/spanien/barcelona/forum/9738.aspx/spanien/barcelona/forum/9738.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2012-02-18 19:42
Vad gjorde JDS för något?
Postat via SvenskaFans-appen
barcaff4
2012-02-18 19:39
Fasen att JDS fick rött.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-02-18 19:38
Där lämnar JDS planen utvisad.. kanske tog han med sig Barcas chanser till poäng ut också
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2012-02-18 19:37
JDS röttkort...
Barcelona Deulofeu
2012-02-18 19:36
Ja dessvärre... inget frisparksmål dock på 20084855 skott!
Barcelona Deulofeu
2012-02-18 19:35
Jonathan i stolpen om man ska vara petig Dongou nära inhopp nu...
2012-02-18 19:34
Där kom reduceringen! Armando, av alla, stöter in returen när Rafinha slår en frispark i stolpen
Barcelona SamMajid
2012-02-18 19:34
Deulofeu

Nu tror jag du överdriver lite. Har Ronaldo verkligen gjort 10 straffmål i ligan i år??
Barcelona Deulofeu
2012-02-18 19:32
17 utan straffarna!
2012-02-18 19:29
barcaff4

Ronaldo har gjort 27.
2012-02-18 19:29
aah, nu har Barca B haft en i stolpen och ett friläge under loppet av en minut! Man ligger under med 2-0 borta mot Deportivo. Känns dock inte kört ännu. JDS, Deulofeu och Rafinha är riktigt svåra att få tag i offensivt och lär skapa ett antal chanser till innan matchen är över.
barcaff4
2012-02-18 19:07
Någon som håller koll på hur många mål messi och ronald har gjort i laliga det här året messi har gjort 23 men ronald då?
Barcelona Gio Style
2012-02-18 19:05
Fyrkantig_boll

Bra replik där, då vet man vems inlägg man i fortsättningen skall ignorera...
Barcelona SamMajid
2012-02-18 18:19
Grabbar, ta det lite lugnt nu! Ni sänker forumets nivå av att bråka, ta det på PM ist!
Barcelona Hetfield
2012-02-18 18:16
fyrkantig_boll

Jag ger upp. Snacka om låg nivå, du sänker forumet för varje inlägg.

Jag tänker ignorera dig från och med nu.
fyrkantig_boll
2012-02-18 18:14
Hetfield //

Du är ju fan dum i huvudet. "men att Real Madrid har fått många fördelar är också en faktor"
Att Barcelona fått massvis med fördelar i CL-slutspel varav två direkt avgörande (Milans & chelsea) är också en faktor till våra framgångar. Inte fan beter du dig som en argsint liten fjortis över det?
2012-02-18 18:13
B-lagets startelva ? :D
2012-02-18 18:07
Visst, matchen har precis börjar men man ser att Eusebio har fått igång maskineriet, vilket även de senatse matcherna är ett kvitto på. Härligt bolltrillande borta mot svåra Deportivo! Även Deulofeu har kommit igång och känns mindre divig, men mer inne i spelet nu än i början av säsongen. Och det har gett resultat! Kul att se.
2012-02-18 17:30
Hehe, stackars B-laget. De drabbas hårdast av A-lagets skador! Man får vara glada om Pep inte lånat MER än 3-4 nyckelspelare varje helg..:)
Barcelona Hetfield
2012-02-18 17:18
fyrkantig_boll

Jag vet inte om du är allmänt trög eller om du har ett uttalat mål att "trolla" så mycket det går och bli så illa omtyckt som det bara går.

Jag skrev klart och tydligt att det beror på att Barcelona har varit ineffektiva, men att Real Madrid har fått många fördelar är också en faktor. Jag har skrivit många gånger tidigare att om Barcelona hade varit effektiva så hade man inte behövt oroa sig för Real Madrid, men man kan inte blunda för att Real Madrid får många straffar och att de undviker många givna avstängningar (t.ex: Pepe). Det är inte en konspirationsteori. Jag tänker inte sitta och skriva att Perez har mutat X och Y, men även en objektiv fotbollsälskare kan se att något är fel på domarna i spanska ligan.

Nästa gång kan du väl läsa igenom mitt inlägg, ta ett djupt andetag, gå ut på en promenad, sen skriva något vettigt.
Barcelona Gio Style
2012-02-18 17:18
fyrkantig_boll

Håller med S91, dumpa din besserwisser attityd om du vill få givande svar tillbaka. Annars är det rätt lätt att du får ett liknande svar som du fick från Trippeln igår.
Tror inte att Hetfield har tidigare uttalat sig övh angående domarna, jag själv blir bara irriterad över det faktum att Real UFC grinar ständigt över domarna och intar offerrollen (hör ni hur idiotiskt det låter? Real, offer??? haha) när de uppenbarligen gynnas så grovt av domarna.
Men 10 p skillnaden bör främst våra egna spelare + Pep beskyllas för.
barcaff4
2012-02-18 17:15
Vi borde ha tello med i A-laget för han är också hungrig även om han åt senast mot osasuna
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-02-18 17:13
Stream i länktips - så småningom.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-18 17:13
Jag hoppas att Tito stannar kvar. Han förtjänar chansen att ta över detta lag, då han har varit med Pep sen han tog över B och A-laget. Han kan ju liksom mycket om denna klubb och vem vet om Pep vill att det är Tito som ska ersätta honom ? :)

Rijkaard hade också en anonym assisterande tränare i Henk ten Kate. Efter att han hade lämnat Barca tog han över lag som Ajax och Panathinaikos.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-02-18 17:10
Om 45 minuter möter Barca B la Coruna på bortaplan, en väldigt tuff match.

Man ställer upp enligt följande;

Oier
Lobato, S. Gomez, Armando, Planas
Dos Santos, S Roberto, Kiko F
Rodri, Rafinha, Deulofeu

Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-02-18 17:00
Tito kommer nog följa med var än pep går
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-18 16:41
Själv ser jag dessa tränare som kan efterträda Míster:

1. Tito Vilanova (den solklara ersättaren som jag ser enligt mig, han kan allt utan till och varit med en längre tid nu)

2. Luis Enrique (hans jobb i Barca B tidigare påminner mycket om Míster innan han tog över 2008)

3. Marcelo Bielsa (en mycket intelligent tränare)

4. Oscar Garcia (trippeln som han tog Juvenil A är den bästa meriten)

5. Mauricio Pochettino (även om han skulle inte signa för Barca, så ser jag ändå honom som en het kandidat, han har gjort Espanyol till ett fantastiskt lag)
fyrkantig_boll
2012-02-18 16:40
S91 //

Instämmer till fullo gällande förbundet. Att de är inkompetenta och inkonsekventa lata grisar i slipsar är det nog inga större invändningar mot.

Men faktum är att det läggs allt för stor vikt på domarmissar från vår sida. Istället för att försöka lösa ekvationen om hur laget kan förbättra sig och sakligt komma fram till potentiella lösningar så finns det personer här inne som väljer att posta walls of text innehållande hur mycket vi blivit rånade på si och så.
Folk som sitter och griper efter varenda jävla halmstrå de kan hitta för att fullända sin konspirationsteori.

Självklart får klaga på domslut, full normalt. Men försök att framföra det i en tillräckligt dos. Att slå fast vid att det är domarens fel att läget ser ut som det gör är inget annat än ignorans från personens sida.

Barcelona Frodo
2012-02-18 16:39
Since Florentino came back to RM in 2009:

Penalties in the league:
for Barca-0.11/game
for RM -0.30/game

Penalties in CL:
for Barca-0.15/game
for RM -0.15/game
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-18 16:36
1.70-ligan

Gillar din lista skarpt. Alla har gemensamt att de är duktiga tränare som inte skulle göra bort sig i Barca. Alla har också gemensamt att de inte är lika bra för Barca som Pep. Hoppas han förlänger, det är den största önskan jag har den här säsongen, skit i ligan och CL:).
Annons: