/spanien/barcelona/forum/9725.aspx/spanien/barcelona/forum/9725.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tyga
2012-02-19 18:13
Är faktiskt inte taggad som jag brukar vara när det är gameday. Det är ju självklart för att vi inte har något och spela för. Ligan är över och det är väl jag inte ensam om mån tro?

Det enda jag tänker på är att vi ska hålla laget skadefritt och formstarkt så att vi vinner CL och Cupen. Resten skiter jag fullständigt !

Min elva för kvällen:

Valdes
Puyol Pique Abidal Adriano
Thiago Busquets/Cesc Iniesta
Messi Alexis Pedro
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-19 18:05
L.A.M Nr 10

Ja, bara inte kaptenen kommer med dem här kläderna... :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-19 18:02
Tänk Puyol och Xavi som tränarpar då? Kaptenens vilja och pondus tillsamans med Xavis hjärna. Kan det bli fel?
Barcelona el Maestro!
2012-02-19 17:59
1.70-ligan - Cuenca y Tello:

Jag tänker mer på Puyol. Han kommer att bli en väldig bra tränare i framtiden. Xavi blir aldrig lika bra tränare som Pep eller som jag tror att Puyol kan bli. Puyol har pondus likt Peps. Det saknar Xavi tycker jag.
barcaff4
2012-02-19 17:53
1.70 ligan

Det är som Kenny Dalglish
Barcelona Siempre Barça
2012-02-19 17:53
dagens elva
Valdes
puyol.pique.abi
busq
Thiago-cesc-iniesta
alexis-messi-pedro

3-1-3-3 då kan busq gå ner i backlije och puyol gå till höger sida.
Barcelona GerardPiqué3
2012-02-19 17:50
1.70 ligan Kanske el Capita? :)
Postat via SvenskaFans-appen
barcaff4
2012-02-19 17:40
oj juste. Montoya i back vore bra
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-02-19 17:34
Bartomeu (vice-president): "Maybe a current player can be coach in a few years. That's the Barça we want, the model should continue."

Ingen mer som tycker detta uttalandet är rätt intressant? Måste vara Xavi han tänker på
Atlético addeh
2012-02-19 17:20
barcaff4

Både Alves & Mascherano är avstängda och kommer inte spela ikväll. Montoya, Bartra & Muniesa är därför med i matchtruppen.
barcaff4
2012-02-19 17:09
Om Xavi är bänkad då vill jag ha denna elva
Valdes
Alves puyol masherano abidal
iniesta busquets Thiago
pedro ff messi
om abi bänkas så vill jag ha busi brevid puyol och masherano på vänster kant sen thiago i mitt och keita i höger. men pep gör det bästa beslutet till slut.
Barcelona el Maestro!
2012-02-19 17:02
"Xavi trained normally with the group this morning and would get the medical green light before the game tonight."

Jag tror att han börjar på bänken.

Det som ska motivera spelarna är att se till ligan inte avgörs på Camp Nou. Det vore en katastrof om fansen upplever en sån sak på hemma-arenan.
Det skulle motsvara förnedringen i matchen som slutade 2-6 i Madrid. Ta så många poäng som möjligt bör alltså melodin vara i det här läget.
barcaff4
2012-02-19 17:00
Sergio Busquets wants Josep Guardiola to stay in Barcelona. sen såg jag att han hade då velat åka till united eller inter.
Barcelona Hocus Focus
2012-02-19 16:48
Att Piqué skulle va på väg bort tror jag inte en sekund på.
Ur form blir alla nån gång.
En av världens bästa mittbackar ska ju såklart spela i Barca.
Barcelona el Maestro!
2012-02-19 16:41
Banega var väl inte uttagen i truppen som åkte till Barcelona?
Han hade en skada sedan tidigare, muskelskada eller något liknande, om jag inte har läst fel.
Synd om honom i vilket fall som helst.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-02-19 16:37
OT men...
Barca möter Real i basket idag.
Atlético addeh
2012-02-19 16:26
Mojito

Det stämmer, verkar som hela säsongen är över för Banegas del. Snacka om maximal oflyt. Riktigt tråkigt för Éver och Valencia. Tveklöst en av ligans, kanske världens, bästa mittfältare.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-02-19 16:18
Ryktet säger att Banega missar kvällens match eftersom han brutit foten i en bilolycka. Synd för argentinaren i så fall, som haft en mycket bra säsong så här långt. Nu kan den vara slut om det vill sig illa.

EDIT; Tydligen ska han ha glömt lägga i handbromsen och blivit påkörd av sin egen bil... snacka om otur...
Barcelona Blaugrana91
2012-02-19 16:15
Tjenare på er!

Min data har varit sönder därför har jag inte skrivit här på ett tag, tänkte bara säga det så ingen trodde att jag hade lämnat forumet. ;)

Spännande match ikväll för övrigt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-02-19 15:48
Jag tror inte Piqué satt på läktaren endast för att vila inför Valenciamatchen. Han har varit helt ur form senaste tiden och Pep har nog tänkt mycket på det. Hoppas den här "petningen" gör att han kan spela upp sig.

Sen var det ju såklart lättare att ställa över honom när man hade Puyol och Mascherano till sitt förfogande samt att både den sistnämnda samt Dani Alves är avstängda idag.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-02-19 15:37
Taktisk förändring hade varit att bänka honom, det är klart folk spekulerar när han sätter honom uppe på läktaren..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Maestro!
2012-02-19 15:28
Att hävda att någon är petad så fort en tränare gör en taktisk förändring av olika skäl är bara löjligt.
Tidningaran livnär sig på spekulationer. Jag kan förstå att det skrivs liknande saker i jämna mellanrum men vi borde lära oss att ta saker ibland med en liten nypa salt!
Barcelona little_master
2012-02-19 15:22
el Maestro!

Absolut, det där gäller alla spelare i alla klubbar. Varför Pique nämns i dessa sammanhäng är att han enligt media nu känt sig förolämpad.
För är det någonting Pep ogillar så är det nog stora egon, alltså jaget före laget som jag tror alla våra spelare är och bör vara medvetna om.

Jag har själv personligen inte sätt Peps presskonferens så ska inte uttala mig om det.
Om nu Guardiola säger att så är skälet, så är det nog så.
Men som jag skrev i mina tidigare inlägg så lekte jag med tanken bara..
Barcelona el Maestro!
2012-02-19 15:13
"Men däremot om han nu inte vill visa förbättring och inte följer order från Pep och börjar ifrågasätta tränarens beslut.
Då kanske man kan spekulera i om han ska flytta eller inte, men låt oss hoppas att det inte ska gå så långt."

Det där gäller alla spelare i alla klubbar. Det är inget specifikt för just Piqué. Tränaren är den som bestämmer vem som startar i en match och vem som inte platsar en match av olika skäl.

I fallet Piqué är allting bara spekulationer. Media påhitt. Det är ganska vanligt att sådana historier kommer upp när en spelare som är ordinarie i vanliga fall inte startar en viktig match. Du måste tro på det som tränaren säger. Det är mycket lätt att förstå varför Pep bestämde sig för att Piqué inte ska spela i matchen mot Bayern Leverkusen. Han ville inte förlora Piqué i en eventuell skada.

Edit: Att ta tre poäng mot Valencia är otroloigt viktigt än vad många vill tro. Jag är därför personligen tacksam för att Pep inte riskerade Piqué i en match där vi ändå ska vinna eller kan reparera i en eventuell förlust.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-02-19 15:09
Ännu en pinsam krönika av I.KALJIC: De ropar efter VÅR Mourinho haha , han tränade Inter och Chelsea före Real madrid ju .
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-02-19 15:03
Kolla på den här bilden så ser ni att han inte kommer att lämna haha ;:)
Barcelona little_master
2012-02-19 15:01
Ingen har påstått att Pique ska lämna, ingen vill att han ska lämna. Man ville bara påpeka att Pique ska ta petningen som tändvätska och börja jobba hårdare, istället för att tycka synd om sig själv och känna sig förudmjukad.
Men däremot om han nu inte vill visa förbättring och inte följer order från Pep och börjar ifrågasätta tränarens beslut.
Då kanske man kan spekulera i om han ska flytta eller inte, men låt oss hoppas att det inte ska gå så långt.
Dessutom så betyder det inte att det som står i tidningarna stämmer, men låt oss leka med tanken att om det stämmer.
Barcelona el Maestro!
2012-02-19 15:00
En sak att hålla ett öga på ikväll är att både Messi och Falcao kan missa nästkommande match i ligan om de får en varning ikväll.
Tror att Barça kan klara sig utan Messi i en match i och för sig men Atletico de Madrid skulle nog lida mer av att Flacao inte spelar mor Barça.
Barcelona el Maestro!
2012-02-19 14:50
Helt otroligt att så många av er låter er att tro på vad media hittar på i fallet om Piqué. Piqué har inte blivit petad av någon annan anledning än av taktisk disposition. Marscherano och Alves är avstängda mot Valencia. En mycket viktig match.

Pep har sagt klart och tydligt att han inte ville förlora Piqué i en eventuell skada i matchen mot Bayern Leverkusen med tanke på avstängningarna han har i försvaret. Mycket smart gjort av Pep som jag ser det.

Piqué har alltså inte blivit petad på grund av att han inte har varit bra eller på grund av saker han har gjort utanför planen.
Tänk er att ha Piqué skadad medan Alves och Mascherano är också är borta mot Valencia. Det vore katastrof!
Barcelona Keite
2012-02-19 14:41
El Clásico i basket idag klockan 18:00. Final i cupen
Annons: