/spanien/barcelona/forum/973.aspx/spanien/barcelona/forum/973.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2016-03-21 16:57
Junta Dimision Han är klar för Bayern....
Barcelona Nesto
2016-03-21 16:51
Ja är det någon position vi kan värva till är det väl just till anfallet eller till försvaret.

Mittfältet är ju överfullt med talanger just nu.

Är det någon som har tänkt på att vi inte sakna Rafinha särskilt mycket under tiden han varit skadad förresten? Givetvis har jag saknar Rafinha som spelare osv. men inte bredden han tillför iom. att vi har Iniesta,Rakitic, Turan och Roberto.

Hur fasen ska det bli med ytterligare talanger som Suarez och Halilovic?
Barcelona Junta Dimision
2016-03-21 16:43
Deulofeu

Spelar inte Dembele i Rennes redan, antar att du menar att han är snart klar för Bayern? Allt annat håller jag med dig om fullständigt tyvärr. Kan dock klargöra att Klose inte är tillgänglig då han ska pensionera sig efter denna säsong :(.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-21 16:35
[QUOTE=Deulofeu]Dembele tydligen klar för Rennes avgå alla som har med värvningar att göra de lyckas inte värva ett skit... Vi behöver inte spelare över 30 som inte tillför något vi behöver unga spelare med fysik och snabbhet. Dembele kan spela överallt i anfallet 18 år 10 mål i ligue 1 samt en massa assist. Klose är han till salu skulle ju passa i nya Milan jurassic park 2.0 7 spelare som är 30 år eller mer herregud.... vi kommer snart ge bort titlarna. Varför gör vi inte klart med nya spelare? Vi har i princip redan klarat vad vi är budgeterade för! Agera det är dessutom em i sommar det måste göras klart med spelare nu. Priserna kommer skjuta i höjden snart när alla storklubbar snart har nya tränare och ska börja bygga. Vi vet vad vi behöver lös det nu! [/QUOTE] Vi kan inte värva fören vi får pengar i sommar från Nike och eventuellt Qatar. Bartomeu :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2016-03-21 16:29
Dembele tydligen klar för Rennes avgå alla som har med värvningar att göra de lyckas inte värva ett skit...

Vi behöver inte spelare över 30 som inte tillför något vi behöver unga spelare med fysik och snabbhet.

Dembele kan spela överallt i anfallet 18 år 10 mål i ligue 1 samt en massa assist.

Klose är han till salu skulle ju passa i nya Milan jurassic park 2.0

7 spelare som är 30 år eller mer herregud.... vi kommer snart ge bort titlarna.

Varför gör vi inte klart med nya spelare? Vi har i princip redan klarat vad vi är budgeterade för! Agera det är dessutom em i sommar det måste göras klart med spelare nu.

Priserna kommer skjuta i höjden snart när alla storklubbar snart har nya tränare och ska börja bygga.

Vi vet vad vi behöver lös det nu!
Barcelona Lion24
2016-03-21 16:22
I dagens FC Barcelona så är det så att man tänker mer på nästa match som ska spelas än matchen som man spelar i. Efter några fina insatser i ligan så var man hoppfull om att laget nu på allvar börjar hitta formen. Efter två bedrövliga insatser så måste man fråga sig vart man har laget. Matchen mot Arsenal var riktigt bedrövligt, för mig så är inte det acceptabelt. Vid 1-1 så kunde Arsenal mycket väl kunnat göra 1-2 och då hade det blivit nerver i matchen. Problemet är att motståndarna fortfarande är kvar i samma tänk att dom endast får ett fåtal chanser. På dom fåtal chanserna som dom får så måste dom göra mål, annars blir det inga fler chanser. Dom blir stressade och pressade att göra det bästa av den enda målchans som dom får, tror dom.

Sanningen idag är den att motståndaren har klart mycket mer målchanser än tidigare. Vi levde farligt mot Athletic i cupen, vi har levt farligt i ligan och mot Arsenal så hade ett mål för deras del vid ställning 1-1 gjort så att det hade blivit ännu mer stress. Jag förstår helt ärligt talat ingenting. Är det Lucho och tränarstaben som fortfarande ''väntar''? Kan dom inte motivera sina spelare? Har man problem med taktiken? Eller är det spelarnas mentalitet som sviker? Är dom trötta? Mätta? Nånting är det. Jag tror inte på slumpen. Jag tror inte på att man kan spela riktigt bra fotboll, vara energiska, intensiva, aggressiva under några matcher men för att sedan vara i stort sett tvärtom. Att förlora poäng borta mot ett urstarkt lag som Villarreal är inget skam i sig, problemet är taktiken/inställningen. Jag skyller poängtappet igår på Arsenal matchen. Innan Arsenal matchen så hade vi spelat riktigt bra fotboll i ligan, det kändes som om man hade lagt till ännu en växel.

Men eftersom man hade en 2-0 ledning med sig inför Arsenal så valde man precis som Lucho själv sa: ''att ha kontroll'', alltså att ''vila''. Vi hade knappast 100%ig kontroll på matchen. Hur kan man ''vila'' när man får springa ännu mer? Eftersom vi drog ner på intensiteten i den matchen så påverkade det matchen igår. Jag har sagt det länge: man kan inte hålla på och leka med kroppen så där. Det är livsfarligt och vi har levt farligt. För att få ut det bästa ur presspel så måste man vara intensiv, aggressiv, energisk och för att man ska vara allt det där så ska det sitta i kroppen. Man kan inte vara intensiv en match för att nästa ta det lugnt, och sedan gå tillbaka till att vara intensiv. Jag fattar inte hur kan man inte kan förstå det där.

Kan nån helt ärligt talat säga till mig EN spelare som är i form? Då menar jag inte en spelare som vart bra i 2-3 matcher utan en spelare som vart bra i 2-3 månader. Suarez är den som vart i form i princip hela säsongen men den senaste månaden har Suarez inte alls varit sig lik. Det finns ingen. Vi är så jäkla bekväma i ligan så att vi blir bekväma i skallen. Ibland önskar jag helt ärligt att vi skulle vara nån poäng bakom Madrid lagen, eller en poäng före, då hade vi varit tvungna att prestera varje match och ha en jämn nivå i kroppen. Det är då vi är som bäst.

Efter landslagsuppehållet så tänker jag inte ''acceptera'' mer. Vi har nu minst 11 och max 15 matcher kvar att spela. Jag kräver att tränarna och spelarna höjer intensiteten nu. Jag kräver att spelarna ska ha en mentalitet att dom ska vara bra över en lång tid. Inge mer f*cking snapchat, periscope eller Gud vet vad folk har skapat nu för tiden. Jag vill ha full fokus på fotboll, inte telefoner. Jag vet att fans älskar sånt här men jag är inte det minsta förtjust i detta. Kan alla spelare lägga ner sina telefoner och ha fullständig disciplin och fokus på de 11-15 matcher som är kvar? Nu är det slutspurten, vi har fått ett av världens bästa lag i kvarten. Vi har vilat och roterat ordentligt. Våra nästkommande matcher är riktigt svåra, det bästa sättet att ta sig genom dom är att hålla en jämn och hög nivå i kroppen och spelet. Vi ska inte ta ut matcher där vi ska ''vila''. Inget mer sånt! Det spelar ingen roll om det kommer Levante på besök, det ska vara maximal intensitet, det gynnar bara oss då.
Barcelona S.Eto'o
2016-03-21 16:17
Andra gången Messi inte gjort poäng i dem senaste 21 matcherna och folk klagar redan..... Har för mig att detta är Messis Bästa start på ett kalenderår, förstår inge er kritik helt ärligt. Nu kommer folk säga att Messi inte kämpar men där har ni också fel, förutom matchen gårdagens match samt Arsenal hemma har Messi kämpat mer än han brukar göra och det kan ni kolla upp härinne de senaste månaderna då många skribenter har gett honom stora hyllningar för hans engagemang i det defensiva jobbet.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-21 16:01
[QUOTE=neymar JR]Eh hade Messi slagit straffen och gjort mål så hade han varit kungen ju. Messi var bra, men tyvärr tvingas han till för mycket ansvar som mittfältet inte klarade av. Stundtals trodde jag att det var xavi med nr 10. Problemet blir ju när han både får axla spelmotor rollen samt framspelare samtidigt. [/QUOTE] Att jämföra denna Messi med Messi under Pep, Tito och förra säsongen är en väsentlig skillnad. Gamla Messi kämpa mer än någon annan. Denna säsongens Messi har svårt att tända till mot Arsenal i en CL-åttondel. Det är riktigt farligt att spelet kretsar kring en Messi som oftast är ointresserad. Då ser det ut som det gjort mot Levante borta, Las Palmas borta, Villarreal borta osv. Bara att kolla på Messi i åttondelen i CL mot City förra säsongen, jävlar vad bra han var! Messi mot Arsenal denna säsongen? Meh.. Han kan mycket bättre.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-03-21 15:56
@Vlom:
Jeremy står med på målprotokollet inte Alves. Helt sjukt att du fortfarande försvarar amatören. Busi och Dani är legender! och händer det att dom tabbar ett par ggr så tänker man bara på hur mycket dom räddat klubben. Vad har Jeremy gjort? sen förstår jag dig ifall du börjat hålla på barca 2014.
Barcelona enkos
2016-03-21 15:55
Messi slog frisparken som resulterade i mål nr 1 och passade Neymar som fälldes och således inblandad i mål nr 2. Inget mål och ingen assist men ändå hade huvudrollen i båda målen.
Barcelona neymar JR
2016-03-21 15:32
Eh hade Messi slagit straffen och gjort mål så hade han varit kungen ju. Messi var bra, men tyvärr tvingas han till för mycket ansvar som mittfältet inte klarade av. Stundtals trodde jag att det var xavi med nr 10. Problemet blir ju när han både får axla spelmotor rollen samt framspelare samtidigt.
Barcelona Kröjff
2016-03-21 15:29
Reymar Om det hade stått Ronaldo med C på Messis tröja, så hade folk som du tappat hakan över speluppfattningen å passningarna och förundrat frågat sig vad som hänt med honom. Herregud, han kan ju så mycket mer än göra mål. Somliga är emellertid helt oförmögna att läsa det finstilta i spelet och det förefaller som om du defenitivt tillhör dessa. Därmed inte sagt att Messi var omänskligt bra igår Men det är däremot mer än omänskligt att tro en spelare om, att i varenda match bevisa för kreti och pleti att man är den störste genom tiderna. Med den måttstocken hade ingen klarat sig från att bli utbytt i gårdagens match. Men du anser alltså inte att Messi är att betrakta som den bäste någonsin? Och att Busquets borde säljas? Blåkulla nästa. Med huvudet på skaft. Sopa.
Barcelona Reymar
2016-03-21 14:28
@Kröjff:

Jo för han var omänskligt bra igår eller... Sällan har jag sett en så loj och ointresserad Messi som igår och värt att nämna är att han var kapten igår.. Och om man nu är TIDERNAS bäste spelare borde man inte då vara överlägsen sina med och motspelare för igår var hans insats allt annat än godkänd.
Barcelona enkos
2016-03-21 14:20
Vi har nu inte förlorat i 39 matcher men under en del av dessa matcher har spelarna visat dålig inställning och uppträtt arrogant och nonchalant. Vems fel är det och finns det någon som kan dra spelarna i örat och få de att inse att en match spelas i 90 minuter och inte starta och avsluta matcher på ett oansvarigt sätt. Vi är visst bättre lag än Real men den inställning som Real visar genom att aldrig slappa av utan kör med gasen i botten tills domaren blåser av matchen är bara att avguda. Att sen Real inte är lika bra som Barca och räcker inte alltid mot bättre motstånd är en annan femma. Att vi spelar matcher var 3-4 dag är ingen ursäkt och att bara påstå vi har match om 3 dagar är bara idiotisk. LE borde inför varje match ta snack med spelarna och deklarera att är man inte 100% ska man helt enkelt vila eller hoppa in när det behövs. Nu har vi trots tuff spelschema roterar en del och det bara är Messi som har spelat alla matcher under våren och han springer aldrig ihjäl sig utan 60 av 90 minuter tar det som en träningspass. Så spelschemat är ingen ursäkt.
Barcelona Erik Satie
2016-03-21 13:42
Riktigt bra att barca tappade igår. Nu lär spelarna sig att de inte kan spela av matcherna på det viset utan måste kämpa!
Barcelona Junta Dimision
2016-03-21 13:20
erkano

Anledningen till att Arda kritiseras för sina gula kort är för att han tar de genom misstajmade glidtacklingar som inte är nödvändiga. Hade han tagit taktiska gula kort som stoppar t.ex. kontringar hade det varit en annan femma men de flesta varningar han har tagit hittills har varit för att han inte varit tillräckligt smart nog. I mitt tycke har Arda en lång väg att vandra för att kunna bli startspelare i dagens Barcelona och då fyller han 29 i år.
Vlom
2016-03-21 13:10
Ska även tilläggas att Jordi Alba och Ronald Koeman fyller idag 27 år gammal respektive 53 år gammal. Stort grattis till bägge herrarna!
Vlom
2016-03-21 12:59
Idag fyller Ronaldinho 36 år gammal.

Tänka sig vad tiden går fort...

Hur som haver, grattis på födelsedagen till mannen som drog upp klubben från gyttjan och förde oss tillbaka till toppen.
Barcelona Kröjff
2016-03-21 12:45
Om nå´t annat namn än Messi stått på tröja nummer 10 i Barca under gårdagens match mot Villareal, så hade han fått mer än med beröm godkänt för gårdagens insats. Men det är priset man får betala för att med all rätt betraktas som världens bäste fotbollsspelare någonsin. Ty de omänskliga kraven verkar bli därefter.
Barcelona DM1982
2016-03-21 11:51
Apparently tests say Giménez is out for 3-4 weeks so he won't be available for the first leg of the QF. @Diana Kristinne Det kommer bli tufft för Atletico så det gäller att försöka göra stor skada redan första matchen.
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-03-21 11:35
Erkano Han är kanske en bra fotbollsspelare, men hans still passar inte Barca. Men vi får se nästa säsong, om han blir kvar tills dess.
Barcelona Krabban94
2016-03-21 11:30
@CanBarca:

Köp från officiella fanshoppen på ex flygfältet eller i stan. Alternativt beställ på förhand om ni är oroliga att ni inte ska få bljetter. Officiella hemsidan säkrast..
Barcelona Katalano
2016-03-21 10:19
Mathieu har haft ett par riktigt bra matcher på slutet och folk härinne har börjat få hopp om honom. Sen kommer en sån match som igår där han kommer in vid 2-0 ledning och springer omkring som en huvudlös kyckling. Detta har hänt en gång tidigare, men då som vänsterback. Han kan verkligen blanda och ge Mathieu, den saken är klar.
Barcelona CanBarca
2016-03-21 09:50
Hej alla!

Jag och några polare kommer befinna oss i Barcelona om två veckor och vi tänkte passa på att kolla på Barcelona - Atletico Madrid.
Min fråga är hur man kan få tag på biljetter? Några tips
Barcelona neymar JR
2016-03-21 09:16
Ineffektivitet*
Barcelona erkano
2016-03-21 08:48
Snälla lägg av och kritisera Arda. Han har missat 20 matcher med Barcelona och inte fått vara med från start i säsongen, och behöver mer tid att komma in i laget. Det här är en försäsong för honom. Nästa säsong ska det smälla för honom! Om inte, så kommer även jag kritisera honom ifall han inte levererar.! Han är en fantastisk spelare egentligen, men behöver lite tid plus att hans ordinarie position i Atletico och Turkiet är ytter! Här spelar han en helt ny position! Som han senaste 10 åren inte är van vid.! Att han får gult kort ofta är väl ingen ofarligt? Varför fastnar några på att han får gult kort? Plus han får inte alls gult kort varje match. 2 senate liga matcherna var han kort fri. Men glöm inte att hans tid i Atletico fick han oxå massa gula kort pga Atleticos press och aggressivitet spel.!
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2016-03-21 08:32
Söka syndabock känns överflödigt, alla kan göra misstag som leder till förluster. Självklart påverkar en backs misstag mer än en anfallares då man är närmre målet och det är färre personer som kan reparera misstaget. Det är inte en individuell spelare som står ansvarig för gårdagens poängtapp, det är den nonchalanta attityden hela laget visat upp flera gånger denna säsong. En nonchalant attityd som kommer leda till poängtapp, fler än den vi såg igår om det fortsätter.
Barcelona neymar JR
2016-03-21 07:16
Som sagt villareal matchen är betydligt svårare än Madrid hemma. Jobbigt att spela med en lam suarez han hämnades verkligen av möjligheten att bli avstängd mot Madrid. Han borde ha kört på 100% oavsett. Hatten av för villareal, och under all kritik vår eneffektivitet. Matheiu & Alves orkar jag inte ens diskutera. Den som gjorde mig mest missnöjd var arda. En mittfältare måste lämna och i detta läget är det just arda. Vi får casha in på honom om han inte steppar upp rejält. Rakitic bäst på plan följt av mascherano.
Vlom
2016-03-21 05:42
@grande jw:
Detsamma kan sägas om Alves, hans inhopp var inte ett dugg bättre än Mathieus. Mascherano fick trots allt konstant agera som högerback/högerytter åt Alves utöver att vara MB.
Vlom
2016-03-21 05:39
@Barcelonistas:
Men nu hänger jag inte riktigt med Barcelonistas, vad baserar du egentligen på att Mathieu skulle på något vis föra mig sig en "dålig aura" runt laget? Finns väl inget som tyder på det... Sedan blir det förstås lite fel att prata om "losermentalitet" när vi kryssade mot ett (för dagen) imponerade Villarreal, det borde väl t.o.m. du kunna förstå väl? Att Barcelona sedan har 39 raka matcher utan förlust gör väl att begreppet "losermentalitet" ter sig än mer märkligt i detta sammanhang... Men när du ändå är igång och gärna utser Mathieu som syndabock för poängtappet, varför inte göra detsamma för Alves och Busquets som sagt? Brassen var den som stod för bolltappet på sin egen planhalva innan Villarrel gjorde reduceringsmålet. Och som jag nämnde tidigare, skänkte Busquets bort en hörna till Villarreal innan Mathieu gjorde självmålet.., Edit: Du kan väl förresten även nämna Bravo som gjorde den onödiga returen till Villarreals reduceringsmål ifall om du ändå ska haka upp dig på individuella misstag....
Annons: