/spanien/barcelona/forum/9733.aspx/spanien/barcelona/forum/9733.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-02-19 01:39
Nej, det är inte bara motivationen. Det har inget med motivation och göra. Det har med koncentration.
Barcelona Zmaj od Bosne
2012-02-19 01:28
Jag hoppas att Pique börjar imorgon, det är bara motivationen som saknas. Shakira kan nog ge honom lite motivation. :D
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-02-19 00:54
Gonzalez_Barca

Kommer nog inte hända. Flamengo kan inte betala hans lön efter ett avtal med något företag(?) uppphört.
Barcelona little_master
2012-02-19 00:48
Jag brukar inte skriva här, men läser varje dag i stort sätt.
Dock känner jag att jag måste dela mig mig mina tankar angående Pique vs Pep situationen, om det nu skulle visa sig vara sant.

Pique är ett proffs och måste vid det här laget veta att spela för Barcelona är inga garantier. Presterar du inte så spelar du inte så enkelt är det.
Dessutom har ju han om det nu stämmer brutit mot klubbens regler, även om vissa känns rätt fjantiga så är det klubbens policy man måste följa dem.

Pique får inte heller glömma att han är där han är idag tack vare Guardiola.
Vem minns inte hur många chanser han fick i början av sin tid i Barcelona för att sedan blomma ut.
Jag tycker Pique ska tacka Pep för det han gjort med honom, och respektera hans beslut.
Gör han inte det, kan han lika gärna dra.

Vill bara ta Eto'o som exempel: Sommaren 2008 när Guardiola tog över så ville han bli av med Eto'o.
Vad gjorde Eto'o då? Istället för känna sig förudmjukad, förolämpad, gnälla i media osv började han jobba stenhårt.
Och med facit i hand vilken makalös säsong han gjorde, tycker Pique borde bli påmind om att man tacklar motgångar så där.

Sen att Eto'o blev såld året efter, ja där gjorde Pep fel men ville bara ge ett exempel...

Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-19 00:47
Xavi y Iniesta - Genierna

Jaja, låt marängerna vara glada över sin ligatitel som de vinner tack vara domarna. Skit i det nu, finns inget vi här uppe i Sverige kan göra åt saken.
Barcelona Xavi y Iniesta - Genierna
2012-02-19 00:41
Vi har tappat hela 6 poäng medans madrid har tjänat 7, pga domarna...
Kolla själva.. Framsidan på mundo deportivo.
Fan det säger allt...
Barcelona Éluc
2012-02-19 00:37
Det kommer bli ännu fler försäsongs-jippon under den här sommaren än det var förra året. Kan vi inte bara få en normal försäsong där laget hinner träna ordentligt och på så sätt undvika skador.
Barcelona LeoMessi
2012-02-19 00:33
Inte för att jag tror att Pique säljs men gör han det så skulle jag ha väldigt svårt att förlåta pep för det. Tror bara att han statuerade ett exempel när han satte honom på läktaren. Han kommer att spela imorgon. Sen är inte Pep dum nog att sälja en av världens bästa mittbackar (när han är i normal form) när vi har dåligt med bra mittbackar.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-02-19 00:28
den närkingska älgen

Tacksam för svar.

Man blir ju lite orolig när man läser om något sånt.
Barcelona Lionel Messi n10
2012-02-19 00:26
Bler orolig av det jag läser på Aftonbladet, finns det nån sanning i det?
Barcelona den närkingska älgen
2012-02-19 00:23
Ronaldinho

Det där är en grej som varit uppe i andra medier för ett rätt bra tag sedan. Att Pep och Pique under säsongen inte har dragit jämt är rätt sant, men jag tror inte att Pep kommer att "frysa ut honom". Skillnaden mellan det och ett par bänkningar pga bristande disciplin är rätt lång.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-19 00:18
"Barcelona have an offer to play a tournament in Brazil during the Olympic Games (27J-12A), with Corinthians, Flamengo and a 4th team [lance]"

Detta skulle innebära ytterligare ett möte mot Ronaldinho, om han nu blir kvar i Flamengo. Kul! :)
2012-02-19 00:15
Siempre Barça

Jag vet att man inte ska tro på det mesta AB skriver, men ändå..
Jag undrar bara om det finns någon sanning i det hela?

Hört något om det från annat håll?
Barcelona Siempre Barça
2012-02-19 00:13
Ronaldinho10yElfenomeno9 Innan du läser så ska du först kolla på vem som har skrivit skiten. du ser väl att det är han pajas Patrik Sjögren som har skrivit.
Barcelona Trippeln
2012-02-19 00:11
Det går inte att räkna utan straffarna, vet inte hur ja ska tänka då
Barcelona Siempre Barça
2012-02-19 00:10
OT: varför ska inte Marseille och Feyenoord bara vinna sina skit matcher och låta folk njuta av finna pengar som är nästan inne i plånboken? :( av alla de svåraste lag så ska de två lag fucka ur när man har lagt 1000 kr på 6 lag och alla går in utom de två.
skulle sitta fint med 10 lax men men Guidetti ska fucka:(

2012-02-19 00:07
Vad är detta jag läser?? Är det någon sanning i det?

Kolla länktips..
Barcelona Trippeln
2012-02-18 23:54
fyrkantig_boll

Du predikade om hur jag var si och så och om hur jag betedde mig illa, du är ett skämt.

Jag gör som Hetfield(sällsynt) och ignorerar alla dina inlägg från och med nu
Barcelona Pep, The Creator
2012-02-18 23:14
Tycka vad man vill om Real Madrid, men fan vilket skott av Di Maria, han har samma stil som Robben ju.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-18 22:40
Det roliga är när deras så kallade "fans" gråter att vi har domarna på vår sida. Största hycklarna i hela världen, med Hitler som diktator. Så jävla pinsamt.

Barcelona Gio Style
2012-02-18 21:40
barcaff4

Det ska nog mycket till att vi inte kvalar till CL, krävs ju ett rejält ras i så fall.
No worries about that
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-02-18 21:35
Ni borde kollat på Björn ranelid ist för att kolla på plastlaget , han gick ju fan till final haha vilket jävla skämt
barcaff4
2012-02-18 21:31
vi måste ta oss in i cl nästa år också annars blir inte säsongen rolig. andra plats räcker för mig det är fortfarande starkt
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-02-18 21:11
Bartomeu (vice-president): "Bale, Van Persie, Thiago Silva? They are good players, but we won't lose our heads. We can't pay crazy prices."

Det låter ändå som det kan finnas ett intresse för alla tre. Det brukar låta såhär, hade knappast väntat mig något annat uttalande vid denna tidpunkten på året.

Är väldigt kluven gällande Van Persie - en riktigt bra spelare som jag egentligen gärna skulle vilja se i Barca. Men nu känns det rätt fullt där uppe i anfallet och flera stampar vid dörrkarmen underifrån... Finns det verkligen plats för honom?
Å andra sidan är han en spelartyp vi inte redan har - det skulle kunna öppna upp en plats för honom. Och hans ålder är också bra, för tids nog lämnar han i sin tur en plats ledig för folk underifrån. Vi får se... men visar det sig att man går efter honom i sommar så förutsätter jag att man vet precis hur han ska utnyttjas och få speltid. Isåfall blir det intressant att följa transfersagan, såvida den inte blir lika utdragen som Fabregas,
Barcelona socccerfan1
2012-02-18 21:04
Men billigt är det. Mycket.. aja
Barcelona socccerfan1
2012-02-18 21:02
hands regel är svår att bedöma.

Personligen tycker jag att domaren gör fel och ger ett andra kort för den typen av hands..

Men Alla vi vet att real hade vunnit i vilket fall som, så onödigt att leta saker att skylla på?

Vi tar CL. :)

Barcelona Hetfield
2012-02-18 20:59
Mourinho har ju skapat en miljö där domarna inte kan göra sitt jobb. Han gjorde det i Porto, han gjorde det i Chelsea, han gjorde det i Inter och han gör det i Real Madrid.

Domarna är så livrädda att inte blåsa för straffar och att inte blåsa till Real Madrids fördel, de vet att Mourinho och hans "gäng" kommer att hänga ut de efter.
Barcelona Rambla~
2012-02-18 20:55
Seriöst, den här ligan är ett skämt när det gäller domarna. Hur fan kan man åka ut på två hands? Har spelaren medvetet tagit med hans två gånger är han ju korkad och då förtjänar han det. Jag har dock svårt att se att någon skulle vara så dum att han tar med hans ännu en gång om han redan har en varning för det. De leder med 10p och ligan är så gott som klar, de behöver fan inte mer domarhjälp. Fast det är klart, Ronaldos målskörd måste ju bättras på mot skitlagen där de allt som oftast får spela med 10 man i minst en halvlek. :P
2012-02-18 20:48
Straffen kommer väll i andra halvlek för reals del..
Barcelona DM1982
2012-02-18 20:39
Jäpp, det röda kortet för Reals motståndare kom redan i första halvlek. Lite parodi det här, ge motståndaren en chans i alla fall.
Annons: