/spanien/barcelona/forum/9728.aspx/spanien/barcelona/forum/9728.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona II Barça II
2012-03-04 15:18
Totti avgör idag.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-04 15:17
Jag tror Chelsea vill ha Pep. Om de får honom är en annan sak. Oavsett om Pep stannar här eller inte så är jag inte övertygad om att Chelsea är en klubb som lockar honom. Han kanske tar ett sabbatsår om han inte stannar här.

Mourinho är väl också ett alternativ att ta över i sommar (i Chelsea kanske ska förtydligas :P). Som jag ser det finns det tre alternativ:
1. Han stannar i Real ett år till
2. Han tar över Englands landslag
3. Han tar över en engelsk klubb

Jag blir inte förvånad över något av de tre alternativen. Men känslan är att Mou lär lämna Spanien så fort han lyckats vinna en stor titel, för att kunna lämna med hedern någorlunda i behåll.

--------------------------------
Jag hoppas AVB tar det lugnt fram till sommaren, och att Barca hör av sig om Pep tillslut tackar nej till att fortsätta. Är fortfarande övertygad om att AVB skulle kunna göra det fantastiskt här. Hans spelidé passar hos oss och våra spelare passar honom. Att han inte lyckades i Chelsea gör honom inte till en dålig tränare.
Så om Pep lämnar är du hjärtligt välkommen, AVB! Ta med dig Romeu också förresten.
Barcelona petersays
Bara att stämma in i kören angående Chelsea och AVB. Tränarna ges aldrig chansen. Jag tycker att Scolari fick gå alldeles för tidigt. Med tanke på hur många tränare Chelsea har avverkat det senaste åren så borde det väl vara dags att inse att det inte är tränarna det är fel på - utan att det finns strukturella problem inom både ledning, ägare och spelare.

Ett hån helt enkelt!
Barcelona God is a five letter word - Messi
De Rossi = Bradley Cooper!

Haha något som är sjukt likt, eller är det bara jag som börjar bli crazy?
Barcelona Barcelona10Messi
2012-03-04 15:15
Gol! Måltjuvarnas måltjuv slår till!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-04 15:14
Sinnessjukt hittills. GOL Borini!
Barcelona Barcelona10Messi
2012-03-04 15:10
Jävla ass till domare!! Detta är Rom-derby inte Catania - Livorno att du ska ge rött (felaktigt) så där tidigt.
Barcelona Hetfield
2012-03-04 15:09
Seriöst, finns det ett äckligare lag än Lazio? Real Madrid har lite heder i kroppen då.
Barcelona Rambla~
2012-03-04 15:08
Han stannar ju för fan upp innan han slår straffen. Jävla domare.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-04 15:07
Man blir bara äcklad av klubbar som Real, Chelsea och City. Det ända som existerar i dessa klubbar är pengar, pengar och pengar.
Barcelona den närkingska älgen
2012-03-04 15:07
1. Håller med om allt som skrivs ang Pedro och Pique.
2. Villas Boas kickad, väntat men sinnessjukt. Känns så uppenbart att Mourinho hamnar där i sommar.
3. Sjuk regel med straff + rött vid situationer som den i Romderbyt nyss. Snacka om dubbel bestraffning. Gult räcker. IFAAB eller vad fan det heter måste ta tag i det nu i mars.
4. Hatar Lazio något så in i helvete. Synd att Lamela offrades. Gillar honom.
Barcelona Rambla~
2012-03-04 15:06
Bra domaren, förstör gärna matchen med en målvaktsutvisning.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-04 15:05
Jävlar vilken match, straff + rött kort på stekaren efter 6 min. :D

Stackars Lamela, får bara spela med Messis skor i 6 minuter. :P
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-04 15:00
Kan inte annat än hålla med er. Är orolig över både Pique och Pedro. Att de ska sluta som överskattade spelare som bara hade en tillfällig peak under något år där de överträffade sig själva. Att de egentligen inte är mycket bättre än så här.
Allra mest orolig är jag över Pique. Vi behöver honom i gammalt gott slag! Han var framtiden, trodde man. Det enda som gällde var att hitta en som skulle komma att spela tillsammans med honom framöver... men nu börjar man undra om Pique själv är en av de där två.

Kanske behöver han lite rejäl konkurrens. Det får han inte av de ynglingar vi har flyttat upp. Så en backvärning framstår än mer som det viktigaste att prioritera i sommar. Thiago Silva eller Hummels hade jag röstat på i så fall. Vissa av er nämner Rami men han har varit helt under isen i Valencia efter nyår och det vore en chansning, tycker jag.
Barcelona Hetfield
2012-03-04 14:59
Villas Boas får gärna ta över B-laget :P
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-04 14:58
Nice med Romderby så här tidigt, trodde den började 20:45 som de flesta stormatcherna i Serie A brukar göra. :)
Barcelona Blaugrana91
2012-03-04 14:58
Så nu har Chelsea sparkat AVB? Snacka om att den där klubben är fullkommligt korkade.
Det är ju inte han som varit problemet, det är Chelseas usla lag som har varit problemet.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-04 14:57
citerar en från Chelseas forum;
"Fy fan, fy fan, fy fan. Vem vid sinna sinnens fulla bruk vill träna Chelsea framöver, med en spritt språngande galen ägare och ett gäng överbetalda föredettingar som har så mycket makt att de kan avsätta en tränare."

Grym match förresten! Nu dags för Romderby :)
Barcelona Hetfield
2012-03-04 14:57
Wow,snacka om stämning i Romderbyt.
Barcelona Rambla~
2012-03-04 14:54
Ja Mata har väl varit den enda ljuspunkten i Chelsea och då ser jag inte honom som någon världspelare precis. Visst är han bra men knappast någon supercrack.
Barcelona Rambla~
2012-03-04 14:53
Bra om Newcastle han hänga på i kampen om fjärdeplatsen. Drömmen hade varit om om både Arse och Chelsea missat CL fast det är väl en utopi förmodar jag.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-04 14:53
och där frälser ameobi Newcastle.

Rambla

jag tycker synd om AVB. Har bara avdankade spelare att tillgå (lamps, essien, drogba, terry). De som är "normalålder" är medelmåttiga (ramires, mereiles) och sen är det mest unga talanger som ej har blommat ut (kakuta, mceachran, lukaku, romeu och delvis sturridge).
Tro fan att det är Mata som har burit Chelsea liksom.
Barcelona Rambla~
2012-03-04 14:51
Fortsätter inte Pep, får AVB ta över. Tror det kan bli riktigt bra. Här får han de spelarna han behöver till sin spelfilosofi direkt från La Masia.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-04 14:51
herrejävlar. ska bli spännande att se eftersvallet från detta.

Sunderland - Newcastle har fan allt. mer dramatisk match får man leta efter.
Barcelona F.C.B - #winning
2012-03-04 14:49
AvB har fått kicken !
Barcelona Rambla~
2012-03-04 14:49
Bra jobbat Chelsea. Löser ut AVB för €16m från Porto och sparkar honom innan säsongen är över. Vilken skitklubb, de förstör fotbollen.
BARCA-més que un club
2012-03-04 14:46
Får vi hoppas lillebror kan bjuda upp till match ikväll mot Marängerna och inte vika sig som alla andra lag, hoppas dom kommer bjuda upp till match så som dom gjorde mot oss då dom spelade som om det vore vm final ju.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-04 14:30
Siempre

här kan man designa eget skal. Har funderat på ett med Puyol på också ;)

inte min hemsida btw, så inte menat som reklam.

Most passes in top-5 European leagues this season: Xavi 2139 - Xabi Alonso 1985 - Pirlo 1925 - Lahm 1896 - Arteta 1804 #fcblive [via fcb]

Oväntat att Lahm är topp 5.

Ben Arfa bjuder på fotbollsporr!
Barcelona Siempre Barça
2012-03-04 14:27
OT: finns de finna skal till iphone 4s med FC Barcelona och messi med ? eller Puyol ??? PM
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-04 14:20
Tänkte precis rekommendera matchen men det verkar som de flesta kollar.
Ett av de bästa derbyna i PL imo.
Annons: