/spanien/barcelona/forum/9720.aspx/spanien/barcelona/forum/9720.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2012-02-20 14:17
Deulofeu.

Då är vi minst tre stycken som hörde samma sak. Det är jätte härligt att få veta det.
Stackars Inter fans till skilland. De skanderade sist Mourinho och hejade i slutet på Bologna och med all rätt. Så är det, vissa får höra applåder medan andra bussvisslingar (även om jag tycker att situationenr inte är Ranieris fel)
Barcelona Barcadinho.
2012-02-20 14:08
Jag menar inte bara den senaste perioden, Han har varit i frysboxen redan från början. Han fick tom inte spela när laget hade en försvarskris pga skador o avstängningar.
Nej, ibland ser jag lite grant varför en viss spelare från b-laget får en chans.
T ex Tello o Cuenca och nu Montoya sist. De är allihopa tekniska, snabba och man ser inte precis en jätte stor nackdel/brist än så länge.
Men Fontas är ju så långsam. Hur ska vi bygga på en så långsam mittback när lagets försvar ofta spelar så högt i banan. Vi har ibland problem med de spelare vi redan har nu. De hinner inte tillbaka på kontringar.
Fontas passar mer i ett lag med mer betoning på försvar. Han passar inte till Barcas spelstil. Spelar ingen roll att han är lång och är vänsterfotad. Han är för långsam. Jag är förvånad eftersom jag trodde Pep har fått en läxa efter Chyg. Jag skulle ge Bartra en chans istället redan från början.

Barcelona Deulofeu
2012-02-20 13:56
Jag är helt övertygad om att publiken skanderade Guardiola igår de vill verkligen visa sitt stöd och samtliga vill ha honom kvar.

Jag har riktigt fin ljudanläggning och det råder inga som helst tvivel att publiken skanderade hans namn.

Riktigt kul match igår och vi avslutade matchen med en hel del nya spelare som är en del av vår framtid Messi gör 4 mål det kan knappast vara bättre.

Visst Pedro behöver näta,Cesc och Alexis förtjänade att näta men annars en helt perfekt kväll.

Jag sitter bara och väntar på kvällen då Messi gör 5 mål den verkar inte komma dock han är för generös...time will tell.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-02-20 13:12
Barcadinho

Fontas är ju dock skadad nu.
Barcelona Barcadinho.
2012-02-20 12:54
Martin hade en bra match igår, särskilt den offensiva delen. Han klantade markeringen vid första målet, men vem inte gör det. Alves har också gjort samma misstag många gånger. Montoya ser att vara en bra rotations spelare för Alves nästa säsong och en fullständigt ersättare längre fram (och klubben sparar här 20-25 milj euro på en värvning av en ytterback). Han och Cuenca kan dansa högerkanten i framtiden, kanske.

Och på tal om att flytta upp försvarspekare - jag kan inte förstå varför Pep har valt Fontas. Han själv letar inte på honom längre. Lite tråkigt att det har blivit så för grabben.
Jag gillar att Cesc var missnöjd. Det är ett bra sätt att utveckla sig ännu mera. Att man alltid ser att det finns saker att göra bättre.
Barcelona Xaviesta
2012-02-20 12:53
Ganska skön Zlatan här - Rosengårdsmentaliteten lyser rakt igenom.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-02-20 12:51
Tja grabbar, är det någon som har möjlighet och få tag på matchens highlights med Ray Hudson som kommentator, jag vet att han brukar kommentera La Liga, men jag kan inte hitta den.
Barcelona Xaviesta
2012-02-20 12:47
Oavsett vad än Barcelona ställs inför här framöver, motgångar eller svåra hinder så är det en oerhörd trygghet att veta att den mannen som ska leda oss in och igenom detta avslutande krig heter Lionel Messi. Vår eldfängda och passionerade Messi som just nu är så många andras dröm och önskan. De ropar efter vår Messi!
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-02-20 12:16
Viktigast igår:

Cesc gjorde sin första godkända(fast det var bättre än godkänt) match som volante!!!

Förbättrat positionering mycket, det enda som behöver finslipas nu är kortpassningar sen kan vi se på en möjligtvis framtida ersättare till el Maestro.
Barcelona I.Cuenca
2012-02-20 12:08
Vilken seger
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-02-20 11:16
Angående Martín Montoyas instats igår kväll:

Efter Valencias ledningsmål där han är direkt dålig i försvaret (även om inte precis Valdés glänser heller) så tyckte jag att mycket av det spel han visade upp lovade mycket gott. Snabb, passningsskicklig, fina crossar och inget onödigt kladdande på bollen. Lite passiv i försvarsspelet stundtals men jag tror och hoppas att det hade lite med spända debut-nerver att göra med. Valencia är heller inget enkelt lag att spela mot när man är van vid att möta Segunda–lag.

Tycker det är helt rätt flytta upp honom till sommaren för att ytterligare en säsong med Barça B skulle nog inte utveckla honom sådär jättemycket.
Barcelona petersays
2012-02-20 10:26
Kul att se gårdagens match. Det var verkligen länge sedan så mycket klaffade, och så många stod för individuella prestationer. Fortsätter det så här så vågar jag nästan börja tänka att 10 poäng inte är så mycket... Men det är egentligen helt upp till Real nu om dom ska vinna ligan eller inte.
Barcelona FC Barcelona #10
2012-02-20 09:02
Mycket skön vinst! :)
Barcelona LeoMessi
2012-02-20 04:24
Gillar hur Madridfansen tycker att Ramos är världens bästa mittback, och att han har varit överlägsen puyol och pique i landslaget. Visst han är en riktigt grym mittback, men jag tycker att han är ganska mycket sämre än Pique ( Pique i normal standard). Dom har fått för sig att han även kommer att överglänsa Thiago Silva så som han överglänser Puyol och Pique. Sån jävla skitsnack, håller med om att han är en duktig mittback men han är inte bättre än dom ovannämnda. Han är möjligtvis snabbare än Puyol men jag skulle aldrig ha valt ramos över Puyol eller Pique.
Jeffson
2012-02-20 00:56
Underbart Underbart Underbart!

10 poäng efter i ligan, men Barcelonas högstanivå är den högsta i världen. Tyvärr har dom det här året haft en lägre lägstanivå.

Lite trevlig statistik Messi vs Ronaldo med Messis siffror först.
Mål 27-28
Straffar 2-10
Assist 10-6

Ronaldo hade varit på en egen nivå om inte Messi hade spelat fotboll. Haha.
Barcelona B-Guden
2012-02-20 00:49
Vinner vi Cupen och CL, och El clasico i ligan så är madrids ligatitel glömd, den dom inte tog själva utan lära få hjälp av Barca för dom spelar dåligt och haft skador.
Motståndarna, för dom har ju inte själva kunnat vunnit över oss.

Europeiska supercupen, Spanska supercupen (Mot real ) Klubblags VM
Sedan har real världens formtopp och vi världens formsvacka, får en mardröms öppning efter 20 sekunder på bernabeu, men sen äger vi dom, vi skämmer ut dom vi visar hur fotboll ska spelas. och vi slår även ut dom ur cupen :)
Visste hade jag velat vunnit ligan, men säsongen kommer ändå vara lyckad om vi vinner CL, och om vi vinner både CL och Cupen, så är säsongen helt klart räddad, och ingen kommer komma ihåg Reals Liga titel :)

Haha ser att en kille inne i reals forum kritiserar Soldado för han dålig insats och att han ärsämst och inte ens rörde bollen, vad jag vet så har "världens bästa fotbolls spelare" också varit helt värdelös mot oss i flertalet matcher, och han var världens bästa spelare, nu har han ju gjort ett par mål mot oss, men knappast varit så bra.
Vem jag menar får ni lista ut själva ;)
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-20 00:42
Vill inte förstöra forumet med Real snack efter en sån härlig natt, men jag måste ta upp detta. Nu har marängerna äntligen bestämt sig. Det är nämligen så här att den bästa backen i världen är "låtsas Madridistan". När han spelade som högerback så var han den bästa på den positionen också.

Nästa säsong när han flyttas tillbaks igen till sin vanliga position så kommer han också vara den bästa, eller varför inte när han flyttas lite högre upp på banan dvs defensiv mittfältare, kommer han också vara världens bästa ? hahaha så pinsamma!

En sista grej om idioten. Varför jag kallar honom "låtsas Madridista" är pga det han gjorde på Camp Nou när han fick psykattack. Han försöker visa sina känslor, men har glömt att för 4 månader sen då (2010) såg en Barca spelare till att han vann ett VM-guld.
Barcelona Blaugrana91
2012-02-20 00:37
Barca spelade verkligen fantastiskt ikväll och Valencia kan ju vara glada att det inte blev fler mål.

Ikväll spelade vi ett galet snabbt passningsspel, pressspelet var tillbaka och tycker även vi gick mer direkt på mål, var inte lika mycket överdriva passande utan mer direkt mot mål som sagt.

Det är det här spelet som gett klubben 13 av totalt 16 titlar på 3 år, spelar vi så här så kan ingen slå oss och så är det bara.
Real leder ligan för att Barca inte visat upp det här spelet regelbundet samt att vi haft mycket skador.
Real vet att de aldrig hade lett ligan om Barca spelat på sin toppnivå.

Men fortsätter vi spela så här så har vi stor chans att vinna både CL och cupen, och det får ju ses som lyckat. (Sjuka krav man har egentligen..)

Barcelona Alvés - Por Que?
2012-02-20 00:23
Guardiola: "Messi 12 goals from being all-time topscorer Barcelona? Didn't you, the press, say two weeks ago he had a crisis?" #fcblive
Barcelona 747 Puyol Airlines
2012-02-20 00:23
Angående Pep och Cesc så var det en riktigt kul diss av Pep aldels nyss nyss nár han fick frågan av Johanna vad ha sa till Cesc. Pep svarade på katalanska att du måste göra mål Cesc, sen sa nån att hon svenskan fattar inte katalanska och Pep sa bara va (kontentan är att Fránden har punktmarkerat klubben i fyra år nu och fattar fortfarande inte ett ord katalanska), så totalt jävla skön diss. Fan vad jag hatar Fränden, hon skriver bara skit om Barsa, nu fick hon tillbaka subban!
Barcelona Keite
2012-02-20 00:21
Messi & Puyol @ facebook
Barcelona NoGo™
2012-02-20 00:20
Guardiola: "We've helped a lot of Liga goalkeepers this season to renew their contracts or to get a pay rise." #fcblive

Hehe :P Håller med, med tanke på de chanser man skapar så borde det ha trillat in lite fler mål men men. Gäller inte bara den här matchen ska tilläggas.
Barcelona el Maestro!
2012-02-20 00:20
Hehehe. här har ni vad Pep sa till Cesc, enligt Guillem Balague som är på plats på Camp Nou:

"You have to score!! More goals please! We are making better every goalie in La Liga."

Kan hålla med Pep om detta stämmer!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-02-20 00:18
Shiit vilken underbar kväll!

Jag måste se om den här matchen. Kan någon länka mig en sida där jag kan ladda ner matchen?

Messi tillhör vårt lag, kan inte fatta det. Älskar FC Barcelona.
2012-02-20 00:16
Guardiola: "Xavi is unique, there will never again be someone like him. Without him, everything will be different." #fcblive

True shit..
Barcelona Barcadinho.
2012-02-20 00:14
Rambla - du upplevde alltså samma, kan stämma kanske.
Pep är en del av hela det här gänget. Det kommer bli oerhört svårt att hitta en ersättare med samma passion.
Det finns kanske andra som har lika bra taktiska kunskaper, men jag älskar han passion. Jag tror att spelarna gör det också. Han är inte en sån typ som sitter och klipper naglarna under en match liksom. Det är kanske därför han är besviken ibland. Han vill att alla ska ha lika stort hjärta för klubben och sporten.
Men jag tror att det ordnar sig. Bra om publiken hjälper till med det.
Barcelona westinho - Sergio #16
Alvés - Por que? Hann först ;)
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-02-20 00:13
Guardiola: "Cesc sub? I told him he should score more, he has the talent to do it. We're allowing all goalkeeper to shine this season."
Coach pep.
2012-02-20 00:13
Kvällens match visar att laget inte är mätta på långa vägar, utan att det är andra faktorer som ligger bakom vår oförmåga att hänga på Real Madrid. Tyckte mig också se att vi spelade ett mer rent 4-3-3 ikväll, vilket märktes på spelet och den extrema dominansen. Hoppas Pep lekt färdigt med 3-4-3...
Annons: