of the federation to play the cup final at the Santiago Bernabeu stadium. #fcblive [marca]
Barcelona reydani
2012-02-15 11:07
HIttade detta inlägg på Marca sidan;

Robos del madrid : Madrid-getafe : Penalti 1 metro fuera del area Madrid-Zaragoza: Fuera de juego de cristiano en el 2 gol Madrid-Granada : Fuera de juego de Benzema en el 1 gol,y falta de ramos en el 2 gol. Madrid-Atleti : Roja que se inventó por la cara a De Marcos. Valencia-Madrid : Mano de higuaín en el 93 que era el 3-3 Mallorca-Madrid : Penalti por mano de Ramos y Gol legal que era el 0-2 Robos al Barça: Osasuna-Barça : Gol ilegal de Lekic en el 2º gol.2 Goles mal anulados a alexis. Valencia-Barça : 2 Penaltis a messi clarísimos. Espanyol-Barça: Penalti por mano en el minuto +90. Getafe-barça: Gol legal de messi en los últimos minutos que no se sabe todavía por qué anuló el gol. Villarreal-Barça : Mano de Ángel dentro del area y penalti de Gonzalo claro a Alexis. Resultado : Madrid : -10 puntos(Al granada y atleti le habrian ganado igualmente) Barça : + 12 Puntos. Iría el barça lider con diferencia de 12 puntos. Luego es el barça el que roba y tal...

Vad säger ni, kan det stämma ? Själv har jag inte kunnat följa alla matcherna men......
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-02-15 10:29
Angående matchen igår tyckte jag att Cesc gjorde en av sina bättre insatser som interior. Jag har ju flera gånger tidigare kritiserat honom för att vara oförmögen att styra speltempot, men igår gjorde han det bra och visade ett stort lugn när det gällde passningsspelet. Det är naturligtvis i stort sett närmast till omöjligt att ersätta Xavis auktoritär och närvaro på mittfältet, men Fabregas tog ett kliv framåt i den rollen igår.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-02-15 10:08
Shanghai

Nej, är inte Barca4eva men kan inte ta folk som tror att Cesc är innermittfältare på fullt allvar. Tyvärr. Du kan inte förstå fotboll särskilt bra, än bättre Barcas fotboll
,Sami
2012-02-15 10:03
Den här slår allt!

Jamie Redknapp (ex-Liverpool): "You couldnt get the ball off Lionel Messi in a telephone box." Hahaha
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-02-15 10:00
Éluc Det är väl mer troligt att man startar med Adriano-Pique-Puyol-Abidal, eller?
2012-02-15 01:20
addeh

Du tycker att han passar mer som falsk nia/tia och jag tycker att han passar som innermittfältare. Den som lever får se hur Míster har för planer vart han ska spela Cesc.

Case closed! :)
Atlético addeh
2012-02-15 01:14
Shanghai

Vart du vill att han ska spela är en helt annan sak. Du skrev först att han får ut sin fulla potential som innermittfältare, och där håller jag inte med dig.

För övrigt spelade han väldigt mycket i en fri nummer tio-roll i Arsenal, och är således inte fullt van vid den positionen Xavi spelar på.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-02-15 01:00
Barca borde helt enkelt försöka köra en annan version av 4-3-3 (4-3-1-2)

Där Busquets är pivoté, Xavi(Thiago) och Iniesta är vanliga centrala mittfältare och med Fabregas som en Offensiv mittfältare. Självklart kommer Messi droppa ner flera gånger och då tar Fabregas tillfället i akt och går upp i anfall med Alexis. Vad tror ni? =)
2012-02-15 00:50
addeh

Han har spelat på den positionen under hela sin karriär och gjort så stora intryck vart än han spelar vare sig i Spanien eller Arsenal. Så varför skulle han inte kunna slå sig in i ett passningsskickligt Barca som innermittfältare ? Jag säger det igen hans poängskörd har varit utomordentlig, men jag vill helst se honom som innermittfältare.
Annons: