/spanien/barcelona/forum/9716.aspx/spanien/barcelona/forum/9716.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Yaya24
2012-02-17 00:13
xherdan shaqiri är klar för bayern redan, så de går ej.
Barcelona Cataloniaboy
2012-02-17 00:09
Känns lite irriterande att Piqué inte inser allvarlet med att spela i FC Barcelona. Han verkar tro att livet som professionell fotbollsspelare är en lek. Presterar han inte ska han fan sitta på läktaren. Det spelar ingen roll vad man tjänar, vad man har för CV eller för den delen flickvän. Prestera eller dra, Piqué!
Barcelona Siempre Barça
2012-02-17 00:00
vet nån hur man blir medlem i barcelona??
Barcelona DM1982
2012-02-16 23:01
Vinst för Valencia och Atletico Madrid, Bibao har ett bra resultat med sig. En bra kväll för de spanska lagen, kul.
Barcelona Essienesque
2012-02-16 22:47
Haha, fan vad sura Stoke spelarna är och fulspelar just nu. Frustrationen växer bara.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-16 22:45
Yaya Toure är störst!!

Aguero 2-1.
Delpiero #10
2012-02-16 22:28
Shanghai - SHOOT ME $12

Du glömde en attribut som messi är också bra på och det är att nicka in mål, titta mot manchester united :P. Det som stör mig mest är att han har en enorm press på sig i den argentinska langslaget, tror att messi är 24 år gammal men det känns som han har varit med sen del piero började spela för juve.

Jag tror inte att ni tar ligan vilket är förståeligt, ni har vunnit den sen guardiola tog över. Spelarna är mätta. Däremot så tror jag att ni tar CL för där kan ni skapa historia vilket ni har många gånger gjort, men det jag menar är att vinna CL 2 år i rad.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-16 22:17
Messis blick, kombinerat med hans avslut, dribblingar, passningar och rörelsespelet är bland det bästa om inte det bästa. Han gör det lätt för hans polare på plan och det ser lätt ut, men jäkligt svårt.

Folk blundar när han inte gör mål i Argentinska landslaget, men när han spelar på den positionen där, så kan man förstå väl att det är han som är den mest kreativa spelaren och spelarna runt om honom väntar på nåt magiskt dribblingsräd eller genomskärare.
Barcelona Zmaj od Bosne
2012-02-16 22:17
vilket självmål av porto :D
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2012-02-16 22:05
Sen kan man ju se det så här. Vilken spelare hade inte haft större chans att glänsa med Xavi och Iniesta på planen?
Barcelona den närkingska älgen
2012-02-16 22:02
Det är Rory Delap va? Killen är ju fan bara på planen pga de där inkasten. Helt sjukt. Det är ju ingen slump att snubbar som Crouch tillslut hamnar i Stoke.
Delpiero #10
2012-02-16 22:01
Tjena är juve fan o jag vill bara säga att messi är inte så beroende av att ha xavi o iniesta på planen, såg matchen mot leverkusen o man kunde se vilket är att messi har en passningspel som är utom denna värld o den påminner mig om en spelare i mitt lag med nummer 10. Hoppas messi slutar sin karriär i barcelona fotbollen saknar sån spelare.
Barcelona Barcadinho.
2012-02-16 21:59
Väldigt rörig fotboll med många misstag av båda Stoke o Valencia de första 30-35. Valencia tog tag då i matchen och det är då målet kom.

Men vilken komisk och märklig situation. Nr 24 från Stoke har inkast lika långa som hörnor. Men i det ena inkastet så kom plötsligt någon vakt och gav grabben en handduk för att torka bollen innan inkastet. Jäkla vad Emery blev arg och ni vet hur han är när han är arg. Jag förstår honom dock.

Kul att Benitez är på läktaren. Han längtar nog tillbaks.
Barcelona Rambla~
2012-02-16 21:58
Valencia spelar ju med b-uppställningen. De vilar spelare inför mötet mot oss i helgen. Skit också, hade hoppats på motsatsen. Trots det klarar de sig bra mot ruggiga Stoke.
Barcelona den närkingska älgen
2012-02-16 21:54
Tilläggas ska ju att Valencia faktiskt ställer en rätt så B-betonad elva på benen. Väldigt imponerande och roligt.
Barcelona Barcadinho.
2012-02-16 21:52
Ronaldinho Jr. .

Topal drog ett långt skott från 25 m i krysset.
Barcelona Essienesque
2012-02-16 21:52
Långskott av Topal.

Fan, Stoke har ingen chans mot Valencia. Vilken dominans.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-02-16 21:50
Någon som är snäll och kan berätta hur Valencias mål gick till?
Barcelona LeoMessi
2012-02-16 21:47
Fan vad jag hatar crouch, enda anledningen till han ens får spela är för att han vinner alla nickdueller. Ingen talang alls
Barcelona LeoMessi
2012-02-16 21:45
Jag hoppades att atletico skulle värva xherdan shaqiri från Basel. En riktigt stor talang och han blev den näst bäste spelaren i u-21 em, efter thiago förstås. Han hade inte varit överdrivet dyr
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-02-16 21:43
Sjukt kul för spansk fotboll att ett lag som Atletico har fått in en sådan CRACK som Falcao. För det är precis vad han är... visserligen tappade man en i Kun Aguero men att kunna locka dit en sådan spelare med den prislappen är starkt. Och han har visat sig göra skäl för pengarna. Atleti känns på gång!
Man vaknade för sent i år men om man bara fortsätter på den inslagna vägen tror jag att man, tillsammans med Valencia, är de lag som har störst chans att haka på toppduon någorlunda nästa säsong.
Barcelona Essienesque
2012-02-16 21:42
Valencia visar var skåpet ska stå. Hur ska anglofilerna tackla denna motgång?
Barcelona LeoMessi
Stoke har inget att komma med, dom kan endast göra mål på hörnor och andra fasta situationer
Barcelona II Barça II
Skräll på gång nere i England, hoppas för Valencias skull, att det inte börjar regnar.
Barcelona Barcelona10Messi
2012-02-16 21:41
Hur skulle Barca klara sig mot Stoke på britannia?! Skämt, dem blir ju utspelade av Valencia. Tänk er krossen då av Blaugrana. Snälla nån.
AndreD - Ànims Afellay y Villa
2012-02-16 21:40
Världens bästa lag Stoke ligger under :(
Barcelona Keite
2012-02-16 21:40
Härligt!
Valencia 1-0 mot Englands "bästa" lag enligt PL lovers.
Barcelona LeoMessi
2012-02-16 21:39
Så snyggt gjort av Topal!! Välförtjänt, Valencia har spelat ut dom
Barcelona DM1982
2012-02-16 21:39
Helt otroligt fint skott av Topal som fixar 1-0 till Valencia.
Barcelona Hyder
2012-02-16 21:27
Hetfield

Det är väll inte så konstigt att folk klankar ner på PL i i dagsläget med tanke på att den ligan har fått utstå hyllningar utan dess like. Sedan har självklart PL-lag varit framträdande ute i Europa men kom samtidigt ihåg att inget engelsk lag återfanns från semifinalerna och framåt året Inter vann.

Sedan måste man återigen nämna det faktum att La Liga har två otroligt starka lag i dagens läge. Real och Barcelona. Tyvärr för alla anglofiler så väger det tyngre än att i princip endast ha ett lag som Chelsea att förlita sig på. Napoli har då både styrkan och kvalitén att rå på oljebygget.

Precis som att La Liga fått utstå kritik när man inte har haft spetskvalitén ute i Europa så ska PL kritiseras när det är befogat. Idag är det befogat.
Annons: