/spanien/barcelona/forum/9724.aspx/spanien/barcelona/forum/9724.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FC BarcelPKK
2012-06-02 22:36
Haha Ronaldo !!
Barcelona Rambla~
2012-06-02 22:35
DM1982 (Barcelona) Nej, det finns det inte. :D Det skulle vara Moutinho och tränare Paulo Bento då.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Keite
2012-06-02 22:31
Pepe självmål.
Kan. Inte. Bli. Bättre
Barcelona DM1982
2012-06-02 22:31
Komedi mål för Turkiet vid 3-1.

Ska bli rätt kul att se Portugal få så mycket smörj i EM, finns det någon sympatisk spelare i det laget?
Barcelona Bernie
2012-06-02 22:30
Haha, åh..underbart. Penaldo missar straff, Pepe gör självmål. :D
Barcelona Bernie
2012-06-02 22:27
Det är därför man är uppe och ska kolla på Argentinas match. Endast för Messis skull. Vi njuter av och se han spela fotboll. :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-06-02 22:26
Basaric

Fanns en sopcast stream men den var helt skit (1500 kb men funkade inte..). Den i länktips är samma stream fast sämre kvalite, får duga.
Barcelona Rambla~
2012-06-02 22:23
!Sergio_ Busquets!

Absolut inte, känner precis likadant jag.
Barcelona Corazon
2012-06-02 22:21
grabbar hur många mål gjorde messi respektive ronaldo på straff i ligan?
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-06-02 22:20
Det jobbiga med landslagsmatcher är att man ofta sitter och håller på en eller två spelare, de spelare som spelar i ens favoritlag. Man njuter av att se de spela när de lyckas men själva matchen har ingen betydelse. Om Holland hade vunnit med 6 - 0 och Afellay inte hade haft något med vinsten att göra så skulle jag inte ha njutit lika mycket av matchen. Samma sak ikväll, om Argentina vinner med 6 - 0 och Messi spelar värdelöst så kommer det att kännas som en förlust. Det får en att sakna Barca matcherna där man sitter och håller på alla spelare. Men det kanske bara är jag som känner så?
Barcelona Rambla~
2012-06-02 22:14
@Blaugrana91:

Du är medveten om att Keite går gratis? Bredare trupp har vi trott inför varje säsong, speciellt den vi just avslutade då vi ansåg att det behövdes med tanke på alla 6 titlar som klubben spelade för. Tyvvär, men jag har gett upp hoppet på bredare trupp under Pep/Titos ledarskap. De jobbar med små trupper och chansar på att det ska gå vägen hela säsongen.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-06-02 22:13
Är det någon som har en bra stream till Chile - Bolivia? Helst sopcast eller veetle.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-06-02 22:12
Rambla~

Angående Botia tror jag inte heller att man kommer utnyttja återköpet.
Okej, man vill kanske inte använda honom som någon form av "mellanskillnad" i någon fransfer, men det är nästan oansvarigt av en annars så ekonomiskt fixerad ledning att inte köpa ut och sälja honom vidare.

Visst, det kanske bara handlar om någon miljon, men det finns bevisligen intresse för Botia från andra klubbar. Sporting kommer nog tvingas sälja honom oavsett med tanke på degraderingen och de ekonomiska förluster detta medför.

Och ang Milan, säga vad man vill, men de har alltid bra koll och är fenomenala på att förhandla till sig bra dealar. Det är en himla skillnad på Laporta och Galliani om man säger så...
Barcelona Blaugrana91
2012-06-02 22:08
Man får ju tänka att bara för att Sport och MD skriver att klubben tänker sälja den och den och sen inte köpa in tillräckligt många ersättare så betyder inte det att det är sanningen.

Jag är ganska säker på att ingen kommer att säljas, skulle väl vara Keita isåfall. Däremot lär vi köpa in 2-3 nya spelare, dessutom kommer ju flera flyttas upp.
Jag är övertygad om att truppen kommer vara bredare nästa säsong.
Tito och ledningen har sett hur det varit den här säsongen, man kommer inte göra samma misstag igen.
Barcelona Keite
2012-06-02 22:07
mr. Penalty missar straff!!!!! Min dag är komplett! :D
Barcelona Rambla~
2012-06-02 22:06
Alltid lika gött och se när Penaldo missar en penal :P
Barcelona Gonzalez_Barca
"Världens bästa" hahaha
Barcelona Bernie
Haha, C. Ronaldo missar straff, igen!
Barcelona Rambla~
2012-06-02 22:05
Inte heller jag propsar på några anfallsvärvningar, det var inte syftet med mina inlägg. Jag är bara orolig över att truppen känns väldigt tunn fortfarande trots att några canteranos kan komma att flyttas upp. Det jag är orolig för är att vi kommer att få en jobbig försäsong och säsongsinledning. Det räcker att man kommer efter redan i inledningen för att säsongen genast blir jobbig i ligan.

Vi har många skadade spelare eller sådana som precis blir kurerade till nästa säsong. Dessutom, EM kan också skörda några offer på skadefronten. Spelare som Cesc, Xavi och Iniesta ligger i farozonen.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-02 21:59
2 mål, en assist och en ordnad straff. Afellay hade en fin afton med oranje Jag tycker inte heller vi behöver köpa en forward, bara behålla de vi har! Afellay o villa blir två kanonförstärkningar som vi får gratis. Som el flaco var inne på är defensiven prio ett. Efter det bör prion läggas på att bredda truppen lite. Jag ser gärna att två köps in där och ingen lämnar truppen överhuvudtaget. Inte Keita heller, framförallt inte gratis. Han har egenskaper vi behöver sett över hela säsongen
Barcelona Rambla~
2012-06-02 21:58
Mojito

Precis och någon dag senare kan man läsa att summan ligger på 7,5-8m. Varför ens hinta om att man kan tänkas sälja? Summan sjunker ju hela tiden.

En annan sak, man har även lyckats slarva bort så att Keite kan lämna utan ersättning. Hur fan gick det till? Milan hade köptvång på Aqulani från Liverpool om han uppnår en viss speltid. Det slapp de göra, jag har för mig att det fattades typ en halvlek, 45 minuters speltid, för att de skulle slippa. Snacka om att ha koll. :P

Hur blir det med Botia? Är det inte 15 juni hans återköpsklausul upphör? Jag kan nästan slå vad om att man struntar i det. :P
Barcelona DM1982
2012-06-02 21:57
Portugal är riktigt usla, de ligger under med 2-0 och blir utbuade av publiken.

Ronaldo som kapten känns som ett skämt nästan, han är en grym spelare men absolut inte kaptensmaterial. Det samma gäller Messi i Argentina, han ska inte vara kapten.

Nä, Portugal kommer nog skämma ut sig i EM och Ronaldo kommer inte komma ett steg närmare Guldbollen.
Barcelona donnie
2012-06-02 21:56
Tello, Cuenca, Villa, Ibi, Pedro, Messi, Sanchez det är 7 st spelare som ska rotera på 3 platser, lägg därtill att Iniesta kan spela där vid behov. Anfallet är det sista vi ska tänka på, och det sista vi behöver förstärka.

Abi kanske aldrig mer kan spela, Puyol är tyvärr inte samma spelare, Adriano håller inte en hel säsong varken skade eller formmässigt enligt mig, Alves ryktas av någon anledning bort, och vem är Fontas? Vi måste fokusera på backlinjen, eventuellt om Keita lämnar ersätta honom på mittfältet.

Förstår inte folk som skriker efter Falcao, RVP m.m.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-06-02 21:54
Jag älskar Afellay. Den killen är för skön och Tito måste verkligen se till att han ska stanna, om han köps kommer jag att bli arg på ledningen som inte kan hantera affärer.

Barcelona Pep, The Creator
2012-06-02 21:54
Afellay verkar vara on fire! Det gillar vi, hoppas han gör en bra EM och hittar rätt även i Barca.
Barcelona Rambla~
2012-06-02 21:52
@el Flaco - Anims Guaje!:

Vi behöver en anfallare till om tex Tello som det har ryktats om ingår som ett byte i någon värvning. För Alba från Valencia tex eller om Afellay går till PL eller Milan för Silva (vilket är mindre troligt att vi värvar).
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-06-02 21:51
Rambla~

Det senaste ryktet säger att Tito inte kommer vill sälja Ibi såvida det inte kommer bud på över €9 miljoner.

Däremot finns det indikationer på att Keite kommer lämna, och det på i princip fri transfer enligt klausul i hans kontrakt. Tito har väl, till skillnad från Pep, redan någon annan som putsar skorna och får speltid för det...

Annars håller jag med dig om att det ser både tunt och tungt ut när det gäller truppen. Väldigt många som varit och ff är skadade. Till detta kommer uppgifter på utlåningar av Fontás och Tello vilket krymper truppen ytterligare.
Man får ju hoppas att Em är snällt mot våra landslagsspelare.

Eusebio kommer i alla fall att få lite nytillskott i sin trupp eftersom 5-6 spelare lämnar B-laget - endera för uppflyttning eller till annan klubb. Man räknar med att köpa in lika många spelare, och eftersom man tappar ett par äldre spelare i Armando och dos Santos kommer man nog se till att köpa in lite mer rutinerat folk också.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-06-02 21:47
Det här tar nog priset. Enligt MD ska det mexikanska TV-bolaget Televisa fått för sig idén att para ihop Pep och Mou som expertkommentatorer inför det kommande EM. Lol! Som om de två hade kunnat arbete sida vid sida under nästan en månad i en liten yta. :P
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-02 21:45
Rambla Co sign! Det enda som enda som skulle kunna vara ok hade vart att låna ut någon av Tello eller Cuenca OM någon ansluter. Men att göra sig av med ibi permanent är vansinne. Han kan bli viktig för oss nästa år.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-06-02 21:43
@Rambla~:

Om vi ska vara ärliga är en värvning på anfallsfronten inte den högsta prioriteringen. Det viktigaste är en ny vänsterback och kanske även en mittback. Om Villa lyckas komma tillbaka och nå upp till sin forna form tycker jag anfallslinjen ser hyfsat stark ut. Hoppas dock inte att Tello lånas ut hur som helst. Tror att han ar potentialen att fortsätta utvecklas.
Annons: