/spanien/barcelona/forum/9726.aspx/spanien/barcelona/forum/9726.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Unicef
2012-05-11 09:07
Jag skrev ett jävligt bara inlägg angående ytterbackar som förvann i Cyperspace iaf så ni vet HEJ!!!
Barcelona älskabarcelona
2012-05-11 08:33
Vi kan börja spela med Grimaldo som vänsterback redan nu :P
Han blev iaf utagen till spaniens u 19 trupp trots att han är bara 16 år :D
Barcelona Barca4eva
2012-05-11 08:05
Sedan spelar det ingen roll om Alba är "för offensiv". Det är ju tränaren som ger direktiven ändå.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Pep, The Creator
2012-05-11 07:55
Håller med att Bale inte passar in i Barcas spel men tror absolut inte att en offensiv vänster back skulle skada. Tänk på när vi spelade med Rijkaard som tränare då hade vi Belletti och Gio/Silvinho på kanterna vänsterbackarna var inte så speciellt defensiva. Tror Alba/Alaba skulle passa bra.
Real Madrid BB-Barceloneta
2012-05-11 07:07
DivineNerd(Man utd fan) Jag håller helt med dig om att Bale inte skulle passa in här. Och det är av exakt den anledningen du nämner, han är inte tillräckligt spelskicklig. Det tycker jag man sett ganska klart i några matcher i Spurs tröjan då han spelat i något utav en fri roll centralt i banan. Då ser man rätt tydligt att han har inte spelsinnet eller spelskickligheten med boll som jag tycker behövs. Jag tycker helt enkelt att han är rätt överskattad. Jag är också inne på samma linje som du om att Barcelona behöver än vänsterback som är lite mer defensivt inriktad än sin kollega på högerkanten. Därför tycker jag att Vertonghen verkar vara ett strålande alternativ. Jag ska ärligt säga att jag inte sett han spela mer än i ett par enstaka matcher men just den egenskapen han har som gör att han kan spela vänsterback och mittback likt Abidal gör att jag tycker det vore en utmärkt värvning.
Barcelona Barca o Mort!
2012-05-11 07:03
DivineNerd

Håller med lite, Bale's bra matcher får alla att blunda för hans plattmatcher eller så har folk inte sett dem helt enkelt. Man kan ju alltid hoppas Abirey kommer tilllbaka men inte har jag något emot att han slutar hellre då hälsan kommer före. Visst vi har Alves på högern som springer som en dåre och har kört med en lite defensivare vänsterback som bildar trebackslinje när Alves stiger.
Men vem vet före man testat om en sprinter som Alaba eller Bale hade passat.
DivineNerd(Man utd fan)
2012-05-11 06:54
Bale är en ganska överskattad spelare i mina ögon. Ingen kan visserligen förneka att han var fullständigt MAGISK mot Inter och det finns fler matcher där han varit löjligt bra men fortfarande. Hans statistik är inte direkt något att hurra för. Han hade förmodligen inte passat i varken Barcelona eller Real madrid eftersom han inte är tillräckligt spelskicklig. Hos er skulle det som några nämnt vara en katastrof, Bale har ju en kvalité som är hans absolut största. Och det är att ta bollen, springa som en dåre längs kanten och sen slå in ett bra inlägg. Är det den VÄNSTERBACKEN ni behöver? Nja knappast. Enligt min mening är en Abidal typ det bästa, en defensivt briljant back som kompenserar för ert i övrigt offensiva spel, inte minst Alves räder men också en passningssäker back.
Barcelona Piello
2012-05-11 05:25
RvP räcker att plocka in utifrån.
Ta resten från La Masia.
:)
Tiki-Taka
2012-05-11 01:17
När det gäller värvningar så säger jag så här, barca ska fokusera sig på en vänsterback, mittback och striker. Var jag sportchef skulle jag lägga all kraft på att ta in alba, verthongen och RVP
Tiki-Taka
2012-05-11 01:15
Sergio Lobera ny ass. tränare för F.C.B !
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-05-11 00:47
Vertonghen spelar inte ofta som vänsterback och vi vill väll inte ha ännu en Villa-affär? Köper en spelare bara för att sedan sätta ut han på fel position. Reservmittback för att ta över efter Puyol hade varit en annan femma. Hade varit något vid frisparkar också; för er som inte vet skjuter killen som en häst
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-05-11 00:29
Tror det lutar mest åt Jordi Alba men jag gillar inte att han är så liten vi kommer förlora ännu mer fasta situationer dessutom så är han inte Abidal klass när det gäller försvarsspelet.

Han är lite för offensiv jag tror inte att det blir en bra balans med honom och Alves på plan, men jag kan ha fel.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-05-10 23:54
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Montoya är Alves ersättare, och nu får Adriano konkurrans om affären nu går igenom. Sen har han visat med landslaget att han inte alltid behöver spela så offensivt, med sådan snabbhet kommer han var till stor hjälp i det deffensiva.

Sen så vet vi inte skicket med Abidal, jag personligen tror han slutar med fotbollen och sätter hälsan först främst för sin familj och sig sj, sen så är Adriano skadebenägen.

Jag gillar Vertonghen, men han är inte snabb nog för ytterbacks positonen, helt okej speed på honom, inte långsam men absolut inte snabb med sina 190 cm långa ben nog att klara ytterbacks positionen.

Hade för mig att jag läste på forumet att du föredrog honom, kan ha fel om jag nu har det ber jag om ursäkt.

:P

Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-10 23:41
Onödigt tycker jag. En något bättre variant av Adriano. Och det känns bara rätt meningslöst att ta speltid av honom utan att samtidigt få lite andra egenskaper på planen. Adriano är en utmärkt offensiv, liten ytterback.
Barcelona Éluc
2012-05-10 23:26
Since there's no deal to renew his contract that expires in 2013, Valencia will put left wing player Jordi Alba (23) for sale. [punto radio]

Jag vet inte, men det känns som att Jordi Alba är vår i sommar.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-05-10 23:01
Lägger min röst på Heskey!
Barcelona Milian_J
2012-05-10 21:01
Lukaku eller Ranegie som ett lån/köp till anfallet. ;P
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-05-10 20:47
Sami

Läste om att han lämnar Roma, men det kan mycket väl vara så att han fick sparken och dem valde att förfina det hela.

Pep.G

Ett Bayern på uppgång, sen så har dem gått ut och sagt att dem inte säljer sina start spelare gång på gång. Varför inte bara värva där vi behöver och är inom räckhåll?

Jordi alba och thiago silva, sen är jag nöjd. Hade gärna velat ha in en striker, men med tanke på att man verkar ro hem Neymar 2013, är det kanske inte smartast att köpa in någon dyr anfallare.

Jordi alba,Thiago.s, och varför inte försöka låna in Eto 1 säsong?
A man can dream cant he?
:P
Barcelona MesQueUnClubFCB-Gracies Pep
2012-05-10 20:47
,sami

Ja.

,Sami

jag tror barca möter något spanskt mellan klassigt lag kanske Sevilla, Valencia, Villareal, Athletic eller Atletico.
,Sami
2012-05-10 20:40
Har Luis Enrique fått sparken från Roma?
Barcelona Pep.G
2012-05-10 20:29
Jordi Alba och Bale i all ära. Alaba i Bayern Munchen hade skapat stordåd i Barcelonas vänsterkant, sanna mina ord.
Barcelona Briljanté
2012-05-10 19:33
Tror ni det blir för mycket ifall vi värvar både Verthongen och Alba eller ska vi satsa på båda? Alba är en personlig favorit och att han är katalan gör det bara mer spännande :) Verthongen skulle passa perfekt in hos oss och har de egenskaper som krävs för att bli stor här.

Vad jag läst så kan man inte räkna med Abidal nästa säsong. Jag tycker att han faktiskt ska lägga ner då hälsan är viktigare och han kommer aldrig bli lika bra som förr. Därför tycker jag det inte räcker med bara Verthongen utan att vi borde även satsa på Alba.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-05-10 19:31
On a side note: Florentino Perez lånade 76 miljoner av Caja Madrid för att finansiera köpet av Cristiano Ronaldo 2009. Lånet till att värva superstjärnan blev kritiserad av styrelsen, men nära kontakter mellan Perez och Caja Madrid kunde till slut godkänna lånet.

I dag ser det annorlunda då sju finansiella sektorer gått ihop sig och bildat Bankia. Och ekonomin ser såpass mörk ut att Spanien snart kan godkänna en check på tio miljarder för att rädda banken.

Uli Hoeness har länge diskuterat spansk fotboll och hur den spanska regenringen verkar hjälpa bankerna i landet som fortsätter att ge lån åt klubbarna.

Snart kommer inte talang och hårt arbete räcka, de med mest pengar kommer att vinna titlar.
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2012-05-10 18:55
Vad sägs om Luis Henrique som assisterande tränare till Tito.. Han har lämnat Roma
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-05-10 17:42
Bara jag som inte vet vem den här Vertonghen är? Någon som kan berätta lite mer om honom
Real Madrid BB-Barceloneta
2012-05-10 17:22
Ju mer jag tänker på en eventuell värvning av Vertonghen desto mer känner jag att han förmodligen är den bästa värvningen vi kan göra till backlinjen. Just att han har samma egenskap som Abidal med att han kan spela både dom vänsterback och mittback ser jag som guldvärt.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-10 16:51
LAM Eller hur! Vertonghen känns klockren, och med tanke på hans pris är han nog det bästa alternativet vi kan välja. Han skulle funka både centralt och till vänster i backlinjen, då han både är bra offensivt och defensivt. Som du sa, han och Adriano skulle nog komplettera varandra bra. Vertonghen blev för övrigt utsedd till holländska ligans bäste spelare i år. Det är en merit att bli det som back! Som sagt, en perfekt värvning ur alla aspekter. Hoppas bara ledningen faktiskt är ute efter honom. På roligt.
Barcelona Ibillay
2012-05-10 16:49
Bale=fiasko, J.Alba/D.Alaba= Grymt, Verthongen=Succè
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-10 16:28
RonaldinhoGaucho

Men Cesc passar ju in i laget mycket bättre än Ibra. Zlatans säsong var spelmässigt faktiskt ingen katastrof, tycker den var helt okej om man ser till hela säsongen. Det var på det personliga planet det inte funkade.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2012-05-10 16:17
@L.A.M Nr 10:

eller fabregas affären? alla som säger att fabregas har varit bra denna säsong är bara enögda han precis som zlatan har bara varit bra första delen av säsongen, när andra delen har börjat så suger han och får knappt starta
Annons: