/spanien/barcelona/forum/9727.aspx/spanien/barcelona/forum/9727.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-05 13:20
Hetfield Ditt inlägg förklarar exakt det jag har tänkt de senaste två veckorna. Jag tycker vanligtvis att det är jävligt barnsligt med konspirationsteorier men man kan ta fram så enormt mycket som har gått emot oss samt saker som Real gör som ignoreras, det är omöjligt att blundas för längre. Serie A är en jävla justice league i jämförelse. ??
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-05 13:17
Vi är fan änglar bland alla storklubbar. Kalla mig enögd eller va ni vill, men våra spelare beter sig som änglar och vi är inte korrupta. Varför jag kallar vårt lag för änglar är för att det är sällsynt att se en spelare med trippel guldbollar i rad och beter sig som en vanlig spelare, sen kan ni även kolla på dem spelarna som har vunnit VM, EM, CL, Ligan osv...

FUCK ALLA HATERS!
Barcelona Xaviesta
2012-03-05 13:16
Jag har alltid vägrat att prata om domare och straffsituationer och dylikt, då jag tycker att det är hyckleri. I flera år har Barcafans försvarat laget när konspirationsteorier haglat från alla håll och kanter. Helt plötsligt sitter alla och hycklar i år när det går knackigt. Har sagt det förr och jag säger det igen: hur det än ligger till med domare osv är det efter 90 minuters spel Barcas eget fel om man inte vunnit matchen. Dödar man matcherna fort och spelarna ger 100% alltid, ALLTID - då spelar det ingen roll vad domaren gör. En domare styr inte en match, det gör spelarna på plan. Men vinner man inte matchen när man "borde" vinna den, då pekar alla på samma person - domaren.

Hycklerin i år vet inga gränser. Exakt dessa saker som folk äcklas över när det gäller Real Madrid och deras lilla skara fans på SvenskaFans (som att de är ansiktet utåt för klubben..), exakt samma saker sitter ni och käftar om här inne på Barcas forum dag ut och dag in. Detta gäller inte de mer inbitna fansen här inne som skriver på bra, utan jag vänder mig till er som skämmer ut forumet dag för dag. Sluta hyckla. Tappar vi poäng är det ALLTID vårt eget fel - punkt slut. Jag viker mig inte på den punkten om så hela den spanska domarkåren erkänner officiellt att de blivit beordrade att missgynna Barcelona hela den här tröttsamma säsongen.

Med det sagt, har spanska fotbollsförbundet en massa annat trams för sig bakom kulisserna såklart. Allt från att vela i frågorna kring vilken arena CDR-finalen ska spelas i till att sätta matchdatum och matchtider i god tid osv osv. På den punkten är förbundet extremt korrupta. Jag stör mig tom när det gynnar oss i vissa frågor. Man ska slåss på lika villkor och inget annat. Jag tycker att LaLiga är den bästa ligan när det gäller ren kvalité, dvs spelare som VET va de gör med bollen, och ett spel som det finns en tanke bakom. Men den kommer ALDRIG att anses som världens bästa liga rent generellt sätt sålänge förbundet är så korrupt som det är.

Slutligen, Real Madrid förtjänar att vara överst i tabellen för de har spelat fantastiskt i år (bortsett från en period sen i julas), Cristiano Ronaldos alla straffmål är lika imponerande och om ni tror att ett straffmål är busenkelt på den nivån kan ni fråga Messi som missat en och annan i år som resulterat i poängtapp, ni kan fråga Kuyt mot Arsenal och ni kan tom fråga Roberto Baggio, -94 VM. Barcelona är 10 poäng efter för att man själv felat och ingenting annat. Även om det inte är sanningen så väljer jag att se det så.

Jag ger gärna upp ligatiteln för ett år, om vi nu tar hem CL. Det smäller högre på alla plan och är mycket svårare. Då slåss du mot de bästa! Real har fortfarande inte slagit oss i ligan och jag tvivlar på att de slår oss på Camp Nou och med den vetskapen känns det inte lika hårt att vi pga motivationsbrist i vissa matcher låtit titeln glida ur händerna. Real Madrid har fortfarande inte mött de allra största ännu och det är i detta skedet av säsongen som det börjar bli riktigt intressant. Och med killar som inte vunnit ett skit än, tex Fabregas, Alexis m fl så är jag säker på att nästa ligasäsong tas på stort allvar och med mer hunger!

Just det, ang Pep Guardiola, denna fantastiska gentleman - jag hoppas han kritar på ännu en gång. Han går inte att ersätta - punkt slut. Skulle han välja att inte göra det, tror jag inte att han går till en annan klubb, utan han tar nog ett sabbatsår eller två och vi får hoppas han får en välbehövlig vila och att ett och annat hårstrå växer tillbaka på den där (till och från) välpolerade flinten.

Jag älskar mitt Barcelona och jag ber er vänligt men bestämt - sänk oss inte till andras låga nivå. Statistik är det äckligaste som finns ibland och man ska inte snöa in på det alltför mycket då det oftast ger en skev bild av hur det egentligen ligger till. Vi vinner pga oss själva och vi förlorar pga oss själva - hur korrupta den och den än är.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-05 13:11
Sen Al Capone eller Michael Corleone (kalla honom vad ni vill) tog över laget som president har han börjat med att värva, värva, värva och fucking värva igen, men det gav ingen resultat. Utan dem blir avklädda och penetrerade varje gång dem möter Barca.

Så nu tycker Al Capone att det får nog räcka. Han lägger ett finger i spelet och börja muta domare så att till och med en åsna kan se att denna liga har varit korrupt sen första matchen.

Jag undrar, varför får dem inte allmän uppmärksamhet ? folk blundar och vill inte se Barca vinna, för dem stinker avundsjuka så dem kan till och med mörda sin nära och kära för att se oss misslyckas.
Barcelona Barca-nist
2012-03-05 13:02
Hetfield

Jag förstår och håller med dig om många punkter som du har nämnt men jag måste säga att jag följer Barca oavsett resultat och förbundets smutsiga arbete bakom Reals framgång.
Det som gör det värt att följa La-liga, är först och främst Kärleken till Barca och det andra är den underbara känslan. Hur underbart det känns när Barcelona vinner mot dessa korrupta Real Madrid ledning som med hjälp av politik och media tar fördel men ändå lyckas så sällan.

Liga har vi förlorat till en stor del tack vare slarv och nongalans, men att Barcelona fortfarande ska smutskastas av andra haters för fusk är bara tragiskt!
Barcas bästa vapen är följa samma filosofi och sluta slösa energi på media!
Barcelona Hetfield
2012-03-05 12:47
Jag har verkligen försökt vara objektiv, men det får ta och räcka nu. Domarförbundet är så korrupta att de får Nord Koreas styre att verka demokratiskt och utopiskt. Man kan säga vad man vill om Serie A och PL, men de har modet att ta bort korrupta personer. Serie A gick igenom ett stålbad där många lag hängdes ut och alla korrupta människor skickades bort. Jag ser ingen förbättrng på den här ligan förrän en åklagare vågar ta och göra något åt saken.

Detta är fan löjligt. Domarna står bakom "så länge det inte antecknas så kan ingen straffa de i efterhand", och låter Real Madrid få alla fördelar i världen. När Pepe stampar på Messis hand och när Mourinho väntar på domaren för att håna honom, då säger domarförbundet inte ett piss, men så fort Pique påpekar att domaren var orättvis eller när Pep påpekar att domaren gjorde fel så fick han böter och avstängning. Det ska inte behöva vara på det sättet.

Det råder ingen tvekan om att förbundet är Real Madrids lilla hund som gör deras ärenden. Jag kan slå vad om att ifall Mourinho brände ner en domares hus så skulle förbundet säga "nej, men vi antecknade inte det, så det finns inget vi kan göra". Det är sånt skit som får mig att tröttna på ligan.

Jävla pissliga. Jag vill verkligen bojkotta Barcelonas matcher, men kärleken till klubben får mig att titta på varje match, men med minskat intresse när det gäller ligan. Jag har redan bojkottat ligan i övrigt och alla Real Madrids matcher.
Barcelona Barca-nist
2012-03-05 12:31
B-Guden

det krävs mycket arbete bakom straffarna, gnäll, tjat och press på domare!

Penaldo har gjort 10 mål på straffar och hälften har vart tveksamma, ett av dem helt utanför straffområdet.
Real har gynnats otroligt mycket av domarna och motståndarna men inte ett knyst om det!
Barcelona B-Guden
2012-03-05 12:19
Haha, man undrar ju vad som krävs för att vi ska få en straff
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-03-05 12:00
12 uteblivna straffar, som i vissa matcher lett till poängtapp.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-05 11:25
Testing testing nya appen. Verkar mkt bättre än förra.
Barcelona Xaviesta
2012-03-05 10:45
Sorgligt.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-03-05 10:09
Tror bara att de liksom inte kunde tillåta att vi skulle få ta ligan FYRA år irad, så de gör verkligen allt för att vi inte ska ta den, t.o.m när de redan bidragit till att madrid leder ligan med 10 p. Nu kommer säkert någon och säger "jo men vi spelar så dåligt o förtjänar det" vilket är delvis sant, men kom igen, titta bara på alla uteblivna straffar och hur förbundet agerar i situationer som med pique/pep/mou/iker.

Om barca vinner den sista ligaklassikern nu i vår och madrid vinner ligan, så är det första gången någonsin ett av lagen vinner ligan utan att ens ha behöva vinna ett el clasico. Det säger en hel del.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-05 09:56
el Flaco

Just därför jag gav upp på ligan (inte att Barca kommer vinna ligan, utan på ligans kvalite, domarna etc) efter att Sporting backen tillåts slå till bollen utan att domarna reagerar, detta veckan efter att Messis mål blir bortdömt (korrekt iaf) efter en minimal hands.

Som jag sa efter handssituationen, jag tänker bojkotta varje ligamatch och endast kolla på highlights, orkar inte frustrera mig mer på alla felaktiga domarbeslut.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-03-05 09:48
Casillas sa till domaren efter cupmötet att han kunde dra och fira med Barçaspelarna, en klar insinuation att domaren hade medvetet hjälpt Barcelona gå vidare. Domarkommittén agerar inte.

Mou går ner och väntar på samma domare nere i parkeringen och säger några mindre valde ord. Domarkommittén agerar inte.

Piqué säger ett, det ska också sägas, klumpigt uttalande och han riskerar nu en avstängning eller ett straff. Ridå.

Under hela säsongen har jag valt att tro att alla uteblivna straffar har endast berott på ärliga misstag från domarnas sida, men det här bevisar att det finns folk på högt uppsatta platser som endast vill agera när det intresserar de. Inte ens när Pepe stämplade Messis hand gjorde de något. Patetisk.
Barcelona Fabrecadabra - Anims Villa
2012-03-05 09:23
Bara jag som tycker Adriano är ruggigt underskattad? Varenda gång han får bollen tycker jag han gör något bra med den. Han har ju fina inlägg, bra tempo och ganska bra teknik. I offensiven är han ju egentligen effektivare än Alves då hälften av hans inlägg hamnar på läktaren.
Barcelona Deulofeu
2012-03-05 08:43
Jag tillhör en av dem som inte alltid gärna ser att Keita ska få speltid komma in en kvart när det står 3-0 liksom jag förstår inte poängen.

Jag måste dock säga att i sista matchen mot Gijon där det knappast behövdes en dm(som jag anser att Keita inte är) så gjorde han ett alldeles utmärkt jobb och bidrog en hel del i spelet framåt och han gick i djupet vid några tillfällen.

Han var absolut bland de bästa på plan.Förmodligen den näst bästa matchen han gjort för oss.Den bästa gjorde han mot Zaragoza med ett hattrick.Han har mycket offensiva egenskaper och är en spelartyp vi inte skapar på la masia men att ge honom inhopp i matcher vi leder stort tycker jag inte om när vi har tex S.Roberto som behöver den tiden.

Helt ok att starta honom om Iniesta ska vilas tex men skippa alla inhopp i redan klara matcher.Visst är man spelare nummer 12 så måste man hållas på tårna.alla vet ju vad Keita betyder för Pep så det lär ju fortsätta.

Får vi 100 miljoner för honom så tycker jag det är helt ok att sälja han verkar ju dessutom vara öppen för miljöutbyte.Han är lite för bra för att bara spela en kvart i veckan.
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-03-05 01:42
Haha, aj aj om Pique blir avständ en enda match så blir det droppen för mig. Då har Perez och förbundet gått för långt
Barcelona Trippeln
2012-03-05 01:19
Jag har slutat bry mig, det finns inga ord som kan beskriva mina och alla andra Culès känslor för det spanska förbundet bedriver. Det händer vecka ut och vecka in och alla ser det och det här med Pique idag var droppen.

I CL har inte Perez pengar någon talan och jag vet att vi kommer göra bra ifrån oss där, för rättvisans skull.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-03-05 01:12
Deulofeu är så dålig... Ångrar att man blev så hypad av honom. Förstår inte Eusebio när han ger fem minuter åt Dongou att spela, vad ska han göra på fem minuter?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-03-05 01:01
Blaugrana91

Du får en guldstjärna av mig.
Barcelona Blaugrana91
2012-03-05 00:56
Det är verkligen pinsamt att Pepe kan försöka trampa sönder Messis hand, men det skiter förbundet i.
Mourinho kan hota domare på parkeringsplatser, det skiter också förbundet i...

Men så fort Pique går ut och säger något om domaren då ska han rapporteras av förbundet...

Om man har misstänkt att förbundet är mutade av Real tidigare så har bevisen bara stärkts ännu mer nu.
Barcelona måste officellt agera!

Barcelona Manita
2012-03-05 00:56
Även om det stämmer eller inte så vet 99% av världens befolkning att Iniesta, Xavi, Messi och Cesc är 50 gånger bättre än Özil och Di Maria .
Barcelona petersays
2012-03-05 00:53
Som Pique har spelat denna säsong, och särskilt i år, så kommer åtminstone inte jag sakna honom om han blir avstängd några matcher pga uttalandet.
2012-03-05 00:15
Tack för svaren.

Får väl hoppas att den inte spelas den 20 för då har jag risk att missa den!
Bona nit.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-03-05 00:01
Stämmer ej.

Messi 8
Cesc 7
Xavi 6
Iniesta 5

sammanlagt 26

Özil, di Maria 11 + 13 = 24.
Barcelona The Ball Tu mi
2012-03-04 23:49
Dill- Busquets!!

Har för mig att finalen spelas den 25:e Maj och med tanke på att CL finalen spelas den 19:e Maj så låter det lite orimligt att Cupfinalen spelas dagen efter.
Culé - Messi y Alexis
2012-03-04 23:48
Det är inte spikat. Det beror på hur långt Barcelona går i CL och Bilbao i Europa League.

Åker båda lagen ut tidigt så kan finalen spelas 20 maj.
Barcelona Barca-nist
2012-03-04 23:46
¡Barca! - Crèma Catalana

de kanske menar fixa straffar!!??
2012-03-04 23:46
Behöver snabbt svar från mina Culébröder!!!

Angående cupfinalen mot bilbao, är 20 maj ett datum som är spikat eller kan den komma att ändras? Tack på förhand.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-03-04 23:38
Kan detta stämma? Mesut Ozil and Angel Di Maria have more assists than Lionel Messi, Cesc Fabregas, Iniesta and Xavi combined in La Liga. Blancos. #realmadrid
Annons: